NSEllekilde

Smalltalk termin juli 2016

911 indlæg i dette emne

Jeg synes at mine hormoner er helt ude af kurs her til sidst :unsure

Måske er det varmen eller noget?

Synes godt nok at mine dage går fra at være vred, ked af det, ensom, fyldt, og til at være overlykkelig og glad på få timer...

Jeg håber at der ikke er alt for længe til fødselsdag hvis jeg skal have det sådan her :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder ikke særlig sjovt :kram2 Hvor længe har du igen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ikke særlig sjovt :kram2 Hvor længe har du igen??

Jeg er 36+0 imorgen.. Så hun må gerne komme om en halvanden uges tid.. Selvom hun nok først kommer om 4-5 uger :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg 37+0 og jeg synes tiden går ALT for stærkt!

Fysisk er jeg klar til at føde, da jeg får mange jag op i skeden, har vand i fødder, ben og hænder, har mega ømme fingerled (især om morgenen) og min lænd er øm som bare pokker :(

Og så tror jeg min slimprop er begyndt at gå (skal lige Google det lidt mere ;) )

Praktisk er der flere ting jeg gerne vil have på plads, såsom de sidste ting på babyværelset! Jeg har to knager, som skal op og hænge, et gardin, som skal op og en fodlister der mangler - ellers er det bare nips og hygge :kuller

Fik lige købt de sidste VIGTIGE ting i går, såsom babydyne og et sæt tøj mere i 56 :loveshower Så nu skal det bare vaskes og lægges klar ved vuggen :wub

Så er jeg så småt ved at pakke pusletasken og jeg har pakket 1 sæt tøj i str 50, 1 sæt tøj i str 56, et tæppe til køreturen, 1 babyhue og 2 stofbleer, lidt ammeindlæg! Men mangler stadig lidt til mig, far, toilettasken..,

Mentalt vil jeg næsten gerne gå de 12 dage over tid, da jeg så kan være mere sammen med min store søn og hjælpe ham lidt mere ift hans børnehavestart - det er lidt hårdt ved ham, men han klarer det flot! Synes bare det er ALT for meget i den lille mands verden, som ændrer sig inden for kort tid! Heldigvis har han mulighed for lang sommerferie;

Jeg har termin i uge 26 (mine forældre har fri i 27 og Ts forældre i 28 - hvor de kan aflaste os lidt med den store, men hvis jeg har født satser vi på at han skal være hjemme og være med så meget som muligt).. Vi holder selv ferie i 29 og så 2 uger senere i august (hvor mine forældre igen holder ferie i 2 uger og det samme med Ts forældre).. Så der er ihvertfald mulighed for en masse kærlighed og forkælelse de første par måneder, hvor lillebror er kommet til verdenen! Men håber mest af alt på, at han vil trives i rollen som storebror :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg 37+0 og jeg synes tiden går ALT for stærkt!

Fysisk er jeg klar til at føde, da jeg får mange jag op i skeden, har vand i fødder, ben og hænder, har mega ømme fingerled (især om morgenen) og min lænd er øm som bare pokker :(

Og så tror jeg min slimprop er begyndt at gå (skal lige Google det lidt mere ;) )

Praktisk er der flere ting jeg gerne vil have på plads, såsom de sidste ting på babyværelset! Jeg har to knager, som skal op og hænge, et gardin, som skal op og en fodlister der mangler - ellers er det bare nips og hygge :kuller

Fik lige købt de sidste VIGTIGE ting i går, såsom babydyne og et sæt tøj mere i 56 :loveshower Så nu skal det bare vaskes og lægges klar ved vuggen :wub

Så er jeg så småt ved at pakke pusletasken og jeg har pakket 1 sæt tøj i str 50, 1 sæt tøj i str 56, et tæppe til køreturen, 1 babyhue og 2 stofbleer, lidt ammeindlæg! Men mangler stadig lidt til mig, far, toilettasken..,

Mentalt vil jeg næsten gerne gå de 12 dage over tid, da jeg så kan være mere sammen med min store søn og hjælpe ham lidt mere ift hans børnehavestart - det er lidt hårdt ved ham, men han klarer det flot! Synes bare det er ALT for meget i den lille mands verden, som ændrer sig inden for kort tid! Heldigvis har han mulighed for lang sommerferie;

Jeg har termin i uge 26 (mine forældre har fri i 27 og Ts forældre i 28 - hvor de kan aflaste os lidt med den store, men hvis jeg har født satser vi på at han skal være hjemme og være med så meget som muligt).. Vi holder selv ferie i 29 og så 2 uger senere i august (hvor mine forældre igen holder ferie i 2 uger og det samme med Ts forældre).. Så der er ihvertfald mulighed for en masse kærlighed og forkælelse de første par måneder, hvor lillebror er kommet til verdenen! Men håber mest af alt på, at han vil trives i rollen som storebror :wub

Jeg har det præcis som du, jeg er bare 2 uger efter.. Al min fokus pt. går på at give Storm så meget opmærksomhed som muligt! :biglove Spekulerer over om det er for meget, og han så endnu tydeligere kommer til at mærke forskellen når Nohr kommer, men det føles bare rigtigt at tanke helt op på kærlighedskontoen inden!

Fysisk er jeg træt af at være gravid! Jeg sover dog stadig godt hveranden nat (det er sært, men den er god nok! :lol ), men jeg har ondt i fingre og tæer (og faktisk også hofter og den ene albue.. :rolleyes ), jeg er stakåndet, tung og varm, og orker ikke rigtig noget! Heldigvis mangler jeg vist egentlig bare at pakke tasken til sygehuset, og øve en masse vejrtrækning, men ja.. Fysisk er det ikke det fedeste pt.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo ikke en bror eller søster til min kommende lille baby, men jeg er faktisk også ved at være klar -vi mangler kun småting såsom at have indkøbt Lasinolsalve og shampoo og balsam til tasken osv.

Jeg mærker stor forskel på mine plukkeveer i øjeblikket. Karakteren er helt anderledes. Før var det maven der gjorde ondt og en smule i selve skeden, hvor nu føles det som kraftige jag i skeden som gør ondt i flere sekunder /minut og så mærker jeg bare mensmurren hele tiden. Heldigvis er de så uregelmæssige så jeg ved at der ikke er noget i gang :)

Men det er tydeligt at der sker noget fysisk med mig synes jeg.

Jeg skal til jordemoder den 16.06 og jeg tror lige at jeg skal have opfrisket hvordan veer starter, hvornår går man videre med dem og alt sådan noget. Jeg har en (meget) urealistisk frygt for at jeg ikke kommer afsted i tide :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 uger og 6 dage... Men hvem tæller :D

mangler stadig mange gøremål men min krop gør oooondt. Nogen dage kan jeg hverken ligge eller sidde og så er det altså ikke nemt :/

Og så et der Viggas fødselsdag om 14 dage og vil så gerne forbi den dag uden en fødsel, håber håber håber!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 uger og 6 dage... Men hvem tæller :D

mangler stadig mange gøremål men min krop gør oooondt. Nogen dage kan jeg hverken ligge eller sidde og så er det altså ikke nemt :/

Og så et der Viggas fødselsdag om 14 dage og vil så gerne forbi den dag uden en fødsel, håber håber håber!!

Ååh, det er jo lige om lidt! :yay

Hvad sagde sidste vækstscanning (har jeg misset det et sted? :unsure)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååh, det er jo lige om lidt! :yay

Hvad sagde sidste vækstscanning (har jeg misset det et sted? :unsure)?

Vækstscanningen (34+2) sagde 2090g hvilket svarer til 14% under gennemsnittet. Lægen bagefter der mærkede sagde dog hendes gæt lå omkring 2200g fordi hun tror hun er lang og det tager scanningen ikke hensyn til. Men det officielle vækstskøn er de 2090g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 36+0 imorgen.. Så hun må gerne komme om en halvanden uges tid.. Selvom hun nok først kommer om 4-5 uger :rolleyes

Krydser finger for hun kommer inden længe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en hård periode I er i pt. Håber ikke ventetiden bliver for lang fot jer... Vi var til jordmoder i dag og hun skønnede vores lille guldklump til 2300-2400 g :loveshower

Vi er heller ikke klar til den lille kommer, men der er også masser af tid :D Er heller ikke mentalt klar, så det passer mig godt, at der stadig er 5-6 uger igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vækstscanningen (34+2) sagde 2090g hvilket svarer til 14% under gennemsnittet. Lægen bagefter der mærkede sagde dog hendes gæt lå omkring 2200g fordi hun tror hun er lang og det tager scanningen ikke hensyn til. Men det officielle vækstskøn er de 2090g

Hun bliver en fin lille fis med modelmål! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun bliver en fin lille fis med modelmål! :biglove

Ja hun kommer til at ligne sin storesøster der også altid har været høj og slank

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også en god egenskab ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så småt gået i gang med at pakke pusletasken med ting til baby. :kuller Nu er huset også i sidste del af byggeprojektet :glad Så nu kan jeg begynde at have babytanker igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå... Skal vi ikke snart føde??!!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå... Skal vi ikke snart føde??!!! :D

Haha åååh nej, SKAL lige forbi storesøsters fødselsdag om 10 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal helt forbi Roskilde festival! <_< Tim dør en smule indvendig ved tanken om børnefødselsdag hvert år midt i Roskilde.. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal helt forbi Roskilde festival! <_< Tim dør en smule indvendig ved tanken om børnefødselsdag hvert år midt i Roskilde.. :lol

 

Så kunne du vel også skynde dig at føde inden? 

 

Jeg har selv først tid til at føde fra den 4.juli. I dag er min første rigtige barselsdag, og jeg må indrømme at jeg også gerne tager lidt flere af dem inden hun kommer ud, så bliver vi noget mere klar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil gerne vente til efter d.10 juli.. aller helst til efter 20 juli hvor storebror fylder 4år. så enten skal hun komme imellem d10 og 19 eller efter d20 ... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så tager jeg én for holdet! :lol

Ej, jeg vil gerne liiiige runde på onsdag så jeg er fulde 37 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kunne du vel også skynde dig at føde inden?

Jeg har selv først tid til at føde fra den 4.juli. I dag er min første rigtige barselsdag, og jeg må indrømme at jeg også gerne tager lidt flere af dem inden hun kommer ud, så bliver vi noget mere klar..

Nej, det er bedst i juli hvor der er industriferie! :lol Der har han meget bedre tid... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altså ikke så travlt med at føde - endnu. Det kan jo nå at ændre sig jo tættere på termin jeg kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes altså sex er noget underligt noget når den lille bare begynder at sparke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg begynder at blive nervøs vedr fødslen! Smerterne, uforudsigeligheden, evt komplikationer mm. Jeg var meget mere fattet første gang end jeg er nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER