NSEllekilde

Smalltalk termin juli 2016

911 indlæg i dette emne

NSEllekilde - overhovedet ikke ! :D Til tider kan jeg ikke forstå, at tiden går så stærkt :)

Nogen herinde, som er i gang med at hækle???

Nu er jeg godt nok i august-gruppen - men læser dog med her for har termin i start august, så tillader mig lige at svare :D

Jeg hækler. Er dog helt nybegynder. Men har lige hæklet denne til min nevø..

10qm3hl.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er pt i gang med at hækle en terning, hvor jeg skal have købt en raslebox til. Min "store" projekt jeg har planer om er en kugle uro. Valgte dog at starte med noget nemt...

Sikke en smuk mave Mette. Dejligt jeres lille pige har det godt :glad Kom sådan til at grine af din "døde naturligt"... Lyder som en god plan med PKS. Men det må være rart du altid kan skifte mening, hvis du vil give det en chance.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til MD i går og det er noget af en vildbasse vi venter os. Sygeplejersken måtte flere gange kigge på andre dele af baby for h*n vil ikke ligge stille. På et tidspunkt kom hun sådan til at grine fordi baby var så aktiv. :p Så det var en lang god scanning. H*n er helt perfekt :wub Vi ville ikke vide kønnet men samtidig er M nysgerrig, så hvis vi så noget på scanning, så skete der ikke noget ved det... Hvorvidt M så noget er jeg tvivl om. Sygeplejersken kom dog til at sige han 2 gange :p Så mon ikke det er en lille dreng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det jer alle derude?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det jer alle derude?

Det går rigtig fint! Er 22+0 i morgen, MD gik rigtig godt og jeg mærker lillefisen mange gange hver dag.. Han er meget aktiv, ligesom storebror var... :wub

Hvad med dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også godt her - lillepigen giver sig endelig meget til kende og Rasmus mærkede hende udenpå idag :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover rygproblemer og vægtøgning så går det glimrende! Jeg mærker hende hver dag og det samme gør N :) Jeg er 23+1 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FruLR: Tillykke med veloverstået MD.
Dejligt med aktive babyer. :loveshower Der er også en her, som gør sig meget bemærket :wub Er i dag 22+4 og maven vokser godt... Det er skønt når far også kan være med :)

 

Edit: 21+4 - hovedet er ikke helt med :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FruLR: Tillykke med veloverstået MD.

Dejligt med aktive babyer. :loveshower Der er også en her, som gør sig meget bemærket :wub Er i dag 22+4 og maven vokser godt... Det er skønt når far også kan være med :)

Lille pip fra mig som bare er total inaktiv, men er vi ikke kun 21+4 i dag??? :)

Men hvor er det dejligt med masser af aktivitet i maven, som far-mand også får lov til at mærke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det også godt og Louie sparker meget og har allerede en favoritside! Glæder mig til 25 ugers undersøgelsen på mandag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille pip fra mig som bare er total inaktiv, men er vi ikke kun 21+4 i dag??? :)

Men hvor er det dejligt med masser af aktivitet i maven, som far-mand også får lov til at mærke

 

Jo da, det er vi :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover rygproblemer og vægtøgning så går det glimrende! Jeg mærker hende hver dag og det samme gør N :) Jeg er 23+1 :)

 

Håber ikke du døjer alt for meget med ryggen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betty 87: Her er der også et favoritsted :p Hvor er det spændene med 25 ugers undersøgelse... :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betty 87: Her er der også et favoritsted :p Hvor er det spændene med 25 ugers undersøgelse... :glad

Ja jeg synes det går ufatteligt stærkt i tiden og vi er ikke engang halvfærdige med Louie's værelse!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I i gang med renovering af værelset?? Eller er det selve indretningen? Mon ikke I nok skal nå det hele :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I i gang med renovering af værelset?? Eller er det selve indretningen? Mon ikke I nok skal nå det hele :p

Ikke det der ligner! :D Tænker ikke at gå i gang med Nohrs værelse før han er nogle måneder. Men Storms værelse skal omarrangeres lidt, bl.a. skal han have en almindelig kommode i stedet for puslekommoden.. Og dét er vi ikke gået i gang med endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det rigtigt fint. Er 23+5 nu, og sætter pris på at have en somewhat levedygtig baby derinde i hulen. Storebror er eksemplarisk for tiden, maven vokser og lillesøster sparker livligt derinde. Vægten stiger lidt for hurtigt, og jeg kan mærke begyndende bækkenløsning (dog ikke noget slemt, og bare det holder sig på samme niveau som sidst går det jo helt fint). 

 

På torsdag skal jeg til anden lægebesøg, og om aftenen starter jeg til gravid yoga/pilates - det er jeg meget spændt på hvordan bliver. Og så glæder vi os til påskeferie. Efter påskeferien har jeg 6 rigtigt travle uger på arbejde, så det håber jeg at jeg kan holde til. Derefter er der så 4 rolige uger, og så en enkelt travl uge og så hedder det barsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går var jeg til 2.lægebesøg. Alt var som det skulle med både mor og baby  :loveshower Ingenting i urinprøven, blodtryk normalt, vægtøgning indenfor det normale siden sidst, symfysemål normalt osv. 

 

Dog skal jeg om nogle uger ind og have taget biopsi af et modersmærke på mit ene bryst som jeg synes har ændret sig og også klør og er lidt irriteret. Hun ville ikke bare fjerne det, da brysterne jo vokser og er i forandring her under gravidteten, så det kunne påvirke at det ikke hælede så fint. Jeg er ikke nervøs, jeg tror ikke der er noget i det overhovedet. 

 

Jeg var nok mest nervøs for om der var sukker i urinen så jeg skulle til glukosebelastning. Så at jeg i denne omgang slap for glukosebelastning blev fejret i går aftes med både en dåse Faxe kondi samt pandekager til dessert!!

 

Og så var jeg også til første gang gravid yoga og pilates ved FOF. Jeg ved ikke helt hvad jeg synes endnu. Synes ikke jeg har ret mange gener, men fik faktisk ret ondt i min krop af at skifte stilling der nede på gulvet. Samtidigt føltes det godt at gøre noget for mig og min krop, så jeg prøver i hvert fald at troppe op igen (nu har jeg jo også betalt). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke det der ligner! :D Tænker ikke at gå i gang med Nohrs værelse før han er nogle måneder. Men Storms værelse skal omarrangeres lidt, bl.a. skal han have en almindelig kommode i stedet for puslekommoden.. Og dét er vi ikke gået i gang med endnu!

Nå på den måde :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige brug for jeres hjælp piger

Jeg vil jo selv lave en uro og barnevognskæde med små dyr i filt, men hvor store/små er sådan nogle figurer?

Synes jeg har lidt svært ved at vurdere det - skal også selv lave skabeloner at klippe efter

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige brug for jeres hjælp piger

Jeg vil jo selv lave en uro og barnevognskæde med små dyr i filt, men hvor store/små er sådan nogle figurer?

Synes jeg har lidt svært ved at vurdere det - skal også selv lave skabeloner at klippe efter

:help

Der ligger en skabelon på nogle filtugler til en uro herinde som Mette har lavet, måske du kan vurdere størrelse ud fra den?

http://www.babyklar.dk/diy/soed-uro-til-boern.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan går det herinde? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tju hej hvor tiden bare går 25+0 i dag :o

Det går godt, men kan godt begynde at mærke at det hele tynger, men det er skønt at være gravid - det var værd at vente næsten 3 år på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg også rundet 25+0. Det er ikke til at forstå, at det lille menneske kan have sådan en fest i sin mors mave. Der er virkelig glade dage :D Vi har i dag købt barnevogn :yay Og elsker virkelig min mave :wub

Hvad med dig FruLR?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER