Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Jamen nu må det virkelig også være slut med sygdom i vores husstande.

Præcis!! Jeg krydser fingre for at sygdomssæsonen er helt slut nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold nu op jeg bliver hurtigt træt af legen "jeg kan kaste sutter og Tiger ud af sengen og kalde på dig, mor" <_< Den har vi leger i 55 min siden vi startede putning.

Faktisk er jeg træt af legen allerede inden vi starter :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op jeg bliver hurtigt træt af legen "jeg kan kaste sutter og Tiger ud af sengen og kalde på dig, mor" <_< Den har vi leger i 55 min siden vi startede putning.

Faktisk er jeg træt af legen allerede inden vi starter :rolleyes

Åh, det gør Albert også og det er en pain <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op jeg bliver hurtigt træt af legen "jeg kan kaste sutter og Tiger ud af sengen og kalde på dig, mor" <_< Den har vi leger i 55 min siden vi startede putning.

Faktisk er jeg træt af legen allerede inden vi starter :rolleyes

Den leg var jeg også træt af! Håber den hurtigt bliver kedelig... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FruSP og mille1981, tak for forståelse!

Det tog 5 kvarter i dag <_<

Den seneste variation er at kaste dem ud på indersiden af sengen så man er nødt til at kravle rundt og ofte flytte sengen :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjuhej, hvor det går med en enkelt lur om dagen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjuhej, hvor det går med en enkelt lur om dagen! :yay

Fedt at læse :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige på besøg fra babysmalltalk.

Hvornår gik jeres fra 2-1 lur? Jeg begynder at mistænke min J på 9 mdr skal til at gå over. Han sover liidt kortere lure, han er blevet sværere at putte til igen og så han lidt tidligere op end han plejer :chin: han sover dog igennnem de fleste nætter når han endelig giver helt slip.

(Det er ikke ny-opståede problemer her i varmen - sådan var det også der for 14 dage siden hvor det sneede ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige på besøg fra babysmalltalk.

Hvornår gik jeres fra 2-1 lur? Jeg begynder at mistænke min J på 9 mdr skal til at gå over. Han sover liidt kortere lure, han er blevet sværere at putte til igen og så han lidt tidligere op end han plejer :chin: han sover dog igennnem de fleste nætter når han endelig giver helt slip.

(Det er ikke ny-opståede problemer her i varmen - sådan var det også der for 14 dage siden hvor det sneede ;))

Her sker det NU! Jeg vil umiddelbart sige, at ni mdr er for tidligt. Man anbefaler ved et år, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til. Alle børn er selvfølgelig forskellige, men jeg tror, jeg ville ændre på tidspunkterne for lurene i stedet. Jeg havde held med at rykke på Alfreds sovetider, så vi kunne bevare to lure og stadig putte til nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sker det NU! Jeg vil umiddelbart sige, at ni mdr er for tidligt. Man anbefaler ved et år, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til. Alle børn er selvfølgelig forskellige, men jeg tror, jeg ville ændre på tidspunkterne for lurene i stedet. Jeg havde held med at rykke på Alfreds sovetider, så vi kunne bevare to lure og stadig putte til nat.

Hvordan rykkede du med dem sådan mere konkret? Jeg er også mega meget i tvivl, men han har jo aldrig været den store sover om dagen :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan rykkede du med dem sådan mere konkret? Jeg er også mega meget i tvivl, men han har jo aldrig været den store sover om dagen :chin:

Jeg endte med at rykke første lur til at ligge allerede kl 8, så han kunne nå at sove anden lur uden det blev for tæt på natputning. Så han sov kl 8.10 og kl 12.30 ca.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at rykke første lur til at ligge allerede kl 8, så han kunne nå at sove anden lur uden det blev for tæt på natputning. Så han sov kl 8.10 og kl 12.30 ca.

I see ☺️ Jeg må lidt i tænkeboks. Min mand har 4 dages weekend nu her og vi har ingen planer. Så er det jo oplagt at give et eller andet forsøget. Et eller andet skal der gerne ske hvertfald - for det fungerer ikke sådan rigtig lige nu :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I see ☺️ Jeg må lidt i tænkeboks. Min mand har 4 dages weekend nu her og vi har ingen planer. Så er det jo oplagt at give et eller andet forsøget. Et eller andet skal der gerne ske hvertfald - for det fungerer ikke sådan rigtig lige nu :chin:

I kan jo også forsøge med en lur. Hvis det ikke går, laver I det jo bare om igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I med vuggestue børn gider i se om I kan svare på mit spørgsmål i fortroligt? Har brug for lidt input...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo også forsøge med en lur. Hvis det ikke går, laver I det jo bare om igen :)

Korrekt :) der er jo undtagelser til alle regler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer som har haft børn der ikke kan gå her om sommeren hvor de er udenfor hele tiden ? Min dreng slider hans bukser....og det bliver sq dyrt i længden hvis det er..Nogen der har erfaringer med lapper eller knæ beskytter eller andet ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver snart idiot af at Liff ikke kan finde ro til at sove før efter kl. 21! Hun er jo banke træt om morgenen og Vi har været nødsaget til at indføre formidsagslur igen :( suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ville I synes om at blive bedt om at hente jeres barn tidligt i vuggestuen, med den begrundelse at de mangler personale? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ville I synes om at blive bedt om at hente jeres barn tidligt i vuggestuen, med den begrundelse at de mangler personale?

Den har vi også fået før og synes at det er ok at de spørger,men hvis ikke det er muligt så er det bare sådan det er og det må de acceptere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har vi også fået før og synes at det er ok at de spørger,men hvis ikke det er muligt så er det bare sådan det er og det må de acceptere.

Enig! En høflig forespørgsel om hvis det er muligt er fint.. De kan jo ikke sige I skal!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har vi også fået før og synes at det er ok at de spørger,men hvis ikke det er muligt så er det bare sådan det er og det må de acceptere.

Helt enig!

Jeg ville fx hellere end gerne hente William hvis det var, nu hvor jeg går hjemme.

Jeg har selv ringet til forældre og spurgt om de kunne holde deres børn hjemme, da en pludselig snestorm forhindrede en del af mine daværende kollegaer i at komme frem :)

Det var en frivillig afgørelse fra forældrene! Men også en 'og vi er kun dem vi er, så det nytter ikke noget at i så beklager jer' ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig! En høflig forespørgsel om hvis det er muligt er fint.. De kan jo ikke sige I skal!

 

Jeg tog det også ok. Det skete da vores mindste var 2-3 uger gammel og jeg var ret presset grundet komplikationer efter kejsersnittet, men jeg var jo hjemme på barsel. Sagde at det var ok, og hentede tidligt. Min mand syntes det var "frækt" af dem, da det selv om det teknisk set var et spørgsmål, blev formuleret mere som en nødvendighed end en frivillig ting. Han er lidt hurtigere til at reagere på den slags end jeg :) Som  sagt, jeg syntes det var ok, og håber at det lettede pædagogernes dag en smule.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A har nu sovet middagslur i 3,5 time :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi gået all in på cykling! Jeg har købt løbecykel med ringeklokke og sikkerhedsflag :) Og cykelsæde så han kan sidde bag på hos mig. På lørdag skal vi lige en tur forbi en cykelhjelmsforhandler. Ihh, jeg glæder mig :D 

Når nu Vitus erklærer, at julemanden skal komme med en blå cykel til ham, så er det jo et held at moren i YDERSTE nød har en direkte hotline til Grønland, der kan få de ting til at ske! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ville I synes om at blive bedt om at hente jeres barn tidligt i vuggestuen, med den begrundelse at de mangler personale?

Kontakte lederen/områdelederen/borgmesteren!! Det er da slet ikke i orden!

Altså ikke at pædagogerne gør noget forkert, men at de er så hårdt presset, at de ikke engang kan få en vikar kaldt ind! Det ville bekymre mig vanvittigt!!! Og det ville jeg ikke finde mig i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER