MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Tror muligvis vi er midt i et tigerspring herhjemme... det er vi i hvert fald ifølge teorien... dog synes jeg ikke det er så tydelige tegn igen... måske spiser hun lidt oftere nu, og hun græder i hvert fald hvor jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvorfor.. hvis man distraherer hende lidt så stopper hun igen..

Nå.. noget andet... er der andre der efterhånden er blevet skidt på? Jeg er blevet skidt på en del gange efterhånden... når man er ved at skifte bleen så sker det altså en gang i mellem at hun skider mens hun ligger på puslebordet.og der er meget. Og ofte er der tryk under så det bliver skudt ud i ens retning...

Forstår virkelig ikke det system med at der kan gå flere dage uden afføring og BUM, så kommer det hele bare på én gang!

Beklager hvis det lige var et lidt ulækkert indslag - håber I kan leve med det.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror muligvis vi er midt i et tigerspring herhjemme... det er vi i hvert fald ifølge teorien... dog synes jeg ikke det er så tydelige tegn igen... måske spiser hun lidt oftere nu, og hun græder i hvert fald hvor jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvorfor.. hvis man distraherer hende lidt så stopper hun igen..

Nå.. noget andet... er der andre der efterhånden er blevet skidt på? Jeg er blevet skidt på en del gange efterhånden... når man er ved at skifte bleen så sker det altså en gang i mellem at hun skider mens hun ligger på puslebordet.og der er meget. Og ofte er der tryk under så det bliver skudt ud i ens retning...

Forstår virkelig ikke det system med at der kan gå flere dage uden afføring og BUM, så kommer det hele bare på én gang!

Beklager hvis det lige var et lidt ulækkert indslag - håber I kan leve med det.. ;)

Ja jeg ved heller ikke hvor mange gange jeg snart har vasket gulv og tørret skabene af på badeværelset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik resten af aftenen Marmik?

Har købt nan ha1 ..

Han fik først 90 ml men var stadig sulten og fik 30 ml mere , han græd lige efter, men faldt helt til ro efter ca. Et kvarter. Han sov fra kl 23 til 03.30 hvor jeg ammede, sov igen til kl halv 9 i morges. Ammede ham igen. Til morges var der masser af mælk igen. Men jeg ved det ikke... Jeg ved godt man siger man ikke kan have for lidt mælk. Men er altså ligeglad - efter ca. Kl 14 er det bare som om min mælkeproduktion forsvinder. Jeg mærker nedløbsrefleksen flere gange i løbet af dagen, men jeg bruger jo suttebrik og det er så tydeligt at der slet ikke er mælk i brikken under amning og efter amning som der plejer. Den er nærmest helt tør. Et eller andet er der i hvert fald galt.

Han græder meget igen her til morgen. Men Ingen gylp efter mme igår eller noget. Det gik så godt!

Men når han bliver puttet og begynder at græde forsøger jeg alt inden jeg tager ham op. Men når han så kommer op, så falder han til ro. Et kolikbarn ville da ikke falde til ro fordi det kommer op til mig vel? Er vi ikke enige om det? De skriger da uanset hvad ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt nan ha1 ..

Han fik først 90 ml men var stadig sulten og fik 30 ml mere , han græd lige efter, men faldt helt til ro efter ca. Et kvarter. Han sov fra kl 23 til 03.30 hvor jeg ammede, sov igen til kl halv 9 i morges. Ammede ham igen. Til morges var der masser af mælk igen. Men jeg ved det ikke... Jeg ved godt man siger man ikke kan have for lidt mælk. Men er altså ligeglad - efter ca. Kl 14 er det bare som om min mælkeproduktion forsvinder. Jeg mærker nedløbsrefleksen flere gange i løbet af dagen, men jeg bruger jo suttebrik og det er så tydeligt at der slet ikke er mælk i brikken under amning og efter amning som der plejer. Den er nærmest helt tør. Et eller andet er der i hvert fald galt.

Han græder meget igen her til morgen. Men Ingen gylp efter mme igår eller noget. Det gik så godt!

Men når han bliver puttet og begynder at græde forsøger jeg alt inden jeg tager ham op. Men når han så kommer op, så falder han til ro. Et kolikbarn ville da ikke falde til ro fordi det kommer op til mig vel? Er vi ikke enige om det? De skriger da uanset hvad ikke?

Man kan vel godt have for lidt mælk. Hvis han spiser alt det mme lader det jo til at han er sulten. Er der ikke noget med at suttebrik gør at brystet ikke stimuleres helt så meget? Og stress og alt mulig andet kan også påvirke mælkemængden.

I forhold til kolik, så påstår min svigermor at min mand havde kolik, men at han ikke græd hvis han bare lå på hende. Men jeg aner ærlig talt ikke noget om kolik og hvad det overhovedet er? Er det ikke bare en diagnose man stiller når barnet græder meget uden at man kender årsagen? Jeg ville i hvert fald tage ham op hvis han finder ro ved det. Det kan jo være at han har behov for at være lodret eller at det bare er trygheden han har brug for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt nan ha1 ..

Han fik først 90 ml men var stadig sulten og fik 30 ml mere , han græd lige efter, men faldt helt til ro efter ca. Et kvarter. Han sov fra kl 23 til 03.30 hvor jeg ammede, sov igen til kl halv 9 i morges. Ammede ham igen. Til morges var der masser af mælk igen. Men jeg ved det ikke... Jeg ved godt man siger man ikke kan have for lidt mælk. Men er altså ligeglad - efter ca. Kl 14 er det bare som om min mælkeproduktion forsvinder. Jeg mærker nedløbsrefleksen flere gange i løbet af dagen, men jeg bruger jo suttebrik og det er så tydeligt at der slet ikke er mælk i brikken under amning og efter amning som der plejer. Den er nærmest helt tør. Et eller andet er der i hvert fald galt.

Han græder meget igen her til morgen. Men Ingen gylp efter mme igår eller noget. Det gik så godt!

Men når han bliver puttet og begynder at græde forsøger jeg alt inden jeg tager ham op. Men når han så kommer op, så falder han til ro. Et kolikbarn ville da ikke falde til ro fordi det kommer op til mig vel? Er vi ikke enige om det? De skriger da uanset hvad ikke?

 

Altså når jeg tager Alberte op (som er kolikbarn) så falder hun ikke til ro. Hun skriger, vrider sig og er utrøstelig - dette kan forekomme på alle tidspunkter af døgnet men primært fra kl. 19 - 01 (det er snart så man kan sætte et ur efter hende). Men jeg kan godt forstå at du er frustreret over situationen. Jeg/vi har valgt ikke at fokusere særlig meget på at hun skal ku falde i søvn af sig selv, lige nu handler det om overlevelse så kan hun falde i søvn hos os så er det der hun er. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt nan ha1 ..

Han fik først 90 ml men var stadig sulten og fik 30 ml mere , han græd lige efter, men faldt helt til ro efter ca. Et kvarter. Han sov fra kl 23 til 03.30 hvor jeg ammede, sov igen til kl halv 9 i morges. Ammede ham igen. Til morges var der masser af mælk igen. Men jeg ved det ikke... Jeg ved godt man siger man ikke kan have for lidt mælk. Men er altså ligeglad - efter ca. Kl 14 er det bare som om min mælkeproduktion forsvinder. Jeg mærker nedløbsrefleksen flere gange i løbet af dagen, men jeg bruger jo suttebrik og det er så tydeligt at der slet ikke er mælk i brikken under amning og efter amning som der plejer. Den er nærmest helt tør. Et eller andet er der i hvert fald galt.

Han græder meget igen her til morgen. Men Ingen gylp efter mme igår eller noget. Det gik så godt!

Men når han bliver puttet og begynder at græde forsøger jeg alt inden jeg tager ham op. Men når han så kommer op, så falder han til ro. Et kolikbarn ville da ikke falde til ro fordi det kommer op til mig vel? Er vi ikke enige om det? De skriger da uanset hvad ikke?

Fantastisk med en god nat!

Man ka sagtens have for lidt mælk.. Jeg har også hørt det med at ammebrikker modarbejder stimulationen lidt.. Han lyder da til at have været sulten hvert fald!

Jeg tager Julius op så snart han græder. Det er tydeligt maven og det hjælper at have ham oppe eller at han sover på siden med bøjede ben - han ka stort set ik sove på ryggen...

Tror heller ik, at kolik børn vil falde til to på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var vi ude og besøge mandens faster. Han var rolig i bilen derud, sov eller blundede i hvert fald. Begyndte at græde og skrige da vi ankom Fik en flaske og straks et kvarter efter suttede han og søgte bryst igen. Han græd og græd og skreg og skreg kun med ophold på et par minutter. Jeg gik rundt med ham på armen. Det endte med vi måtte køre lige efter middags maden, han sov igen på vej hjem i bilen ca. 40 min men det er jo omsonst med så små lure. Enten er der noget helt galt med ham, med smerter. Eller også er det simpelthen kolik. Han trækker også vejret overfladisk og hurtigt på nogle tidspunkter. Men selvom han lige har spist, er skiftet osv så kan han sagtens græde lige efter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså når jeg tager Alberte op (som er kolikbarn) så falder hun ikke til ro. Hun skriger, vrider sig og er utrøstelig - dette kan forekomme på alle tidspunkter af døgnet men primært fra kl. 19 - 01 (det er snart så man kan sætte et ur efter hende). Men jeg kan godt forstå at du er frustreret over situationen. Jeg/vi har valgt ikke at fokusere særlig meget på at hun skal ku falde i søvn af sig selv, lige nu handler det om overlevelse så kan hun falde i søvn hos os så er det der hun er.

Men han sover fint om natten, hver nat faktisk. Ville et kolikbarn gøre det?

Han er jo også glad nok (for det meste) lige efter et måltid. Kun nogle gange han græder lige efter.

Men han græder/skriger virkelig meget!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er målløs, han sover så godt lige nu! Har sovet siden kl 16 og sover stadig :D jubii

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men han sover fint om natten, hver nat faktisk. Ville et kolikbarn gøre det?

Han er jo også glad nok (for det meste) lige efter et måltid. Kun nogle gange han græder lige efter.

Men han græder/skriger virkelig meget!!!

Det ved jeg ikke om et kolikbarn ville gøre, Alberte sover meget blandet alt afhængig af hvor ondt det gør og hvornår. Nogle nætter sover hun næsten ikke og andre sover hun fire timer i træk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke om et kolikbarn ville gøre, Alberte sover meget blandet alt afhængig af hvor ondt det gør og hvornår. Nogle nætter sover hun næsten ikke og andre sover hun fire timer i træk.

Okay :)

Det er ikke så slemt i dag. Han havde lige en halv time i formiddag, som beskrevet før. Men han har faktisk ikke været så slem i dag. Har også siddet en halv time ved farmor nu uden at græde.. Efter amning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er målløs, han sover så godt lige nu! Har sovet siden kl 16 og sover stadig :D jubii

Fantastisk!!!! :yay

Har du mælk igen her til aften?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk!!!! :yay

Har du mælk igen her til aften?

Ja massere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men han sover fint om natten, hver nat faktisk. Ville et kolikbarn gøre det?

Han er jo også glad nok (for det meste) lige efter et måltid. Kun nogle gange han græder lige efter.

Men han græder/skriger virkelig meget!!!

Her sover Freya også godt om natten, men hun er så begyndt at skrige stort set efter hvert måltid!! Og det er også efter hun har bøvset.. Og så er man nødt til at gå rundt og rokke med hende så hun stopper. Når man så har sat sig kan hun pludselig gå i gang igen... Synes det er så mærkeligt og det generer mig virkelig meget at jeg ikke kan finde ud af hvorfor hun skriger på den måde...

Og med skriger mener jeg høj volumen, hun bliver højrød i ansigtet og får koldsved på panden. Ind i mellem er det så slemt at hun næsten kløjes af det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sover Freya også godt om natten, men hun er så begyndt at skrige stort set efter hvert måltid!! Og det er også efter hun har bøvset.. Og så er man nødt til at gå rundt og rokke med hende så hun stopper. Når man så har sat sig kan hun pludselig gå i gang igen... Synes det er så mærkeligt og det generer mig virkelig meget at jeg ikke kan finde ud af hvorfor hun skriger på den måde...

Og med skriger mener jeg høj volumen, hun bliver højrød i ansigtet og får koldsved på panden. Ind i mellem er det så slemt at hun næsten kløjes af det..

Præcis det samme her.. Måden du beskriver gråden på er fuldstændig identisk her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Fantastisk!! Det er jeg altså glad for at læse.

Det kan også snildt være der tigerspring :)

Tror hvert fald sagtens at han ka blive træt nok, selvom han kun kigger på dig en dag ;)

Især når han har grædt så meget, bare han da blive træt. Er det ik noget med, at det kræver seks gange så meget energi at græde/være sur, i forhold til at være glad.!?

Anyway, skønt med mælk igen, rolig baby osv :yay

I dag har han haft nogle skrigeture igen. Han bliver fuldstændig gennenblødt i sved og knaldrød i hovedet. Skråler og skriger og intet hjælper.. Så fik han en flaske efter jeg ammede og bum så var der ro. Behøvede ikke engang vugge med barnevognen. Han vågnede dig kort tid efter og skreg igen fuldstændig uhæmmet. Så nu lagde jeg ham til brystet og han faldt til ro igen. Er så sikker på den dreng ikke får nok næring!

Og har faktisk ingen mælk igen i dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har han haft nogle skrigeture igen. Han bliver fuldstændig gennenblødt i sved og knaldrød i hovedet. Skråler og skriger og intet hjælper.. Så fik han en flaske efter jeg ammede og bum så var der ro. Behøvede ikke engang vugge med barnevognen. Han vågnede dig kort tid efter og skreg igen fuldstændig uhæmmet. Så nu lagde jeg ham til brystet og han faldt til ro igen. Er så sikker på den dreng ikke får nok næring!

Og har faktisk ingen mælk igen i dag..

Hjemme efter to dage i det jyske. Bilen er bare et hit. Han sov begge veje. Turen igår havde vi forventet et stop, da vi kom afsted en time efter han havde spist, men nej vi nåede hele vejen (2t 40min)!

Mme er sværere for maven at fordøje for de små. Så hvis der er mindre ro idag kan det være derfor.

Jeg læste et sted, at mælken om eftermiddagen/aftenen godt kan være mindre mængdemæssigt, men til gengæld mere fed og mættende. Hvis han tager fint på, får han nok. De kan godt have perioder på 3 timer eller mere, hvor de nærmest spiser konstant. Det er helt normalt. Det oplever jeg og tænkte også jeg ikke havde mælk nok. Rådførte mig på ammenet på fb, og fik at vide, at det er helt normalt. Fik link til disse artikler:

http://kellymom.com/bf/normal/frequent-nursing/

http://kellymom.com/parenting/parenting-faq/fussy-evening/

Rigtig god læsning. Der er mange god artikler der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har han haft nogle skrigeture igen. Han bliver fuldstændig gennenblødt i sved og knaldrød i hovedet. Skråler og skriger og intet hjælper.. Så fik han en flaske efter jeg ammede og bum så var der ro. Behøvede ikke engang vugge med barnevognen. Han vågnede dig kort tid efter og skreg igen fuldstændig uhæmmet. Så nu lagde jeg ham til brystet og han faldt til ro igen. Er så sikker på den dreng ikke får nok næring!

Og har faktisk ingen mælk igen i dag..

Åh, hvor træls altså!!

Hvor gammel er det han er nu? Hvornår får du besøg af SP igen?

Hvordan var din fødsel? Med kop eller stille og roligt?

Jeg tænker, om han ka have ondt?

Er det i løbet af hele dagen han ka have skrigeture? Eller mest senere på dagen, når du ik har så meget mælk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor træls altså!!

Hvor gammel er det han er nu? Hvornår får du besøg af SP igen?

Hvordan var din fødsel? Med kop eller stille og roligt?

Jeg tænker, om han ka have ondt?

Er det i løbet af hele dagen han ka have skrigeture? Eller mest senere på dagen, når du ik har så meget mælk?

Han bliver 5 uger på torsdag D. 16.

SP kommer heldigvis i morgen!!! 10.30

Fødslen var meget lang og meget hård. Han blev ret påvirket til sidst i fødslen. Han blev taget med kop ja, og stod desuden skævt med skuldrene i mit bækken længe. Og var stjernekigger samtidig. og har helt bestemt tænkt om han kan have ondt! Der må seriøst være en årsag til alt det her skrigeri :( det er så synd for ham at han aldrig har ro i hans vågne timer.

Det er jævnt hele dagen.. Åh jeg er så forvirret! Jeg håber så meget SP kommer med løsning og guldkorn i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han bliver 5 uger på torsdag D. 16.

SP kommer heldigvis i morgen!!! 10.30

Fødslen var meget lang og meget hård. Han blev ret påvirket til sidst i fødslen. Han blev taget med kop ja, og stod desuden skævt med skuldrene i mit bækken længe. Og var stjernekigger samtidig. og har helt bestemt tænkt om han kan have ondt! Der må seriøst være en årsag til alt det her skrigeri :( det er så synd for ham at han aldrig har ro i hans vågne timer.

Det er jævnt hele dagen.. Åh jeg er så forvirret! Jeg håber så meget SP kommer med løsning og guldkorn i morgen!

Oftest er det hvert fald kejsersnit børn og dem med kop, der med fordel kan blive set på af en kiropraktor.

Godt SP kommer i morgen. Håber hun har lidt guldkorn til dig/jer! Mon ik SP kan tjekke for lidt umiddelbare skævheder i ryg/nakke?

Forstår godt, du er forvirret! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oftest er det hvert fald kejsersnit børn og dem med kop, der med fordel kan blive set på af en kiropraktor.

Godt SP kommer i morgen. Håber hun har lidt guldkorn til dig/jer! Mon ik SP kan tjekke for lidt umiddelbare skævheder i ryg/nakke?

Forstår godt, du er forvirret! :kram

Ja vi blev også anbefalet at tage til kiropraktor hvis han fortsatte med skrigeriet af en JDM fra barselsgangen .. Selvfølgelig først til egen læge. Vil jeg også snakke med hende om i morgen..

Jo tænker også bestemt hun kan tjekke lidt her og der..

Han har faktisk ikke sovet siden kl 9 i morges.. Jo 40 min

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor det dog lyder hårdt, Marmik :( Vi har som regel en times tid omkring 20, hvor vores pige er meget urolig, og det synes jeg er hårdt nok, så jeg tør slet ikke tænke på, hvor hårdt det må være for jer.

Vores sundhedsplejerske havde mulighed for at henvise til en børnekiropraktor, så det kan være, din SP kan det samme.

Jeg håber, I får en rolig aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor det dog lyder hårdt, Marmik :( Vi har som regel en times tid omkring 20, hvor vores pige er meget urolig, og det synes jeg er hårdt nok, så jeg tør slet ikke tænke på, hvor hårdt det må være for jer.

Vores sundhedsplejerske havde mulighed for at henvise til en børnekiropraktor, så det kan være, din SP kan det samme.

Jeg håber, I får en rolig aften :)

Det håber jeg virkelig også.. Pt er der ro på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg virkelig også.. Pt er der ro på..

Dejligt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER