MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Der er appetitspring ved ca 3 uger, så muligvis derfor. Så sætter han din mælkeproduktion op i løbet af et par dage/nætter og så burde tingene blive normale igen (indtil næste appetitspring)..

Men han sutter og sutter jo.. Han virker helt desperat over at der nærmest ikke kommer mere ud.. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men han sutter og sutter jo.. Han virker helt desperat over at der nærmest ikke kommer mere ud.. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ik, om appetitspring evt er forskellige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej men håber da at det ovre inden for et par dage som du skiver.. Nu lå vi hud mod hud mens jeg ammede og under dynen i vores seng, så faldt han langt om længe til ro.. <3

Der gik også 3 timer ca mellem amning her, men indenfor de sidste dage er det bare blevet hver time og om aftnen nogle gange kun en halv time mellem amning ..

Nå ok, så skal jeg ikke have dårlig samvittighed over ikke at vække ham om natten for at amme. Han er nu også god til selv at sige til. Han sover også ca. 5 timer om natten mellem amning.

Tror det tager 15-20 her også, i starten tog det 40 min. Men nogle gange virker det som om han stopper midt i et måltid, men så bliver han jo hurtig sulten igen, og det er lidt som min babselutter ikke helt kan finde ud af den rytme han har gang i pt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hud mod hud og gode fedtstoffer fra nødder, olie osv. Det går lige i mælken ;)

Prøv at Google 'mælkebomben'. Sådan en slags müsli nærmest som stimulerer produktionen. For mig sidst var den mega effektiv - var nødt til at stoppe med at spise den pga overproduktion

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne være man skulle prøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne være man skulle prøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvorfor er det man siger det? Jeg har egentlig bare tænkt at det har noget at gøre med at de kan få vendt sig så de ikke kan trække vejret? Så hvis man holder øje med dem, kan det jo ikke skade.. men ved ikke om det nu også er derfor..

Lige et lille pip fra november gruppen. Vores Magnus (4,5 mdr) har altid sovet på siden foruden måske de første 14 dage. Han kunne slet ikke finde ro på ryggen, men på siden har det aldrig været et problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I får lige min erfaring/historie, da det kan være du/i kan bruge min erfaring.

Lauge har de sidste 4-5 dage villet spise hver 1,5-2 timer. Vågneder hver 2. time om natten. Tirsdag nat var han vågen fra kl. 1-2.30 hvor han spiste x mange og blev skiftet. Jeg prøvede at vise det er nat med dæmpet belysning og ingen snak. I går onsdag kom SP heldigvis på besøg, hvor vi snakkede om det, da jeg var helt udkørt. Faren hjælper så godt han kan, men er begyndt at arbejde.

SP sagde, at hun tror, han ikke ved hvordan det er at være rigtig mæt eller rigtig sulten. Han spiser bare lidt hele tiden. Hendes råd var (som nok ikke er det, der står i baby bøgerne ), at vi kunne prøve at give ham en halv teske sukkervand sammen med sutten, for at udskyde hvornår han spiser, så han "kun" spiser hver 3. time.

Sukkervand hos spædbørn (0-3 måneder) virker beroligende og bruges fx som smertelindring ved blodprøvetagning. Det skal være en 25% sukker opløsning - 1 dl vand og 2 spiseske med top sukker.

Derudover kan vi prøve med mme, da det virker tungere i maven, og måske giver ham en større mæthedsfornemmelse. Det skal gives som supplement til amningen, og fx til sidst i et måltid.

Indtil videre går det lala. Natten har ikke været så meget anderledes. Faren sad med ham til kl. 00.15, hvor han så fik mad. Lauge vågnede dog stadig efter ca. 2t.20m. Vi fortsætter og heldigvis er det påske, så vi begge er hjemme. Det er en hård kamp og hårdt når han er urolig og søger. Jeg ved han får ro hvis han lægges til brystet. Det holder bare ikke i det lange løb. Jeg bliver helt udkørt, og Lauge lære ikke at spise et ordentligt måltid.

Kan anbefale sukkervand ved uro udover det normale. Det virker beroligende. Det skader ikke babys sult, da der kun er ca 1 kalorie i. Der gives 2 ml. pr gang og de må maks få 10 ml i døgnet.

Vi skal til påskefrokost hos mine svigerforældre idag. Nu må vi se hvor meget jeg holder til. Det er heldigvis kun mandens to brødre der kommer udover os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I får lige min erfaring/historie, da det kan være du/i kan bruge min erfaring.

Lauge har de sidste 4-5 dage villet spise hver 1,5-2 timer. Vågneder hver 2. time om natten. Tirsdag nat var han vågen fra kl. 1-2.30 hvor han spiste x mange og blev skiftet. Jeg prøvede at vise det er nat med dæmpet belysning og ingen snak. I går onsdag kom SP heldigvis på besøg, hvor vi snakkede om det, da jeg var helt udkørt. Faren hjælper så godt han kan, men er begyndt at arbejde.

SP sagde, at hun tror, han ikke ved hvordan det er at være rigtig mæt eller rigtig sulten. Han spiser bare lidt hele tiden. Hendes råd var (som nok ikke er det, der står i baby bøgerne ), at vi kunne prøve at give ham en halv teske sukkervand sammen med sutten, for at udskyde hvornår han spiser, så han "kun" spiser hver 3. time.

Sukkervand hos spædbørn (0-3 måneder) virker beroligende og bruges fx som smertelindring ved blodprøvetagning. Det skal være en 25% sukker opløsning - 1 dl vand og 2 spiseske med top sukker.

Derudover kan vi prøve med mme, da det virker tungere i maven, og måske giver ham en større mæthedsfornemmelse. Det skal gives som supplement til amningen, og fx til sidst i et måltid.

Indtil videre går det lala. Natten har ikke været så meget anderledes. Faren sad med ham til kl. 00.15, hvor han så fik mad. Lauge vågnede dog stadig efter ca. 2t.20m. Vi fortsætter og heldigvis er det påske, så vi begge er hjemme. Det er en hård kamp og hårdt når han er urolig og søger. Jeg ved han får ro hvis han lægges til brystet. Det holder bare ikke i det lange løb. Jeg bliver helt udkørt, og Lauge lære ikke at spise et ordentligt måltid.

Kan anbefale sukkervand ved uro udover det normale. Det virker beroligende. Det skader ikke babys sult, da der kun er ca 1 kalorie i. Der gives 2 ml. pr gang og de må maks få 10 ml i døgnet.

Vi skal til påskefrokost hos mine svigerforældre idag. Nu må vi se hvor meget jeg holder til. Det er heldigvis kun mandens to brødre der kommer udover os

Åh, det lyder hårdt :kram

Spiste han så i kort tid og evt kun det tynde mælk så?

Og tak fordi du deler! Så lærte jeg også noget nyt i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det lyder hårdt :kram

Spiste han så i kort tid og evt kun det tynde mælk så?

Og tak fordi du deler! Så lærte jeg også noget nyt i dag :)

Han kunne spise 3 gange på en time, og valgte derfor samme side. Skifter side når der går et par timer mellem.

Han har taget fint på. Fra mandag d. 23. til igår d. 1. havde han taget 400g. på. Jeg tror også det er derfor SP rådgav som hun gjorde, for som hun sagde, han spiser jo godt, så han ved godt hvad det drejer sig om :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han kunne spise 3 gange på en time, og valgte derfor samme side. Skifter side når der går et par timer mellem.

Han har taget fint på. Fra mandag d. 23. til igår d. 1. havde han taget 400g. på. Jeg tror også det er derfor SP rådgav som hun gjorde, for som hun sagde, han spiser jo godt, så han ved godt hvad det drejer sig om :-)

Smart med samme side :)

Håber det lykkedes at få forlænget tiden imellem amningerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii så kom vi ud og indvie barnevognen . Vi gik en tur hjem til min mor, fik kaffe og gik hjem igen. Han nappede lige 2,5 time på øjet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii så kom vi ud og indvie barnevognen . Vi gik en tur hjem til min mor, fik kaffe og gik hjem igen. Han nappede lige 2,5 time på øjet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en aften vi havde i går! Hun havde i løbet af dagen ikke spist voldsomt længe af gangen og i går aftes spiser hun så kun i 3 min før hun begynder at vride sig selv helt vildt og jeg kan ikke få hende til at tage fat igen, på trods af at jeg synes det ligner hun gerne vil. Nu starter så 2 en halv times hysterisk gråd, hvor det kun er ganske kort ind i mellem at vi får hende til at slappe lidt af.. hun spænder simpelthen helt vildt op i maven og hun strækker både ben og arme helt ud mens hun græder. Flere gange bliver hun knald rød i hovedet.. vi prøver at bøvse hende og der kommer da også lidt og hun gylper lidt, men det hjælper ikke noget.. hun vil heller ikke spise mere.. så vi prøver at få hende til at falde til ro ved at lægge hende i forskellige stillinger der nogle gange virker. Det gør de bare ikke her. Vi prøver med sukkervand og det hjælper heller ikke.. til sidst får vi svøbt hende stramt i dynen og lagt hende for sig selv på sofaen lidt og så falder hun endelig i søvn...

Åh en forfærde aften.. det er bare ikke rart når de har ondt og man nærmest intet kan gøre for at hjælpe dem..

Hun har så sovet igennem hele natten og nu her til morgen har hun så spist i 6 min.. kan hun virkelig nå at spise nok på den tid? Nu taler man jo om at de skal ind til den fede mælk og jeg er begyndt at tænke, hvor "langt" ind er der egentlig? Der er noget med at det første mælk er ret vandet og mest skal slukke tørsten. Så kommer der federe mælk - men er det den fede mælk? Eller skal de næsten tømme brystet helt før den fede mælk kommer?

Åh håber i dag bliver en bedre dag.. og især i aften, hvor min mand ikke engang vil være hjemme da han har en nattevagt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en hård aften. Som du skriver der er ikke noget mere hjerteskærende end når de kære små er ulykkelige og man ikke kan trøste dem. Det rammer ens moderhjerte.

Jeg kender ikke til det, men min tanke er, at hvis det kun er kort tid de ikke spiser længe går det nok. Hvis hun ikke senere idag spiser et ordentlig måltid, vil jeg begynde ar tænke på noget alternativt.

Jeg har et nr til SP til weekend og helligrdage. Det er et tilbud i min kommune og ved ikke om der er noget lignende hvor du bor.

På Facebook er der en side der hedder ammenet, hvor man kan stille spørgsmål og få svar fra professionelle. Det kunne også være en mulighed.

Det er ikke så meget hjælp herfra. Håber det løser sig i løbet af i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en aften vi havde i går! Hun havde i løbet af dagen ikke spist voldsomt længe af gangen og i går aftes spiser hun så kun i 3 min før hun begynder at vride sig selv helt vildt og jeg kan ikke få hende til at tage fat igen, på trods af at jeg synes det ligner hun gerne vil. Nu starter så 2 en halv times hysterisk gråd, hvor det kun er ganske kort ind i mellem at vi får hende til at slappe lidt af.. hun spænder simpelthen helt vildt op i maven og hun strækker både ben og arme helt ud mens hun græder. Flere gange bliver hun knald rød i hovedet.. vi prøver at bøvse hende og der kommer da også lidt og hun gylper lidt, men det hjælper ikke noget.. hun vil heller ikke spise mere.. så vi prøver at få hende til at falde til ro ved at lægge hende i forskellige stillinger der nogle gange virker. Det gør de bare ikke her. Vi prøver med sukkervand og det hjælper heller ikke.. til sidst får vi svøbt hende stramt i dynen og lagt hende for sig selv på sofaen lidt og så falder hun endelig i søvn...

Åh en forfærde aften.. det er bare ikke rart når de har ondt og man nærmest intet kan gøre for at hjælpe dem..

Hun har så sovet igennem hele natten og nu her til morgen har hun så spist i 6 min.. kan hun virkelig nå at spise nok på den tid? Nu taler man jo om at de skal ind til den fede mælk og jeg er begyndt at tænke, hvor "langt" ind er der egentlig? Der er noget med at det første mælk er ret vandet og mest skal slukke tørsten. Så kommer der federe mælk - men er det den fede mælk? Eller skal de næsten tømme brystet helt før den fede mælk kommer?

Åh håber i dag bliver en bedre dag.. og især i aften, hvor min mand ikke engang vil være hjemme da han har en nattevagt...

Åh, det lyder hårdt :kram

Mht mælken, ka du forsøge at lægge mærke til hendes synkelyde? I starten ved den tynde mælk synker de oftest ved hvert sug, hvor imod de synker lidt sjældnere ved det fede mælk.

Men man skal ik ta fejl af, at de ka nå at spise meget på bare 5 min. Min SP så en dag, da Julius spiste i 5 min. Der sagde hun, at med hans sug, ka han sagtens få 80 ml på så kort tid og derfor nå ind til den fede mælk.

Mælken tilpasser sig din datter, så det ka være hun hurtigt kommer ind til den fede mælk..

Hvordan går det i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det lyder hårdt :kram

Mht mælken, ka du forsøge at lægge mærke til hendes synkelyde? I starten ved den tynde mælk synker de oftest ved hvert sug, hvor imod de synker lidt sjældnere ved det fede mælk.

Men man skal ik ta fejl af, at de ka nå at spise meget på bare 5 min. Min SP så en dag, da Julius spiste i 5 min. Der sagde hun, at med hans sug, ka han sagtens få 80 ml på så kort tid og derfor nå ind til den fede mælk.

Mælken tilpasser sig din datter, så det ka være hun hurtigt kommer ind til den fede mælk..

Hvordan går det i dag?

Hun spiser længere tid i dag.. Et sted mellem 6 og 8 min... Hun har også grædt i dag efter måltid men slet ikke på samme niveau som i går.. Jeg testede også lige mængden af mælk hun drikker. Hun fik med flasken og hun spiste ca 100 ml på et sted mellem 6 og 7 min ( glemte at tage tid). Så nu er jeg også mere rolig for at hun nok skal få nok når hun ligger ved brystet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah Klaudia har taget 104 gram på, på 2 dage så idag røg sonden i skraldespanden, så nu vejer hun 2554 gram. Stort skridt mod at komme hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah Klaudia har taget 104 gram på, på 2 dage så idag røg sonden i skraldespanden, så nu vejer hun 2554 gram. Stort skridt mod at komme hjem.

 

Tillykke :) Hvor er det dejligt for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :) Hvor er det dejligt for jer :)

Ja, det er så fedt. Men bare jeg vidste hvornår vi kunne komme hjem. Er træt af at alle spørger om det, ink, os selv men vi kender bare ikke svaret. Som sygeplejerskerne siger så er Klaudia der sætter tempoet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah Klaudia har taget 104 gram på, på 2 dage så idag røg sonden i skraldespanden, så nu vejer hun 2554 gram. Stort skridt mod at komme hjem.

Dejligt med fremgang og udsigt til at komme hjem :)

Lidt vildt at tænke på, at min "kæmpe baby" vejede to kg mere da han blev født, end Klaudia gør nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det meget normalt at man mærker jag fra skulderen og ned i brystet? Eller sådan en spænding. Det gør faktisk lidt ondt, men den er der ikke når jeg ammer. Men om natten og nogle gange om dagen hvis jeg laver noget med armene.. Kunne forestille mig at det er nedløbet som du forklarede om den anden dag Kami? Men mærker man det udenfor amning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det meget normalt at man mærker jag fra skulderen og ned i brystet? Eller sådan en spænding. Det gør faktisk lidt ondt, men den er der ikke når jeg ammer. Men om natten og nogle gange om dagen hvis jeg laver noget med armene.. Kunne forestille mig at det er nedløbet som du forklarede om den anden dag Kami? Men mærker man det udenfor amning?

Det lyder som nedløbet. Mit gør heller ik ondt ved amning, men mærker det mega tydeligt sådan engang imellem i løbet af dagen. Sådan lidt som om, at nu bliver brystet lige fyldt op med mælk - det starter med at spænde tæt oppe på skulderen og "stråler" nærmest ned i brystet.

Og fedt med indvielse af barnevogn den anden dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah Klaudia har taget 104 gram på, på 2 dage så idag røg sonden i skraldespanden, så nu vejer hun 2554 gram. Stort skridt mod at komme hjem.

Ih hvor dejligt.. hvor meget skal hun op og veje før I må tage hjem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER