Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Er jeres tumlinge også humør syge ?

Tobias er generelt meget glad osv...men Sys dæleme os han tit er ked af det...hysterisk...frustreret osv...og det skifer hele tiden fra morgen til aften..

Og synes han kræver enten mig eller far hele tiden i dagens løb...

Om det er en fase...pga. ferie eller bare helt normalt det er sådan i den alder ved jeg ikke ?

Men kunne godt tænke mig en dag han bare var glad fra morgen til aften....

Det kunne have været mig der skrev det indlæg. Oskar vil hele tiden op til enten mig eller far. Og lige når han er kommet op så vil han ned igen. Sætter man ham ned og begynder at gå, så begynder han at græde.

Jeg er sikker på at det er en fase (= jeg prøver at overbevise mig selv om at det er fase). Han har bare altid været så nem, men nu er han alt andet end.

Hvis jeg er sammen med mine veninder og deres børn så er han den eneste der ikke bare kaster sig ud i leg.

Men på et eller ametyst tidspunkt vender det vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

"Sjovt"!! Jeg skulle lige til at skrive et indlæg om min humørsyge tumling.

Eller... Nærmere hidsig og hysterisk! I guuuder hvor er det strenge i længden at der ingenting skal til, før hun "spadser ud" og begynder at bide ud efter os. (Især Luna, fordi hun mistolker hende)

Håber godt nok snart hun får noget mere sprog, så hun kan forklare sig. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm "rart" at høre vi ikke er de eneste der oplever at humøret svinger konstant. Men Sys det er så træls i længden når man ikke bare kan have fri og hygge sig ;-)

Her er det også værst med hans udbrud når vi er hjemme men der sker Self heller ikke lige så meget som når man er ude :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det må være det med at de ikke har sprog så de ikke kan forklare sig og ikke forstår når man siger nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det må være det med at de ikke har sprog så de ikke kan forklare sig og ikke forstår når man siger nej

Liff forstår rigtig meget.. Problemet er at hun ikke selv kan forklare sig og eks. Sige fra eller hvad det er der trykker hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gummistøvler til barn på knapt 15 mdr, som går ret stabilt - go eller no go?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gummistøvler til barn på knapt 15 mdr, som går ret stabilt - go eller no go?

 

Go - men vælg gerne nogen med lavt skaft, så de er lettere at gå i. Jeg fandt nogle fantastiske ankel gummistøvler til tvillingerne i Kvickly.

Men nu (2. par) har de bare nogle almindelige fra Føtex.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gummistøvler til barn på knapt 15 mdr, som går ret stabilt - go eller no go?

Albert får nogle nu her til ferien! Han elsker at hoppe i vandpytter :D :ditto til kortere skaft..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus har altid lært at sige det, der lå ham nærmest hjertet først. Det resulterede i den hidtil længste sammenhængende sætning fra ham i går. Jeg ved ikke, hvor stolt jeg er over selve indholdet - i det mindste var svaret nej... ;) Men han var så dygtig, at jeg nææææsten sagde ja! :D "Jeg vil gerne se tegnefilm på computeren, mens jeg spiser min lasagne, mor!"  :yay  Og han bliver først 3 til oktober. Min dygtige dreng!

 

Men altså - what's not to like? Tegnefilm, computer, lasagne, mor!  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus har altid lært at sige det, der lå ham nærmest hjertet først. Det resulterede i den hidtil længste sammenhængende sætning fra ham i går. Jeg ved ikke, hvor stolt jeg er over selve indholdet - i det mindste var svaret nej... ;) Men han var så dygtig, at jeg nææææsten sagde ja! :D "Jeg vil gerne se tegnefilm på computeren, mens jeg spiser min lasagne, mor!" :yay Og han bliver først 3 til oktober. Min dygtige dreng!

Men altså - what's not to like? Tegnefilm, computer, lasagne, mor! :biglove

:biglove :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah nægter at sove i hans egen seng og vil ind i vores. Manden holder fast i, at han skal sove i egen seng... Og han vil bare sikke stoppe med at græde lige meget hvad vi gør :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah nægter at sove i hans egen seng og vil ind i vores. Manden holder fast i, at han skal sove i egen seng... Og han vil bare sikke stoppe med at græde lige meget hvad vi gør :(

Er det noget, han er slem til? Hvis junior helt uden for tur er vildt ked og vil have nærhed, så får han det. Her kan han ikke så godt komme i dobbeltsengen af hensyn til lillesøster, men så sover han og min mand sammen på et andet værelse med to senge. Men det er jo noget lidt andet, hvis det er en løbende kamp om, hvor man skal sove... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input om gummistøvler. Jeg havde selv tænkt, jeg skulle købe nogle korte, men hørte så, at man fraråder gummistøvler til så små børn :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det noget, han er slem til? Hvis junior helt uden for tur er vildt ked og vil have nærhed, så får han det. Her kan han ikke så godt komme i dobbeltsengen af hensyn til lillesøster, men så sover han og min mand sammen på et andet værelse med to senge. Men det er jo noget lidt andet, hvis det er en løbende kamp om, hvor man skal sove... :chin:

Det har især været slemt efter ferien, hvor vi sov i samme rum i 10 dage. Men generelt har vi altid kæmpet med søvnen. Det er ikke hans stærke side ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har især været slemt efter ferien, hvor vi sov i samme rum i 10 dage. Men generelt har vi altid kæmpet med søvnen. Det er ikke hans stærke side ;)

Åh :rolleyes Men det ér da også hyggeligt at sove sammen - jeg kan egentlig godt se, hvorfor børn og hunde slet ikke kan se pointen i det der med separate sovepladser ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh! Albert vil ikke spise, står røv tidligt op fordi han er sulten og har rykket held sin rytme til noget værre hø <_<

Og nu opdagede jeg to små sår-agtige ting På hans læbe og tunge og jeg har selv en blæne! Håber fandme ikke at vi har fået hånd-fod-mund syge eller sådan noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh :rolleyes Men det ér da også hyggeligt at sove sammen - jeg kan egentlig godt se, hvorfor børn og hunde slet ikke kan se pointen i det der med separate sovepladser ^_^

Det ér også super hyggeligt... Men manden synes ikke det er holdbart...

I dag er han mega-træls igen. Håber snart det vender, orker ikke de her Marathon-putninger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ér også super hyggeligt... Men manden synes ikke det er holdbart...

I dag er han mega-træls igen. Håber snart det vender, orker ikke de her Marathon-putninger :(

Det vender nok igen! Vores snart 3-årige, der ellers er nem at putte, har lige en periode her hvor han ikke vil ligge i sin seng. "Mig forstår ikke hvorfor jeg skal ligge i min seng! Vil ind i stuen og hygge!" sagde han i aften. Troede det ville blive en maratonputning, men accepterede at jeg sad ved ham i 5 minutter, og så gik ud og kom ind igen efter nogle minutter. Da jeg kom ind for anden gang, lå han og sov... Håber din sover også nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vender nok igen! Vores snart 3-årige, der ellers er nem at putte, har lige en periode her hvor han ikke vil ligge i sin seng. "Mig forstår ikke hvorfor jeg skal ligge i min seng! Vil ind i stuen og hygge!" sagde han i aften. Troede det ville blive en maratonputning, men accepterede at jeg sad ved ham i 5 minutter, og så gik ud og kom ind igen efter nogle minutter. Da jeg kom ind for anden gang, lå han og sov... Håber din sover også nu!

Far var den seje der fik ham til at sove... Det endte med de lå på værelset på en madras sammen. Så sov han efter 20 minutter, så tror den var omkring 21. Og vi børstede tænder 19.15...

N vil også hele tiden ind i stuen. Også selvom vi siger vi lægger tøj sammen eller andet kedeligt. Så vi han også bare lægge tøj sammen...

Men godt at høre vi ikke er de eneste. N er jo også snart 3 (og hvor bliver tiden dog af?).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh :rolleyes Men det ér da også hyggeligt at sove sammen - jeg kan egentlig godt se, hvorfor børn og hunde slet ikke kan se pointen i det der med separate sovepladser ^_^

Det kan de voksne da heller ikke ;) jeg mener: de fleste ægtepar/kærester sover da sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora vågnede ked og sagde hun havde skidt så måtte skifte hende - unødvendigt viste det sig. Nu nægter hun så at sove videre. Hvorfor?!?!? :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan de voksne da heller ikke ;) jeg mener: de fleste ægtepar/kærester sover da sammen ;)

Åh ja, det tænkte jeg godt på - men jeg sover egentlig teknisk set bedst alene :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora vågnede ked og sagde hun havde skidt så måtte skifte hende - unødvendigt viste det sig. Nu nægter hun så at sove videre. Hvorfor?!?!? :zzz

:zzz håber, det gik hurtigt over :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, det tænkte jeg godt på - men jeg sover egentlig teknisk set bedst alene :badgirl

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:zzz håber, det gik hurtigt over :kiss

Det gjorde det ikke <_< Efter 45 min. og 2 gange hvor hun sov og vågnede igen kom hun ind til os. Så tog det lige noget tid før hun sov og 1+ time før jeg sov :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER