SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg er skide træt af min mand lige nu!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har været vågen pga smerter siden kl 3 og oppe siden 4... nu står pigerne op og jeg er helt færdig :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Saga74 said:

 

Åh gud så er man ufrivilligt morsom :D jeg prøvede jo bare at forklare HVOR irriterende de her fædre er, det er mødrene der sidder og skriver udglattene kommentarer og mindst en af de mænd der minder skræmmende meget om Mathildes hystade af en far :blink og i øvrigt på en, syns jeg, højest upassende måde udbasunerer at han nu har søgt sin søns mor om forældremyndigheden i statsforvaltningen. On a side note, så talte jeg lidt med Mathilde om det skrevne, uden dog at gå i detaljer, og sagde til hende at jeg havde læst at den her dreng fra hendes klasses forældre nok skulle igennem sådan en sag som jeg var med hendes far i sin tid, og i dag kommer pigen hjem og fortæller at hun trak nævnte dreng til side i frikvarteret og sagde et par ord til ham om at hun godt ved hvad det drejer sig om og selv har prøvet det, og hvis han har brug for en at snakke med er han velkommen. Hold nu kæft mit hjerte er ved at dø af stolthed :biglove er hun ikke dejlig.

 

Åh men tak for kram for oprindeligt brok, seriøst, jeg magter bare ikke de forældre og sådan en gang hønse(hane?)gård. Jeg håber jeg har energien til at engagere mig i det i januar hvis det altså er så stort et problem som nogle lader til at mene, min fornemmelse er at der virkelig er nogen der trænger til en kiks og det skal sku nok gå :rolleyes 

Jeg beklager, jeg fandt dig morsom på det forkerte tidspunkt :kram2 

Hvor er Mathilde altså en god og kærlig pige lige at snakke lidt med ham drengen :first:biglove 

Sikke en empati hun rummer, hvor mon det kommer fra søde Sage, dig :kiss 

 

Det er da aldeles upassende at ham farmanden fortæller den slags på forældreintra, der hører det da slet ikke til :o 

Jeg håber, du finder det overskud til at deltage i det til januar, hvis det er dét du gerne vil :kiss 

Kram til dig :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min 11 årige datter har fået en kontrolafgift i bussen på 750,- kr fordi hun har glemt at klippe med det kort jeg har købt til hende. Jeg sørger altid for hun har billet eller kort:boo Jeg er helt knust over sådan en ekstra udgift lige nu. Hun er 11 for fanden?! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

28 minutes ago, Saga74 said:

Min 11 årige datter har fået en kontrolafgift i bussen på 750,- kr fordi hun har glemt at klippe med det kort jeg har købt til hende. Jeg sørger altid for hun har billet eller kort:boo Jeg er helt knust over sådan en ekstra udgift lige nu. Hun er 11 for fanden?! 

 

De er så stride de kontrollører! Og kæmpe :kram sødeste. Hvordan tog hun det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, Mrs-Rina said:

 

De er så stride de kontrollører! Og kæmpe :kram sødeste. Hvordan tog hun det?

Det er jo hendes fejl... men det er mange penge for et barns fejl og mig der må betale. Hun får kun 150,- kr + telefonabbonement i lommepenge og har ikke en opsparing jeg kunne ta det fra.

 

Jeg tror hun var meget ked af det... jeg fik bare en sms, hun er jo i skole nu :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Katrinemus said:

Jeg beklager, jeg fandt dig morsom på det forkerte tidspunkt :kram2 

Hvor er Mathilde altså en god og kærlig pige lige at snakke lidt med ham drengen :first:biglove 

Sikke en empati hun rummer, hvor mon det kommer fra søde Sage, dig :kiss 

 

Det er da aldeles upassende at ham farmanden fortæller den slags på forældreintra, der hører det da slet ikke til :o 

Jeg håber, du finder det overskud til at deltage i det til januar, hvis det er dét du gerne vil :kiss 

Kram til dig :kram2 

Tak søde :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv saga med de dumme penge...bøder er sq altid røv at bruge penge på..:numse

 

Kram til dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 minutes ago, Mrs-Rina said:

 

De er så stride de kontrollører! Og kæmpe :kram sødeste. Hvordan tog hun det?

Tak for kram i øvrigt!

Just now, girly1988 said:

Øv saga med de dumme penge...bøder er sq altid røv at bruge penge på..:numse

 

Kram til dig :kram2

Tak søde - ja det udløste lige en tudetur hos trætte hormonella her, det er bare lige en tand værre at bruge penge på end tandlægeregninger :numse  tak for kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Saga74 said:

Det er jo hendes fejl... men det er mange penge for et barns fejl og mig der må betale. Hun får kun 150,- kr + telefonabbonement i lommepenge og har ikke en opsparing jeg kunne ta det fra.

 

Jeg tror hun var meget ked af det... jeg fik bare en sms, hun er jo i skole nu :( 

 

Jo, men derfor kunne de jo godt have båret over med hende. Som du selv siger, så er hun kun et barn, og det var jo ikke i ond mening at hun havde glemt at stemple.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Mrs-Rina said:

 

Jo, men derfor kunne de jo godt have båret over med hende. Som du selv siger, så er hun kun et barn, og det var jo ikke i ond mening at hun havde glemt at stemple.

Jeg er sikker på hun kunne ha nøjes med en advarsel, det ville ha gjort stort indtryk nok! Men de er nok bare firkantede...

 

Jeg vil prøve at kontakte Midttrafik, der står på deres side man kan klage, men jeg forventer desværre ikke noget, de har jo selv lavet reglerne og de er overtrådt når hendes billet ikke er stemplet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Saga74 said:

Min 11 årige datter har fået en kontrolafgift i bussen på 750,- kr fordi hun har glemt at klippe med det kort jeg har købt til hende. Jeg sørger altid for hun har billet eller kort:boo Jeg er helt knust over sådan en ekstra udgift lige nu. Hun er 11 for fanden?! 

 

:kram2

Kan en 11-årig overhovedet få sådan en bøde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, PernilleMaj said:

 

:kram2

Kan en 11-årig overhovedet få sådan en bøde?

Det kan hun vel? Når hun kører alene med bussen... de har i hvert fald givet hende en

 

Tak for kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, Saga74 said:

Jeg er sikker på hun kunne ha nøjes med en advarsel, det ville ha gjort stort indtryk nok! Men de er nok bare firkantede...

 

Jeg vil prøve at kontakte Midttrafik, der står på deres side man kan klage, men jeg forventer desværre ikke noget, de har jo selv lavet reglerne og de er overtrådt når hendes billet ikke er stemplet.

 

Øv øv øv!!!! :kram 

min mand glemte det også i går, altså forny sit periodekort, så han fik også en bøde på 750 kr! Og det er ærgerlige penge, men hans skyld, han er voksen! 

Jeg ville klart skrive til dem og forsøge at undgå bøden, evt få den nedsat i det mindste? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Maj85 said:

 

Øv øv øv!!!! :kram 

min mand glemte det også i går, altså forny sit periodekort, så han fik også en bøde på 750 kr! Og det er ærgerlige penge, men hans skyld, han er voksen! 

Jeg ville klart skrive til dem og forsøge at undgå bøden, evt få den nedsat i det mindste? 

Han kan nok også lidt bedre betale end Mathilde kan... men brand ærgerligt ja, især når man ellers er en ærlig rejsende der lægger mange penge i selskabets kasse i forvejen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Saga74 said:

Han kan nok også lidt bedre betale end Mathilde kan... men brand ærgerligt ja, især når man ellers er en ærlig rejsende der lægger mange penge i selskabets kasse i forvejen! 

 

Ja, det var lige præcis min pointe (som jeg vist ikke fik frem ;) ), altså han er voksen, har job mv, ja, det er ærgerligt, men sådan er det! 

Der burde gælde andre regler for børn! Og det er netop det sidste, jeg ville skrive til dem! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, J og D said:

 

Øv, hvor er det ærgerligt! :( og så lige i juletiden, som i forvejen er dyr nok! 

 

Jeg er ret overbevist om, at du idet mindste må kunne få noget "rabat". Hun er jo kun et barn og har ingen indtægt! Er der ikke noget om, at studerende på SU kun skal betale 50% ved sådan en bøde? :chin:

Begge mine store børn har fået bøder mens de boede hjemme, de var dog lidt ældre, måske 14 og 15, men trods henvendelse til busselskabet har jeg ikke kunnet få nedsat beløb eller mødt forståelse for at de var børn uden egen indtægt. Der er så vidt jeg ved heller ikke pensionistrabat på bøder, bøder er bøder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj85 said:

 

Ja, det var lige præcis min pointe (som jeg vist ikke fik frem ;) ), altså han er voksen, har job mv, ja, det er ærgerligt, men sådan er det! 

Der burde gælde andre regler for børn! Og det er netop det sidste, jeg ville skrive til dem! 

Jeg vil selvfølgelig prøve, men jeg har ikke høje forventninger. Så vidt jeg kan google mig til er de i deres gode ret til at opkræve bøder fra rejsende, også mindreårige, hvis man ikke har gyldig billet.

 

At det så havde været god stil hvis det havde forholdt sig anderledes er en anden ting. Tuf life på det her punkt i hvert fald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige blevet ringet op af Mathildes kontaktpædagog fra fritidsklubben hvor hun åbenbart er gået over i utide og fundet en at snakke med. Hun vil ikke holde op med at græde og tror hun har ødelagt julen :( jeg er bare en lortemor der bekymrer mig om hvor pengene skal komme fra, det skal Mathilde selvfølgelig ikke.

 

FUCK HVOR HAR JEG BARE IKKE OVERSKUD TIL DET HER LIGE NU ARGH FOR HELVEDE :boo 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

47 minutes ago, JustMe said:

At der åbenbart er mennesker som ikke kan kende forskel på dit og mit :prik:slag: 

 

Søde, søde Maja cykler troligt hjem fra skole hver dag, brokker sig ikke over når hun skal cykle hjem - tværtimod. Så mandag ville jeg hente hende, fordi det var noget møgvejr og jeg jo alligevel kører ud for at hente Aron. Så cyklen måtte blive skolen, og da vi så kom tirsdag morgen, så var der en eller anden som har 'lånt' hendes fine, lille lyserøde cykel med den lyserøde cykelhjelm, og har selvfølgelig ikke sat den tilbage... Ej, men for hulen!!! Der er jo ingen hårdkogte kriminelle som kører gennem en bette by med under 1000 indbyggere for at stjæle cykler, vel? Så det er jo en eller anden klaphat som synes det er mega skægt at stjæle små børns cykler.

 

Paddehat!!!! :slag::slag: 

Synd for Maja og øv! - og tak for kram søde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Saga74 said:

Jeg er sikker på hun kunne ha nøjes med en advarsel, det ville ha gjort stort indtryk nok! Men de er nok bare firkantede...

 

Jeg vil prøve at kontakte Midttrafik, der står på deres side man kan klage, men jeg forventer desværre ikke noget, de har jo selv lavet reglerne og de er overtrådt når hendes billet ikke er stemplet.

Saga så vidt jeg kan læse mig frem til, er kontrolafgiften for børn 375 kr. Og hun er jo under 12....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det sindssygt, Saga :blink

 

Jeg havde klaget! Og hvis jeg ikke fik medhold, havde jeg sendt 700 læserbreve ud og kontaktet de fem første politikere og i øvrigt sendt bøden retur i en fin lyserød kuvert markeret "Glem det, røvhuller" :rolleyes Ej, der er jo lige det der med at orke... Og du/I har jo nok at bruge energien på med 5'er i maven.

 

Men jeg synes virkelig ikke, det er ok at give en 11-årig en bøde og slet ikke i den størrelse. Og det ville jeg i hvert fald i et eller andet omfang gøre dem opmærksom på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Mistel said:

Saga så vidt jeg kan læse mig frem til, er kontrolafgiften for børn 375 kr. Og hun er jo under 12....

Hvor ser du det? Jeg kan kun læse dette:

https://www.midttrafik.dk/kundeservice/rejsebestemmelser/billettering-og-billetkontrol/billetkontrol.aspx

Der står ikke noget om børn. Jeg kan ikke henvende mig til midttrafik før hun kommer hjem med bøden i morgen - men hun har altså fået en bøde på 750,- kr 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Barbamama said:

Ej hvor er det sindssygt, Saga :blink

 

Jeg havde klaget! Og hvis jeg ikke fik medhold, havde jeg sendt 700 læserbreve ud og kontaktet de fem første politikere og i øvrigt sendt bøden retur i en fin lyserød kuvert markeret "Glem det, røvhuller" :rolleyes Ej, der er jo lige det der med at orke... Og du/I har jo nok at bruge energien på med 5'er i maven.

 

Men jeg synes virkelig ikke, det er ok at give en 11-årig en bøde og slet ikke i den størrelse. Og det ville jeg i hvert fald i et eller andet omfang gøre dem opmærksom på.

Åh ja tager du ikke lige den for jeg magter det faktisk ikke... :( 

 

Nej jeg syns også det er absurd, jeg starter med at klage på almindelig vis når hun kommer hjem med bøden. Jeg er nu lidt bange for ikke at betale må jeg indrømme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Saga74 said:

Hvor ser du det? Jeg kan kun læse dette:

https://www.midttrafik.dk/kundeservice/rejsebestemmelser/billettering-og-billetkontrol/billetkontrol.aspx

Der står ikke noget om børn. Jeg kan ikke henvende mig til midttrafik før hun kommer hjem med bøden i morgen - men hun har altså fået en bøde på 750,- kr 

Hm ja.... altså, alle andre - DSB,  metro, mobil siger 375....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.