MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Han spiser ca. Hver 3 time. Lidt svært egentlig at sige, for når han så er vågen kan jeg godt nogle gange nå og amme 2-3 gange inden han sover igen. Ja han sover fint, bedst om natten ikke tungt om dagen. Han tager rigtig meget fint på, da SP var her sidst var hun noget overrasket over han havde taget 350 gram på på en uge :) hun sagde 200 havde været nok i princippet, så det var rigtig flot. Hun kommer først D. 13 april igen.

Jeg synes det lyder som om, han får hvad han skal bruge.

Det var noget andet, hvis han konsekvent vågner efter 1-2 timer og er sulten igen.

Jeg kan også godt amme 2 gange, når Julius er vågen i længere tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver ved at amme ved det samme bryst til han selv viser at det er tomt. Det kan godt være 3 gange ved samme bryst.

Jeg forsøger at lytte til han sutte lyde og hvordan han synker. Der er forskel på hvordan det lyder når det er den tynde mælk og den tykke mælk.

Sp kommer igen på onsdag, og jeg har tænkt at tale med hende om netop dette, da jeg har nogenlunde samme tanker som dig. Fx hvor lang tid tager det for brystet at blive fyldt, og hvor lang tid kan der gå mellem en amning ved samme bryst, uden det er blevet fyldt?

Altså, ammer du tre gange i træk ved samme bryst? Også hvis der er gået 3 timer siden sidst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok også det er svært det der med at vide om hun kommer ind til den fede mælk.. Her er der heller ikke noget mønster i hvor længe hun spiser ad gangen. Det veksler meget og jeg synes heller ikke det hænger sammen med hvor længe hun har sovet før det...

Jeg plejer at lægge hende til ved det samme bryst to gange i træk, men der kan jo godt være gået flere timer siden sidst så jeg aner ikke om det gør en forskel...

Jeg har læst et sted at man meget hurtigt igen danner mælk. Kan ikke huske de præcise tal men noget med at efter en time har man dannet 45% igen, efter tre timer 75% og efter 4 timer har man fået dannet fuldt bryst igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, ammer du tre gange i træk ved samme bryst? Også hvis der er gået 3 timer siden sidst?

Ja det gør jeg faktisk. På sygehuset sagde sygepl. at hvis han tømmer et brys under en spisning, skal man lægge ham til det andet bryst, og starte med nr. 2 bryst ved næste amning. Derfor jeg har gjort det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør jeg faktisk. På sygehuset sagde sygepl. at hvis han tømmer et brys under en spisning, skal man lægge ham til det andet bryst, og starte med nr. 2 bryst ved næste amning. Derfor jeg har gjort det.

Kan brysterne så godt holde mælkeknuder væk? Det bryst der ik bliver brugt de tre gange, vil alt andet lige sætte produktionen ned..

Du blokammer faktisk. Prøv at Google det. Man bruger det, hvis man har overproduktion i det ene bryst og ska have reduceret mælkemængden.

Jeg siger det ik, for at være "efter dig" for du bestemmer selv, hvordan du gør. Det er mest, hvis du ik er klar over en evt konsekvens (i mangel på bedre ord)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan brysterne så godt holde mælkeknuder væk? Det bryst der ik bliver brugt de tre gange, vil alt andet lige sætte produktionen ned..

Du blokammer faktisk. Prøv at Google det. Man bruger det, hvis man har overproduktion i det ene bryst og ska have reduceret mælkemængden.

Jeg siger det ik, for at være "efter dig" for du bestemmer selv, hvordan du gør. Det er mest, hvis du ik er klar over en evt konsekvens (i mangel på bedre ord)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan brysterne så godt holde mælkeknuder væk? Det bryst der ik bliver brugt de tre gange, vil alt andet lige sætte produktionen ned..

Du blokammer faktisk. Prøv at Google det. Man bruger det, hvis man har overproduktion i det ene bryst og ska have reduceret mælkemængden.

Jeg siger det ik, for at være "efter dig" for du bestemmer selv, hvordan du gør. Det er mest, hvis du ik er klar over en evt konsekvens (i mangel på bedre ord)

Mange tak. Fedt du siger det. Det havde jeg ikke tænkt over, men havde godt tænkt på, om der havde konsekvenser :-)

Jeg prøver at skifte side noget mere.

Ah.. Mine fede pølsefingre ramte forkert igen, så fik trykket svar ind jeg fik skrevet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak. Fedt du siger det. Det havde jeg ikke tænkt over, men havde godt tænkt på, om der havde konsekvenser :-)

Jeg prøver at skifte side noget mere.

Ah.. Mine fede pølsefingre ramte forkert igen, så fik trykket svar ind jeg fik skrevet

Det var så lidt.

Jeg ka huske ved min den første at jeg fik at vide, man kun sku ta samme side, hvis man først havde tømt det ene og så lige havde taget toppen af det andet - så sku man starte med nr to næste gang. Men ellers skifte hver gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker familiemedlemmerne er glade for det lille nye medlem af familien. Men når svigermor og Svigerfar kommer, forventer de nærmest at jeg kaster ham i deres arme når de går over dørtærsklen. I dag nåede jeg lige at blive færdige med at amme da de trak i hoveddøren, og ind kommer svigermor, stiller sig forventningsfuld klods op ad sofaen og gnider sig i hænderne for at varme dem, for at få ham leveret. Istedet for lige at sætte sig ned og komme indenfor 5 min. Han nåede næsten at falde i søvn på mit skød, og jeg elsker det! Synes måske lige de indimellem skal slå koldt vand i blodet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker familiemedlemmerne er glade for det lille nye medlem af familien. Men når svigermor og Svigerfar kommer, forventer de nærmest at jeg kaster ham i deres arme når de går over dørtærsklen. I dag nåede jeg lige at blive færdige med at amme da de trak i hoveddøren, og ind kommer svigermor, stiller sig forventningsfuld klods op ad sofaen og gnider sig i hænderne for at varme dem, for at få ham leveret. Istedet for lige at sætte sig ned og komme indenfor 5 min. Han nåede næsten at falde i søvn på mit skød, og jeg elsker det! Synes måske lige de indimellem skal slå koldt vand i blodet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg synes det er hårdt at være indlagt. Idag er dag nr 8 herinde, og selvom sygeplejskerne er fantastiske herinde og gode til at hjælpe og støtte, maden bliver serveret og vasketøjet ordnet og altid fyldt op med bleer, så får man ø kuller af at være her som mig og et par af de andre mødre kalder det. Man kan aldrig være alene og i går var 4 på min stue ( heldigvis blev den ene udskrevet i går aftes og en anden idag men desværre er der kommet en ny til), man kan ikke engang være alene på wc'et, maden bliver serveret i faste tidsrum og man ved aldrig hvad man skal have, og ens dagsrytme hedder skifte, amme, malke ud og det gør man hver 3. Time og imellem det amme cirkus skal man så sove, spise og slappe af.

Og udsigterne til at komme hjem er en uge-14 mere. Derudover så bor jeg på stue med en hvis baby hyler tit stort set 24/7 føler jeg (hver gang han skal skiftes og ammes plus det løse).

I går knækkede filmen for mig og jeg brød bare sammen, heldigvis kom Sygeplejesken med den ide at jeg skulle tage hjem og sove i min egen seng, og nøj hvor var det fantastisk at være hjemme fra kl 23 til 6.15, at se mine heste, få pakket en taske med de ting jeg savnede og bare tage et bad derhjemme. Nu er jeg klar på en omgang mere herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg synes det er hårdt at være indlagt. Idag er dag nr 8 herinde, og selvom sygeplejskerne er fantastiske herinde og gode til at hjælpe og støtte, maden bliver serveret og vasketøjet ordnet og altid fyldt op med bleer, så får man ø kuller af at være her som mig og et par af de andre mødre kalder det. Man kan aldrig være alene og i går var 4 på min stue ( heldigvis blev den ene udskrevet i går aftes og en anden idag men desværre er der kommet en ny til), man kan ikke engang være alene på wc'et, maden bliver serveret i faste tidsrum og man ved aldrig hvad man skal have, og ens dagsrytme hedder skifte, amme, malke ud og det gør man hver 3. Time og imellem det amme cirkus skal man så sove, spise og slappe af.

Og udsigterne til at komme hjem er en uge-14 mere. Derudover så bor jeg på stue med en hvis baby hyler tit stort set 24/7 føler jeg (hver gang han skal skiftes og ammes plus det løse).

I går knækkede filmen for mig og jeg brød bare sammen, heldigvis kom Sygeplejesken med den ide at jeg skulle tage hjem og sove i min egen seng, og nøj hvor var det fantastisk at være hjemme fra kl 23 til 6.15, at se mine heste, få pakket en taske med de ting jeg savnede og bare tage et bad derhjemme. Nu er jeg klar på en omgang mere herinde.

Forstår godt du får ø kuller. Det vil alle gøre. 4 sengsstue er da tortur! Jeg har kun været på en neonatal afd hvor en veninde lå med hendes fortidig fødte pige, der havde de ene stue. Dejligt du kunne komme lidt hjem. Tror det er vigtigt, at du bliver aflastet indimellem.

Hold modet oppe selvom det er svært. Du får en positiv tanke herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er så træls sådan noget!

Altid husk, at ingen udover barnets forældre har ret til at holde det osv - heller ik bedsteforældrene!! De tror ofte, at de automatisk har ret til alt muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige har meget ondt i maven, hvilket vidst skyldes luft. Hun bliver urolig og så hysterisk hvor hun trækker benene op og prutter... Og så løsner det lidt om.

Hun er lige faldet i søvn hos mig, men ellers har vi ikke sovet siden kl 2 i nat (kun sådan 2-5 minutter og vågnet af smerter)

Nogle gode råd som kan hjælpe hende?:-)

og kan gøre at vi får lidt søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige har meget ondt i maven, hvilket vidst skyldes luft. Hun bliver urolig og så hysterisk hvor hun trækker benene op og prutter... Og så løsner det lidt om.

Hun er lige faldet i søvn hos mig, men ellers har vi ikke sovet siden kl 2 i nat (kun sådan 2-5 minutter og vågnet af smerter)

Nogle gode råd som kan hjælpe hende?:-)

og kan gøre at vi får lidt søvn

Her hjælper det at lave øvelser med benene, har du prøvet det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige har meget ondt i maven, hvilket vidst skyldes luft. Hun bliver urolig og så hysterisk hvor hun trækker benene op og prutter... Og så løsner det lidt om.

Hun er lige faldet i søvn hos mig, men ellers har vi ikke sovet siden kl 2 i nat (kun sådan 2-5 minutter og vågnet af smerter)

Nogle gode råd som kan hjælpe hende?:-)

og kan gøre at vi får lidt søvn

Det problem har vi også haft og vi har haft mange aftener hvor hun skriger helt hysterisk...

Her prøver vi at cykle med hendes ben eller bare bøje dem op mod hendes mave. Nogle gange hjælper det at hun ligger på siden eller på maven.

Man kan også prøve at give hende sukkervand - jeg ved ikke hvorfor det skulle virke men det har jeg fået at vide. 1 tsk sukker opløst i 25 ml vand.

Det der har virket bedst for os er måden vi bøvser hende efter hun har spist. Man sætter hende på sit lår, så hun har siden til en. Så støtter han hende og hendes hoved med den ene hånd på hendes bryst og læner hende lidt fremover mens man klapper hende på ryggen med den anden hånd. Nogle gange lader vi hende sidde helt oprejst. Og så kan man hoppe lidt ned hende også for at hjælpe luften lidt på vej op.. Det virker ikke altid, men det er helt klart blevet bedre efter vi er begyndt på det... Vi fandt bøvsemetoden på youtube.

Her er vi også heldige at Freya gider tage sut, så nogle gange kan man få hende til at tage den og så slappe af.. Det gør det meget lettere at komme af med luft, hvis de slapper af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar tøser :-)

Har her i formiddags cyklet og lignende med hendes ben, og tyder på at hjælpe lidt, men er jo langt fra væk.

Vil prøve den bøvseteknik, for synes også tit at det er svært at få hende til at bøvse rigtigt.

Lige nu ligger hun på tværs over min mave og halvsutter og virker lidt mere afslappet.

Har da bare så ondt at vores lille pige :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar tøser :-)

Har her i formiddags cyklet og lignende med hendes ben, og tyder på at hjælpe lidt, men er jo langt fra væk.

Vil prøve den bøvseteknik, for synes også tit at det er svært at få hende til at bøvse rigtigt.

Lige nu ligger hun på tværs over min mave og halvsutter og virker lidt mere afslappet.

Har da bare så ondt at vores lille pige :-(

Ja det er forfærdeligt når man kan se de har ondt og man bare ikke rigtig ved hvad man skal gøre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, mine egne forældre er også helt anderledes hvad det angår. De spørger først, eller dvs, de venter faktisk til jeg spørger. Og ellers accepterer de bare at han fx sover eller at jeg står/sidder med ham. Min far har ikke engang holdt ham endnu. Men jeg ved bare at hvis jeg siger "ikke lige nu" til at de må holde ham, så bliver der et ramaskrig. De vil bare prompte svare "du kan jo holde ham døgnets 24 timer" eller "han falder jo i søvn før eller siden alligevel uanset hvem han er hos". Ja muligvis, men det er ikke dem der skal kæmpe for at få ham til ro når han er overtræt og overstimuleret

De må jo også gerne holde ham, når de kommer. Det er slet ikke det. Det er bare som om det er mere på deres primisser end mine/vores. Synes nogle gange jeg har en runde baby som du kalder det, og det gør faktisk lidt ondt. SP sagde også vi skulle huske at sige fra, for det er okay at gæster ikke skal holde ham når de selv synes, men kun når vi synes det er i orden.

Jeg har ikke så mange gode råd, andet end at sig til dem hvad du skriver her, at sådan en lille størrelse er nem at stresse og nem at overstimulere. Lige nu må de gerne komme, men det er dig der bestemmer. Det er ikke nemt at gøre, men nok det der skal til. Hvis det bliver gjort på en rolig måde forstår de det måske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar tøser :-)

Har her i formiddags cyklet og lignende med hendes ben, og tyder på at hjælpe lidt, men er jo langt fra væk.

Vil prøve den bøvseteknik, for synes også tit at det er svært at få hende til at bøvse rigtigt.

Lige nu ligger hun på tværs over min mave og halvsutter og virker lidt mere afslappet.

Har da bare så ondt at vores lille pige :-(

Her har bettemanden også ondt i maven ind imellem - dog ik så slemt og i så lang tid, som du beskriver. Det lyder hårdt!

Her hjælper det også at bøvse og så sover han faktisk oftest på siden og om dagen ofte på maven af mig - det er klart bedst på maven ovenpå mig, så prutter han helt vildt i søvne uden det generer.

Har du en strækvikle? Der er de små helt krøllet sammen og det virker for maven at være det.

Hvordan går det her til aften?

Plejer hun at have ondt? Eller ka du have spist noget anderledes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, mine egne forældre er også helt anderledes hvad det angår. De spørger først, eller dvs, de venter faktisk til jeg spørger. Og ellers accepterer de bare at han fx sover eller at jeg står/sidder med ham. Min far har ikke engang holdt ham endnu. Men jeg ved bare at hvis jeg siger "ikke lige nu" til at de må holde ham, så bliver der et ramaskrig. De vil bare prompte svare "du kan jo holde ham døgnets 24 timer" eller "han falder jo i søvn før eller siden alligevel uanset hvem han er hos". Ja muligvis, men det er ikke dem der skal kæmpe for at få ham til ro når han er overtræt og overstimuleret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må der jo blive ramaskrig! Helt seriøst, det er deres problem..!!

Du skal sige fra på din søns vegne og det kræver bare, at man må være "den onde" i andres øjne.. Håber at det kun er dine svigerforældre der er problemer med.! Ellers ka det da hurtigt blive anstrengende..

Det er det kun.. Ikke mine egne..

Åh bettemanden har bare grædt og skreget siden i morges. Han har nærmest ikke sovet. Ved ikke lige hvad der er galt, og han vil spise hele tiden. Så meget at han når at tømme begge bryster inden de er opladet igen. Vi har forsøgt alt ny, endda at køre tur i bilen med ham. Han var da også helt rolig da vi kørte, men vi nåede kun ind ad døren så lagde jeg ham ned og så begyndte han igen.. Åh jeg håber han sover godt i nat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det kun.. Ikke mine egne..

Åh bettemanden har bare grædt og skreget siden i morges. Han har nærmest ikke sovet. Ved ikke lige hvad der er galt, og han vil spise hele tiden. Så meget at han når at tømme begge bryster inden de er opladet igen. Vi har forsøgt alt ny, endda at køre tur i bilen med ham. Han var da også helt rolig da vi kørte, men vi nåede kun ind ad døren så lagde jeg ham ned og så begyndte han igen.. Åh jeg håber han sover godt i nat..

Åh nej.! Hvor lyder det hårdt!!! Appetitspring eller tigerspring evt.?

Ka simpelthen aldrig huske, hvor gamle i andres babyer er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej.! Hvor lyder det hårdt!!! Appetitspring eller tigerspring evt.?

Ka simpelthen aldrig huske, hvor gamle i andres babyer er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han vil bare spise hele tiden eller så skriger han konstant

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER