MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Men pointen er vel også at han har taget på :)

Jep..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej Line, det er ikke morgen nu..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaffe!! :zzz :zzz :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har A sovet 3 timer i barnevognen! :O

Hvad sker der lige... Tør man håbe på det er den nye stil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har A sovet 3 timer i barnevognen! :O

Hvad sker der lige... Tør man håbe på det er den nye stil?

Hvor dejligt! :yay Man kunne jo håbe, med risiko for at blive skuffet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej Line, det er ikke morgen nu..!

 

Jo det var det (i hvert fald også herhjemme).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det var det (i hvert fald også herhjemme).

Det var det heldigvis ikke her. Hun faldt i søvn ti minutter senere og sov kl 6:30, det gjorde jeg også, så det var rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig bestemt mig for en strategi endnu :rolleyes Ikke andet end at den skal være kraftig anderledes end det vi gjorde med Erica, for hun er snart 5 år og jeg vil tro at over 90% af alle putninger har taget mere end 30 min og det gider jeg ikke igen :)

Med Line (som bliver 6 uger i morgen) tror og håber jeg på det bliver nemmere. Hun er allerede to gange faldt i søvn af sig selv liggende på maven (hvor hun bare lå på et tæppe - altså hun er ikke blevet puttet) og i går faldt hun også først selv i søvn uden at være blevet puttet (og uden sut) men sov kun 10-15 minutter. Da hun så en halv time senere var klar til at sove igen lagde jeg hende i liften. Normalt stiller jeg den på mine ben, som jeg så vipper lidt med - men igår indså jeg at hun var rolig og tilpas uden jeg vippede hende, så der hjalp jeg hende kun med sutten. Jeg lod derfor være med at hjælpe hende yderligere og selvom det tog lang tid, så synes jeg klart det har været en succes.

Jeg tror ikke jeg går i skarp træning med at det skal være sådan fra nu af, men jeg vil helt sikkert være mere OBS på om det er nødvendigt med bevægelse eller ej. Det samme i barnevognen - ligger hun stille og roligt, så kører jeg heller ikke med bv og hun har nu to gange faldet i søvn i den uden hjælp.

Med Erica brugte jeg også meget mantraet med at man ikke kunne give et spædbarn dårlige vaner, men det tror jeg faktisk godt på man kan :) Ved hende tror jeg på hun blev overforkælet med tryghed og bevægelse, hvilket gør det svært at undvære igen. Altså, når de ikke har behov for hjælp, så hvorfor give dem det? Jeg vil selvfølgelig altid hjælpe, hvis hun er ked af det.

Edit: Hov, kan se jeg faktisk ikke fik svaret på dit spørgsmål :rolleyes Nej om natten falder hun enten i søvn ved brystet, eller i mine arme. Tålmodigheden til at træne falde i søvn selv er ikke så stor om natten ;)

Tak for svar! Så tror jeg vi har mange af de samme tanker:) Vores søn blev også 6 uger i dag. Jeg er meget i tvivl om det med dårlige vaner og spædbørn. Med vores ældste søn troede vi helt fast bestemt på at han ikke kunne få dårlige vaner som spæd. Han blev også båret, vugget og holdt nærmest konstant, da han havde reflux og øreproblemer. Der var så også en del udfordringer med at lære ham at falde i søvn selv. Vil jo gerne gøre hvad vi kan for at hjælpe lillebror til processen med at lære at falde i søvn bliver nemmere. Samtidigt vil vi jo absolut give ham så meget tryghed og fysisk omsorg som muligt. Jeg mener så også at det er omsorg at lære ham at falde i søvn selv, hvis altså det gøres på en "smertefri" måde. Uanset, så tænker jeg at det ikke kan skade at starte med at vænne dem til at falde i søvn andre steder end i arm, og uden bevægelse, hvis de ellers virker tilfredse og tilpas med det. Udfra din beskrivelse, så lyder det jo til at jeres Line godt kan være tryg og falde i søvn i liften nogle gange allerede, og så ser jeg ikke grunde til at man ikke skulle prøve det. Tror ikke vores lille H er der endnu, men han er faldet i søvn selv i barnevogn og slyngevugge uden den mindste gråd, så det skal nok komme på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvnløs.dk

Ligger og lytter til min mindste sovende dejlighed og har så ondt i maven over, at vi skal sende i vs. Det fylder så meget hos mig, og der går faktisk ikke en dag, hvor jeg ikke får ondt i maven over det :boo og ikke så meget dét med at vi skal skilles X antal timer - men tanken om dårlige nomeringer og så sygdom, sygdom, sygdom.

det fylder seriøst mit hoved som sådan en underliggende perfid stemning, som helt ærligt dominerer alt for meget i min barsel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvnløs.dk

Ligger og lytter til min mindste sovende dejlighed og har så ondt i maven over, at vi skal sende i vs. Det fylder så meget hos mig, og der går faktisk ikke en dag, hvor jeg ikke får ondt i maven over det :boo og ikke så meget dét med at vi skal skilles X antal timer - men tanken om dårlige nomeringer og så sygdom, sygdom, sygdom.

det fylder seriøst mit hoved som sådan en underliggende perfid stemning, som helt ærligt dominerer alt for meget i min barsel :(

:kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så træt!!! Og småsyg :(

Lige nu skriger alt indeni mig, på noget sammenhængende søvn. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har fået bare 3 timer sammenhængende søvn sidst og her i mørket, med 6 mdr snotbaby, der ikke synes skemad er fedt, i armen (igen!), kan jeg slet ikke overskue, at jeg ikke kan se det komme indenfor nærmeste fremtid.

Jeg er ved at være brugt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den herlige følelse...

...når du ligger i sengen med ungen i armene, og pludselig mærker en varm og våd strøm af gylp der løber ned langs siden af din overkrop, men ikke kan bevæge dig, fordi barnet endelig er faldt i søvn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så træt!!! Og småsyg :(

Lige nu skriger alt indeni mig, på noget sammenhængende søvn. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har fået bare 3 timer sammenhængende søvn sidst og her i mørket, med 6 mdr snotbaby, der ikke synes skemad er fedt, i armen (igen!), kan jeg slet ikke overskue, at jeg ikke kan se det komme indenfor nærmeste fremtid.

Jeg er ved at være brugt :(

:kram Jeg håber du bliver positivt overrasket lige om snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den herlige følelse...

...når du ligger i sengen med ungen i armene, og pludselig mærker en varm og våd strøm af gylp der løber ned langs siden af din overkrop, men ikke kan bevæge dig, fordi barnet endelig er faldt i søvn...

Åh, det er fantastisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den herlige følelse...

...når du ligger i sengen med ungen i armene, og pludselig mærker en varm og våd strøm af gylp der løber ned langs siden af din overkrop, men ikke kan bevæge dig, fordi barnet endelig er faldt i søvn...

Argh.. Hep hey hvor herligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ligger i voksi nu, og begynder allerede at blive ked af det når jeg giver ham tøj på. Førhen lå han i dyne og det var nøjagtig det samme... Synes vi har prøvet alt. Har dog fundet ud af at jeg skal stille barnevognen når han så sover, ellers vågner han efter præcis en halv time.

Astrid vil ikke sove i voksien mere. Den er alt for varm for hende. Hun vågner skrigende efter kort tid og vil ikke sove igen hvis hun bliver puttet i den. Blot et pip :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvnløs.dk

Ligger og lytter til min mindste sovende dejlighed og har så ondt i maven over, at vi skal sende i vs. Det fylder så meget hos mig, og der går faktisk ikke en dag, hvor jeg ikke får ondt i maven over det :boo og ikke så meget dét med at vi skal skilles X antal timer - men tanken om dårlige nomeringer og så sygdom, sygdom, sygdom.

det fylder seriøst mit hoved som sådan en underliggende perfid stemning, som helt ærligt dominerer alt for meget i min barsel :(

Var det ikke muligt at sende i dagpleje? :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det ikke muligt at sende i dagpleje? :kram :kram

Vi overvejer det. Og samtidig ville jeg jo gerne have alle de gode ting ved en god vuggestue.

Vi har talt om det her til morgen og planen er at vi får besøgt vuggestuen i institutionen og talt med dem. Og hvis mavefornemmelsen ikke er der, finder vi et alternativ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige malket lidt ud og vi har forsøgt at give ham det i flaske. Han skriger helt vildt så snart flasken kommer i munden på ham :( vi har prøvet at jeg ammer (fordi vi slet ikke kunne få ro på ham) og far så sniger flasken ind, far går i soveværelset med flaske og baby, får går rundt med baby (for at få ham til at stoppe med at skrige) og prøver at give flaske osv. Vi har ikke prøvet det før, gør vi det helt galt? Nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige malket lidt ud og vi har forsøgt at give ham det i flaske. Han skriger helt vildt så snart flasken kommer i munden på ham :( vi har prøvet at jeg ammer (fordi vi slet ikke kunne få ro på ham) og far så sniger flasken ind, far går i soveværelset med flaske og baby, får går rundt med baby (for at få ham til at stoppe med at skrige) og prøver at give flaske osv. Vi har ikke prøvet det før, gør vi det helt galt? Nogle gode råd?

Nu er jeg ikke amme ekspert, men der kan være forskel på, hvilken slags flaske baby vil drikke af, ligesom hvilke sutter de vil bruge. Mine vil helst have meget bløde suttehoveder på både flaske og sutter. Mine ville ikke tage en slags flaske efter bryst, men gerne en anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke amme ekspert, men der kan være forskel på, hvilken slags flaske baby vil drikke af, ligesom hvilke sutter de vil bruge. Mine vil helst have meget bløde suttehoveder på både flaske og sutter. Mine ville ikke tage en slags flaske efter bryst, men gerne en anden.

Haha, det lykkedes lige da jeg havde trykket send :D han vil ikke tage sut, så måske troede han vi var onde og ville give ham sådan en :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm... Hvordan ved jeg hvor meget han spiser? Skal være væk i cirka tre timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer det. Og samtidig ville jeg jo gerne have alle de gode ting ved en god vuggestue.

Vi har talt om det her til morgen og planen er at vi får besøgt vuggestuen i institutionen og talt med dem. Og hvis mavefornemmelsen ikke er der, finder vi et alternativ.

God plan! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm... Hvordan ved jeg hvor meget han spiser? Skal være væk i cirka tre timer.

30ml mm i timen ca :) uanset alder.

Det er et andet tal for MME, men det kender jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30ml mm i timen ca :) uanset alder.

Det er et andet tal for MME, men det kender jeg ikke.

Tak, det kan jeg sagtens pumpe ud... Men det lyder ikke af meget? Han tog 40 ml en time efter han havde spist sidst, og han spiste nogle minutter ved mig lige bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER