NSEllekilde

Smalltalk termin juli 2016

911 indlæg i dette emne

Jeg synes godt nok at det er ved at være hårdt at være gravid nu :(

Det er tungt, spænder, plukkeveer og alt det som jeg fysisk ikke kan længere :unsure

Godt der kun er 12-14 uger igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes godt nok at det er ved at være hårdt at være gravid nu :(

Det er tungt, spænder, plukkeveer og alt det som jeg fysisk ikke kan længere :unsure

Godt der kun er 12-14 uger igen

Jeg sidder også her på min nattevagt og har en smule ondt af mig selv pga. ømme fusser, øm ryg og væske i hænder og fødder.. <_< Og jeg har endda en mega let graviditet! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder også her på min nattevagt og har en smule ondt af mig selv pga. ømme fusser, øm ryg og væske i hænder og fødder.. <_< Og jeg har endda en mega let graviditet! :biglove

Det er så mærkeligt for jeg elsker at være gravid -men det er bare blevet så meget hårdere end jeg regnede med :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

28+0

Var i dag til andet jordemoderbesøg.

Lillesøster blev vurderet en smule for lille, så skal vækstscannes om et par uger - var igennem det samme med vigga så jeg laver jo bare små børn blev vi enige om. Men selvfølgelig skal det jo lige tjekkes. Ellers var alt godt og fin hjertelyd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

28+0

Var i dag til andet jordemoderbesøg.

Lillesøster blev vurderet en smule for lille, så skal vækstscannes om et par uger - var igennem det samme med vigga så jeg laver jo bare små børn blev vi enige om. Men selvfølgelig skal det jo lige tjekkes. Ellers var alt godt og fin hjertelyd :)

Hvor lille er 'for' lille?:chin: Storm vejede 2870 gram ved fødslen, men hørte aldrig om at han var for lille.. Jeg gik til vækstscanninger både dengang og nu, men det er pga. sclerosen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er møgsvært indtil de er her! :D Altså er de lange og smalle, eller sådan nogle små propper? Lang underkop og kort overkrop? Omvendt? Osv... Så lad være med at købe for meget, det kan alligevel ende ud i, at det sidder af h til! :rolleyes

Vi har kun købt, så vi lige kan klare os det første stykke tid. Vi ved alligevel ikke, hvad vi venter os. Så tænker nogen (især svigermor) går i shopamok når baby er ankommet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lille er 'for' lille?:chin: Storm vejede 2870 gram ved fødslen, men hørte aldrig om at han var for lille.. Jeg gik til vækstscanninger både dengang og nu, men det er pga. sclerosen..

Det vil jeg egentlig også gerne vide. Var ikke selv en af de største, da jeg blev født, men kom selvfølgelig også 3 uger før tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har virkelig også nydt min graviditet trods de mange mange opkast fra uge 7-20. Men kan også begynde at mærke den ekstra vægt, specielt lige under maven er det galt. Så er fødder bare træt sidst på dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lille er 'for' lille?:chin: Storm vejede 2870 gram ved fødslen, men hørte aldrig om at han var for lille.. Jeg gik til vækstscanninger både dengang og nu, men det er pga. sclerosen..

Ikke voldsom lille. Lillesøster blev skudt til ca 900 og skulle gerne veje 1100. Vigga vejede 2985 så heller ikke alarmerende lille men gik 9 dage over tid så hun skulle have vejet mere, det var ca 18% under gennemsnittet, det var dog vist over 22% det først blev vurderet meget under gennemsnittet. Jeg blev dengang fulgt med ekstra scanninger og det blir jeg også den her gang. Både pga viggas fødselsdsvægt og nu også pga Lillesøsters vurderinger. Men altså jeg vejede selv 2300g og min lillebror 2500g, og inden jeg blev gravid lå min vægt på ca 48kg så som jeg også er enig med min jm om så ville det vist være mere mærkeligt hvis jeg fik en basse på 5 kg ;) Men hende og en anden jm ville gerne være helt sikre på at der ikke var noget i vejen med flow osv i navlesnoren og sikre sig at hun får hvad hun har brug for så vi med mere sikkerhed kan konkludere at jeg bare laver små børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit SF mål her 28+0 lå desuden kun på 24. For 3 uger siden blev det målt til 25... Som jm sagde så kan man jo ikke helt sammenligne når det er to forskellige der måler, men 24 er lige til den lille side

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg egentlig også gerne vide. Var ikke selv en af de største, da jeg blev født, men kom selvfølgelig også 3 uger før tid.

Ja havde vigga nu bare være født før tid var hendes vægt også meget fint, men taget i betragtning af jeg gik så meget over tid var hun lille. Der havde også været snak om igangsættelse før termin ved mig for at få hende ud fordi de var i tvivl om hun fik nok næring, men fik alligevel lov til at gå til jeg gik i gang. Og jeg synes ikke hun var spor lille, hun var helt perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så spændt på mit jordmoderbesøg i morgen... Glæder mig til, at høre, hvad hun skønner babyen til :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så spændt på mit jordmoderbesøg i morgen... Glæder mig til, at høre, hvad hun skønner babyen til :kuller

Det er da også dødspændende! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til 3D scanning, og alt var perfekt. Hun blev skønnet til 1450 g, det synes vi selv er lidt vildt at tænke på, da en fra vuggestuen lige har født en pige på 1300 g!

Jeg havde håbet at jeg ville blive mere sikker på et navn når jeg fik set hvordan hun ser ud, men nu er jeg nærmest bare mere i tvivl...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så spændt på mit jordmoderbesøg i morgen... Glæder mig til, at høre, hvad hun skønner babyen til :kuller

Spændende :)

Skal selv afsted på mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh imorgen står den på glukosebelastning :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille baby er skønne til 1200 gram, så helt perfekt :kuller Og virkelig livlig. Der blev sparket til lydapparatet et par gange :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :)

Skal selv afsted på mandag

Spændene :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor vi rykker på listen! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor vi rykker på listen! :yay

Det er lækkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 uger igen :blink

Jeg synes at det er for vildt at i realiteten kunne den første baby "født indenfor tid" komme om 6 uger i vores terminsgruppe !!!

Er i ved at være klar?! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 uger igen :blink

Jeg synes at det er for vildt at i realiteten kunne den første baby "født indenfor tid" komme om 6 uger i vores terminsgruppe !!!

Er i ved at være klar?! :D

Ikke det der ligner! :haha Men vi har alt det vigtige i huset, så skulle han beslutte at komme før tid, så kan vi hurtigt bakse det sammen.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 uger igen :blink

Jeg synes at det er for vildt at i realiteten kunne den første baby "født indenfor tid" komme om 6 uger i vores terminsgruppe !!!

Er i ved at være klar?! :D

 

Slet ikke.. Barnevognen skal lige have et servicetjek, men ellers tror jeg vi er dækket ind.. Det er som om det slet ikke fylder for mig denne gang.. Jeg har da vasket tøj :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ikke.. Barnevognen skal lige have et servicetjek, men ellers tror jeg vi er dækket ind.. Det er som om det slet ikke fylder for mig denne gang.. Jeg har da vasket tøj :D

Her har barnevognen fået service og slyngevuggen er sat op (mest fordi vi ikke har fået den pillet ned, da vi prøvede stativet! :lol ).. Tøjet glæder jeg mig til at få orden på, men vi skal lige i IKEA i næste uge, og have købt en ny kommode til Storm, så jeg kan få tømt puslekommoden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mangler at vaske alt tøjet, dynerne, betrækket til dynerne, betrækket til madrasserne, betrækket til puslepude, tæpperne... Tørret barnevognen af også.. Vaske lagner... Hmm ja det hele! :haha

Men hvis hun kom nu tror jeg at vi har nogenlunde alt hvad vi skal bruge til at klare os :chin:

Har mistet lidt overblikket :rolleyes

Og så svinger jeg lidt imellem at ville gøre hendes værelse klar (eller nogenlunde) og så lave en samsovning ved vores seng, eller vente med hendes værelse..

Jeg vil rigtig gerne gøre det klart så vi ikke skal tænke på det mens vi også planlægger bryllup og barnedåb, men samtidig så virker det bare så fjollet at bruge et værelse som hun måske kun skal bruge til at blive puslet på og sove i om dagen. Men jeg vil virkelig gerne :chin:

Jeg skal nok også have overtalt Nichlas til at rykke det hele rundt... Igen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER