Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Nu kommer Albert og jeg til at hænge ud herinde det næste stykke tid :yay

Velkommen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til Fru SP! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører mig og Alfred også (officielt) til herinde :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører mig og Alfred også (officielt) til herinde :yay

Velkommen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til FruSP og Fru.Mor og jeres unger :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man sin to-årigt til at falde i søvn om aftenen uden at det skal tage over 2 timer? Det er jo overhovedet ikke holdbart på nogen måder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alba er voldsomt bange for døren ind til vuggestuen :(

Hvordan skal hun mon nogensinde lære at gå i vuggestue, hvis hun ikke engang tør at gå derind? :unsure

Eller, det er faktisk ikke bare døren hun er bange for, så snart vi begynder at gå få T's stue og ned af gangen mod vuggestuen begynder A at skrige og prøve på at stikke af :unsure

:wacko æv - det ved jeg sq ikke lige, hvordan man håndterer :chin:

Ø:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man sin to-årigt til at falde i søvn om aftenen uden at det skal tage over 2 timer? Det er jo overhovedet ikke holdbart på nogen måder

Læser Kaninen der så gerne ville sove?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh mand... Hvad skal junior have med i vugger til afsked, inden han flytter...? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh mand... Hvad skal junior have med i vugger til afsked, inden han flytter...? :help

Er der noget, han selv er særlig glad for? 

Vitus elsker boller med smør, så nogle boller eller evt. hjemmebagte tebirkes ville være et hit. Og dadelkugler. Vitus hader jo frugt - men nu har du jo et normalt barn, så hvis vi når hen på jordbærsæsonen, så nogle gode danske jordbær? Små æsker med rosiner kan være hyggeligt for ungerne at pille med. Og så ellers lidt afhængig af hvad sukkerpolitikken siger....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får man sin to-årigt til at falde i søvn om aftenen uden at det skal tage over 2 timer? Det er jo overhovedet ikke holdbart på nogen måder

Er det fordi han skriger/græder eller karter han rundt i sengen/på gulvet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh mand... Hvad skal junior have med i vugger til afsked, inden han flytter...? :help

Jeg synes de der frugt-figurer er så fine! Måske er vuggestuebørnene dog ligeglade med hvad der ligner....

Jeg tænker frugt eller hjemmebagte boller. Evt pølsehorn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læser Kaninen der så gerne ville sove?

Den har vi desværre prøvet uden held :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det fordi han skriger/græder eller karter han rundt i sengen/på gulvet?

Han kan ikke ligge stille, så et eller andet på kroppen skal hele tiden bevæge sig - og især hvis han kan mærke at han bliver træt.

Det har hjulpet at droppe luren i weekenderne, hvor en putning nu er nede på ca 3 kvarter men hverdagene er stadig lige frygtelige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han kan ikke ligge stille, så et eller andet på kroppen skal hele tiden bevæge sig - og især hvis han kan mærke at han bliver træt.

Det har hjulpet at droppe luren i weekenderne, hvor en putning nu er nede på ca 3 kvarter men hverdagene er stadig lige frygtelige

Hmm... Vi læste bøger hvor det endte med at personen lå i sengen, og så snakkede vi om det med at nu skulle de sove, og det skulle Noah også. Det var som om det hjalp ham til at acceptere at han skulle sove.

Eksempelvis Totte er lille og Lotte modsat. Der er sikkert flere andre man også kan bruge.

vi prøvede også kaninen. Den fik stoppet skrigeturene, men fik ham ikke til at falde i søvn. Tror han var for lille til den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til FruSP og Fru.Mor og jeres unger :balloons

:ditto rart endelig at se jer. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget, han selv er særlig glad for? 

Vitus elsker boller med smør, så nogle boller eller evt. hjemmebagte tebirkes ville være et hit. Og dadelkugler. Vitus hader jo frugt - men nu har du jo et normalt barn, så hvis vi når hen på jordbærsæsonen, så nogle gode danske jordbær? Små æsker med rosiner kan være hyggeligt for ungerne at pille med. Og så ellers lidt afhængig af hvad sukkerpolitikken siger....

  

Jeg synes de der frugt-figurer er så fine! Måske er vuggestuebørnene dog ligeglade med hvad der ligner....

Jeg tænker frugt eller hjemmebagte boller. Evt pølsehorn.

Nul sukker og nul rosiner :rolleyes daddelkugler spiser sprælleungen ikke... Det er på onsdag, så jordbærrene når nok ikke at blive fantastiske :chin:

Mit hovedproblem er, at det på grund af husets yngste beboer helst skal kunne laves dagen inden - og stadig være lækkert og lidt anderledes end det frugt og brød med smør, de alligevel får dagligt til samling derhenne :chin:

Tak for input :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, A har lige spist pap :blink Jeg skal ikke gøre noget, vel?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, A har lige spist pap :blink Jeg skal ikke gøre noget, vel?!

Give dit barn noget ordentlig at spise fremadrettet :p :LOL ha ha ej mon ikke vi alle har gjort det en gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, A har lige spist pap :blink Jeg skal ikke gøre noget, vel?!

Altså, Adam har både fortæret halve sider fra bøger og en hel side fra manualen til brændeovnen, ud over alt det jord og sand han finder i haven og gnasker på. So far har han klaret det fint ;)

Så længe det er pap/papir er jeg ret sikker på der ikke er noget farligt i det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Give dit barn noget ordentlig at spise fremadrettet :p :LOL ha ha ej mon ikke vi alle har gjort det en gang.

Haha! :D Du mener ikke, pap er næringsrigt nok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, Adam har både fortæret halve sider fra bøger og en hel side fra manualen til brændeovnen, ud over alt det jord og sand han finder i haven og gnasker på. So far har han klaret det fint ;)

Så længe det er pap/papir er jeg ret sikker på der ikke er noget farligt i det :D

Godt så! Jeg blev sgu bare lidt overrasket :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Jeg vil spise rugfras med Benjamin" Citat Noah som det første han sagde i morges.

Benjamin er bedstevennen fra vuggestuen, der rykkede i børnehave 1. April... Tror han savner ham, selvom pædagogerne siger han folder sig mere ud, nu hvor han er den eneste store på stuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:LOL :biglove Da Sigrid skulle ammes til frokost, satte junior sig ved siden af, halede op i t-shirten og "ammede" sin bamse :LOL :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:LOL :biglove Da Sigrid skulle ammes til frokost, satte junior sig ved siden af, halede op i t-shirten og "ammede" sin bamse :LOL :biglove

:lol hvor kært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER