Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Det lykkes mig somme tider hvis det er om aftenen hun falder i søvn i bilen. Om dagen lykkes det stort set aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, når det sker her, bliver vi bare siddende i bilen til han vågner eller putter babyalarm på, alt efter vejret :)

Praktisk når barnet forbliver sovende. Vores datter vågner altid når vi drejer ind ad indkørslen - lige gyldig om det 5-15-45-100 minutter hun har sovet :rolleyes er lykkedes at flytte hende 2 gange i hendes 20 måneder. Og det er sjældent hun falder i søvn i bilen. Men så det alligevel sket 2 gange denne uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh når barnet falder i søvn i bilen, 5 minutter før man er hjemme og derfor så synes at nu har hun da sovet sin middagslur!

Andre med børn man ikke kan løfte og flytte uden at vække dem? Freya er 17 måneder.

Vi har aldrig kunne flytte Noah mens han sov. Nu hvor ham er næste 3 har vi oplevet to weekender i træk at tage ham ud at bilen og kunne bære ham sovende videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig kunne flytte Noah mens han sov. Nu hvor ham er næste 3 har vi oplevet to weekender i træk at tage ham ud at bilen og kunne bære ham sovende videre.

:ditto William!

Vi har siddet i bilen med sovende William, for sov han så meget som 2 minutter så talte det som en lur og han kunne ikke puttes igen.

Nu kan jorden på det nærmeste gå under uden han vågner!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig kunne flytte Noah mens han sov. Nu hvor ham er næste 3 har vi oplevet to weekender i træk at tage ham ud at bilen og kunne bære ham sovende videre.

Jamen så er det i hvert fald ikke kun her at vi har barn der bare ikke vil sove videre..

Jeg endte med at give op i går efter en time. Så kom hun og fik lov at spise og lege. Og senere da hun stadig ikke ville overgive sig tog jeg konsekvensen og gik en tur med hende i klapvognen. Hun faldt i søvn med det samme.

Hun sov derfor sen lur som betød hun kom senere i seng til nat. Men det var ok i går da vi skulle ud til min far og spise og så var det fint hun var vågen lidt længere.. silverlinings og alt det der.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det her spørgsmål sådan rigtig hører til her, men here goes.

Når I køber nyt tøj til jeres børn skal det jo vaskes før brug. Men der er jo ret ofte meget restfarve i, så man kan ikke bare vaske det med hvad som helst af ens eget tøj og jeg synes også det er meget vand at bruge at vaske det for sig i en maskine. Hvad gør I? Kan man med fordel lægge det i blød først for at trække det værste farve ud?

Bare noget jeg har tænkt på. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det her spørgsmål sådan rigtig hører til her, men here goes.

Når I køber nyt tøj til jeres børn skal det jo vaskes før brug. Men der er jo ret ofte meget restfarve i, så man kan ikke bare vaske det med hvad som helst af ens eget tøj og jeg synes også det er meget vand at bruge at vaske det for sig i en maskine. Hvad gør I? Kan man med fordel lægge det i blød først for at trække det værste farve ud?

Bare noget jeg har tænkt på. :)

Vasker med en eller to skumklud i maskinen. De suger farven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det her spørgsmål sådan rigtig hører til her, men here goes.

Når I køber nyt tøj til jeres børn skal det jo vaskes før brug. Men der er jo ret ofte meget restfarve i, så man kan ikke bare vaske det med hvad som helst af ens eget tøj og jeg synes også det er meget vand at bruge at vaske det for sig i en maskine. Hvad gør I? Kan man med fordel lægge det i blød først for at trække det værste farve ud?

Bare noget jeg har tænkt på. :)

Jeg vasker det bare sammen med det øvrige vasketøj i passende farve. Har aldrig oplevet problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker det bare sammen med det øvrige vasketøj i passende farve. Har aldrig oplevet problemer.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker det bare sammen med det øvrige vasketøj i passende farve. Har aldrig oplevet problemer.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker det bare sammen med det øvrige vasketøj i passende farve. Har aldrig oplevet problemer.

:ditto

Her bliver alt tøj vasket før brug.

Jeg havde for et par uger siden fået en kjole af min mor, som jeg troede hun havde vasket først. Det havde hun ikke, og jeg endte med at have blå fingerspidser det meste af dagen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vaskemaskine vejer tøj, så hvis jeg har andet i lignende farve ryger det med, ellers vasker jeg bare det nye alene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vasker med en eller to skumklud i maskinen. De suger farven :)

Kunne være jeg skulle prøve det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker det bare sammen med det øvrige vasketøj i passende farve. Har aldrig oplevet problemer.

For det meste vasker jeg også nyt tøj sammen med vores mørke tøj der ikke burde tage imod farve fra det nye.. Men her på ferien har vi bare fået og købt så meget nyt tøj til Freya, at jeg ikke kan have alt med i de få almindelige mørke vaske jeg har. Så ville da lige høre om jeres fif. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det meste vasker jeg også nyt tøj sammen med vores mørke tøj der ikke burde tage imod farve fra det nye.. Men her på ferien har vi bare fået og købt så meget nyt tøj til Freya, at jeg ikke kan have alt med i de få almindelige mørke vaske jeg har. Så ville da lige høre om jeres fif. :)

Jeg står også jævnligt i dilemmaet. Nogen gange lukker jeg øjnene for miljøsvineriet og putter det alene i vaskemaskinen til en kort kort vask :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det meste vasker jeg også nyt tøj sammen med vores mørke tøj der ikke burde tage imod farve fra det nye.. Men her på ferien har vi bare fået og købt så meget nyt tøj til Freya, at jeg ikke kan have alt med i de få almindelige mørke vaske jeg har. Så ville da lige høre om jeres fif. :)

Men kan du så ikke bare vaske det sammen? Eller har det forskellige farver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op det var en dummbealutning at fortælle tumling at ferien sluttede Idag og hun skal i dagpleje imorgen = max søvnnægtende, stortudende, abeunge som sige: "Mie mor Mie mor lege" --> :boo av for ind i den mit hjerte :( ved det bliver lorte aflevering imorgen og har sort samvittighed - selvom jeg ved hun elsker win dagpleje og de andre børn, har vi stornydt 3,5 uge sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op det var en dummbealutning at fortælle tumling at ferien sluttede Idag og hun skal i dagpleje imorgen = max søvnnægtende, stortudende, abeunge som sige: "Mie mor Mie mor lege" --> :boo av for ind i den mit hjerte :( ved det bliver lorte aflevering imorgen og har sort samvittighed - selvom jeg ved hun elsker win dagpleje og de andre børn, har vi stornydt 3,5 uge sammen

Årh :( Det skal nok blive godt for hende med lidt hverdag igen, selvom man ikke har lyst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh :( Det skal nok blive godt for hende med lidt hverdag igen, selvom man ikke har lyst.

Tak søde :kiss heldigvis løb hun bare glad ind i dag :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias er endelig begyndt at tage skridt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde :kiss heldigvis løb hun bare glad ind i dag :yay

Det er jeg glad for at høre :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var heller ikke sjovt at aflevere Elliot idag.. Håber sådan det er bedre i morgen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff gik ind til DP i morges, som om hun havde set hende i sidste uge :D

Bad om at komme op i stolen og fik et stykke banan...

Snakkede lige 5min og så vinkede jeg farvel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias er syg med opkast...Han kastede op 3 gange igår formiddag...og en gang efter aftensmaden igår og legede og var eller frisk...

Har sovet hele natten og er skidt her til morgen og har kastet op igen...

Ville I ringe læge eller ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias er syg med opkast...Han kastede op 3 gange igår formiddag...og en gang efter aftensmaden igår og legede og var eller frisk...

Har sovet hele natten og er skidt her til morgen og har kastet op igen...

Ville I ringe læge eller ?

Hvis han har det fint når han ikke lige kaster op så hjælper det vist ikke at ringe. Så er det skånekost og stille og roligt med væske og se tiden an.

God bedring med ham :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER