MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Jeg er altså lige på besøg fra april terminen, men vil ikke forlade tråden uden at sende :kram til dig Og MaleneB.

Min datter havde kolik og skreg nærmest konstant i over 1,5 måneder..

Hos os hjalp én gang kranio sakral terapi og 2 gange zoneterapi så meget at hun kun skreg 1-2 timer i træk i stedet for over 5-7 timer..

Fennikel te med lidt sukker hjalp også mod uro i maven og så i en vikle, både på mor og far :kram :kram

Edit: jeg havde selv heftig kolik som barn og skrev hele tiden, som voksen har en kiropraktor fortalt mig at jeg har en skæv ryghvirvel, som hun var sikker på stammer fra fødslen og spurgte mig endda om jeg havde haft kolik. Hun mente bestemt at den var grund til skrigeriet. Min krop har kompenseret for det nu, men det har helt sikkert været smertefuldt!

Denne gang har jeg planer om kiropraktor og zoneterapi fra starten, jeg kan ikke have et kolik barn igen - det var det værste jeg nogensinde har oplevet..

Tusind tak for dit svar og gode råd :)

Det er voldsomt hårdt og meget uoverskueligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan er jeres aften og nat gået hver især?...

Håber det bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhr, jeg føler med dig - her har vi også lillebror, der har været urolig og utidig. Han er vågen nu på 5. time og kan slet ikke finde ro...

Jeg er dog ikke sikker på, at det er noget med maven - men vi er lidt ude i hvordan pokker man beroliger baby, der burde være SÅ træt og nok også nu er OVERTRÆT, så vi kan få noget søvn?

Vi fik et godt råd fra en børnelæge da vi var indlagt - det virker ofte hos os.

Pak ham godt og stramt ind i et tæppe/dynen så han bare kan ligge uden at bevæge armene(de skal enten ligge ned langs siden eller over maven) så går du med ham i din arm (vandret) og så bøjer du halvt ned i knæ og op igen, tæl til tre eller går tre skridt uden at små vippe ham og så gør det igen. Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres aften og nat gået hver især?...

Håber det bedste :)

Freya skreg igen i går aftes.. Ca et par timer. Ved godt det ikke er voldsomt i forhold til andre, men synes stadig det er forfærdeligt når det står på. Natten kører stadig fint uden problemer.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det ligger inden for normalen af hvor meget småbørn græder(og hvilken forfærdelig normal, i så fald) eller om det "bare" er luft i maven der sidder fast (og igen må man da kunne gøre noget så det netop ikke bliver normalt at hun får ondt efter at have spist. Det kan da heller ikke være sundt) eller om det er noget andet..

Nogen der har erfaring med den mad man selv spiser og effekt på den lille når man ammer? Og i så fald, hvor lang tid går der fra man holder op med at spise noget til man evt kan se en effekt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik et godt råd fra en børnelæge da vi var indlagt - det virker ofte hos os.

Pak ham godt og stramt ind i et tæppe/dynen så han bare kan ligge uden at bevæge armene(de skal enten ligge ned langs siden eller over maven) så går du med ham i din arm (vandret) og så bøjer du halvt ned i knæ og op igen, tæl til tre eller går tre skridt uden at små vippe ham og så gør det igen. Giver det mening?

Det giver mening. Må prøve det hvis hun begynder igen i aften -eller før.

Her har det nogle gange også virket at svøbe hende og så lægge hende forsigtigt selv på sofaen. Nogle gange virkede det kun kortvarig. Men fandt det virkelig mærkeligt at hun faldt til ro når vi lagde hende FRA os. Hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begyndt at give flaske herhjemme, med min udmalket mælk. Hun kan ikke få fat i mine nippels så bruger suttebrikker men nogle gange så laver hun vakum og holder det så hun laver små vabler på mine nippels, av for helved det gør ondt. Så vi er gået over til sutteflaske til de fleste måltider. 

 

puha synes godt nok hun var strid til morgen. Da hun skulle have mad kl 5 gik der 2,5-3 timer før hun faldt til ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er jeres aften og nat gået hver især?...

Håber det bedste :)

 

Vores lille Alberte stoppede med at skrige omkring kl. 01 i nat - jeg har kontaktet vores læge og vi skal derop kl. 14.30 for at snakke om muligheden for at hun har refluks. Jeg er ikke sikker på at hun har kolik (på trods af det voldsomme skrigeri), den læge der sagde at hun havde kolik "kastede" det hurtigt på bordet efter de kunne konstatere, at hun ikke har forstoppelse, og hun derfor må skrige pga. kolik. 

Men for pokker hvor er det hårdt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver mening. Må prøve det hvis hun begynder igen i aften -eller før.

Her har det nogle gange også virket at svøbe hende og så lægge hende forsigtigt selv på sofaen. Nogle gange virkede det kun kortvarig. Men fandt det virkelig mærkeligt at hun faldt til ro når vi lagde hende FRA os. Hmm...

Jeg gør det ligeså snart hun græder, for hun har tendens til hurtigt at blive voldsomt ked af det og skrige. 

Det kan jeg godt forstå - jeg har også prøvet at lægge hende fra mig/os men det virker modsat her :/ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya skreg igen i går aftes.. Ca et par timer. Ved godt det ikke er voldsomt i forhold til andre, men synes stadig det er forfærdeligt når det står på. Natten kører stadig fint uden problemer.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det ligger inden for normalen af hvor meget småbørn græder(og hvilken forfærdelig normal, i så fald) eller om det "bare" er luft i maven der sidder fast (og igen må man da kunne gøre noget så det netop ikke bliver normalt at hun får ondt efter at have spist. Det kan da heller ikke være sundt) eller om det er noget andet..

Nogen der har erfaring med den mad man selv spiser og effekt på den lille når man ammer? Og i så fald, hvor lang tid går der fra man holder op med at spise noget til man evt kan se en effekt?

Man siger, at baby "normalt" græder 2 timer i løbet af et døgn.

Så umiddelbart de det mere end normalen hos jer?

Jeg har ik erfaring med at maden går i mælken, men prøv evt at ringe til ammerådgivningen. Tror det hedder ammenet eller sådan noget. Der findes en hotline man ka ringe til døgnet rundt.

Og jeg synes altså, at et par timer lyder voldsomt!!! Hatten af for jer!

Her har Julius én gang skrevet on/off i 20 min og jeg var ved at dø! Det går lige i hovedet (og hjertet)!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lyder hårdt :(

Her har vi også haft nogle aftener hvor nærmest intet har hjulpet..

Men når han skriger og skriger og intet kan få ham til ro, lægger jeg mig ind i vores seng med bar overkrop og klæder ham af så han enten kun har ble på eller bar overkrop. Ammer ham derinde liggende i sengen , så falder han til ro og til sidst i søvn mens vi ligger der.. Det der hud mod hus virker altså bare på enormt mange ting :) vi bruger det i hvert fald når alt andet er afprøvet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lyder hårdt :(

Her har vi også haft nogle aftener hvor nærmest intet har hjulpet..

Men når han skriger og skriger og intet kan få ham til ro, lægger jeg mig ind i vores seng med bar overkrop og klæder ham af så han enten kun har ble på eller bar overkrop. Ammer ham derinde liggende i sengen , så falder han til ro og til sidst i søvn mens vi ligger der.. Det der hud mod hus virker altså bare på enormt mange ting :) vi bruger det i hvert fald når alt andet er afprøvet..

Jeg har også prøvet med hud mod hud både i badet (selvfølgelig er man uden tøj der) men også i sengen eller sofaen, det virker bare ikke for os. Desværre ammer jeg ikke så jeg kan lægge hende til og få ro på hende på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også prøvet med hud mod hud både i badet (selvfølgelig er man uden tøj der) men også i sengen eller sofaen, det virker bare ikke for os. Desværre ammer jeg ikke så jeg kan lægge hende til og få ro på hende på den måde.

Øv det er jeg ked af :( ja, så kan jeg godt forstå man bare føler sig magtesløs når intet virker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er han begyndt at få en rund cirkel , helt rød, på numsen pga der stort set er lidt afføring hele tiden .. SP sagde jeg ikke skulle smører med noget, så vi forsøger at lade det lufttørre ved hvert bleskift..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er han begyndt at få en rund cirkel , helt rød, på numsen pga der stort set er lidt afføring hele tiden .. SP sagde jeg ikke skulle smører med noget, så vi forsøger at lade det lufttørre ved hvert bleskift..

Jeg fik at vide, at det er godt at smøre med noget zink salve.

Jeg føler med jer med grædende babyer. Det er så hårdt.

Det er ikke min egen erfaring, men talte med min mor om uro hos de små. Hun fortalte, at ved min lillebror gav hun baby massage med god effekt, da han havde tendens til meget uro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide, at det er godt at smøre med noget zink salve.

Jeg føler med jer med grædende babyer. Det er så hårdt.

Det er ikke min egen erfaring, men talte med min mor om uro hos de små. Hun fortalte, at ved min lillebror gav hun baby massage med god effekt, da han havde tendens til meget uro.

Hmm okay.. Kunne jo prøve.. Årh han er bare pyller i dag :( sover max 20 min ad gangen og så kan jeg nogle gange vugge/trille ham i søvn igen, men kun for igen at sove 15-20 min. Og manden er lige startet efter barsel Idag, god start

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay.. Kunne jo prøve.. Årh han er bare pyller i dag :( sover max 20 min ad gangen og så kan jeg nogle gange vugge/trille ham i søvn igen, men kun for igen at sove 15-20 min. Og manden er lige startet efter barsel Idag, god start hehe.

Ofte vil han ammes efter 1 time. Her sidder jeg så igen og ammer nu, og føler slet ikke jeg kan mætte ham nu, det er jo kun 1 time siden sidst.. Og ammer konsekvent begge bryster hver gang .. Ellers bliver han ikke mæt.. Det kan godt tage 30 min ved hvert bryst, og så virker han endda stadig sulten bagefter..

Jeg tænker du skal tage en snak med SP imorgen, hvis det er normalt. Eller er detcet appetitspring?

Da Lauge ville spise med 1,5-2 timers mellemrum fik jeg hjælp af SP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker du skal tage en snak med SP imorgen, hvis det er normalt. Eller er detcet appetitspring?

Da Lauge ville spise med 1,5-2 timers mellemrum fik jeg hjælp af SP.

Jeg kunne ikke mere nu.. Han skreg og skreg og vil ammes konstant og jeg havde intet og give af. Så han fik 50 ml mme, og nu lader det til (7-9-13) at han faldt til ro..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke mere nu.. Han skreg og skreg og vil ammes konstant og jeg havde intet og give af. Så han fik 50 ml mme, og nu lader det til (7-9-13) at han faldt til ro..

Nå ikke.. Han fortsatte så. Nu på 5. time

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ikke.. Han fortsatte så. Nu på 5. time

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej man så faldt han endelig til ro, jeg lagde ham i seng, tænker yes efter 20 min og så begynder han igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hjælper det? :)

Det er noget med, at det virker beroligende for babyer.

Prøv evt at Google det eller søge her på babyklar. Jeg ka ik lige huske blandingsforholdene osv..

Håber han er faldet til ro.!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej man så faldt han endelig til ro, jeg lagde ham i seng, tænker yes efter 20 min og så begynder han igen :(

Har du prøvet at lade ham sove i dine arme når han er faldet i søvn? Her vil Freya for tiden heller ikke sove om dagen når jeg lægger hende fra mig, men hun sover fint hvis hun får lov at blive hos mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget med, at det virker beroligende for babyer.

Prøv evt at Google det eller søge her på babyklar. Jeg ka ik lige huske blandingsforholdene osv..

Håber han er faldet til ro.!!!

Sukkervand virker beroligende på spædbørn - 0-3 måneder. Det skal være en minimum 25% opløsning.

1deciliter vand og to spiseskeer med top sukker. Koges til sukkeret er opløst. Man kan også lave halv portion. Der gives en halv theske ad gangen sv.t. ca 2 ml.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet at lade ham sove i mine arme, men uanset så vågner han efter 10-20 og skreg videre.. Han faldt da endelig i søvn igår, og osv heldigvis det meste af natten.. Prøvede at trille/vugge ham i barnevognen som ellers altid hjælper, at ligge ham stille i liften, på sofaen , i vores seng og intet var et hit. Tror han havde ondt i maven kombineret med overtræthed.. Og tror også det var fordi jeg havde spist en halv træstamme dagen før hvor der var chokolade og nougat i, plus noget kageværk og et glas kakao.. Så nu prøver jeg at gå anti-chokolade. Er sikker det var det der gav bagslag.

Vil helt sikkert prøve det sukkervand næste gang han bliver urolig. ! :) tak.

Men det er da heldigt nok at han i det mindste sover igennem om natten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER