Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Sindssygt... :D Glæder mig til det sker, meeen er også lidt angst over det... Haha... Har stadig meget alien feeling omkring det her graviditet...

Ha ha det kan også tangere til noget alien noget, det kan se ret vildt ud når baby går amok senere, især omkring uge 30 hvor der stadig er plads til at lave gymnastik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg glæder mig sådan til at mærke liv! Vi har netop haft en veloverstået NF, og nu er det hele officielt og offentligtgjort, og det hele! Jeg har fået brev om MD scanning, men også en scanning, en måned før termin. Det spurgte jeg til, ved NF, og de fortalte at det var et tilbud alle overvægtige fik (BMI).. Jeg fik så dårlig samvittighed. Jeg har mest lyst til at gå på kur, men det må man jo ikke, som gravid. Jeg ser nu ikke stor ud, og lægen sagde til mig, at min vægt da vist ikke kunne passe med mit udseende, men det gør den åbenbart, og jeg tænker hele tiden på, om det mon går ud over baby. Det, og så en dårlig samvittighed, over at baby ikke bare kunne få en mor der havde helt perfekt vægt+højde.. Man bliver så selvbevidst! 

 

Udover det så har jeg det faktisk godt! Vi køber flere og flere ting hen ad vejen, vi lurer på NF billederne konstant, jeg skriver i en gravid-dagbog, min veninde har givet mig, og jeg har ikke mange gener udover lidt kvalme. Jeg nyder sådan at være gravid, og den runde mave :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig sådan til at mærke liv! Vi har netop haft en veloverstået NF, og nu er det hele officielt og offentligtgjort, og det hele! Jeg har fået brev om MD scanning, men også en scanning, en måned før termin. Det spurgte jeg til, ved NF, og de fortalte at det var et tilbud alle overvægtige fik (BMI).. Jeg fik så dårlig samvittighed. Jeg har mest lyst til at gå på kur, men det må man jo ikke, som gravid. Jeg ser nu ikke stor ud, og lægen sagde til mig, at min vægt da vist ikke kunne passe med mit udseende, men det gør den åbenbart, og jeg tænker hele tiden på, om det mon går ud over baby. Det, og så en dårlig samvittighed, over at baby ikke bare kunne få en mor der havde helt perfekt vægt+højde.. Man bliver så selvbevidst!

Udover det så har jeg det faktisk godt! Vi køber flere og flere ting hen ad vejen, vi lurer på NF billederne konstant, jeg skriver i en gravid-dagbog, min veninde har givet mig, og jeg har ikke mange gener udover lidt kvalme. Jeg nyder sådan at være gravid, og den runde mave :D

Stort tillykke med den veloverståede scanning... Dejligt at kunne gøre det officielt.

Hvordan kan det være at du får en ekstra scanning pga overvægt, hvad vil de tjekke?

Er sikker på at du giver din baby de helt optimale forhold trods lidt for mange kilo, men kan da godt forstå at du bliver meget bevidst om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg går og glemmer at jeg er gravid, så har det faktisk lidt mærkeligt med folk der kommer og siger tillykke. Hvis jeg kunne ville jeg gerne skjule det til efter md.. Men både min størrelse og en datter på 4 der snakker meget afslører mig :D

Ellers sker der ikke så meget. Skal til jordemoder d. 5 april og til md d. 26 april. Venter desuden på indkaldelse til glukosebelastningstest, ikke noget jeg ser frem til. Min yngste vejede 4590 g, så derfor er jeg indstillet til det :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg går og glemmer at jeg er gravid, så har det faktisk lidt mærkeligt med folk der kommer og siger tillykke. Hvis jeg kunne ville jeg gerne skjule det til efter md.. Men både min størrelse og en datter på 4 der snakker meget afslører mig :D

Ellers sker der ikke så meget. Skal til jordemoder d. 5 april og til md d. 26 april. Venter desuden på indkaldelse til glukosebelastningstest, ikke noget jeg ser frem til. Min yngste vejede 4590 g, så derfor er jeg indstillet til det :/

Ej gud, jeg har det ligesom dig... Vi har li været til NF, og alt var rigtig fint... Men nu føler jeg bare at jeg skal vente på MD... Først derefter kan jeg nok slappe helt af i det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej gud, jeg har det ligesom dig... Vi har li været til NF, og alt var rigtig fint... Men nu føler jeg bare at jeg skal vente på MD... Først derefter kan jeg nok slappe helt af i det... :)

Tillykke med den veloverståede scanning. Det er bare en kæmpe milepæl. Har du fået tid til md?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den veloverståede scanning. Det er bare en kæmpe milepæl. Har du fået tid til md?

Ja, 4/5... Gud, der er længe til... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, 4/5... Gud, der er længe til... :D

Ja det føles som lang tid... Jeg har fået tid til d 26/4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv så har jeg blødt igen... Er ikke en fan af at bløde som gravid. Har gjort det nogle gange efterhånden. Sidst (10+4) blev jeg scannet hvor de)kunne se at der stadig lå lidt blod derinde og de kunne vidst også se en anelse da jeg var til nf... Håber bare at det er det der kommer ud.

Og så synes jeg også at det er nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv så har jeg blødt igen... Er ikke en fan af at bløde som gravid. Har gjort det nogle gange efterhånden. Sidst (10+4) blev jeg scannet hvor de)kunne se at der stadig lå lidt blod derinde og de kunne vidst også se en anelse da jeg var til nf... Håber bare at det er det der kommer ud.

Og så synes jeg også at det er nok :)

Øv, lidt stressende... :(

Har ikke selv prøvet det... Men så længe man ikke har smerter samtidig, så skal man ikke gå i panik, vel?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, lidt stressende... :(

Har ikke selv prøvet det... Men så længe man ikke har smerter samtidig, så skal man ikke gå i panik, vel?!

Det tror jeg ikke. Jeg fik at vide da jeg blev scannet 10+4 at jeg godt kunne forvente at bløde lidt gammelt blod og jeg har ikke blødt siden så det er sikkert bare det... Men det er da aldrig fedt... Men det er nu ikke mere end jeg ikke vil kontakte min læge medmindre det tiltager eller gør ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok blive en smule bekymret, men ved jo også at det er "normalt"... Hvis man ikke kan få ro i hovedet, så ringer man selvfølgelig bare til lægen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ekstraordinært fået en lægesamtale på Riget... Tror det er fordi jeg er opereret i ryggen, så er lidt spændt på at høre hvad de siger...

Har flere gange overvejet planlagt kejsersnit, men nu kan jeg godt mærke at jeg egentlig gerne vil føde selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag været til læge samtalen... Fik at vide at det godt kan blive meget svært i slutningen af graviditeten, og at risikoen for kejsersnit er til stede...

Men det var en rigtig sød læge, følte mig virkelig i gode hænder... Og han "gav" sågar li en hurtig scanning, så vi kunne se baby igen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag været til læge samtalen... Fik at vide at det godt kan blive meget svært i slutningen af graviditeten, og at risikoen for kejsersnit er til stede...

Men det var en rigtig sød læge, følte mig virkelig i gode hænder... Og han "gav" sågar li en hurtig scanning, så vi kunne se baby igen... :)

Godt, du følte dig i gode hænder. Det er det vigtigste!  :)

Jeg har besluttet mig for ikke at være bekymret for kejsersnit, selvom jeg regner med at føde naturligt. Hellere det går godt og rigtigt for sig end at have en svær fødsel.

 

Jeg skal til lægen imorgen og har en masse spm til hende. Jeg har en tid hos lægen hver 4. uge til tjek, hvor ofte går I til tjek hos læge/jordemoder i dk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt, du følte dig i gode hænder. Det er det vigtigste! :)

Jeg har besluttet mig for ikke at være bekymret for kejsersnit, selvom jeg regner med at føde naturligt. Hellere det går godt og rigtigt for sig end at have en svær fødsel.

Jeg skal til lægen imorgen og har en masse spm til hende. Jeg har en tid hos lægen hver 4. uge til tjek, hvor ofte går I til tjek hos læge/jordemoder i dk?

Helt enig, jeg er også bare glad for at muligheden er der...

Jeg skal til første jmd konsultation 6/4... Ved faktisk ikke hvor mange tider man får... Den lægetid jeg havde i dag, fik jeg kun pga min rygoperation, og der er så opfølgning i juni...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sinning må vide noget, hun har lidt erfaring... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 3 lægebesøg og Ca 7 besøg hos jordemoderen alt efter behov. Hvis man er 1. gangs mor har man flest. Jeg skal afsted første gang når jeg er 17+0 så jeg når nok ikke nær så mange, jeg ved jo også at baby bliver kommer til verden før tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med kejsersnit er bestemt ikke noget at frygte. Mit første var noget dramatisk, men følte mig hele tiden tryg. Jeg mistede rigtig meget blod (3L) fordi min fødselsdag havde været i gang så lang tid, men det havde ikke noget at gøre med selve kejsersnittet, det var livmoderen der ikke ville trække sig sammen.

Mit 2. Kejsersnit fik jeg seminaret fordi hun vendte på tværs 41+1. Det var en rolig oplevelse hvor jeg fik visuelt kejsersnit, dvs jeg så da de trak hende ud af min maven og hun kom så direkte op til mig. Det var virkelig en god oplevelsd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du ha kejsersnit igen, Sinning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du ha kejsersnit igen, Sinning?

Ja det skal jeg... Når man først har fået to kejsersnit må man ikke føde selv.. Så er der for stor risiko for at arret brister under veer... Så det er drøn ærgeligt. Men min krop kan bare ikke føde selv. Tilgengæld er jeg god til at være gravid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det skal jeg... Når man først har fået to kejsersnit må man ikke føde selv.. Så er der for stor risiko for at arret brister under veer... Så det er drøn ærgeligt. Men min krop kan bare ikke føde selv. Tilgengæld er jeg god til at være gravid :D

Når man bare ved det på forhånd, så er det jo også fint... Hvornår får man så dato..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man bare ved det på forhånd, så er det jo også fint... Hvornår får man så dato..?

Det ved jeg faktisk ikke... Jeg er indkaldt til samtale i forbindelse med md scanning, så der kan jeg nok få svar på de spørgsmål. Ellers skal jeg ses med en veninde i morgen der fik pks for et halvt år siden på samme sygehus, så vil også udspørge hende lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG IT'S A GIRL!

F*CK, jeg er lidt i chok... :D Både fordi vi håbede lidt på en dreng, men hvor er det også bare surrealistisk at få køn på... Nu er det lige pludselig en "hun"...

(Jeg har virkelig brug for at købe noget lyserødt nu...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG IT'S A GIRL!

F*CK, jeg er lidt i chok... :D Både fordi vi håbede lidt på en dreng, men hvor er det også bare surrealistisk at få køn på... Nu er det lige pludselig en "hun"...

(Jeg har virkelig brug for at købe noget lyserødt nu...)

Ih hvor spændende stort tillykke... Var det tydeligt at se?

Så må du ud at købe lidt så du kan vænne dig til tanken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER