SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Min veninde fødte ved planlagt kejsersnit på Herlev i år 2000, jeg er 99 % sikker på hun fik sit barn hos sig med det samme,

Jeg fødte på Hillerød i 2007 ved akut kejsersnit og 2012 ved planlagt kejsersnit. Ved akut kejsersnit fik man ihvertfald på daværende tidspunkt ikke sit barn op til sig med det samme. Jeg var adskilt fra min søn de første 3 timer, jeg fik dog lov at se ham 5-10 min, men ellers var hans far hos ham imens jeg lå på opvågning.

Jeg fik at vide at man ved planlagt kejsersnit fik sit barn med på opvågning. Jeg fik det dog ikke, men min datter havde slugt meget vand og skulle på neontal, så hun havde nogle andre behov, men jeg fik at vide at man i 2012 også ved akut kejsesnit blev adskilt.

Jeg håber det er lavet om siden da, jeg sagde ihvertfald min mening klart til en læge som var enig og sagde han forsøgte at lave det om, men jeg har ikke hørt det skulle være anderledes.

Jeg har dog været ganske godt tilfreds med Hillerød på trods af jeg blev adskilt fra mine børn nogle timer.

Adskillelsen kan jeg slet ikke leve med, medmindre det virkelig er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pis. Jeg dumpede indfødselsretsprøven :D Jeg var kun 2 rigtige svar fra men nu er jeg ikke sikker på jeg fortjener at være dansker?

http://www.dr.dk/nyheder/indland/test-dig-selv-kan-du-blive-dansk-statsborger

Jeg har vist for meget fritid...

Haha jeg tog den i går. Jeg dumpede også. Det var da også nogle mærkelige spørgsmål mange af dem. Mange af dem var om noget jeg aldrig i mine 11 år i dansk folkeskole og 2 år på hf har hørt om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adskillelsen kan jeg slet ikke leve med, medmindre det virkelig er nødvendigt.

 

Det forstår jeg godt. Det er også noget der har gået mig på efterfølgende, jeg var ikke opmærksom på deres politik på området før jeg fødte. Derfor jeg lige ville fortælle dig, at de ihvertfald for 4 år siden stadig adskilte, men Hillerød er fint at føde på derudover. Så du kan jo spørge ind til om de har samme politik stadig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg tog den i går. Jeg dumpede også. Det var da også nogle mærkelige spørgsmål mange af dem. Mange af dem var om noget jeg aldrig i mine 11 år i dansk folkeskole og 2 år på hf har hørt om.

Jeg syns godt spørgsmålene måtte være lidt mere relevante ifht til hvad det vil sige at være dansk. Altså who cares hvilken restaurant der har 3 michelin stjerner eller hvad en eller anden ballet handler om? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pis. Jeg dumpede indfødselsretsprøven :D Jeg var kun 2 rigtige svar fra men nu er jeg ikke sikker på jeg fortjener at være dansker?

http://www.dr.dk/nyheder/indland/test-dig-selv-kan-du-blive-dansk-statsborger

Jeg har vist for meget fritid...

2 svar fra :respekt Jeg var vidst 10 rigtige fra. Jeg venter faktisk bare på at blive smidt ud af landet :chin: :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 svar fra :respekt Jeg var vidst 10 rigtige fra. Jeg venter faktisk bare på at blive smidt ud af landet :chin: :lol

Haha Stephi jeg siger det til dem der bestemmer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 3 fra - tæt på ;)

Jeg har i øvrigt lade mig fortælle, at når man tager prøven rigtigt, så får man et informationshæfte 8 dage inden prøven, hvor svarene er i. :)

Ps. Jeg synes ikke spørgsmålene er så latterlige endda. Men det kunne da være sjovt at høre bud på gode spørgsmål? :) (ikke ment som "Kan I måske selv finde på noget bedre", men mere som i "hvad skal man vide for at være dansker?") Jeg tror, jeg laver en tråd om det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 3 fra - tæt på ;)

Jeg har i øvrigt lade mig fortælle, at når man tager prøven rigtigt, så får man et informationshæfte 8 dage inden prøven, hvor svarene er i. :)

Ps. Jeg synes ikke spørgsmålene er så latterlige endda. Men det kunne da være sjovt at høre bud på gode spørgsmål? :) (ikke ment som "Kan I måske selv finde på noget bedre", men mere som i "hvad skal man vide for at være dansker?") Jeg tror, jeg laver en tråd om det ;)

 

Jeg tror også man modtager undervisning. Det gør man ihvertfald i Tyskland.

 

Her modtager man 2-3 ugers undervisning 4 timer 5 dage om ugen, plus en bog plus alle spørgsmål bliver øvet. Jeg kunne forestille mig det er noget alla det samme i DK.

Jeg havde 0 fejl i den tyske indfødsretstest er skal man svare på 33 spørgsmål, efter at have modtaget undervisning i spørgsmålene. Den danske kunne jeg ikke bestå på stående fod, jeg tog en amerikansk tidligere idag og jeg kan godt blive amerikansk statsborger,  yay eller nowet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor dælen skal det være så besværligt at få lavet pas til børn? Først skal Albert have et navn officielt, så skal vi forbi kirkekontoret og hente navneattesten, så skal jeg have begge børn med ud og have taget billede, og så skal de begge med op til borgerservice, så de kan se, at det er de rigtige børn - og alle stederne har selvfølgelig skæve åbningstider i forhold til hinanden :rolleyes For det giver jo vildt meget mening, at borgerservice lukker kl 11, når kirkekontoret og fotografen åbner kl. 10 :rolleyes

Husk underskrevet ansøgning hvis deres far ikke skal med derop, det kostede mig en ekstra tur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange rigtige skal man have for at bestå? :chin:

Jeg synes virkelig der er mange spørgsmål der er dybt irrelevante! Hvor mange danskere ved, hvornår Carl Nielsen levede? Jeg tror en relativt stor procentdel ville have svært ved at svare på hvem/hvad han var ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange rigtige skal man have for at bestå? :chin:

Jeg synes virkelig der er mange spørgsmål der er dybt irrelevante! Hvor mange danskere ved, hvornår Carl Nielsen levede? Jeg tror en relativt stor procentdel ville have svært ved at svare på hvem/hvad han var ;)

Man skulle have 32 rigtige ud af 40 for at bestå. Jeg er enig, og jeg har endda læst musik  :oops men sådan noget med årstal er jeg meget ca med, det kan da for pokker ikke være afgørende viden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også man modtager undervisning. Det gør man ihvertfald i Tyskland.

 

Her modtager man 2-3 ugers undervisning 4 timer 5 dage om ugen, plus en bog plus alle spørgsmål bliver øvet. Jeg kunne forestille mig det er noget alla det samme i DK.

Jeg havde 0 fejl i den tyske indfødsretstest er skal man svare på 33 spørgsmål, efter at have modtaget undervisning i spørgsmålene. Den danske kunne jeg ikke bestå på stående fod, jeg tog en amerikansk tidligere idag og jeg kan godt blive amerikansk statsborger,  yay eller nowet ;)

Jeg syns bare i princippet ikke indfødte danskere burde behøve undervisning for at bestå sådan en prøve? Nåmen, held og lykke i Amerika eller nowet  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver åbenbart tilknyttet Herlev. Det har jeg det så dårligt med. Det er der jeg aller mindst vil føde. Jeg håber virkelig, at jeg kan få lov at blive tilknyttet et andet sted

Nogen der har været glade for Herlev?

Jeg har både født på hillerød og herlev.

Jeg var super super glad for hillerød den gang.

Fik en god behandling.

Jeg ville gerne ha valgt den, denne gang men pga lokation , syntes jeg det var hurtigere at komme på herlev, hvis nu der skulle gå noget galt.

Jeg fik den bedste behandling på herlev.

Mange var der for mig af både den ene og anden slags ansatte.

Så har kun positivt at sige om begge steder.

 

Som der også blir skrevet, er historierne om de negative oplevelser bare mere spændende på nettet (og andre steder) end de positive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns bare i princippet ikke indfødte danskere burde behøve undervisning for at bestå sådan en prøve? Nåmen, held og lykke i Amerika eller nowet  :lol

 

Helt enig. Jeg synes også spørgsmålene i den danske kunne være bedre og jeg synes der burde være langt flere almene samfundsrelevante, alla hvad er grundloven etc... Sådan er den amerikanske og tyske også, jeg synes bare undervisningen var et plus fordi man fik det sat mere på plads,plus det var godt sprogligt :).

Min viden om USA stammer fra serier og hvad man nu hører, så den må jo også være rimelig almen siden jeg kunne bestå og en de fleste indfødte ville kunne bestå uden undervisning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både født på hillerød og herlev.

Jeg var super super glad for hillerød den gang.

Fik en god behandling.

Jeg ville gerne ha valgt den, denne gang men pga lokation , syntes jeg det var hurtigere at komme på herlev, hvis nu der skulle gå noget galt.

Jeg fik den bedste behandling på herlev.

Mange var der for mig af både den ene og anden slags ansatte.

Så har kun positivt at sige om begge steder.

 

Som der også blir skrevet, er historierne om de negative oplevelser bare mere spændende på nettet (og andre steder) end de positive.

Offtopic men: sikke et dejligt profil billed du har fået på  :kuller lille skønling du har dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns godt nok min mand blir ved at trække tiden ud hvornår han henter Lilly i bh. :klap  Hun er såååå træt når hun kommer hjem og hans kommentar er bare "de lukker først om..." Nåmen hvis vi er blevet enige om at hun skal hentes mellem 15-15.30 så går det jo ikke at tage hjemmefra kl 16 vel. (ok totalt ukonstruktivt at brokke mig her, men jeg er så hidsig for tiden :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Offtopic men: sikke et dejligt profil billed du har fået på  :kuller lille skønling du har dig

Haha tak.

Ja han er så skøn på det billede  :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns godt nok min mand blir ved at trække tiden ud hvornår han henter Lilly i bh. :klap Hun er såååå træt når hun kommer hjem og hans kommentar er bare "de lukker først om..." Nåmen hvis vi er blevet enige om at hun skal hentes mellem 15-15.30 så går det jo ikke at tage hjemmefra kl 16 vel. (ok totalt ukonstruktivt at brokke mig her, men jeg er så hidsig for tiden :D )

Det ville jeg også blive virkeligt arrig over...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også, jeg skal nok bare lige sluge den, for det var virkelig ikke hvad jeg forventede. På plussiden skulle de have gode forhold på barselsgangen.

Hvor ville du gerne have været hen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg var 3 fra - tæt på ;)

Jeg har i øvrigt lade mig fortælle, at når man tager prøven rigtigt, så får man et informationshæfte 8 dage inden prøven, hvor svarene er i. :)

Ps. Jeg synes ikke spørgsmålene er så latterlige endda. Men det kunne da være sjovt at høre bud på gode spørgsmål? :) (ikke ment som "Kan I måske selv finde på noget bedre", men mere som i "hvad skal man vide for at være dansker?") Jeg tror, jeg laver en tråd om det ;)

Tror ikke man får noget, men man kan købe en 300 sider bog med svarerne i :huh Og ingen undervisning, så vidt jeg forstod på min kollega ... Hun var lige oppe i tirsdags :)

Edit: sådan er det i hvert fald, der hvor hun tog testen, men tænker det er ens over hele landet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg også blive virkeligt arrig over...

Han kom selv hen og sagde undskyld til mig da han kom hjem med hende, og indrømmede at han havde været en dårlig far i dag fordi han bare havde trængt sådan til et par timers fred og ro. Han kan godt selv se hvor overtræt hun blir. Nu har han lige puttet hende i bad og hun sidder og hygger deroppe så han er næsten tilgivet :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At Adam (igen) er kommet til skade <_< heldigvis tager han det pænt, men han ligner jo et barn der får tæsk, efter hvert styrt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At Adam (igen) er kommet til skade <_< heldigvis tager han det pænt, men han ligner jo et barn der får tæsk, efter hvert styrt :rolleyes

Åh sådan en har vi også (tror vi har to - Albert har også haft de første buler og blåmærker).. Edith slog heldigvis ret sjældent hovedet, men havde/har sår, skrammer og blå mærker overalt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det hele skal være så svært :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.