SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Aja det lyder meget som om jeres dp er ligesom vores...vi har fået en dp med 38 års erfaring og der er hele tiden et eller andet selvom alt bliver sagt på en sød måde til mig...så bruger han sut for meget...så støtter han ikke nok på fødderne...så er han for hys og blir taget for meget op...osv...måske en god idé at tjekke ørerne fordi han er så hys...så vil det være godt med nogle sutsko...så er det ikke så godt med for mange knapper i tøjet...etc....så jeg kender følelsen du beskriver....heldigvis nævner hun også at der er gode stunder.....Men det er træls hele tiden at få diverse at vide som kunne være bedre. ...

 

Kram til dig ihvertfald :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kl 5.30 er altså ikke morgen Klaudia:blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Elisamus said:

kl 5.30 er altså ikke morgen Klaudia:blink

 

Herhjemme er det morgen efter kl 5... hver dag. Når Leah sover længe, sover hun til kl 5.30..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, roselein said:

 

:kram2 til dig, det er så hårdt. Håber hun giver efter snart.

Hun overgav sig efter tre kvarter. Det er meget bedre end de forudgående dage... Tigeren er slem ved hende denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Myliona said:

 

Herhjemme er det morgen efter kl 5... hver dag. Når Leah sover længe, sover hun til kl 5.30..

Det samme her! Vores dag starter også kl 5.30 hver dag. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

U havde glemt at lukke vinduet i går aftes, så der var 16 grader i huset da vi kom hjem fra ferie kl 11.30. Og her er stadig under 20 grader... jeg fryyyyser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Argh de volbeat billetter jeg købte den anden dag...er muligvis købt til overpris samt ugyldige da de er købt af et fusker firma fordi jeg ikke vidste bedre...og vi finder først ud af det mandag om de er gode nok eller hvad...:gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Nirev said:

Jeg bliver så ked af det når min bonuspige snakker om noget hvor hendes mor, virkelig burde lytte istedet for intet at gøre. Fatter ikke hun kan holde sig selv ud 

Har i snakket med moren :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst, hvor svært er det at lave en knorr lasagne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, mee said:

Har i snakket med moren :chin:

I den grad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

47 minutes ago, LulleS said:

Er stadig sur på baby.... 

Hvad så? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, LulleS said:

Den var alt andet end samarbejdsvillig ved kønsscanningen i går, så det blev en ommer -  hormonella her har lidt svært ved at have tålmodighed helt til på onsdag ^_^

:lol ej undskyld :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, LulleS said:

Den var alt andet end samarbejdsvillig ved kønsscanningen i går, så det blev en ommer -  hormonella her har lidt svært ved at have tålmodighed helt til på onsdag ^_^

Det kræver ikke graviditetshormoner at være utålmodig... Bølle!!! :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg bliver altså virkelig irriteret, når jeg aflyser 2 (to!!!!) aftaler, for at min svigerinde kan få taget et billede af vores børn samlet. 

Nå, vi skal mødes formiddag og alt er godt. Men så kan den anden svigerinde pludselig først om eftermiddagen. Nå. 

Arthur vågner så alt for tidligt fra lur, fordi vores nabo har to møgkøtere der står og gøer altid. Vi ringer så og spørger om svigerinde nr to er kommet, og det er hun, så vi skal bare komme og få taget det billede. Super godt.

Men hov. Da vi kommer derhen sover ungen sgu da. Vi venter. og venter. og venter.

Efter to timer med råbende børn og forældre der skælder ud er der stadig ikke blevet taget billede, og min mand siger at vi altså er nødt til at køre hjem og putte Arthur. Det bliver de voldsomt fornærmede over :rolleyes

Omfg jeg synes det er træls at have brugt hele dagen på det skide billedearrangement, når det ikke engang blev til noget!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet voldsomt forkølet på to timer... 

 

(at min telefon så retter "forkølet" til "forkælet" lyder ikke så dårligt - kan man mon få auto correct til livet?) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, NSEllekilde said:

Jeg er blevet voldsomt forkølet på to timer... 

 

(at min telefon så retter "forkølet" til "forkælet" lyder ikke så dårligt - kan man mon få auto correct til livet?) 

Ja det var da den nemmeste måde at få det bedre :D 

 

god bedring 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter vi havde opdaget to tomme cigaretpakker og en masse dåser i skraldespanden måtte teenageren krybe til korset og indrømme at der havde være fest i går. 

 

De har så ovenikøbet ødelagt toiletsædet samt dørhåndtaget til soveværelset. Jeg er gal! Ikke nok med at han lyver om det (jeg spurgte ham direkte om der havde været nogen på besøg i går, og det havde der ikke), så har det vist bestemt heller ikke været en stille fest...

 

Jeg er gal, sur og ikke mindst skuffet. Havde han spurgt havde han fået lov, men med nogle formaninger. Og så havde jeg vidst, at der var fremmede i mit hjem. Der er virkelig ubehageligt at finde ud af det efterfølgende. 

 

Og nu er jeg i tvivl om, hvorvidt vi skal kræve, at han eller gæsterne dækker nogle af omkostningerne... der er skader for omkring 1300. Tænker ikke forsikringen dækker når der har været alkohol indblandet, og det er muligvis også under selvrisikoen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, mille1981 said:

Efter vi havde opdaget to tomme cigaretpakker og en masse dåser i skraldespanden måtte teenageren krybe til korset og indrømme at der havde være fest i går. 

 

De har så ovenikøbet ødelagt toiletsædet samt dørhåndtaget til soveværelset. Jeg er gal! Ikke nok med at han lyver om det (jeg spurgte ham direkte om der havde været nogen på besøg i går, og det havde der ikke), så har det vist bestemt heller ikke været en stille fest...

 

Jeg er gal, sur og ikke mindst skuffet. Havde han spurgt havde han fået lov, men med nogle formaninger. Og så havde jeg vidst, at der var fremmede i mit hjem. Der er virkelig ubehageligt at finde ud af det efterfølgende. 

 

Og nu er jeg i tvivl om, hvorvidt vi skal kræve, at han eller gæsterne dækker nogle af omkostningerne... der er skader for omkring 1300. Tænker ikke forsikringen dækker når der har været alkohol indblandet, og det er muligvis også under selvrisikoen. 

Jeg var godt nok blevet gal, og jeg ville helt sikkert lade mit barn betale for de skader, som barns gæster havde forvoldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 1/12/2016 at 2:02 AM, millivanilli said:

Det lyder meget frustrerende, Alura! Det må være frygteligt for ham, også. Presset bliver vel ikke just mindre af pengene og alt det andet der er på spil. 

 

Jeg bliver nødt til at anbefale kognitiv adfærdsterapi hos en der virkelig kan det. Det går bl.a. ud på at man bl.a. identificerer HVAD det er man er angst for, og arbejder med at udsætte sig for det, lidt efter lidt, med hjælp fra gode teknikker til at håndtere angsten. Måske kan han nå at lære nogle af de teknikker inden han skal op? Det lyder urealistisk at nå at komme problemet til livs inden, men nogle gode teknikker kan hjælpe.

 

Mange tanker og kram.

 

Der har bestemt været ekstra pres på ham. Først fordi han gerne skulle have haft det inden jeg skulle føde, så han kunne køre mig. Det nåede vi jo så ikke. Og nu er der så det med flytningen, som vi ikke helt kan overstå, før han er færdig. Vi har faktisk talt om kognitiv behandling, men han har pt. lidt afvist det, efter at have læst, at der vist skal mange gange til, før det har effekt. Og så har vi faktisk heller ikke rigtig råd. Vi skal virkelig vende hver en 25 øre nu, indtil vi har fået solgt det gamle hus. Og hvad det her konkrete forsøg angik, så var der slet ikke tid til at afprøve noget nyt, inden han skulle op heller.

 

On 1/12/2016 at 4:50 AM, PernilleMaj said:

Alura - ville han kunne få en betablokker i Danmark?

 

Kunne han sagtens, tror jeg. Men det ændrer bare ikke på, at han stadig ikke må tage dem her. Jeg talte lidt med hans kørelærer om det og han sagde, at man bare ikke skulle fortælle det og så gøre det alligevel. Så det blev vi enige om måske var vejen frem, hvis det fejlede igen denne gang.

 

On 1/12/2016 at 7:30 AM, Mistel said:

Min mand har/havde det samme problem. Han fik sit kørekort med hiv og sving, men jeg har siddet ved siden af ham, hvor han var chauffør og har i bogstaveligt forstand kunnet lugte angsten på ham - han lugtede af rovdyr! - altså, Jeg kørte mig selv på hospitalet, da jeg skulle føde...foreslog ham noget terapi for fobi, hvilket han selvfølgelig nægtede. Så fandt han ud af at problemet for ham var gearet og så fik vi automatgear. Problem solved. Så måske kan I identificere præcis hvad skræmme ham og arbejde på lige det? (Og dermed også identificere alt det der går godt). 

 

Altså her er gearet også (yderligere) et problem. Han tager det allerede kun til automatgear (som vores biler også alle dage har været med), så det har vi allerede imødekommet, da det var et håndgribeligt issue, som vi kunne gøre noget ved. Det helt store problem er, at det der gør ham angst, er at befinde sig i en situation, hvor han bliver bedømt. Og det kommer han jo ikke udenom til en køreprøve. Så vi ved udmærket hvad det er, der trigger hans angst, vi har bare forbandet svært ved at gøre noget ved det, da vi jo ikke rigtig kan fjerne det moment fra ligningen desværre.

 

Nå... men intet af det ovenstående er så relevant lige nu, for han bestod fandeme! :glad (ups, ingen jubel i brokketråden :blush ). Han har dog stadig ikke sit kørekort, for nu mangler han teoriprøven igen. Den bestod han jo ellers første gang, men den er udløbet i mellemtiden, fordi der max. må gå to måneder mellem at man består de to prøver. Han var så oppe til den igen lige inden køreprøven, men hans idiot-kone havde ved en fejl fået booket prøven på svensk (han skulle tage den på engelsk, da hans svenske ikke er særlig godt). Vi opdagede først fejlen lige inden og stivstikker idiot-svenskerne ville ikke lade ham ændre det til engelsk, selvom han sagtens kunne. De skulle selv sidde ved computeren og vælge det sprog, som de skulle tage testen på, inden den startede. Så det var ikke sådan at det var indstillet på forhånd. Han kunne sagtens have valgt engelsk, men måtte ikke fordi "vi jo havde bestilt den på svensk" :rolleyes Så han forstod ikke halvdelen af testen og måtte gætte sig igennem. Og fik tre forkerte svar for meget og dumpede. Så tæt på, men ikke helt tæt nok. Så nu skal han altså tage teoriprøve om igen om små to uger, for vi kunne ikke få tid før. Håber virkelig at han når at klare den inden der er gået to måneder, så han ikke også skal tage køreprøven om igen. Dét ville være en katastrofe. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Pigemor said:

sure gimpe!!!! <_<:mad:

 

Må udvide det til sure gimpe og vatnisse...

Til den sure gimpe: pas din egen tallerken

og til vatnissen: mand dig dog op og tag det sure med det søde. :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Alura said:

 

Der har bestemt været ekstra pres på ham. Først fordi han gerne skulle have haft det inden jeg skulle føde, så han kunne køre mig. Det nåede vi jo så ikke. Og nu er der så det med flytningen, som vi ikke helt kan overstå, før han er færdig. Vi har faktisk talt om kognitiv behandling, men han har pt. lidt afvist det, efter at have læst, at der vist skal mange gange til, før det har effekt. Og så har vi faktisk heller ikke rigtig råd. Vi skal virkelig vende hver en 25 øre nu, indtil vi har fået solgt det gamle hus. Og hvad det her konkrete forsøg angik, så var der slet ikke tid til at afprøve noget nyt, inden han skulle op heller.

 

 

Kunne han sagtens, tror jeg. Men det ændrer bare ikke på, at han stadig ikke må tage dem her. Jeg talte lidt med hans kørelærer om det og han sagde, at man bare ikke skulle fortælle det og så gøre det alligevel. Så det blev vi enige om måske var vejen frem, hvis det fejlede igen denne gang.

 

 

Altså her er gearet også (yderligere) et problem. Han tager det allerede kun til automatgear (som vores biler også alle dage har været med), så det har vi allerede imødekommet, da det var et håndgribeligt issue, som vi kunne gøre noget ved. Det helt store problem er, at det der gør ham angst, er at befinde sig i en situation, hvor han bliver bedømt. Og det kommer han jo ikke udenom til en køreprøve. Så vi ved udmærket hvad det er, der trigger hans angst, vi har bare forbandet svært ved at gøre noget ved det, da vi jo ikke rigtig kan fjerne det moment fra ligningen desværre.

 

Nå... men intet af det ovenstående er så relevant lige nu, for han bestod fandeme! :glad (ups, ingen jubel i brokketråden :blush ). Han har dog stadig ikke sit kørekort, for nu mangler han teoriprøven igen. Den bestod han jo ellers første gang, men den er udløbet i mellemtiden, fordi der max. må gå to måneder mellem at man består de to prøver. Han var så oppe til den igen lige inden køreprøven, men hans idiot-kone havde ved en fejl fået booket prøven på svensk (han skulle tage den på engelsk, da hans svenske ikke er særlig godt). Vi opdagede først fejlen lige inden og stivstikker idiot-svenskerne ville ikke lade ham ændre det til engelsk, selvom han sagtens kunne. De skulle selv sidde ved computeren og vælge det sprog, som de skulle tage testen på, inden den startede. Så det var ikke sådan at det var indstillet på forhånd. Han kunne sagtens have valgt engelsk, men måtte ikke fordi "vi jo havde bestilt den på svensk" :rolleyes Så han forstod ikke halvdelen af testen og måtte gætte sig igennem. Og fik tre forkerte svar for meget og dumpede. Så tæt på, men ikke helt tæt nok. Så nu skal han altså tage teoriprøve om igen om små to uger, for vi kunne ikke få tid før. Håber virkelig at han når at klare den inden der er gået to måneder, så han ikke også skal tage køreprøven om igen. Dét ville være en katastrofe. 

Sådan :firstkrydser fingre for at han klar teoriprøven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Meyer said:

Sådan :firstkrydser fingre for at han klar teoriprøven.

 

Tak, det er sødt af dig :kiss Det håber jeg virkelig også at han gør :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.