NSEllekilde

Smalltalk termin juli 2016

911 indlæg i dette emne

Jamen så tager jeg én for holdet! :lol

Ej, jeg vil gerne liiiige runde på onsdag så jeg er fulde 37 uger :)

Husk at babyer der fødes til termin eller efter ofte (og det er selvfølgelig ikke altid!) er nemmere end babyer der fødes før tid :) jeg vil til hver en tid ønske at kunne gå så meget over tid som muligt (selvom det er hårdt) og ærgrer mig over at denne gsng bliver det ved 39+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vil gerne vente til efter d.10 juli.. aller helst til efter 20 juli hvor storebror fylder 4år. så enten skal hun komme imellem d10 og 19 eller efter d20 ... ;)

Hvornår er det du har termin? Det er altså lidt nervepirrende det der med at skal have overstået en anden fødselsdag - jeg klemmer sammen alt hvad jeg kan haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg begynder at blive nervøs vedr fødslen! Smerterne, uforudsigeligheden, evt komplikationer mm. Jeg var meget mere fattet første gang end jeg er nu :(

Ja denne gang ved man ligesom hvor meget der er på spil og hvad der kan gå galt osv - så kan godt forstå det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30 dage til termin! :blink Kan man liiiiige bremse lidt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at babyer der fødes til termin eller efter ofte (og det er selvfølgelig ikke altid!) er nemmere end babyer der fødes før tid :) jeg vil til hver en tid ønske at kunne gå så meget over tid som muligt (selvom det er hårdt) og ærgrer mig over at denne gsng bliver det ved 39+0

De kan nu også bare være søde og nemme.. Storm blev født en uge før, og vi bøvlede lidt med hans mave pga. MME, men ellers var (er!) der ikke noget bøvl med ham. :) Så tag du det bare roligt! Din pige bliver skøn og nem... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her synes den kommende far, at baby skal komme 3 dage tidligere, så guldklumpen får fødselsdag samtidig med sin far og oldemor :kuller Jeg har ingen ønsker, men det kan komme når jeg er tættere termin... Lige nu er jeg mere fokuseret på, at min søster snart skal føde og gerne meget snart :glad

Med hensyn til babyer der kommer inden termin, så er jeg født ca 3 uger tidligere end terminsdatoen og min mor har fortalt, at jeg var utrolig nem og sov igennem lige fra start af. De var simpelthen nødt til at vække mig for at få noget mad i mig. Jeg vågnede ikke når jeg var sulten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og min R blev født 1½ uge efter termin, og var absolut IKKE nogen nem baby de første 3 måneder. 

 

Jeg er lidt blandet - jeg vil aller helst bare føde præcis på terminsdato - men det sker jo nærmest aldrig! Jeg vil gerne nyde min barsel og redebyggeri inden baby kommer, og vil også gerne til de arrangementer der er lige inden termin, men samtidig er jeg bange for at gå over tid. Føler mig mere tryg ved at få baby ud inden der går alt for længe. Og også fordi at jeg ikke skal sættes igang, så hvis fødslen ikke går i gang af sig selv, så skal jeg have PKS. 

 

Men efter jeg klatrede og tonsede rundt i legeland i over to timer i lørdags, uden det gav tegn på fødsel overhovedet (ikke engang flere plukveer), så tror jeg egentligt ikke så meget på at fødslen går i gang af sig selv længere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og min R blev født 1½ uge efter termin, og var absolut IKKE nogen nem baby de første 3 måneder. 

 

Jeg er lidt blandet - jeg vil aller helst bare føde præcis på terminsdato - men det sker jo nærmest aldrig! Jeg vil gerne nyde min barsel og redebyggeri inden baby kommer, og vil også gerne til de arrangementer der er lige inden termin, men samtidig er jeg bange for at gå over tid. Føler mig mere tryg ved at få baby ud inden der går alt for længe. Og også fordi at jeg ikke skal sættes igang, så hvis fødslen ikke går i gang af sig selv, så skal jeg have PKS. 

 

Men efter jeg klatrede og tonsede rundt i legeland i over to timer i lørdags, uden det gav tegn på fødsel overhovedet (ikke engang flere plukveer), så tror jeg egentligt ikke så meget på at fødslen går i gang af sig selv længere. 

 

Hvordan kan det egentlig være at det er PKS hvis ikke du selv går igang? :) Og hvor længe "må" du gå over så? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det egentlig være at det er PKS hvis ikke du selv går igang? :) Og hvor længe "må" du gå over så? :)

 

1. Når man har et kejsersnit i bagagen er de lidt mere tilbageholdne med igangsættelse næste gang, og der er også noget andet medicin man skal have osv.

2. Fordi vi til lægesamtalen blev enige om, at igangsættelsen havde betydning for at fødslen blev så lang og hård og endte i AKS. Derfor var vi enige om at det ikke var noget vi havde lyst til at gentage. Det er mit eget valg dog - og jeg kan stadig nå at lave det om, men jeg føler mig ikke tryg ved endnu en igangsættelse. 

 

Jeg må gå 2 uger over tid ligesom alle andre. Hvis det bliver PKS, så bliver det sådan noget med vi kommer til lægesamtale en dag, og så får vi tid til PKS dagen efter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Når man har et kejsersnit i bagagen er de lidt mere tilbageholdne med igangsættelse næste gang, og der er også noget andet medicin man skal have osv.

2. Fordi vi til lægesamtalen blev enige om, at igangsættelsen havde betydning for at fødslen blev så lang og hård og endte i AKS. Derfor var vi enige om at det ikke var noget vi havde lyst til at gentage. Det er mit eget valg dog - og jeg kan stadig nå at lave det om, men jeg føler mig ikke tryg ved endnu en igangsættelse. 

 

Jeg må gå 2 uger over tid ligesom alle andre. Hvis det bliver PKS, så bliver det sådan noget med vi kommer til lægesamtale en dag, og så får vi tid til PKS dagen efter. 

 

Okay - så er jeg med. Jeg fik jo også kejsersnit sidste gang, men skal sættes igang med ballonkateder hvis jeg ikke selv går igang. Her hedder det så allerede 41+0 pga BMI… 

Men jeg kan dælme godt forstå du vælger PKS hvis igangsættelsen var medvirkende til lang og hård fødsel! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 dage ❤️❤️ Og vores renovering af huset er nu færdig, så NU kan der vaskes tøj og ordnes hvad det ellers skal gøres klar - sæt i gang! (Når jeg liiiige har fået en lur)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 dage til termin :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 dage ❤️❤️ Og vores renovering af huset er nu færdig, så NU kan der vaskes tøj og ordnes hvad det ellers skal gøres klar - sæt i gang! (Når jeg liiiige har fået en lur)

Hvor dejligt det endeligt er færdig (lidt misundelig) ;) God forberedelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er jeg bare træt - har sovet 9 timer i nat og har lige taget 3 timer og kunne næsten ikke hive mig ud af sengen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er jeg bare træt - har sovet 9 timer i nat og har lige taget 3 timer og kunne næsten ikke hive mig ud af sengen :(

Samme her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så hængetræt nu her... Vågnede kl. 6 i morges, og har så cyklet til og fra arbejde hvor jeg lige skulle ind en fire timer i dag (absolut sidste gang inden baby er født!!). Ingen lur i dag og jeg er alene hjemme med tumling som først skal i seng om en time - æder chokolade i smug for at holde mig vågen, men hooold da op hvor kunne jeg bare sove nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

38+0: dagens jordemoderbesøg er overstået! Louie er skønnet til 3000-3100 kg :loveshower

Glæder mig så meget at møde ham :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

38+0: dagens jordemoderbesøg er overstået! Louie er skønnet til 3000-3100 kg :loveshower

Glæder mig så meget at møde ham :wub

Sikke en flot størrelse :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en flot størrelse :wub

Ja jeg synes jo han er lillebitte - storebror blev født 37+4 og vejede 3670g :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes jo han er lillebitte - storebror blev født 37+4 og vejede 3670g :)

Det kan jeg godt forstå du tænker ;) Så virker han jo lillebitte... Han kan nå at indhente det endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer med større børn: Er det kun mig der ikke er utålmodig på samme måde som sidst? Jeg gør meget ud af at nyde og sætte pris på de sidste alenestunder med Storm jeg får i lang tid, og i sådanne øjeblikke er det lige før jeg fortryder at vi valgte at få flere.. :unsure Misforstå mig ikke, jeg glæder mig til at gøre Storm til storebror, men de her første måneder, hvor fokus unægteligt kommer til at ligge hos den lille, det glæder jeg mig ikke til.. Jeg savner min store dreng allerede! Og føler mig som en ravnemor over for Nohr... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer med større børn: Er det kun mig der ikke er utålmodig på samme måde som sidst? Jeg gør meget ud af at nyde og sætte pris på de sidste alenestunder med Storm jeg får i lang tid, og i sådanne øjeblikke er det lige før jeg fortryder at vi valgte at få flere.. :unsure Misforstå mig ikke, jeg glæder mig til at gøre Storm til storebror, men de her første måneder, hvor fokus unægteligt kommer til at ligge hos den lille, det glæder jeg mig ikke til.. Jeg savner min store dreng allerede! Og føler mig som en ravnemor over for Nohr... :boo

Jeg genkender mig alt det du skriver og får tit følelsen af, at jeg er verdens dårligste mor overfor Liam :( Men omvendt, når jeg så tænker et par år frem og i mine forestillinger ser, hvor stor en gave det bliver, så får jeg det lidt bedre..

Men jeg er splittet, for Liam er en rigtig tumledreng og det kan jeg ikke være med til, så han er tit skuffet over mig nu her! Glæder mig til at kunne tumle og løbe rundt med ham igen! Men til gengæld nyder jeg vores små stunder med samtaler (store dreng :wub), tegne-modellervoks-hygge og når vi putter i sofaen :loveshower Og om natten når han insisterer på at vi begge skal ligge på min hovedpude og hans hånd søger min :kuller

I går sagde min kloge dreng: "Liam er mors yndlings Liam, vel mor?" "Ja, skat, du er mors yndlings-Liam! Jeg elsker dig til månen og tilbage!" - "haha ja!" Siger han (Stillepause) "Liam elsker os' mor på månen!"... Spørg lige om preggo her blev rørt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg genkender mig alt det du skriver og får tit følelsen af, at jeg er verdens dårligste mor overfor Liam :( Men omvendt, når jeg så tænker et par år frem og i mine forestillinger ser, hvor stor en gave det bliver, så får jeg det lidt bedre..

Men jeg er splittet, for Liam er en rigtig tumledreng og det kan jeg ikke være med til, så han er tit skuffet over mig nu her! Glæder mig til at kunne tumle og løbe rundt med ham igen! Men til gengæld nyder jeg vores små stunder med samtaler (store dreng :wub), tegne-modellervoks-hygge og når vi putter i sofaen :loveshower Og om natten når han insisterer på at vi begge skal ligge på min hovedpude og hans hånd søger min :kuller

I går sagde min kloge dreng: "Liam er mors yndlings Liam, vel mor?" "Ja, skat, du er mors yndlings-Liam! Jeg elsker dig til månen og tilbage!" - "haha ja!" Siger han (Stillepause) "Liam elsker os' mor på månen!"... Spørg lige om preggo her blev rørt :wub

Jeg er så meget med! Storm vil så gerne have mig med ned på gulvet, men jeg kan simpelthen ikke kravle rundt dernede mere.. :boo Men tit får jeg ham så afledt med en kiks og Pawpatrol i sofaen, og så er han glad igen! :lol

Årh, en sød lille ordveksling, jeg forstår godt du blev rørt! Det var jeg også blevet... :wub Storm og jeg har tit nogen der ligner ved puttetid, og det er bare det bedste jeg ved! Bobler helt over... :loveshower

Pustningen er min, og er skal vi holde fast i efter fødslen.. Der må Tim tage Nohr, og det er han heldigvis helt med på. Det er lissom Storms og min stund, noget vi har sammen. Og jeg elsker det!!! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 måned til termin og nu BARSEL :yay :glad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 måned til termin og nu BARSEL :yay :glad :yay

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER