NSEllekilde

Smalltalk termin juli 2016

911 indlæg i dette emne

Hjemme efter første jordemodertid! Ikke så positivt som forventet.

Jeg havde udslag på protein i urinen og et højt blodtryk - hvilket kan tyde på svangerskabsforgiftning (som jeg også havde i min sidste graviditet, dog først fra uge 30).

Jeg skulle så ligge på briksen hos hende i 20 minutter og så var hun tilfreds med blodtrykket!

Men hun snakkede om, at det var en god idé, at gå ned i tid omend ikke andet, så for en periode!

Jeg fik en ekstra jordemodertid i uge 21, da hun ikke ville risikere noget ved at vente til uge 29! Og så fik jeg nummeret til fødegangen i tilfælde af at jeg blev dårlig og jordemoderkonsultationen var lukket..

Suk! Jeg håber ikke at det er svangerskabsforgiftning allerede nu :( Men nu må vi jo se tiden an!

Øv :( hvordan har du det med at gå ned i tid? Og gør du det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor dejligt Ditte. Kun 13 dage :kuller :kuller

Vil ikke "crashe" din tråd, så skriver lige min update på min moderkagebiopsi. Selve indgrebet gik rigtig fint: baby lå fint, så det var nemt at komme til. Nålen kunne selvfølgelig mærkes og det var et lidt voldsomt prik, men ikke noget som ikke var forventet eller så slemt. De tog 3 prøver for at være på den sikre side. Havde det egentlig også fint bagefter og skulle hvile med i 20 min. og så gå på toilet. Desværre begyndte jeg at kaste op (som jeg jo desværre er så vant til), så det var heldigt, at jeg havde en pose med mig - var aldrig nået på toilettet. Det skal siges at musklen var noget øm, så gik meget langsomt. Da jeg havde hvilet i 25 min gik jeg på toilettet, hvor jeg blev virkelig svimmel og dårlig, så satte mig lige ned på gammelmandsskamlen :D Tog lige yderligere 10 min i hvilerummet inden vi vente snuden hjemad. Var noget øm resten af dagen, men ikke noget voldsomt. I dag er jeg helt på toppen igen... Så nu krydser vi bare finger for et godt svar...

Det lyder altså lidt hårdt... men godt at du har det godt igen i dag!

Hvornår regner i med at få svar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KØNSCANNING i morgen!!! Jeg er ved at DØ af spænding!!! Har slet ikke noget jeg håber på. en dreng kunne være sjovt nu vi har en pige men en pige mere vil være så skønt. Vigga håber klart på en lillesøster haha - nu må vi se ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mellem 5-7 hverdage, men vi skulle forvente 7 hverdage... Så d 21 januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændene Mette! :yay Har du en mavefornemmelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mellem 5-7 hverdage, men vi skulle forvente 7 hverdage... Så d 21 januar.

Håber på 5 dage så ventetiden ikke er så lang! Men håber aller mest på et godt svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændene Mette! :yay Har du en mavefornemmelse?

Har ikke nogen fornemmelse. Måske tror jeg mest på en pige - men har ikke noget sådan stærk fornemmelse for noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt Ditte. Kun 13 dage :kuller  :kuller

Vil ikke "crashe" din tråd, så skriver lige min update på min moderkagebiopsi. Selve indgrebet gik rigtig fint: baby lå fint, så det var nemt at komme til. Nålen kunne selvfølgelig mærkes og det var et lidt voldsomt prik, men ikke noget som ikke var forventet eller så slemt. De tog 3 prøver for at være på den sikre side. Havde det egentlig også fint bagefter og skulle hvile med i 20 min. og så gå på toilet. Desværre begyndte jeg at kaste op (som jeg jo desværre er så vant til), så det var heldigt, at jeg havde en pose med mig - var aldrig nået på toilettet. Det skal siges at musklen var noget øm, så gik meget langsomt. Da jeg havde hvilet i 25 min gik jeg på toilettet, hvor jeg blev virkelig svimmel og dårlig, så satte mig lige ned på gammelmandsskamlen :D  Tog lige yderligere 10 min i hvilerummet inden vi vente snuden hjemad. Var noget øm resten af dagen, men ikke noget voldsomt. I dag er jeg helt på toppen igen... Så nu krydser vi bare finger for et godt svar...

Puha, sikke en omgang :( men dejligt at du er på toppen igen

Håber alt er som det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak begge to... Vi bevarer i hvert fald håbet :) ellers bliver vi vidst lidt småtossede ;) Tak håber også det går hurtigere. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke nogen fornemmelse. Måske tror jeg mest på en pige - men har ikke noget sådan stærk fornemmelse for noget

Det bliver spændene :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså - håber du er okay. :kram2

Er det bare mig, der synes der er længe til uge 21? Håber selvfølgelig alt ser ud nøjagtig som det skal næste gang. :kram2 Forhåbentlig slipper du udenom denne gang. Men dejlig du fik nummeret til fødegangen, så du altid kan komme i kontakt med nogen, såfremt dette skulle blive nødvendigt.

Altså jeg skal jo kontakte dem, hvis jeg får flere/værre symptomer end jeg har nu! De kan ikke gøre så meget og det er heller ikke sikkert at jeg har svangerskabsforgiftning :)

Jeg føler mig tryg ved behandlingen! Men er bange for at skulle føde for tidligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( hvordan har du det med at gå ned i tid? Og gør du det?

Jeg har det ok med det ift. mit helbred og lillebror, men har det forfærdeligt med at skulle arbejde mindre :(

Og bliver jo nok nødt til det, for ikke at forværre situationen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KØNSCANNING i morgen!!! Jeg er ved at DØ af spænding!!! Har slet ikke noget jeg håber på. en dreng kunne være sjovt nu vi har en pige men en pige mere vil være så skønt. Vigga håber klart på en lillesøster haha - nu må vi se ;)

Ihh hvor spændende! Glæder mig til at høre om det :loveshower

Jeg tror det er en pige mere :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg skal jo kontakte dem, hvis jeg får flere/værre symptomer end jeg har nu! De kan ikke gøre så meget og det er heller ikke sikkert at jeg har svangerskabsforgiftning :)

Jeg føler mig tryg ved behandlingen! Men er bange for at skulle føde for tidligt :(

Det er jeg glad for at høre... Håber det bedste. Det kan jeg virkelig godt forstå :kram2 Hvor lang var du, da fødte du sidst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg glad for at høre... Håber det bedste. Det kan jeg virkelig godt forstå :kram2 Hvor lang var du, da fødte du sidst?

Det blev konstateret i mellem uge 30-32 og jeg blev sat igang af samme grund 37+4..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det afgjort! Jeg er kommet en del ned i tid og de sene aftner og søg er dermed skåret væk..

Det letter faktisk en del på humøret og overskuddet!

Det gælder de næste 5 uger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt autostol i dag :yay :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KØNSCANNING i morgen!!! Jeg er ved at DØ af spænding!!! Har slet ikke noget jeg håber på. en dreng kunne være sjovt nu vi har en pige men en pige mere vil være så skønt. Vigga håber klart på en lillesøster haha - nu må vi se ;)

 

Hvordan gik det? :glad :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det? :glad :kram

:ditto Sig det sig det sig det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når manden er nede og handle, der står chips på sedlen og jeg siger at jeg egenlig gerne vil have en lille smule dip til… Og han kommer hjem med chips, men ingen dip.. Argh! :gal Øv! Han har ikke engang glemt det, men bare ikke hørt efter hvad jeg sagde… Nu nægter jeg at spise de chips i ren protest.. Øv!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga skal have en...

LILLESØSTER :loveshower :loveshower

Tror det blir så skønt med to små piger herhjemme og vigga får sin vilje :D

QKhIALM.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga skal have en...

LILLESØSTER :loveshower :loveshower

Tror det blir så skønt med to små piger herhjemme og vigga får sin vilje :DQKhIALM.jpg

Ihh hvor dejligt!! Og jeg fik ret ;)

Tillykke med endnu en lækker prinsesse :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når manden er nede og handle, der står chips på sedlen og jeg siger at jeg egenlig gerne vil have en lille smule dip til… Og han kommer hjem med chips, men ingen dip.. Argh! :gal Øv! Han har ikke engang glemt det, men bare ikke hørt efter hvad jeg sagde… Nu nægter jeg at spise de chips i ren protest.. Øv!!

Det er altså bare ikke okay :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt autostol i dag :yay :o

Hvilken én?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga skal have en...

LILLESØSTER :loveshower :loveshower

Tror det blir så skønt med to små piger herhjemme og vigga får sin vilje :D

QKhIALM.jpg

Jaaaaaah!!! :loveshower Stort stort STORT tillykke!!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER