MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Vi har fået plads til babysvømning. :wee det er dog meget tidligere end jeg havde regnet med.. der stod på hjemmesiden at der er 1-2 måneders ventetid. Vi skrev os op for to en halv uge siden.. :P

Det starter allerede på fredag men der kan vi ikke fordi sunhedsplejersken kommer.. og jeg ved heller ikke om hun er stor nok.. har læst andre steder at de skal være en bestemt alder og veje noget bestemt, men kan ikke finde noget på deres hjemmeside.. har skrevet og spurgt - også om det er ok at misse den første gang..

Ellers glæder vi os... men jeg skal vidst lige i gang med at give Freya rigtig mange bade inden - hun er nemlig ikke voldsomt begejstret for bad endnu...

 

Vi overvejer også at starte til svømning, men synes måske, det er lidt for tidligt endnu. Her siger de enten otte uger eller over 5 kg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejer også at starte til svømning, men synes måske, det er lidt for tidligt endnu. Her siger de enten otte uger eller over 5 kg :-)

Det er i hvert fald lidt tidligere end jeg havde regnet med. Freya er 9 uger og vejer lige under 5 kg. Jeg må se hvad jeg får svar tilbage om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået plads til babysvømning. :wee det er dog meget tidligere end jeg havde regnet med.. der stod på hjemmesiden at der er 1-2 måneders ventetid. Vi skrev os op for to en halv uge siden.. :p

Det starter allerede på fredag men der kan vi ikke fordi sunhedsplejersken kommer.. og jeg ved heller ikke om hun er stor nok.. har læst andre steder at de skal være en bestemt alder og veje noget bestemt, men kan ikke finde noget på deres hjemmeside.. har skrevet og spurgt - også om det er ok at misse den første gang..

Ellers glæder vi os... men jeg skal vidst lige i gang med at give Freya rigtig mange bade inden - hun er nemlig ikke voldsomt begejstret for bad endnu...

Fedt!! Babysvømning er så godt!!!

Noget der virkede her første gang til svømning sidst var at gå rundt i omklædningsrummet og badet og "vise" og fortælle stille og roligt. Hun skreg lige da vi kom, men så gik jeg rundt og hun skreg ikke igen.

Der hvor jeg gik, havde man de små med under bruseren. Det ka du prøve hjemme inden - de bliver virkelig glatte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i hvert fald lidt tidligere end jeg havde regnet med. Freya er 9 uger og vejer lige under 5 kg. Jeg må se hvad jeg får svar tilbage om...

Pointen med vægten er, at de ka holde varmen i længere tid. Du ka bare gå op, hvis Freya fryser eller bliver ked :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har i radio og tv til at køre når de små er vågne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har i radio og tv til at køre når de små er vågne?

Ikke meget. Nogle gange er der tv tændt når jeg ammer, men med lav lyd. Og når han er vågen har jeg indimellem sådan noget baby musik/melodi halløj tændt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt!! Babysvømning er så godt!!!

Noget der virkede her første gang til svømning sidst var at gå rundt i omklædningsrummet og badet og "vise" og fortælle stille og roligt. Hun skreg lige da vi kom, men så gik jeg rundt og hun skreg ikke igen.

Der hvor jeg gik, havde man de små med under bruseren. Det ka du prøve hjemme inden - de bliver virkelig glatte :D

Det står også i infoen der kom med mailen at man skal bade med baby under bruseren, så jo, det skal jeg helt klart prøve hjemmefra først..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da lige fra den ene yderlighed til en anden.

Han skreg i næsten 3 timers i aftes, helt utrøstelig. Efter at have været vågen i 8 timer. Han sov fra 00 og har faktisk sovet siden. Han vågnede før og skreg, skiftede ham og lagde ham klar til at amme, så faldt han igen i søvn på mit skød, plejer han aldrig!!

Og han falder i søvn midt i amning hele tiden. Nu sover han igen.. Det er da helt vildt :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da lige fra den ene yderlighed til en anden.

Han skreg i næsten 3 timers i aftes, helt utrøstelig. Efter at have været vågen i 8 timer. Han sov fra 00 og har faktisk sovet siden. Han vågnede før og skreg, skiftede ham og lagde ham klar til at amme, så faldt han igen i søvn på mit skød, plejer han aldrig!!

Og han falder i søvn midt i amning hele tiden. Nu sover han igen.. Det er da helt vildt :s

Åh det lille skind...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han var vågen ca. 30 min, han var en HELT anden baby. Ved slet ikke hvad der sker. :S blev faktisk lidt forskrækket. Han smilte konstant, pludrede og slet ikke sur.. Først da han blev sulten igen, lagde ham til brystet og han lå ca. 15 min, og nu sover han igen igen.. Er nærmest helt bekymret. Er godt nok spændt på hvordan natten kommer til at gå, Så meget som han sover nu, han plejer jo at sove hele natten (heldigvis!) ..

Er de mon så trætte efter et tiger spring, hvis det er det????

Han har næsten ikke været vågen siden midnat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han var vågen ca. 30 min, han var en HELT anden baby. Ved slet ikke hvad der sker. :S blev faktisk lidt forskrækket. Han smilte konstant, pludrede og slet ikke sur.. Først da han blev sulten igen, lagde ham til brystet og han lå ca. 15 min, og nu sover han igen igen.. Er nærmest helt bekymret. Er godt nok spændt på hvordan natten kommer til at gå, Så meget som han sover nu, han plejer jo at sove hele natten (heldigvis!) ..

Er de mon så trætte efter et tiger spring, hvis det er det????

Han har næsten ikke været vågen siden midnat.

Min store pige sov altid sygt meget ved tigerspring!! Det var så undervejs og heldigvis den måde hun reagerede på :)

Jeg synes det giver super god mening, at han trænger til søvn efter sådan en omgang. Det er jo mega hårdt for dem at udvikle sig i sådan nogle spring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kami: hvor gammel var din første da I startede til babysvømning? Og skal du også gå til det denne gang? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi tager ikke til lægen alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store pige sov altid sygt meget ved tigerspring!! Det var så undervejs og heldigvis den måde hun reagerede på :)

Jeg synes det giver super god mening, at han trænger til søvn efter sådan en omgang. Det er jo mega hårdt for dem at udvikle sig i sådan nogle spring!

Okay. Synes bare det er vildt så stor forandring fra en dag til næste, med hans humør. Troede virkelig ikke det kunne lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi tager ikke til lægen alligevel på magisk mystisk hvis vågnede han igår på mit skød og var en helt anden baby .. Kunne nærmest ikke kende ham. Jeg aner ikke hvad der er sket. Det er så underligt. Han smiler og griner over hele hovedet og ligger og pludre osv. Helt rolig. Så nu venter vi bare til 5 ugers undersøgelse på onsdag

Tror muligvis jeg har fået min glade dreng igen.. Jubii

Hvor er det dejligt at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kami: hvor gammel var din første da I startede til babysvømning? Og skal du også gå til det denne gang? :)

Hun var 8 uger, da jeg lige skulle til 8-ugers tjek først :)

 

Ja, skal så småt til at have kigget på det. Vi er flyttet siden sidste gang, så det er ikke så ligetil uden en bil nu, som det var sidste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi tager ikke til lægen alligevel på magisk mystisk hvis vågnede han igår på mit skød og var en helt anden baby .. Kunne nærmest ikke kende ham. Jeg aner ikke hvad der er sket. Det er så underligt. Han smiler og griner over hele hovedet og ligger og pludre osv. Helt rolig. Så nu venter vi bare til 5 ugers undersøgelse på onsdag

Tror muligvis jeg har fået min glade dreng igen.. Jubii

Det lyder meget som alt det, han "skal" kunne efter tigerspringet :) Super dejligt at høre!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi tager ikke til lægen alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun var 8 uger, da jeg lige skulle til 8-ugers tjek først :)

Ja, skal så småt til at have kigget på det. Vi er flyttet siden sidste gang, så det er ikke så ligetil uden en bil nu, som det var sidste gang :)

Jeg har nu sagt ja til pladsen. Og vi starter næste fredag.. og jeg skal også lige til tjek i dag... regner med at alt er som det skal være...

Og den næste uge skal Freya MEGET i bad så hun kan blive lidt mere fortrolig med det, end hun er nu.. ;)

Nogen der kan anbefale nogle engangs badebleer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu sagt ja til pladsen. Og vi starter næste fredag.. og jeg skal også lige til tjek i dag... regner med at alt er som det skal være...

Og den næste uge skal Freya MEGET i bad så hun kan blive lidt mere fortrolig med det, end hun er nu.. ;)

Nogen der kan anbefale nogle engangs badebleer?

Malene hvor bor du henne? Jeg har nemlig 2 pakker liggende af de mindste af dem fra Føtex. Vi fik aldrig brugt dem fordi min datter var ret stor. De går til 7 eller 8 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malene hvor bor du henne? Jeg har nemlig 2 pakker liggende af de mindste af dem fra Føtex. Vi fik aldrig brugt dem fordi min datter var ret stor. De går til 7 eller 8 kg.

Jeg bor på Amager. :)

Ville da være super hvis du er i nærheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv, endnu en møg dag.. Er hjemme sammen med manden, da han har meldt sig syg i dag. Kvalme og ondt i maven til os begge.

Og Magnus er også bare ked. Han har sovet 3 timer i nat. Og nu er han faldet i søvn igen omkring kl. 13, hvilket er første gang siden kl 6 i morges :(

Men han sover så uroligt. Han ligger konstant og vrider sig, og græder i søvne..

Når han så er vågen søger han efter mad, og når han ikke gør det græder han og ligner en, der har ondt.

Øv øv og atter øv. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv, endnu en møg dag.. Er hjemme sammen med manden, da han har meldt sig syg i dag. Kvalme og ondt i maven til os begge.

Og Magnus er også bare ked. Han har sovet 3 timer i nat. Og nu er han faldet i søvn igen omkring kl. 13, hvilket er første gang siden kl 6 i morges :(

Men han sover så uroligt. Han ligger konstant og vrider sig, og græder i søvne..

Når han så er vågen søger han efter mad, og når han ikke gør det græder han og ligner en, der har ondt.

Øv øv og atter øv. :(

Øv hvor træls for jer Emilie :( rigtig god bedring med jer. Håber snart det bliver bedre for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls for jer Emilie :( rigtig god bedring med jer. Håber snart det bliver bedre for jer.

Tak. Håber jeg også.. synes godt nok det er hårdt..

Er der egentlig nogle af jer, der ved, om det kan hjælpe at give noget a la lactocare? Er startet på d-dråber i dag, men kom til at tænke på, om mælkesyrebakterierne i lactocare måske kunne være godt i forhold til al den luft han har i maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver biogaia dråber, og efter det har Lea slet ikke ondt i maven på samme måde... Hun kan stadig godt få luft i maven og være generet af det når det er værst, men bliver ikke ulykkelig eller græder over det mere.

Måske det kan hjælpe?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER