MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Arghhh den barnevogn ryger på bålet nu.. Hold nu kæft hvor han bare skriger og skriger og sover maks 2-3 min af gangen!!! Det kan da ikke være rigtigt at man skal blive ved at torturere sit barn fordi han skal lære at sove andre steder end på sin mor?!? Eller er jeg bare pylret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arghhh den barnevogn ryger på bålet nu.. Hold nu kæft hvor han bare skriger og skriger og sover maks 2-3 min af gangen!!! Det kan da ikke være rigtigt at man skal blive ved at torturere sit barn fordi han skal lære at sove andre steder end på sin mor?!? Eller er jeg bare pylret?

Jeg ville aldrig lade ham ligge og skrige. Hvis Nohr græder så ser jeg lige om jeg kan vippe sådan 2 minutter maks, gerne med en hånd på hans mave. Og virker det ikke så tager jeg ham op.

Jeg håber i finder en måde for jer :kram2 men husk, hvis dit hjerte siger 'det her bryder jeg mig ikke om' så skal du lytte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig lade ham ligge og skrige. Hvis Nohr græder så ser jeg lige om jeg kan vippe sådan 2 minutter maks, gerne med en hånd på hans mave. Og virker det ikke så tager jeg ham op.

Jeg håber i finder en måde for jer :kram2 men husk, hvis dit hjerte siger 'det her bryder jeg mig ikke om' så skal du lytte!

:ditto

Hvis han først har grædt meget i den, forbinder han den jo i hvert fald ikke med noget godt og så bliver det aldrig bedre, tænker jeg.

Jeg ville ønske jeg kunne komme med bedre guldkorn! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd sover han med dyne eller i voksi eller andet i barnevognen ?

Kæmper selv lidt med niklas og den vogn herhjemme...pt vil han sove i den om morgenen/formiddagen men over middag er det helt umuligt og da vil han kun sove i mine arme....

Kender flere der har oplevet at deres baby fx ikke ville sove i voksi men godt ville med dyne..og omvendt...ved ikk om du har testet det ? :-)

Kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt! Gør du det samme om natten også? Min jævnaldrende søn falder for det meste i søvn i mine arme, i hvert fald om natten. Jeg mener at have læst at man ikke behøver at træne på at de skal falde i søvn selv i egen seng før de er måske 3 mdr gamle, men er det smart at starte allerede nu (6 uger)? Husker at det var lidt en udfordring da vi skulle lære vores store søn at falde i søvn selv, og han var 3 mdr da vi begyndte. Samtidigt siger man at de ikke kan få "dårlige vaner" når de er så små...

Jeg har ikke rigtig bestemt mig for en strategi endnu :rolleyes Ikke andet end at den skal være kraftig anderledes end det vi gjorde med Erica, for hun er snart 5 år og jeg vil tro at over 90% af alle putninger har taget mere end 30 min og det gider jeg ikke igen :)

Med Line (som bliver 6 uger i morgen) tror og håber jeg på det bliver nemmere. Hun er allerede to gange faldt i søvn af sig selv liggende på maven (hvor hun bare lå på et tæppe - altså hun er ikke blevet puttet) og i går faldt hun også først selv i søvn uden at være blevet puttet (og uden sut) men sov kun 10-15 minutter. Da hun så en halv time senere var klar til at sove igen lagde jeg hende i liften. Normalt stiller jeg den på mine ben, som jeg så vipper lidt med - men igår indså jeg at hun var rolig og tilpas uden jeg vippede hende, så der hjalp jeg hende kun med sutten. Jeg lod derfor være med at hjælpe hende yderligere og selvom det tog lang tid, så synes jeg klart det har været en succes.

Jeg tror ikke jeg går i skarp træning med at det skal være sådan fra nu af, men jeg vil helt sikkert være mere OBS på om det er nødvendigt med bevægelse eller ej. Det samme i barnevognen - ligger hun stille og roligt, så kører jeg heller ikke med bv og hun har nu to gange faldet i søvn i den uden hjælp.

Med Erica brugte jeg også meget mantraet med at man ikke kunne give et spædbarn dårlige vaner, men det tror jeg faktisk godt på man kan :) Ved hende tror jeg på hun blev overforkælet med tryghed og bevægelse, hvilket gør det svært at undvære igen. Altså, når de ikke har behov for hjælp, så hvorfor give dem det? Jeg vil selvfølgelig altid hjælpe, hvis hun er ked af det.

Edit: Hov, kan se jeg faktisk ikke fik svaret på dit spørgsmål :rolleyes Nej om natten falder hun enten i søvn ved brystet, eller i mine arme. Tålmodigheden til at træne falde i søvn selv er ikke så stor om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er så syg og skidt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er så syg og skidt :(

:kram åh nej, stakkels lille Sofie og stakkels mor :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er så syg og skidt :(

Åh nej dog :(

:kram2 god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er så syg og skidt :(

God bedring til hende :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er så syg og skidt :(

Åh nej, stakkels lille mus :( God bedring med hende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby er så syg og skidt :(

God bedring med hende :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arghhh den barnevogn ryger på bålet nu.. Hold nu kæft hvor han bare skriger og skriger og sover maks 2-3 min af gangen!!! Det kan da ikke være rigtigt at man skal blive ved at torturere sit barn fordi han skal lære at sove andre steder end på sin mor?!? Eller er jeg bare pylret?

Var os en lang og hård kamp her. Men nu sover han sødt i barnevognen. :D Det er selvfølgelig dårlige dage. Tog lang tid, mange tåre og meget tålmodighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay :yay

Dét er jeg glad for at høre! Hvornår skal du til læge idag?

10.15 - han havde åbenbart taget 245 gram på på 2 dage. Tror nu mere på sundhedsplejerskens vægt.

Men hun var i hvert fald glad for udviklingen, og det er jo det vigtigste. Men hun vil gerne se os igen på onsdag, og det er også fair nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, at vække eller ikke at vække fra lur? :chin: 2,5 times middagslur er alt for meget, tror jeg, men han har tonset rundt i svømmehallen, så han var vist godt træt. Jeg satser virkelig på, han alligevel han sove i aften <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har en lille dreng med mellemørebetændelse. Håber han snart er frisk igen. Lille pus. Hans stemme er os næsten væk, gør så ondt i hjertet når tårerne triller ned af kinderne og munden man kan se han græder men der bare ikke er stemme til at ha lyd på :( Håber snart han er frisk igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besyv. Det er selvfølgelig ikke fordi jeg bare smider ham i barnevognen og så bare går ind mens han ligger og skriger. Når han bare græder lidt/brokker sig/giver lyd engang imellem kan jeg sagtens klare det, men når det er nonstop skrigeri føles det bare så forkert, og jeg ved jo at han ikke falder ned på magisk vis, når han først når det niveau :(

Sp siger han må græde i en halv time (altså, det anbefaler hun jo ikke, og så lang tid kan jeg heller ikke klare, men reelt set kan han "tåle" det ifølge hende). Jeg synes sgu bare det er svært, når han tydeligvis er helt tryg og rolig ved at sove på mig, og den barnevogn er bare en kamp stort set hver gang. Han er lige kommet ind fra lur efter 2,5 time, og det gik så fint. Han faldt i søvn efter cirka 500 m, og så gik der 10 min og så måtte jeg lige ud og trille en tur rundt om laden, men så sov han så også. Tidligere i dag var jeg dog ude 17 gange med tre min mellemrum (hvor han tilsyneladende sover). Måtte give op til sidst og sp faldt han jo så i søvn ovenpå mig indenfor. Øv jeg synes det er synd. Er spændt på i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ligger i voksi nu, og begynder allerede at blive ked af det når jeg giver ham tøj på. Førhen lå han i dyne og det var nøjagtig det samme... Synes vi har prøvet alt. Har dog fundet ud af at jeg skal stille barnevognen når han så sover, ellers vågner han efter præcis en halv time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig fan af vacciner - men shiiit jeg bliver aldrig fan af at have skidtmas baby med ondt i flæskelårene :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besyv. Det er selvfølgelig ikke fordi jeg bare smider ham i barnevognen og så bare går ind mens han ligger og skriger. Når han bare græder lidt/brokker sig/giver lyd engang imellem kan jeg sagtens klare det, men når det er nonstop skrigeri føles det bare så forkert, og jeg ved jo at han ikke falder ned på magisk vis, når han først når det niveau :(

Sp siger han må græde i en halv time (altså, det anbefaler hun jo ikke, og så lang tid kan jeg heller ikke klare, men reelt set kan han "tåle" det ifølge hende). Jeg synes sgu bare det er svært, når han tydeligvis er helt tryg og rolig ved at sove på mig, og den barnevogn er bare en kamp stort set hver gang. Han er lige kommet ind fra lur efter 2,5 time, og det gik så fint. Han faldt i søvn efter cirka 500 m, og så gik der 10 min og så måtte jeg lige ud og trille en tur rundt om laden, men så sov han så også. Tidligere i dag var jeg dog ude 17 gange med tre min mellemrum (hvor han tilsyneladende sover). Måtte give op til sidst og sp faldt han jo så i søvn ovenpå mig indenfor. Øv jeg synes det er synd. Er spændt på i morgen.

Det er skide svært. Nogle gange skal der en lidt ked af det baby til for at lære noget nyt. Selvfølgelig skal man ikke gå og bare lade dem være ked af det. Derfor at jeg tit fik gået 6 km på en dag syngende igennem byen for at berolige ham. Folk har tænkt jeg er tosset... Men beroligere ham når jeg synger så måtte jeg jo det :P. Men når det bliver rutine kommer du til at nyde den frihed det får skabt til dig. Du må aflastes lidt fordi ingen kan holde til at baby sover hos sig altid og altid. Så du gør det skide godt. Bliv ved med det gode arbejde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig fan af vacciner - men shiiit jeg bliver aldrig fan af at have skidtmas baby med ondt i flæskelårene :boo

:kram2

Og fuldstændig :ditto :boo

Det er Nohr på tirsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10.15 - han havde åbenbart taget 245 gram på på 2 dage. Tror nu mere på sundhedsplejerskens vægt.

Men hun var i hvert fald glad for udviklingen, og det er jo det vigtigste. Men hun vil gerne se os igen på onsdag, og det er også fair nok.

Ja, det er da super :yay Og fair nok med ny tid i næste uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig fan af vacciner - men shiiit jeg bliver aldrig fan af at have skidtmas baby med ondt i flæskelårene :boo

:ditto

Albert skal snart have hans 1 års :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Albert skal snart have hans 1 års :(

Ja :( det ville være rart hvis det bare kunne klares med én gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er da super :yay Og fair nok med ny tid i næste uge :)

Det er rigtig rart, også selv om jeg ikke helt tror på at han er blevet helt så meget tungere på 2 dage. Men så længe SP og lægen er tilfredse, så er jeg det også :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig rart, også selv om jeg ikke helt tror på at han er blevet helt så meget tungere på 2 dage. Men så længe SP og lægen er tilfredse, så er jeg det også :yay

Men pointen er vel også at han har taget på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER