NSEllekilde

Smalltalk termin juli 2016

911 indlæg i dette emne

Så er NF overstået. Flot risikotal, næseben og en baby med alle lemmer og hjertet der slog. Dog var der et eller andet i et blodkar i maven som gør at vi skal tjekkes igen i uge 17.. Lægen sagde at det hun havde set kunne være tegn på hjertefejl eller kromosomfejl. Det kunne også være helt normalt.. Så den går vi lige med i en måned… :blink Hun var ikke megabekymret og synes ikke jeg skulle gå i panik. Jeg prøver virkelig at lade være!

Håber ikke det viser sig at være noget alvorligt! Øv at skulle gå så længe og vente men det er jo nok nemmere st se noget der. Krydser fingre!

Godt med fint risikotal trods alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh hvor spændende! Har i nogen fornemmelse?

Ikke rigtig. Hælder mest til en pige men ved det virkelig ikke! Vigga er overbevist om det er en pige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til kønsscanning i dag, og så nok en gang en livlig og perfekt baby  :loveshower Vi havde storebror med, så han kunne se baby i maven - han kommenterede at det var baby, så jeg tror måske han fik lidt bedre forståelse for det, men generelt var det ret kedelig syntes han. Der var dog chokolade ;) 

 

 

 

Meeeen, ligesom til NF, så lå den lille og puttede sig helt nederst i maven, selvom den har masser af plads længere oppe. Og i tillæg lå den med navlesnoren mellem benene. Så den gjorde det ikke nemt for scanningsdamen. Vi fik en ny tid om ca to uger gratis, fordi hun ikke kunne sige noget sikkert. Hun havde dog et bud, men var kun 90% sikker, og hun plejede at være 99% sikker før hun "slap" en igennem, så. Men vi fik hendes bud at vide. 

 

Mens hun scannede kiggede jeg jo så godt efter som jeg nu kunne. Og jeg fik mig selv overbevist om at det måtte være en dreng. Men nænej, hun siger at hun tror det er en pige. 

 

Så får jeg i hvert fald prøve at være pigemor i 2 uger - og så må vi se om det bliver modbevist der ;) Vi vælger at ikke fortælle om buddet til familien, da man jo ikke helt kan lade være med at glæde sig til det køn man nu venter, og der er ingen grund til at andre bliver "skuffede". 

 

Men iiieh, tænk hvis jeg også skal prøve at være pigemor  :7himmel  Jeg aner dog intet om det, og er ret lost med hvad for noget tøj der er sødt til sådan en lille en. Jeg er ikke til for tuttenuttet og lyserødt - men hvad er der så mon tilbage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh spændende! :glad

 

Vi har lige bestilt kønsscanning - d. 18/1 :glad

 

Hvor langt skulle i være henne for at blive scannet ifølge klinikkerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle være 14+0 i følge klinikken, og var 14+3 da vi var der. Vi havde fået et sikkert bud hvis den lille ikke lå med navlesnoren mellem benene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle være 14+0 i følge klinikken, og var 14+3 da vi var der. Vi havde fået et sikkert bud hvis den lille ikke lå med navlesnoren mellem benene ;)

 

Okay - super. De skriver nemlig også 14+0 derinde, men der hvor jeg før er blevet scannet skriver de 15+0.. :unsure Jeg er 14+1 når vi skal derind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - super. De skriver nemlig også 14+0 derinde, men der hvor jeg før er blevet scannet skriver de 15+0.. :unsure Jeg er 14+1 når vi skal derind :)

Så skal du afsted dagen før mig?! Din bavian... :kiss

Med Storm skulle jeg også være 15+0, men det hvor jeg skal scannes denne gang er det også 14+0, så de er måske blevet mere avancerede.. ;) Jeg vil være 14+5 (jeg bestilte den før NF, så regnede med at være 14+2)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal du afsted dagen før mig?! Din bavian... :kiss

Med Storm skulle jeg også være 15+0, men det hvor jeg skal scannes denne gang er det også 14+0, så de er måske blevet mere avancerede.. ;) Jeg vil være 14+5 (jeg bestilte den før NF, så regnede med at være 14+2)..

 

Høhø.. Jeg tager den lige indenom :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Høhø.. Jeg tager den lige indenom :P

Jeg skal også den 18. Men jeg vil så være 15+5 på det tidspunkt.. Udelukkende fordi at N skulle med og det var den eneste dag der passede os begge to.. Ellers havde jeg også været der 14+0 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også den 18. Men jeg vil så være 15+5 på det tidspunkt.. Udelukkende fordi at N skulle med og det var den eneste dag der passede os begge to.. Ellers havde jeg også været der 14+0 :D

 

Ja, det er da for vildt at vente ;)

 

Ej, jeg har så lige fundet ud af at jeg skal til møde den dag.. Så nu skal jeg lige ha' hørt ude på arbejdet om det er ok jeg smutter til den scanning eller om jeg skal flytte den. Den er jo ikke dødnødvendig eller fastsat af sygehuset.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh er altså ret sikker på, at jeg har mærket minibanditten her de sidste par dage :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh er altså ret sikker på, at jeg har mærket minibanditten her de sidste par dage :kuller

Me2!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er da for vildt at vente ;)

Ej, jeg har så lige fundet ud af at jeg skal til møde den dag.. Så nu skal jeg lige ha' hørt ude på arbejdet om det er ok jeg smutter til den scanning eller om jeg skal flytte den. Den er jo ikke dødnødvendig eller fastsat af sygehuset.. :rolleyes

Åh typisk! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt langt kig ind til Lille Fis til NF i dag og en risikovurdering på 1:12305post-6165-0-06174800-1452526098_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Me2!!!

Me3! :wub Eller i hvert fald i går..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pada hvor skal du til kønsscanning henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor skønt Ditte :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pada hvor skal du til kønsscanning henne?

 

Ved scanningsklinikken hedder det.. Det ligger ude i sundhedshuset i Aalborg Øst - på fyrkildevej. Det er nemlig næsten lige op ad mit arbejde, så det er nemt lige at smutte derover :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved scanningsklinikken hedder det.. Det ligger ude i sundhedshuset i Aalborg Øst - på fyrkildevej. Det er nemlig næsten lige op ad mit arbejde, så det er nemt lige at smutte derover :glad

Lækkert at det ligger så tæt på job :yay

Er det dem der har været overfor politistationen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert at det ligger så tæt på job :yay

Er det dem der har været overfor politistationen?

 

Nej, de ligger der stadig. Der var jeg inde til tryghedsscanning. Og kønsscanning med Elliot. Men de havde ikke lige tider der passede. 

Jeg tror det er dem der før lå i Kennedy Arkaden, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, de ligger der stadig. Der var jeg inde til tryghedsscanning. Og kønsscanning med Elliot. Men de havde ikke lige tider der passede. 

Jeg tror det er dem der før lå i Kennedy Arkaden, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

Jeg må ind og se hvornår vi kan få en tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kønsscanning d.26/1 og MF d. 29/2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme efter første jordemodertid! Ikke så positivt som forventet.

Jeg havde udslag på protein i urinen og et højt blodtryk - hvilket kan tyde på svangerskabsforgiftning (som jeg også havde i min sidste graviditet, dog først fra uge 30).

Jeg skulle så ligge på briksen hos hende i 20 minutter og så var hun tilfreds med blodtrykket!

Men hun snakkede om, at det var en god idé, at gå ned i tid omend ikke andet, så for en periode!

Jeg fik en ekstra jordemodertid i uge 21, da hun ikke ville risikere noget ved at vente til uge 29! Og så fik jeg nummeret til fødegangen i tilfælde af at jeg blev dårlig og jordemoderkonsultationen var lukket..

Suk! Jeg håber ikke at det er svangerskabsforgiftning allerede nu :( Men nu må vi jo se tiden an!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kønsscanning d.26/1 og MF d. 29/2

 

Hvor dejligt Ditte. Kun 13 dage :kuller  :kuller

Vil ikke "crashe" din tråd, så skriver lige min update på min moderkagebiopsi. Selve indgrebet gik rigtig fint: baby lå fint, så det var nemt at komme til. Nålen kunne selvfølgelig mærkes og det var et lidt voldsomt prik, men ikke noget som ikke var forventet eller så slemt. De tog 3 prøver for at være på den sikre side. Havde det egentlig også fint bagefter og skulle hvile med i 20 min. og så gå på toilet. Desværre begyndte jeg at kaste op (som jeg jo desværre er så vant til), så det var heldigt, at jeg havde en pose med mig - var aldrig nået på toilettet. Det skal siges at musklen var noget øm, så gik meget langsomt. Da jeg havde hvilet i 25 min gik jeg på toilettet, hvor jeg blev virkelig svimmel og dårlig, så satte mig lige ned på gammelmandsskamlen :D  Tog lige yderligere 10 min i hvilerummet inden vi vente snuden hjemad. Var noget øm resten af dagen, men ikke noget voldsomt. I dag er jeg helt på toppen igen... Så nu krydser vi bare finger for et godt svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme efter første jordemodertid! Ikke så positivt som forventet.

Jeg havde udslag på protein i urinen og et højt blodtryk - hvilket kan tyde på svangerskabsforgiftning (som jeg også havde i min sidste graviditet, dog først fra uge 30).

Jeg skulle så ligge på briksen hos hende i 20 minutter og så var hun tilfreds med blodtrykket!

Men hun snakkede om, at det var en god idé, at gå ned i tid omend ikke andet, så for en periode!

Jeg fik en ekstra jordemodertid i uge 21, da hun ikke ville risikere noget ved at vente til uge 29! Og så fik jeg nummeret til fødegangen i tilfælde af at jeg blev dårlig og jordemoderkonsultationen var lukket..

Suk! Jeg håber ikke at det er svangerskabsforgiftning allerede nu :( Men nu må vi jo se tiden an!

 

Øv altså - håber du er okay. :kram2

Er det bare mig, der synes der er længe til uge 21? Håber selvfølgelig alt ser ud nøjagtig som det skal næste gang. :kram2 Forhåbentlig slipper du udenom denne gang. Men dejlig du fik nummeret til fødegangen, så du altid kan komme i kontakt med nogen, såfremt dette skulle blive nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER