MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Bruger han sut?

Julius vil kun bruge sut, når han har mavekneb og finder ro ved den. Er han derimod sulten, bliver han stiktosset på sutten.. Så det er en go guideline..

Han er ikke den store sut-entusiast , men jeg prøver ihærdigt at bruge den til ham. Virker mest om aftenen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde termin 7. Marts :)

Så er han da også midt i et tigerspring? Det første er fra 4,5-5,5 uge fra termin..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er ikke den store sut-entusiast , men jeg prøver ihærdigt at bruge den til ham. Virker mest om aftenen..

Har i prøvet nogle forskellige slags? Her ville han først tage 3. type af sut vi prøvede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøvede at køre med barnevognen i gangen frem og tilbage, så faldt han til ro igen, lige nu da. Ja han sover i barnevognen :) så vil da prøve det med en tur

Nå ikke. Et kvarter ekstra kun. Passer med jeg ammede sidst for 1.5 Time siden. Han søger vildt efter brystet når det er, og sutter på alt han kan komme i nærheden af.. Han må vel være en sulten dreng?? Sp sagde sidst hun var her, at jeg bare skulle ligge ham til når han ville, også selvom det kun var 10 min siden sidst.. :s

Det svar kan jeg bruge :-) jeg synes jeg ammer hele tiden, så jeg må også have en sulten dreng ;-)

Er der nogen, der kender til klynge amning? Her kan vi have 3 timer hvor han spiser on/OFF med kun små pauser på måske 10 -15 min. Jeg føler mig låst til sofaen med en baby ved brystet. Igår var særlig slem, hvor han kun sov 2x en time i løbet af dagen. Tænkte det var et appetitspring ved ca. 3 uger, men idag har han også spiste i 3 timer fra kl. 13-16.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det svar kan jeg bruge :-) jeg synes jeg ammer hele tiden, så jeg må også have en sulten dreng ;-)

Er der nogen, der kender til klynge amning? Her kan vi have 3 timer hvor han spiser on/OFF med kun små pauser på måske 10 -15 min. Jeg føler mig låst til sofaen med en baby ved brystet. Igår var særlig slem, hvor han kun sov 2x en time i løbet af dagen. Tænkte det var et appetitspring ved ca. 3 uger, men idag har han også spiste i 3 timer fra kl. 13-16.

.

Nøjagtig det samme her!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det svar kan jeg bruge :-) jeg synes jeg ammer hele tiden, så jeg må også have en sulten dreng ;-)

Er der nogen, der kender til klynge amning? Her kan vi have 3 timer hvor han spiser on/OFF med kun små pauser på måske 10 -15 min. Jeg føler mig låst til sofaen med en baby ved brystet. Igår var særlig slem, hvor han kun sov 2x en time i løbet af dagen. Tænkte det var et appetitspring ved ca. 3 uger, men idag har han også spiste i 3 timer fra kl. 13-16.

Nu forsøgte jeg lige at læse om klyngeamning (er vild med ny viden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu forsøgte jeg lige at læse om klyngeamning (er vild med ny viden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Viklen er guld værd her. Bruger den altid, når jeg henter og afleverer den store i vuggestue.

Bare husk, at viklen i sig selv er sygt varm, så ik put ham i en masse tøj.

Her har Julius bare en body og et par bukser/strømpebukser på og så varme futter og en hue, når det er udenfor. Og han koger!

Jeg har opgivet viklen indendørs fordi den bliver så varm. Efter en halv time koger Freya så meget at hun begynder at græde. Hvilket jeg da godt kan forstå, det er ikke rart at have det så varmt..

Hvad gør du med dit eget overtøj når du er ude med viklen på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu forsøgte jeg lige at læse om klyngeamning (er vild med ny viden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille pus har fået feber og er snotforkølet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu forsøgte jeg lige at læse om klyngeamning (er vild med ny viden).

Fair nok med hyppige amninger, men er det "ok" med så lidt søvn? Altså, skal amning overrule søvn? Hvis du forstår, hva jeg mener?

Spørger ikke kritisk eller bedrevidende, er oprigtigt nysgerrig på emnet :)

Har fundet dette i forhold til friamning osv., synes det giver god mening!http://www.ammenet.dk/wiki/friamning

Det samme her - altså det med ny viden, og har læst artiklen du linker til.

Jeg synes han sover fint. Det var kun i onsdags han ikke sov så meget i løbet af dagen. Jeg tænker at søvnen er lige så vigtig som maden. Han sover 2-3 timer ad gangen, men tager så en periode på 3 timer i løbet af dagen med nærmest konstant amning (sådan føles det ihverfald for mig )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille pus har fået feber og er snotforkølet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor ville jeg gerne have vidst det noget før... ;) Freya er jo 8 uger nu...

På den anden side tænker jeg stadig det med søvnen - om de så får nok... og får de nok af den fede mælk hvis de må små ammer hele tiden? Og når man siger at baby viser samme tegn for sult som for mavekneb, hvordan ved man så om det reelt er sult igen og ikke mavekneb, hvis man friammer. .. ja som Kami, så bliver jeg også nysgerrig. :)

Hvis man ammer indenfor en time igen, så tror jeg baby får den fede mælk. Der er ik nået at danne en helt ny omgang på den tid, tænker jeg. Men ellers ja, det ville også være min tanke, at maven så ik har plads til mere end den tynde mælk hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opgivet viklen indendørs fordi den bliver så varm. Efter en halv time koger Freya så meget at hun begynder at græde. Hvilket jeg da godt kan forstå, det er ikke rart at have det så varmt..

Hvad gør du med dit eget overtøj når du er ude med viklen på?

Jeg har også kun brugt den herhjemme én gang. Ellers har det været udenfor, f.eks. i dyrehaven i påsken, frem og tilbage i vuggestue og sådan.. Og så tager jeg ham ud igen, når vi kommer hjem. Han sover fint videre :)

Den ene gang herhjemme brugte jeg den til at få ro på ham og pakkede ham ud, så snart han sov helt, ellers er den netop alt alt for varm..

Jeg har en langærmet bluse på, så vikler jeg udenpå den og så har jeg enten en jakke eller en tyk trøje over, som så står åben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille pus har fået feber og er snotforkølet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med feber! God bedring til ham.!

Jeg har ingen erfaring med næsesuger, men har hørt, at den kun fjerner snot nu og her, men samtidig øger produktionen af snot (hvis man ka kalde det det).

Har du forsøgt saltvandsdråber også? De har go effekt her og løsner snot/kæmpe bussemænd med det samme :)

Hmm, det synes jeg lyder lidt som en teori. Skulle det så også øge produktionen af snot når man pudser næse? For det er jo det samme der sker. Vi bruger næsesugeren til at fjerne bussemænd og det har fungeret godt. Nu er det så bare gigantiske mængder af snot som tydeligvis skyldes en virus, og det kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle være bedst at komme af med. Saltvandsdråber er gode ja, dem bruger jeg også til at løsne inden jeg suger.

Han har lige fået sig en god lur på 3 timer og virker nu allerede i bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opgivet viklen indendørs fordi den bliver så varm. Efter en halv time koger Freya så meget at hun begynder at græde. Hvilket jeg da godt kan forstå, det er ikke rart at have det så varmt..

Hvad gør du med dit eget overtøj når du er ude med viklen på?

På sygehuset fik vi afvide at det er bedst at du har nøgen overkrop og baby kun er iført ble, for så regulere baby sin krops temperatur efter din...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ammer indenfor en time igen, så tror jeg baby får den fede mælk. Der er ik nået at danne en helt ny omgang på den tid, tænker jeg. Men ellers ja, det ville også være min tanke, at maven så ik har plads til mere end den tynde mælk hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det synes jeg lyder lidt som en teori. Skulle det så også øge produktionen af snot når man pudser næse? For det er jo det samme der sker. Vi bruger næsesugeren til at fjerne bussemænd og det har fungeret godt. Nu er det så bare gigantiske mængder af snot som tydeligvis skyldes en virus, og det kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle være bedst at komme af med. Saltvandsdråber er gode ja, dem bruger jeg også til at løsne inden jeg suger.

Han har lige fået sig en god lur på 3 timer og virker nu allerede i bedring

Det giver god mening, når du sammenligner det sådan :) Jeg kan virkelig heller ikke huske, hvor jeg har hørt/læst det..

 

Godt med god lur, søvn er bare den bedste kur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe barnet trives og vokser som det skal, er der vel ingen grund til at bruge krudt på om det får nok af den fede/ ikke fede mælk. Mælken tilpasses jo barnet. I øvrigt er det vel alt andet lige vigtigst at få nok væske. Det anbefales jo også at man ammer oftere hvis det er varmt eller barnet har feber

Selvfølgelig er væske vigtigt! Jeg vil heller aldrig nægte mit barn brystet, hvis han viser tegnene (her er der tydeligt forskel på mavekneb og sult).

Igen, man skal se på sit barn og gøre det der er mest rigtigt i den givne situation. Tager barn nok på, trives osv., så skal man jo fortsætte med det, man gør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sygehuset fik vi afvide at det er bedst at du har nøgen overkrop og baby kun er iført ble, for så regulere baby sin krops temperatur efter din...

Også udenfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en af de dage hvor jeg bare ammer hele tiden :( .. Selvom han lige har spist og jeg skifter ham, søger han vildt efter brystet på puslepuden.. Han har holdt en pause på 30 min siden kl 13

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er væske vigtigt! Jeg vil heller aldrig nægte mit barn brystet, hvis han viser tegnene (her er der tydeligt forskel på mavekneb og sult).

Igen, man skal se på sit barn og gøre det der er mest rigtigt i den givne situation. Tager barn nok på, trives osv., så skal man jo fortsætte med det, man gør ;)

Helt enig. Man kan ikke sætte retningslinjer for hvad der er rigtigt eller forkert, for alle børn er forskellige. Det er uheldigt når sundhedsplejersker og lign. fortæller nybagte forældre at der fx SKAL gå tre timer imellem, for så bliver usikre forældre endnu mere usikre, når deres mavefornemmelse fortæller dem at barnet søger brystet. Og som der også står i artiklen kan amning også handle om andet end mad. Det er dejligt at læse at man ikke kan amme for meget, så man ikke behøver den bekymring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en af de dage hvor jeg bare ammer hele tiden :( .. Selvom han lige har spist og jeg skifter ham, søger han vildt efter brystet på puslepuden.. Han har holdt en pause på 30 min siden kl 13

Det lyder bare hårdt! Forhåbentlig er det bare en fase som går over. Det er det jo i langt de fleste tilfælde. Føler du at du har nok mælk? Har du prøvet at lægge dig i sengen med ham hud mod hud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bare hårdt! Forhåbentlig er det bare en fase som går over. Det er det jo i langt de fleste tilfælde. Føler du at du har nok mælk? Har du prøvet at lægge dig i sengen med ham hud mod hud?

Føler at jeg har nok mælk, men når han ligger så længe og tømmer begge bryster er jeg i tvivl om der er nok.. Har så meget lyst til at supplere med mme, så han også får ro for alt det sutteri.. Og han kan få sovet. Men efter jeg gav allomin i brik sidst, gylpede han helt vildt dagen efter, så tror ikke han kunne tåle det.. ?

Sutten vil han ikke have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER