Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Rigtig søde (og sjove) gaver :D

Det bliver så spændende. :bd og også om din vægtskønning holder. Store babyer vi får :D

Jeg ville faktisk blive mere chokeret hvis jeg fik et lille nips :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bliver sjovt at se hvor stor forskel der er på bebserne.

Håber også du får lidt mere ro på din beslutning centenary!

Jeg skræmte livet af min mand igår. Fik så mange plukkeveer om aftenen, selvom jeg jo sad og slappede af, og de blev bare ved, og begyndte også at hive lidt. Men jeg blev ikke selv så nervøs over det, det gjorde min mand til gengæld, han ville virkelig gerne ringe til jordemorens vagttlf. Og han gik helt i panik over hvis nu jeg var igang med at føde, for vi havde jo slet ikke fået pakket nogle ting og sådan. Så for at få ham lidt ned igen så måtte jeg love ham at vi i dag skulle pakke alt det vi kunne, og så vil han også gerne lige have en "general-prøve" hihi :D

Så det gik vidst lidt op for ham dér, at der altså ikke er så lang tid igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadeje: Hvor er han sød. Men det er måske meget godt med sådan en opvågning for man ved jo aldrig. Godt nok går mange førstegangsfødende over tid, men har altså mange veninder der har født før også. Jeg har planer om at få pakket tasken i næste uge så den er klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lillebror begyndt at få hikke, det er så hyggeligt. Han virker dog ikke så tilfreds, for han møffer helt vildt rundt når det sker :)

Jeg er nu på 4 dag på barsel, indtil videre har jeg haft mange projekter, jeg skal vidst lige finde niveauet. I går fik jeg afrimet kummefryser, den var noget dybere end sidst :D Var helt kvæstet i går aftes, så i dag må jeg hellere tage den lidt med ro. Så det er godt den står på cafetur med min søster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide at pakke tasker allerede så småt. Og hvor er din mand sød, nadeje

Til jer flergangsfødende: hvordan pakker I? Altså hvis alt går efter planen, skal jeg jo føde ambulant, men bør man pakke til flere dage eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lillebror begyndt at få hikke, det er så hyggeligt. Han virker dog ikke så tilfreds, for han møffer helt vildt rundt når det sker :)

Jeg er nu på 4 dag på barsel, indtil videre har jeg haft mange projekter, jeg skal vidst lige finde niveauet. I går fik jeg afrimet kummefryser, den var noget dybere end sidst :D Var helt kvæstet i går aftes, så i dag må jeg hellere tage den lidt med ro. Så det er godt den står på cafetur med min søster.

Sådan havde jeg det også første uge! I dag har jeg en dag uden planer (altså fra 8.30-15, hvor den store er i bh!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi nåede kun 1 time af fødselsforberedelsen (det varede 2 1/1 time i alt)... Jeg havde simpelthen for ondt i ryggen til at sidde så længe...

Men alt i alt fik jeg ikke meget ny viden, så vi overlever nok...

Men... Li nu hælder jeg til at føde selv... På et tidspunkt føltes kejsersnit virkelig som det eneste rigtige, men jeg er alligevel blevet noget betænksom ved at lægge mig under kniven... Men har det samtidig sådan, at hvis det bliver helt galt med min ryg til sidst, så tror jeg ikke jeg vil gå i gang med en fødsel... Så li nu vil jeg vente og se hvordan jeg har det om en måned, og der SKAL jeg så også beslutte mig, for kejsersnit datoen er 14/9...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver sjovt at se hvor stor forskel der er på bebserne.

Håber også du får lidt mere ro på din beslutning centenary!

Jeg skræmte livet af min mand igår. Fik så mange plukkeveer om aftenen, selvom jeg jo sad og slappede af, og de blev bare ved, og begyndte også at hive lidt. Men jeg blev ikke selv så nervøs over det, det gjorde min mand til gengæld, han ville virkelig gerne ringe til jordemorens vagttlf. Og han gik helt i panik over hvis nu jeg var igang med at føde, for vi havde jo slet ikke fået pakket nogle ting og sådan. Så for at få ham lidt ned igen så måtte jeg love ham at vi i dag skulle pakke alt det vi kunne, og så vil han også gerne lige have en "general-prøve" hihi :D

Så det gik vidst lidt op for ham dér, at der altså ikke er så lang tid igen :)

Hehe hvor er det sødt... :) Dejligt at han engagerer sig, det skal man da bare nyde...

Vi er slet ikke dér endnu... Taske til hospital er nok det sidste jeg tænker på li nu... :D Men altså, vi bor også 3 min fra Riget i bil, så skulle der mangle noget, så kan manden lynhurtigt hente det... Så tror ikke det kommer til at bekymre mig... Det eneste jeg går op i er at huske hendes lille hue... :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes også det var ret sødt. Han er heldigvis en rigtig god støtte, så glæder mig til at føde sammen med ham.

Vi bliver nødt til at pakke nogle ting, for vi har en time hver vej til Randers sygehus, og ville synes det var synd for min mand at han skulle til at køre frem og tilbage for at hente ting. Så nu har vi fået pakket lidt, og så tager vi resten senere.

Her hikker lillemanden godt nok også meget det er vildt sjovt, og kan også føles lidt voldsomt for sådan en lille størrelse. Det er mest om aftenen han gør det.

Træls med din ryg centenary. Men ja du får da sikkert en klarere følelse af hvad du kan klare når du kommer lidt nærmere. 14/9 er min termins dato :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi nåede kun 1 time af fødselsforberedelsen (det varede 2 1/1 time i alt)... Jeg havde simpelthen for ondt i ryggen til at sidde så længe...

Men alt i alt fik jeg ikke meget ny viden, så vi overlever nok...

Men... Li nu hælder jeg til at føde selv... På et tidspunkt føltes kejsersnit virkelig som det eneste rigtige, men jeg er alligevel blevet noget betænksom ved at lægge mig under kniven... Men har det samtidig sådan, at hvis det bliver helt galt med min ryg til sidst, så tror jeg ikke jeg vil gå i gang med en fødsel... Så li nu vil jeg vente og se hvordan jeg har det om en måned, og der SKAL jeg så også beslutte mig, for kejsersnit datoen er 14/9...

Det må være en svær beslutning! :kiss går du ellers til andet fødselsforberedelse? De der "foredrag" er jo mest teoretiske og knap så praktiske.

Ved min første gik jeg til yoga og også 3*2 timer med min mand ved vores jordemoder. Med 4 andre par.

Denne gang tager jeg smertefri fødsel - hjemmestudiet. Måske du kunne overveje det også? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi nåede kun 1 time af fødselsforberedelsen (det varede 2 1/1 time i alt)... Jeg havde simpelthen for ondt i ryggen til at sidde så længe...

Men alt i alt fik jeg ikke meget ny viden, så vi overlever nok...

Men... Li nu hælder jeg til at føde selv... På et tidspunkt føltes kejsersnit virkelig som det eneste rigtige, men jeg er alligevel blevet noget betænksom ved at lægge mig under kniven... Men har det samtidig sådan, at hvis det bliver helt galt med min ryg til sidst, så tror jeg ikke jeg vil gå i gang med en fødsel... Så li nu vil jeg vente og se hvordan jeg har det om en måned, og der SKAL jeg så også beslutte mig, for kejsersnit datoen er 14/9...

Lyder fornuftigt at se tiden an, du kan jo sagtens fortryde i sidste øjeblik. Synes det er godt at du er åben for begge dele og mærker efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også første uge! I dag har jeg en dag uden planer (altså fra 8.30-15, hvor den store er i bh!)

Det lyder dejligt.

I dag har jeg fået bagt bananmuffins til fryseren så jeg har til barselsgæster, købt gave til en af de fødselsdage vi skal til samt garn til nye strikkeprojekt. Derefter var jeg på cafe med min lillesøster. Så nu ligger pigerne og jeg og ser en film på sofaen... Jeg er igen helt træt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide at pakke tasker allerede så småt. Og hvor er din mand sød, nadeje

Til jer flergangsfødende: hvordan pakker I? Altså hvis alt går efter planen, skal jeg jo føde ambulant, men bør man pakke til flere dage eller?

Jeg tror at jeg for en sikkerheds skyld ville pakke en tandbørste og noget ekstra tøj. Det havde vi pakket første gang, selvom man i Esbjerg også føler ambulant som førstegangsfødende. Men det afhænger selvfølgelig af hvor tæt i bor på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at jeg for en sikkerheds skyld ville pakke en tandbørste og noget ekstra tøj. Det havde vi pakket første gang, selvom man i Esbjerg også føler ambulant som førstegangsfødende. Men det afhænger selvfølgelig af hvor tæt i bor på sygehuset.

Ja, vi bor ca 30 min væk, men nok en god ide at pakke lidt.. Just in case!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi bor ca 30 min væk, men nok en god ide at pakke lidt.. Just in case!

Det ville jeg helt sikkert gøre. Det ville da være trælst hvis din mand skulle køre efter det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må være en svær beslutning! :kiss går du ellers til andet fødselsforberedelse? De der "foredrag" er jo mest teoretiske og knap så praktiske.

Ved min første gik jeg til yoga og også 3*2 timer med min mand ved vores jordemoder. Med 4 andre par.

Denne gang tager jeg smertefri fødsel - hjemmestudiet. Måske du kunne overveje det også? :kram2

Nej, vi har ikke været til andet... Hvis man glemmer min rygproblematik, så er jeg overhoved ikke bange for at føde... Jeg har en ret høj smertetærskel (ved godt at det kommer til at gøre ufatteligt ondt alligevel), og har ligesom min egen måde at håndtere smerte på...

Vi hørte li lidt om Smertefri Fødsel på Riget... Jeg synes selv folk er irriterende når de afviser noget de ikke har prøvet, men det er altså virkelig ikke for mig... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder dejligt.

I dag har jeg fået bagt bananmuffins til fryseren så jeg har til barselsgæster, købt gave til en af de fødselsdage vi skal til samt garn til nye strikkeprojekt. Derefter var jeg på cafe med min lillesøster. Så nu ligger pigerne og jeg og ser en film på sofaen... Jeg er igen helt træt :D

Du er simpelthen en overskudsmor... :) Jeg har næsten allerede givet op fordi jeg er så træt hele tiden... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til sidste lægebesøg i går... Alt var fint... Og igen skønnede hun vægten... ;) Til 2400g... Jeg tror det er li i overkanten, når hun blev scannet til 1600g for 3 uger siden, men igen var det nok bare for at sige at det var en normal størrelse...

Mit SF mål er 30... Anede ikke hvad det var, så måtte hjem og Google... Det er vist ikke noget super interessant... Hehe

Baby har stadig hovedet nedad, men står ikke fast endnu... Det er jo også helt fint og almindeligt...

Som bonus fandt jeg så ud af at hun har samme blodtype som mig... Det er jo egentlig ligegyldigt, men synes alligevel det er lidt hyggeligt... Min mor og jeg kalder hende for kloningen, hvilket giver min mand grå hår... Og blodtypen bekræfter jo bare at hun er en ægte kloning... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, vi har ikke været til andet... Hvis man glemmer min rygproblematik, så er jeg overhoved ikke bange for at føde... Jeg har en ret høj smertetærskel (ved godt at det kommer til at gøre ufatteligt ondt alligevel), og har ligesom min egen måde at håndtere smerte på...

Vi hørte li lidt om Smertefri Fødsel på Riget... Jeg synes selv folk er irriterende når de afviser noget de ikke har prøvet, men det er altså virkelig ikke for mig... :)

Det er bare helt okay, og det er godt at vide, hvor smerte man kan tage. Men tænkte også lidt omkring selve fødslens forløb og sådan, men det kan man selvfølgelig også læse sig til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til sidste lægebesøg i går... Alt var fint... Og igen skønnede hun vægten... ;) Til 2400g... Jeg tror det er li i overkanten, når hun blev scannet til 1600g for 3 uger siden, men igen var det nok bare for at sige at det var en normal størrelse...

Mit SF mål er 30... Anede ikke hvad det var, så måtte hjem og Google... Det er vist ikke noget super interessant... Hehe

Baby har stadig hovedet nedad, men står ikke fast endnu... Det er jo også helt fint og almindeligt...

Som bonus fandt jeg så ud af at hun har samme blodtype som mig... Det er jo egentlig ligegyldigt, men synes alligevel det er lidt hyggeligt... Min mor og jeg kalder hende for kloningen, hvilket giver min mand grå hår... Og blodtypen bekræfter jo bare at hun er en ægte kloning... :D

Hahaha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til sidste lægebesøg i går... Alt var fint... Og igen skønnede hun vægten... ;) Til 2400g... Jeg tror det er li i overkanten, når hun blev scannet til 1600g for 3 uger siden, men igen var det nok bare for at sige at det var en normal størrelse...

Mit SF mål er 30... Anede ikke hvad det var, så måtte hjem og Google... Det er vist ikke noget super interessant... Hehe

Baby har stadig hovedet nedad, men står ikke fast endnu... Det er jo også helt fint og almindeligt...

Som bonus fandt jeg så ud af at hun har samme blodtype som mig... Det er jo egentlig ligegyldigt, men synes alligevel det er lidt hyggeligt... Min mor og jeg kalder hende for kloningen, hvilket giver min mand grå hår... Og blodtypen bekræfter jo bare at hun er en ægte kloning... :D

Dejligt at alt så fint ud og at hun vokser som hun skal... Hi hi din egen lille klon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg er ved at nå det stadie hvor man har fået nok af at være gravid og bare gerne vil have baby ud.

Synes jeg er ved at føle mig lidt besværet og øm i maven.. Det kan godt være at det bare er fordi vi alle har været på farten hele weekenden og har raget en forkølelse til os, men lige nu må lillebror godt snart komme ud... Eller om 9 dage, så er han ikke for tidligt født længere :D

Vi har snakket lidt navne og lige nu snakker vi vidst mest om Magne og Emil.. Men det ændrer sig fra tid til anden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig! Jeg er så træt! Har svært ved at vende mig i sengen, har ondt i bækkenet, enorm uro i benene, i nat gik der 3 timer før jeg faldt i søvn!!! Så arh, jeg er træt af at være gravid!!!! Skal jo helst ikke lave dumme bevægelser, ala rengøring, og har det ret svært ved at forholde mig i ro, mens min mand ordner det hele..

Sinning: søde navne! Spændende hvornår I har besluttet jer, det er så svært med de navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig! Jeg er så træt! Har svært ved at vende mig i sengen, har ondt i bækkenet, enorm uro i benene, i nat gik der 3 timer før jeg faldt i søvn!!! Så arh, jeg er træt af at være gravid!!!! Skal jo helst ikke lave dumme bevægelser, ala rengøring, og har det ret svært ved at forholde mig i ro, mens min mand ordner det hele..

Sinning: søde navne! Spændende hvornår I har besluttet jer, det er så svært med de navne :)

Puha kan godt forstå du har svært ved at kigge på mens din mand arbejder, det ville jeg heller ikke være god til. Jeg kan da heldigvis stadig det meste, noget dog i nedsat tempo og med ekstra pauser. Men altså jeg har det jo godt og sover godt... Men glæder mig nu til det er slut alligevel.

Tror ikke vi bestemmer os endeligt for navn før vi har set ham. Med pigerne vidste vi det noget før, dog uden at vi havde sagt at det 100% ville blive det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg gider altså heller ikke rigtig mere nu. Og jeg har det også egentlig fint nok, men nu er jeg altså ved at være træt af ikke at kunne bøje mig ordentlig ned, vågner hver gang jeg skal vende mig om natten og det er bare en anstrengelse, og alle de andre ting man er lidt besværet ved. Glæder mig til ikke at skulle dele krop med en anden mere. Og så glæder jeg mig også bare så meget til at se den lille fyr, så jeg er også nået dertil at det gerne må være snart, og det er det jo heldigvis også.

Kan også godt forstå du har svært ved at forholde dig i ro maj85, godt der ikke er længere tid tilbage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER