Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Kæft en lorte nat med Tobias...vi startede putning 19.30 og han faldt da os i søvn men vågnede så og manden sad ved ham on off til kl 22 hvor vi tog ham med i vores seng...der ku han så ikk finde ro nærmest hele natten...såå omkring små 4 timers søvn eller noget...og Self idag vi skal i Zoo....håber han sover i bilen derud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæft en lorte nat med Tobias...vi startede putning 19.30 og han faldt da os i søvn men vågnede så og manden sad ved ham on off til kl 22 hvor vi tog ham med i vores seng...der ku han så ikk finde ro nærmest hele natten...såå omkring små 4 timers søvn eller noget...og Self idag vi skal i Zoo....håber han sover i bilen derud...

Håber I havde en god tur trods alt! De store børn fra Noahs børnehave var derinde i dag, og i morgen skal han selv af sted. Det var en meget stolt dreng der pakkede rygsækken her til aften!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piger, må lige trække på jeres erfaringer. Har en dreng på 13 måneder (jah, har lige joinet gruppen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Henri87: Det virker til at han er sulten og/eller tørstig. Hvad med at tilbyde lidt havregryn, grød, brød eller whatever lige inden puttetid? Og så mælk eller vand at drikke fra kop til. Hvis han ikke er sulten, så kunne I prøve at give ham vand i stedet for mælk i den ene flaske? Synes det lyder voldsomt med over 0,5l mme til aften.

En sidste ting: sover han godt, eller skriger han meget i løbet af natten? Nogle børn drikker utrolig meget når de har ondt i ørene, da det lindrer at synke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker måske vælling i flasken til aften Henri87, det fylder lidt mere i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes nemlig også at det er voldsomt.

Vi spiser aftensmad kl 18 i ca 30-45 min. Så får han nattøj på og ren ble til natten og så flaske med det samme så han kan blive puttet så tæt på kl 19 som muligt. Så det er jo ikke fordi der går længe mellem aftensmad og flaske.

Han sover hele natten og vågner typisk først kl 7 så hans søvn kan jeg slet ikke klage over.

Han er ikke så vild med vand, hverken i kop eller i flaske. Han drikker da til måltiderne men hvor meget han får når han er i vs ved jeg ikke.

Måske skal vi prøve at putte senere? Ved ikke om aftensmaden når at bundfælde sig inden han får flaske eller det har måske ikke så meget at sige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vælling kunne vi forsøge os med. Har aldrig prøvet det før. Han er bare SÅ glad for sin flaske. Begynder at smaske og åbne munden bare han ser den.

Jeg er godt nok spændt på når vi skal vænne ham fra den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Henri87 jeg tænker at det er tørst. Vi har en datter der har drukket utrolig meget om aftenen og om natten. Da hun var 11 mdr fik hun stadig flaske om natten, til sidst blev vi enige om, at det simpelthen ikke kunne være rigtigt, at hun skulle have aftenflaske og så to gange mere i løbet af natten, så vi smed det hele ud og gav hende vand. Hun har faktisk indtil for nyligt haft en kop vand i sengen, som hun skal suge i før vandet kan komme ud og har ofte drukket 0,5 l vand i løbet af en nat. Nu er vi meget obs på hvor meget væske hun får om dagen og så drikker hun meget inden hun skal sove, så nu er væske om natten ikke længere nødvendigt. Måske drikker han ikke nok i løbet af dagen og skal have det indhentet om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har noget flydende børne panodil, som er overskredet sidste anvendelsesdato (med et par mdr), kan man mon bruge det?

S havde nemlig lagt stikpillerne i vinduskarmen og de er smeltet og Albert har ondt ondt ondt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har noget flydende børne panodil, som er overskredet sidste anvendelsesdato (med et par mdr), kan man mon bruge det?

S havde nemlig lagt stikpillerne i vinduskarmen og de er smeltet og Albert har ondt ondt ondt :(

Jeg tror godt jeg ville turde en enkelt gang og så få fat i noget nyt i morgen...

EDIT: god bedring til lille Albert :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror godt jeg ville turde en enkelt gang og så få fat i noget nyt i morgen...

EDIT: god bedring til lille Albert :kram2

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj, for en nem putning :O Jeg læste, lagde ham ned, gav ham en sut i hånden, og......så hørte jeg ikke mere til ham :O :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Vi har prøvet, om det virkede eller han bare gik udmattet omkuld ved jeg ikke - men nu sover han i hvert fald.. Uroligt, som de sidste 3 aftener.. Jeg er træt :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov nu N! I dag har vi været på hans værelse siden han blev puttet, for at undgå at han blev ked af det. Men det virker bare ikke.

Hvordan lærer man ham lige at falde i søvn igen? Opgiver snart...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Splinter! Mange af dem! I foden på Freya på 17 måneder! Og de er nået ind under huden, så en pincet kan ikke bare hive den ud.

Hvad gør jeg?

Er der nogen der har opfundet en træmagnet? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Splinter! Mange af dem! I foden på Freya på 17 måneder! Og de er nået ind under huden, så en pincet kan ikke bare hive den ud.

Hvad gør jeg?

Er der nogen der har opfundet en træmagnet? ;)

Langt bad så de måske er lettere at få fat på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langt bad så de måske er lettere at få fat på?

Vi prøvede med et bad. Men det virkede ikke.. dog var det ikke vildt langt.. må prøve igen så..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Splinter! Mange af dem! I foden på Freya på 17 måneder! Og de er nået ind under huden, så en pincet kan ikke bare hive den ud.

Hvad gør jeg?

Er der nogen der har opfundet en træmagnet? ;)

Sæt et plaster på der der vædet med neutral håndsæbe, evt. brunsæbe. Lad det sidde og virke gerne natten over, så kommer splinterne ud. Nogle gange giver det mening at komme sæben på en vatrondelle eller lignende, og så plaster til at holde det på plads. Det lyder sært, men jeg har selv prøvet det flere gange, med effekt.

Hvis det er store splinter der bare ikke kan komme ud, så er dog en steriliseret nål og pincet eneste løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sæt et plaster på der der vædet med neutral håndsæbe, evt. brunsæbe. Lad det sidde og virke gerne natten over, så kommer splinterne ud. Nogle gange giver det mening at komme sæben på en vatrondelle eller lignende, og så plaster til at holde det på plads. Det lyder sært, men jeg har selv prøvet det flere gange, med effekt.

Hvis det er store splinter der bare ikke kan komme ud, så er dog en steriliseret nål og pincet eneste løsning.

Hmm.. hvad er.mon en stor splint? De fleste er dog ret små så det trick må prøves. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er efterhånden oprigtigt bange for Leah er "bagud" :(

Hun er 15 mdr.

Hun kan intet sige.

Hun har kun 4 tænder.

Hun kan ikke gå.

:/ er jeg pylret? Jeg kan simpelthen ikke lade være at sammenligne.. :(

Det kommer alt sammen lige pludselig :kiss Jeg kan ikke sige mig fri for, at jeg også selv ville være bekymret, men udefra tænker jeg:

Sprog: Jeg har sagt det mange gange før, og siger det gerne igen: Jeg begyndte først at tale, da jeg var 2, og det går aldeles glimrende for mig med at tale nu :D Kommunikerer hun? Interagerer hun? Viser hun empati? Så er ordene IMO mindre vigtige. De skal nok komme. Valdemar var forresten 13 måneder før der kom noget, som jeg var sikker på, var et ord (og han ævler helt vildt nu! :lol )

Gå: Jeg tror faktisk, at babykalenderen siger, at børn typisk går uden støtte, når de er mellem 12 og 15 måneder. Og nogle går tidligere, så andre må jo gå senere. Hvis hendes ben ser ud til at virke, så skal det nok komme :)

Tænder ved jeg ikke en dyt om, men jeg mindes ikke nogensinde at have mødt børn, der endte med ikke at få dem, så de kommer nok også lige pludselig :D

Det er ikke for at slå det hen :kram2 Men hvis du kigger på hende, og prøver at tænke sådan heeeelt rationelt og objektivt (og slet ikke mor-bekymret selvom det er nærmest umuligt), ligner hun så en det trives og udvikler sig? Hvis hun gør, så tænker jeg at alt er fint. Hvis du stadig er bekymret, så få lægens ord for det (hun skal vel alligevel vaccineres nu her, ikk'?).

:kram

Edit: ups det var da et halvgammelt indlæg jeg fik svaret på :oops Håber du har fundet ro i mellemtiden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh. Er ved at prøve at lære E at sove lur i tremmesengen. Det er altså lidt op ad bakke :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi endelig begyndt med gode putninger om aftenen af Tobias....men han vågner op særligt ved midnats tid....nogen gange får vi ro på ham andre gange kommer han ind i vores seng...men er det bar en fase eller hvad kan det skyldes ? :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samtale mellem far og Vitus i dag:

 

Far: Er Vitus supersej?

 

Vitus: JAAA!

 

Far: Er far supersej?

 

Vitus: JAAA!

 

Far: Er Mor supersej?

 

Vitus: Nej! Mor er en dame.

 

:blink

 

Vitus er nu blevet belært om, at alle damer er superseje!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samtale mellem far og Vitus i dag:

Far: Er Vitus supersej?

Vitus: JAAA!

Far: Er far supersej?

Vitus: JAAA!

Far: Er Mor supersej?

Vitus: Nej! Mor er en dame.

:blink

Vitus er nu blevet belært om, at alle damer er superseje!

:haha Åååh de guldkorn der kommer ind i mellem! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samtale mellem far og Vitus i dag:

 

Far: Er Vitus supersej?

 

Vitus: JAAA!

 

Far: Er far supersej?

 

Vitus: JAAA!

 

Far: Er Mor supersej?

 

Vitus: Nej! Mor er en dame.

 

:blink

 

Vitus er nu blevet belært om, at alle damer er superseje!

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER