Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer som har haft børn der ikke kan gå her om sommeren hvor de er udenfor hele tiden ? Min dreng slider hans bukser....og det bliver sq dyrt i længden hvis det er..Nogen der har erfaringer med lapper eller knæ beskytter eller andet ?

Hmm, han havde vist bare billige bukser på :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er vi gået all in på cykling! Jeg har købt løbecykel med ringeklokke og sikkerhedsflag :) Og cykelsæde så han kan sidde bag på hos mig. På lørdag skal vi lige en tur forbi en cykelhjelmsforhandler. Ihh, jeg glæder mig :D 

Når nu Vitus erklærer, at julemanden skal komme med en blå cykel til ham, så er det jo et held at moren i YDERSTE nød har en direkte hotline til Grønland, der kan få de ting til at ske! ;)

:D "Jeg' så glaaaad for min cyyykel.." :D Junior elsker både sin løbecykel og ture bag på de voksnes cykler :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, han havde vist bare billige bukser på :chin:

Hmm har Tobias også men altså 2 par bukser på 3 dage...shit det bliver dyrt så og træls :-( og da han er hyber mobil plus har klumpfødder er der ikke udsigt til han bare lige begynder at gå snart...suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D "Jeg' så glaaaad for min cyyykel.." :D Junior elsker både sin løbecykel og ture bag på de voksnes cykler :D

Haha ja! I dag erklærede han at mor skulle køre på sin store grønne cykel (min cykel er ikke grøn!) Og han på sin lille røde cykel, som han havde fået af julemanden, ned i børnehaven, som han ikke går i :D

Øh, tror du ikke julemanden kommer med en blå cykel - neeej rød! Hvad med lyseblå. NEJ ikke lyseblå. Mørkeblå! Tough luck, mister, lyseblå it is! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu brugt fire ud af de sidste fem aftener på maraton putning. Alle dagene faldt han først i søvn omkring 22, selvom han var mega træt ved normal puttetid. I går blev den 23.30 næsten, og han overgav sig først da han havde fået Panodil, fordi han er i gang med tænder og vi tænkte det var dét der drillede.

Nu er jeg i tvivl om vi skal give ham Panodil til natten i aften, når vi skal putte eller om vi skal vente og se om det ender i endnu en maraton-putning.

Hvad ville I gøre? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kontakte lederen/områdelederen/borgmesteren!! Det er da slet ikke i orden!

Altså ikke at pædagogerne gør noget forkert, men at de er så hårdt presset, at de ikke engang kan få en vikar kaldt ind! Det ville bekymre mig vanvittigt!!! Og det ville jeg ikke finde mig i.

Tænkte faktisk lidt det samme. Hvis forældre "løser" problemet ved at de henter tidligt, afleverer sent, eller holder børn hjemme pga. personalemangel, så kan det komme til at kamuflere det egentligt problem og behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu brugt fire ud af de sidste fem aftener på maraton putning. Alle dagene faldt han først i søvn omkring 22, selvom han var mega træt ved normal puttetid. I går blev den 23.30 næsten, og han overgav sig først da han havde fået Panodil, fordi han er i gang med tænder og vi tænkte det var dét der drillede.

Nu er jeg i tvivl om vi skal give ham Panodil til natten i aften, når vi skal putte eller om vi skal vente og se om det ender i endnu en maraton-putning.

Hvad ville I gøre? :help

Jeg ville bare give en Panodil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag siddet helt målløs og set på Freya til aftensmaden :blink hun ikke alene smagte på, men spiste også alt hvad der blev lagt foran hende! Det er nok mindst et halvt år siden hun sidst gjorde det! Ellers er hun normalt småtspisende og spiser kun meget få specifikke ting.

Fantastisk aftens måltid! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag siddet helt målløs og set på Freya til aftensmaden :blink hun ikke alene smagte på, men spiste også alt hvad der blev lagt foran hende! Det er nok mindst et halvt år siden hun sidst gjorde det! Ellers er hun normalt småtspisende og spiser kun meget få specifikke ting.

Fantastisk aftens måltid! :)

Det er fuldstændig det samme med Storm! Normalt taget han 4-5 bidder og så er det prøvet (og det på en god aften!), men ind i mellem så æder han! :sandie Elsker det og jeg yder de aftener helt vildt! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora har været i zoo med vs i dag. Hun sov så kun 5 kvarter hvor hun ellers er blevet vækket kl 15 de andre dage. Så en træt lille mus. Så træt at hun faldt i søvn uden en eneste gang at kaste med sutter eller noget. Bare puttet og så sov hun :O :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte faktisk lidt det samme. Hvis forældre "løser" problemet ved at de henter tidligt, afleverer sent, eller holder børn hjemme pga. personalemangel, så kan det komme til at kamuflere det egentligt problem og behov.

Jeg ville blive målløs, hvis jeg blev spurgt! (Igen, ikke sur på pædagogen, men det er på ingen måde en måde at løse problemet på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville blive målløs, hvis jeg blev spurgt! (Igen, ikke sur på pædagogen, men det er på ingen måde en måde at løse problemet på!

Jeg er i princippet enig. På den anden side ville jeg for mit barns skyld virkelig gerne advares mod dage, hvor der reelt ikke er ressourcer til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i princippet enig. På den anden side ville jeg for mit barns skyld virkelig gerne advares mod dage, hvor der reelt ikke er ressourcer til ham.

Ja, den er lidt svær, det er et dilemma, synes jeg. Måske kan jeg, hvis det bliver en næste gang, sige at jeg selvsagt vil hente ham tidligt, men samtidig spørge om de har gjort ledelsen opmærksom på problemet. Evt. spørge lederen om hvilke tiltag de har i gang for at rette op i problemet .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Miraklet er sket!!!!! Her forleden, da Vitus havde fået tøjet af og skulle i bad, siger han - Jeg skal tisse! Ok, vil du sidde på toilettet? Ja - og tissede han sgu!! First time! YAY! Mor er SÅ stolt!! :loveshower

 

Og så lige lidt mindre mirakuløst - i går aftes, da han bare ikke sove, skulle jeg så høre mit første "dumme mor"! Hmfr!  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Miraklet er sket!!!!! Her forleden, da Vitus havde fået tøjet af og skulle i bad, siger han - Jeg skal tisse! Ok, vil du sidde på toilettet? Ja - og tissede han sgu!! First time! YAY! Mor er SÅ stolt!! :loveshower

Og så lige lidt mindre mirakuløst - i går aftes, da han bare ikke sove, skulle jeg så høre mit første "dumme mor"! Hmfr! :blink

:yay

Og

<_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega har sovet 11 timer i nat :yay :yay :yay (og min mand har kun været hos hende få gange i løbet af natten :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjenbetændelse, snot, tør hoste, opkast hele natten, feber - suk bliv nu rask lille skat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff har taget sine første 4 skridt i dag! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff har taget sine første 4 skridt i dag! :yay

Dygtige Liff :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjenbetændelse, snot, tør hoste, opkast hele natten, feber - suk bliv nu rask lille skat

God bedring med hende :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjenbetændelse, snot, tør hoste, opkast hele natten, feber - suk bliv nu rask lille skat

God bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff har taget sine første 4 skridt i dag! :yay

Sådan! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dygtige Liff :kuller

Ja, nu må hun gerne få smag for det, så Vi ikke skal slide skosnuder og bukseknæ udenfor her i sommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan! :super

Ja hun er så sej.. Men ret forsigtig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff har taget sine første 4 skridt i dag! :yay

Åh det er så stort :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER