SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg er ved at være godt træt af at stadig bøvle med mine hænder. Det kom, da jeg fik vand i hænderne, og er nu blevet til en overbelastning. Det eneste lægen har at sige er, at jeg skal give dem ro, men det er noget nær umuligt med en baby og en 3 årig. Mine håndled er konstant ømme, og hvis jeg lige bevæger min tommelfinger forkert, giver det et smæld, der gør sindssygt ondt. Og selvfølgelig er det slemt idag, hvor mødregruppen kommer for første gang, og jeg skal vaske tøj og sætte flere ting på loftet og generelt bare ryde op og gøre rent :(

 

Sådan havde jeg det også i den ene hånd da Elliot var lille. Jeg købte sådan en skinne i Matas, så hånden bliver holdt nogenlunde i ro. Det hjalp efter noget tid. Det er selvfølgelig lidt svært når det er begge hænder, men det kan da give lidt aflastning? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville formentlig ty til en lille hvid løgn, og sige at enten du, din mand eller en af brødrene havde en virus af en art, og du ikke ville smitte deres dreng.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt i orden, og forståeligt :kiss

P.s. Når du er klar til at komme lidt ud, køber eller bager jeg gerne en frisk kage, som vi kan guffe i os ;)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også i den ene hånd da Elliot var lille. Jeg købte sådan en skinne i Matas, så hånden bliver holdt nogenlunde i ro. Det hjalp efter noget tid. Det er selvfølgelig lidt svært når det er begge hænder, men det kan da give lidt aflastning? :kram

Jeg har brugt elastikbind indtil videre, men har også tænkt mig at købe en skinne, for elastikbind er ikke helt nok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trolde:

Det mest ordentlige havde nok været en lang og bøvlet vej af:

- At sige til pædagogen, at det er pænt af hende, at ville informere dig, men at hvis hun mistænker sygdom, så synes du, at hun skulle ringe drengen hjem, istedet for at inddrage dig. (Hvis det er sådan du har det. Jeg tror det er sådan jeg ville have det)

- At sige til forældrene, at pædagogen havde sagt sådan og sådan, og at I ikke tør risikere mere sygdom og derfor synes at I skal finde en anden dag.

Det er jo alt sammen meget reelt. Men også meget snak. Så personligt ville jeg måske bare være kommet i tanke om en anden aftale. Eller bare sagt "Der er lige kommet noget op, kan vi gøre det på xxx istedet?"

Det er ikke helt nemt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle vi udvide barnedåbsplanlægningsforumet til også at omhandle planlægning af fødselsdage :D Der er i hvert fald ikke så meget liv i den del, og ideer er her nok af herinde :)

Det er da en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer også lidt bare at købe det selv, hvis han ikke vil være med :badgirl

Og det virker umiddelbart ikke så dyrt, som jeg troede?:

http://easy2party.dk/sugeror-balloner-snack-tilbehor/helium

Bare husk på i din planlægning, at heliumballoner ikke holder ret længe, så du skal puste dem op på dagen  - ellers når de at blive slatne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at være lidt træt af at starte hver morgen med at rydde op i køkkenet efter Brian og Valdemar (og nogle gange Elisabeth): Tallerkner, glas, krummer, nogle gange elkedel, nogle gange brødrister, nogle gange levnet mad, nogle gange mad på gulvet... + nogle gange rod på Vs værelse i form af snavsetøj, vandglas fra natten, åbnet skab, nattøj smidt på gulvet.

Brian har stort set 100% Valdemar om morgenen. Men jeg har jo til gengæld Elisabeth. Nogle gange giver han hende godt nok en tør ble og en bid mad mens jeg bliver i sengen, men jeg bliver kun derinde hvis det er en skodnat (jeg har hende jo hver eneste nat...). Og andre gange (som idag) står jeg til gengæld op og giver V solcreme på og hjælper ham i tøjet.

Jeg ved godt, at de har travlt om morgenen, men det får Elisabeth og jeg også, når vi skal rydde op efter dem og ud inden hun skal sove. Vi når ikke at lege i hvert fald.

Brian laver egentlig generelt meget. Men det gør jeg altså også. Er det ikke fair nok, at de rydder op efter sig selv i køkkenet inden de tager ud af døren? Eller er det mig, der er sippet? :chin: Jeg kan faktisk ærligt ikke helt bedømme det, jeg ved bare, at jeg føler mig en kende taget for givet, når deres rod "på magisk vis" forsvinder hver dag... Og idag blev det virkelig praktisk irriterende for nu sover E inden vi kom ud af døren = indkøb bliver udskudt og det gør resten af dagens ærinder så også <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at være lidt træt af at starte hver morgen med at rydde op i køkkenet efter Brian og Valdemar (og nogle gange Elisabeth): Tallerkner, glas, krummer, nogle gange elkedel, nogle gange brødrister, nogle gange levnet mad, nogle gange mad på gulvet... + nogle gange rod på Vs værelse i form af snavsetøj, vandglas fra natten, åbnet skab, nattøj smidt på gulvet.

Brian har stort set 100% Valdemar om morgenen. Men jeg har jo til gengæld Elisabeth. Nogle gange giver han hende godt nok en tør ble og en bid mad mens jeg bliver i sengen, men jeg bliver kun derinde hvis det er en skodnat (jeg har hende jo hver eneste nat...). Og andre gange (som idag) står jeg til gengæld op og giver V solcreme på og hjælper ham i tøjet.

Jeg ved godt, at de har travlt om morgenen, men det får Elisabeth og jeg også, når vi skal rydde op efter dem og ud inden hun skal sove. Vi når ikke at lege i hvert fald.

Brian laver egentlig generelt meget. Men det gør jeg altså også. Er det ikke fair nok, at de rydder op efter sig selv i køkkenet inden de tager ud af døren? Eller er det mig, der er sippet? :chin: Jeg kan faktisk ærligt ikke helt bedømme det, jeg ved bare, at jeg føler mig en kende taget for givet, når deres rod "på magisk vis" forsvinder hver dag... Og idag blev det virkelig praktisk irriterende for nu sover E inden vi kom ud af døren = indkøb bliver udskudt og det gør resten af dagens ærinder så også <_<

Det irriterer dig så jeg syns du skal sige noget. Jeg ville nok bare venligt sige at det ikke er særligt sjovt blablabla og om han ikke godt, hvis der er tid overhovedet, lige ku fjerne det værste selv, så kan du jo hjælpe lidt hvis der er dage hvor det brænder på og der er knapt med tid. Eller alternativt, hvis det her skal være "dit job" om han så vil ta jobbet med at rydde køkkenet af om aftenen eller noget andet hver dag. Små ting skal siges før de blir store!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det irriterer dig så jeg syns du skal sige noget. Jeg ville nok bare venligt sige at det ikke er særligt sjovt blablabla og om han ikke godt, hvis der er tid overhovedet, lige ku fjerne det værste selv, så kan du jo hjælpe lidt hvis der er dage hvor det brænder på og der er knapt med tid. Eller alternativt, hvis det her skal være "dit job" om han så vil ta jobbet med at rydde køkkenet af om aftenen eller noget andet hver dag. Små ting skal siges før de blir store!

Jamen jeg har allerede sagt det, og har egentlig ikke svært ved at sige det. Jeg har bare svært ved at bedømme om det er fair. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at være lidt træt af at starte hver morgen med at rydde op i køkkenet efter Brian og Valdemar (og nogle gange Elisabeth): Tallerkner, glas, krummer, nogle gange elkedel, nogle gange brødrister, nogle gange levnet mad, nogle gange mad på gulvet... + nogle gange rod på Vs værelse i form af snavsetøj, vandglas fra natten, åbnet skab, nattøj smidt på gulvet.

Brian har stort set 100% Valdemar om morgenen. Men jeg har jo til gengæld Elisabeth. Nogle gange giver han hende godt nok en tør ble og en bid mad mens jeg bliver i sengen, men jeg bliver kun derinde hvis det er en skodnat (jeg har hende jo hver eneste nat...). Og andre gange (som idag) står jeg til gengæld op og giver V solcreme på og hjælper ham i tøjet.

Jeg ved godt, at de har travlt om morgenen, men det får Elisabeth og jeg også, når vi skal rydde op efter dem og ud inden hun skal sove. Vi når ikke at lege i hvert fald.

Brian laver egentlig generelt meget. Men det gør jeg altså også. Er det ikke fair nok, at de rydder op efter sig selv i køkkenet inden de tager ud af døren? Eller er det mig, der er sippet? :chin: Jeg kan faktisk ærligt ikke helt bedømme det, jeg ved bare, at jeg føler mig en kende taget for givet, når deres rod "på magisk vis" forsvinder hver dag... Og idag blev det virkelig praktisk irriterende for nu sover E inden vi kom ud af døren = indkøb bliver udskudt og det gør resten af dagens ærinder så også <_<

Hvis i ikke har en aftale om at du fikser det (hvilket det ikke lyder til), så synes jeg at alle mand ryder op efter sig selv.

Jeg bliver knotten på Jon når jeg skal indsamle strømper, sætte Tandpasta på plads og diverse.

Man kan jo sagtens lave en aftale, men man kan altså ikke bare forvente!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i ikke har en aftale om at du fikser det (hvilket det ikke lyder til), så synes jeg at alle mand ryder op efter sig selv.

Jeg bliver knotten på Jon når jeg skal indsamle strømper, sætte Tandpasta på plads og diverse.

Man kan jo sagtens lave en aftale, men man kan altså ikke bare forvente!

Uh nu du siger tandpasta... Han lægger den 10 cm fra kruset. Hvor svært kan det være?!

Nå men derudover har vi generelt ikke aftaler om, hvem der gør hvad, og vi rydder tit op efter hinanden uden at der som sådan er problemer i det. Jeg synes bare, det er lige meget nok her om morgenen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg har allerede sagt det, og har egentlig ikke svært ved at sige det. Jeg har bare svært ved at bedømme om det er fair. :chin:

Det er fair at man rydder op efter sig selv, med mindre man har aftalt noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme arbejdsfordeling om morgenen, BBM, og jeg bliver irriteret, hvis han tager afsted uden som minimum at have taget noget af oprydningen i køkkenet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fair at man rydder op efter sig selv, med mindre man har aftalt noget andet.

Det er nemlig fair. Det er også godt for Valdemar at lære, at man er fælles om at rydde op og hjælpe til derhjemme og alt det der - svarende til hans alder naturligvis (hvilket jeg er sikker på han også godt ved!:)). Så må B jo kigge på rutinerne, hvis det er noget, de har svært ved at nå - måske skal de lidt tidligere op, måske skal V selv sætte morgenmaden frem - eller hvad det nu kan være. 

Det er absolut fair at tage det op og forvente at de (B) ordner det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt tak piger :) Så tør jeg godt "gå videre" med det :) Og jeg har netop tænkt det samme med Valdemar. Men altså jeg vil vædde med at B slet ikke har tænkt over det og som sagt laver han en del andet. Så måske skal der bare rokeres lidt rundt på nogle ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt tak piger :) Så tør jeg godt "gå videre" med det :) Og jeg har netop tænkt det samme med Valdemar. Men altså jeg vil vædde med at B slet ikke har tænkt over det og som sagt laver han en del andet. Så måske skal der bare rokeres lidt rundt på nogle ting :)

Nå ja, du behøver jo ikke fare frem med bål og brand og forlange øjeblikkelig skilsmisse med åndelig grusomhed som begrundelse. Du kan jo starte med bare at sige det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BBM: Det pædagogiske er da et glimrende argument. V kan jo få en lille opgave også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, du behøver jo ikke fare frem med bål og brand og forlange øjeblikkelig skilsmisse med åndelig grusomhed som begrundelse. Du kan jo starte med bare at sige det :D

Hahaha nej nej jeg skal nok opføre mig ordentligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BBM: Det pædagogiske er da et glimrende argument. V kan jo få en lille opgave også.

Præcis :) Det har vi også snakket om før, det er nok bare gået lidt i glemmebogen. ;)

(I øvrigt har han skam opgaver om morgenen, han skal jo fodre Molly :) Men en ekstra skader nok ikke :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens og menssmerter når man ikke har mens.

KÆMPE myggestik (hvad sker der for myggene hernede )

Og hvor hulen er den møg creme fraiche henne i butikkerne.

Grrrrrrrrrr 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syg baby igen, lillen havde 38.9 i morges, og jeg har ondt i kroppen og er dvask. Min normaltemperatur er 36,8og nu har jeg 37.6. Hvilket ikke er kriminelt, men er bare SÅ bange for, at jeg bliver rigtig syg.

Gunvor var syg onsdag-fredag, Inger lørdag-tirsdag og nu forfra?

Chokolade... Helt klart chokolade..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syg baby igen, lillen havde 38.9 i morges, og jeg har ondt i kroppen og er dvask. Min normaltemperatur er 36,8og nu har jeg 37.6. Hvilket ikke er kriminelt, men er bare SÅ bange for, at jeg bliver rigtig syg.

Gunvor var syg onsdag-fredag, Inger lørdag-tirsdag og nu forfra?

Chokolade... Helt klart chokolade..

Og kaffe! God bedring alle sammen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor kan det vasketøj ikke bare ordne sig selv?!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Feber og MEGA ondt i halsen, så bare det at synke gør ondt. Og jeg er sulten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.