SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg har 40 i feber på trods af 2 Panodil.... Det burde forbydes med en baby

Puha ja det skulle forbydes... Rigtig god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand er ikke særlig populær i dag. Jeg orker ikke mere, ville sådan ønske han ville tage sig sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 40 i feber på trods af 2 Panodil.... Det burde forbydes med en baby

Åh nej din stakkel :( jeg håber at du har nogen til at hjælpe dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Helt enig!

Og synes ikke mænd "fortjener" en gave til fødslen.. Det er altså kvinden der yder noget helt ekstraordinært .. Men jeg ville have det ligesom dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du er skuffet og jeg syns du skal prøve at få din mand til at forstå hvordan du har det :kram2 Det er vel også et spørgsmål om at du har brug for anerkendelse, og for at vide at han tænker på dig og sætter pris på at du passer børnene, så han kan være afsted osv. Det forstår jeg virkelig godt! Det er ærgerligt at føle sig strid og skuffet, men det er også reelt at du har det sådan.

Men nu går jeg lige lidt modsat de andre piger. Jeg har også en mand som ikke gir gaver, og som sagtens kan spendere på sig selv og vi har haft vores ture over lignende situationer. Men man skal også huske at se på den person man elsker og prøve at indse hvad han "kan" og hvad han ikke kan - og finde accepten i at man ikke lige kan lave ham om. Når det gælder min mand fx, så glemmer han at sige at han elsker mig, og i situationer hvor det ville have været oplagt så blir han kontrær og vil ikke, jeg tror fordi han føler det ville være "på kommando". Han glemmer også at give gaver og blomster osv. Men han kan noget helt andet: Han kan se hvis jeg har en dårlig dag, og han reagerer altid på det ved at spørge til mig, kramme mig og nusse mig i nakken osv. Han kan ofte se hvis der er brug for han lige træder til med noget praktisk, og hvis han ikke ser det skal jeg bare åbne munden, så er hjælpen lige her. Han er omsorgsfuld på den helt praktiske måde, helt naturligt og altid! Han siger ikke han elsker mig men han viser det, igen og igen, med handlinger, nærvær og omsorg. Man skal elske den mand man har og det han kan, og grundlæggende ikke forsøge at opdrage ham eller lave ham om. Eller jo, man skal "opdrage" ham og påvirke ham på den måde at man sammen skal prøve at have bedre vaner, og man skal åbne munden og tale om det hvis han gør eller siger sårende ting. Håber du forstår min pointe :)

Er enig i at man ikke skal prøve at ændre nogen! Men det synes jeg heller ikke man gør ved at ønske sig feks gaver eller blomster- det behøver ikke være hele tiden men ligesom den ene nok gør noget særligt for den anden, kun for at glæde ham/hende og så skal det også være sådan omvendt.. Altså han bliver måske aldrig en der kommer med betænksomme gaver hele tiden, fair nok, men synes godt man kan stramme sig an for den anden en gang i mellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh jeg har kvalme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er enig i at man ikke skal prøve at ændre nogen! Men det synes jeg heller ikke man gør ved at ønske sig feks gaver eller blomster- det behøver ikke være hele tiden men ligesom den ene nok gør noget særligt for den anden, kun for at glæde ham/hende og så skal det også være sådan omvendt.. Altså han bliver måske aldrig en der kommer med betænksomme gaver hele tiden, fair nok, men synes godt man kan stramme sig an for den anden en gang i mellem.

Tak for alle jeres svar.

Og tak, Saga! Jeg er helt med på hvad du mener. Og enig. Jeg er så glad for min mand, og ved, at i hans verden og målestok, så betyder en frisk kande kaffe til mig når han tager afsted om morgenen det samme som en buket blomster. Jeg har også veninder der får dyre gaver af deres mænd, men til gengæld er mændene aldrig hjemme eller deltager i opdragelsen af børnene. Jeg vil hellere have en mand der kan tage barns sygedag end en mand der giver mig en Prada-taske, for at sætte det på spidsen. Og jeg er ikke interesseret i at lave ham om.

Jeg syntes bare lige i den her sammenhæng at han kunne have gjort en ekstra indsats for mig, selv om det ikke falder ham naturligt med gaver. Jeg ville også sætte meget stor pris på det, netop fordi det ikke er nemt for ham at købe gaver. Jeg synes sådan set det ikke var et kæmpe offer for ham at købe mig en gave, når nu han ved at det for mig ville være en fysisk manifestation af taknemlighed og anerkendelse. Kan det være så svært en gang i mellem at gøre noget man ved den anden bliver glad for, selv om det ikke er "convenient"? Det er det der gjorde mig ked af det i den her situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din skuffelse, millivanilli :kram2

For mig ville det primært handle om, at han lover dig en gave og så ikke "gider" ulejlige sig alligevel. Man kan ikke lave folk om, men man kan godt forvente, at de holder, hvad de lover. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar.

Og tak, Saga! Jeg er helt med på hvad du mener. Og enig. Jeg er så glad for min mand, og ved, at i hans verden og målestok, så betyder en frisk kande kaffe til mig når han tager afsted om morgenen det samme som en buket blomster. Jeg har også veninder der får dyre gaver af deres mænd, men til gengæld er mændene aldrig hjemme eller deltager i opdragelsen af børnene. Jeg vil hellere have en mand der kan tage barns sygedag end en mand der giver mig en Prada-taske, for at sætte det på spidsen. Og jeg er ikke interesseret i at lave ham om.

Jeg syntes bare lige i den her sammenhæng at han kunne have gjort en ekstra indsats for mig, selv om det ikke falder ham naturligt med gaver. Jeg ville også sætte meget stor pris på det, netop fordi det ikke er nemt for ham at købe gaver. Jeg synes sådan set det ikke var et kæmpe offer for ham at købe mig en gave, når nu han ved at det for mig ville være en fysisk manifestation af taknemlighed og anerkendelse. Kan det være så svært en gang i mellem at gøre noget man ved den anden bliver glad for, selv om det ikke er "convenient"? Det er det der gjorde mig ked af det i den her situation.

Jeg har bestemt også stor sympati for dine følelser og jeg forstår udmærket dine argumenter her :kram2

 

For mig ville det nu bare være at sætte mig selv op til en skuffelse hvis jeg tog den holdning til mig. Ja det ville være dejligt hvis han en sjælden gang gjorde det og købte et eller andet som du skriver - men jeg tænker det ville være urealistisk at forvente/håbe det. Nu taler jeg om mit eget forhold. Måske kan din mand godt svinge sig op til noget. Her kan det ske, men gør det sjældent, jeg får ikke engang en fødselsdagsgave mere, med mindre vi er ude i byen sammen og jeg går hen og peger og siger "den der vil jeg ha - vil du give mig den i gave?" fx. Og pyt med det! Min mand kan noget andet jeg meget hellere vil have. Jeg kan høre din mand også "kan noget". Håber han finder en måde at gøre dig glad igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh jeg har kvalme...

Hvornår skal du til læge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får seriøst spat af manglende mens. Nu gået en uge over tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får seriøst spat af manglende mens. Nu gået en uge over tid.

Uden grund...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden grund...?

 

Får kun negative test, men har samtidig en vild kvalme og ømme bryster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får kun negative test, men har samtidig en vild kvalme og ømme bryster.

Det lyder frustrerende :kram2 håber snart du får afklaring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft hvor er jeg træt af at tisse ud af røven! :O :blush :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft hvor er jeg træt af at tisse ud af røven! :O :blush :klap

Altså... Hvad betyder det :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... Hvad betyder det :chin:

Haha! Diarré :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Diarré :D

Haha! Det var også mit bud, men var ikke helt sikker!

Øv - god bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Det var også mit bud, men var ikke helt sikker!

Øv - god bedring :kram2

Det er bare sådan et godt billede :LOL

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal du til læge?

Mandag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tandpine :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til at tage i biografen.. Men de mennesker jeg kan overskue idag har ikke mulighed for det.

Det er nok egentlig mest pga slikket at jeg har lyst :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til at tage i biografen.. Men de mennesker jeg kan overskue idag har ikke mulighed for det.

Det er nok egentlig mest pga slikket at jeg har lyst :rolleyes

 

Ergo; spring biografen over og køb for 100 kr mere slik :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 40 i feber på trods af 2 Panodil.... Det burde forbydes med en baby

Øv øv håber du meget snart er ovenpå :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor dælen skal det være så besværligt at få lavet pas til børn? Først skal Albert have et navn officielt, så skal vi forbi kirkekontoret og hente navneattesten, så skal jeg have begge børn med ud og have taget billede, og så skal de begge med op til borgerservice, så de kan se, at det er de rigtige børn  - og alle stederne har selvfølgelig skæve åbningstider i forhold til hinanden :rolleyes For det giver jo vildt meget mening, at borgerservice lukker kl 11, når kirkekontoret og fotografen åbner kl. 10 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.