MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Føler at jeg har nok mælk, men når han ligger så længe og tømmer begge bryster er jeg i tvivl om der er nok.. Har så meget lyst til at supplere med mme, så han også får ro for alt det sutteri.. Og han kan få sovet. Men efter jeg gav allomin i brik sidst, gylpede han helt vildt dagen efter, så tror ikke han kunne tåle det.. ?

Sutten vil han ikke have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er jo ikke nogen ekspert, men når han søger på den måde du beskriver lyder det som om han er sulten. Og så er den bedste måde at øge mælkeproduktionen at ligge hud mod hud i sengen og tage det heeelt roligt. Det vil jo være rart at undgå mme hvis han ikke kan tåle det. Håber det snart bedres

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja.. Men han er ikke så glad for hud mod hud.. af en eller anden underlig årsag. Jo hvis det er på siden, men ikke ovenpå mig, ved ikke om det virker lige så godt?

Har ikke forstand på mme, men måske han kan tåle en anden slags? Pulver-halløj måske?

Nu fik jeg ham puttet i barnevognen så må vi se hvor længe han vil ligge der denne gang. Indtil nu har han kun taget 45 min i formiddag

Jeg tror man kan få noget på apoteket hvor mælkeproteinerne er mere nedbrudt hvilket skulle være bedre. Har ikke selv prøvet det, men vi fik at vide, at vi ville kunne få tilskud til det hvis vi fik brug for det, fordi vi begge har allergi. Det er vist ret dyrt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja.. Men han er ikke så glad for hud mod hud.. af en eller anden underlig årsag. Jo hvis det er på siden, men ikke ovenpå mig, ved ikke om det virker lige så godt?

Har ikke forstand på mme, men måske han kan tåle en anden slags? Pulver-halløj måske?

Nu fik jeg ham puttet i barnevognen så må vi se hvor længe han vil ligge der denne gang. Indtil nu har han kun taget 45 min i formiddag

Og jeg tror ikke det betyder noget om det er på siden eller ovenpå dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror man kan få noget på apoteket hvor mælkeproteinerne er mere nedbrudt hvilket skulle være bedre. Har ikke selv prøvet det, men vi fik at vide, at vi ville kunne få tilskud til det hvis vi fik brug for det, fordi vi begge har allergi. Det er vist ret dyrt...

Hmm okay..

Nu sov han 1 time, så vågner han og vil have mad igen, nøj jeg synes det er hårdt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en af de dage hvor jeg bare ammer hele tiden :( .. Selvom han lige har spist og jeg skifter ham, søger han vildt efter brystet på puslepuden.. Han har holdt en pause på 30 min siden kl 13

Sådan en dag havde jeg i onsdagsh, og typisk her om eftermiddagen spiser han nærmest konstant i 3 timer. Jeg skrev efter råd på ammenets Facebook side. Der var svaret at det tyder på et appetitspring i onsdags og at han ellers er en normal og sund baby.

Han har stort set kigget ved brystet siden kl 13.30 nu. Troede han sov kl 14 og puttede ham i vognen til en gåtur. Det var han ikke enig i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt mere om klynge amning og hvad der er 'normal' adfærd hos de små

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay..

Nu sov han 1 time, så vågner han og vil have mad igen, nøj jeg synes det er hårdt..

Kan godt forstå du synes det er hårdt. Hvor længe er det det har stået på? Jeg tror jeg ville prøve at vente så længe som overhovedet muligt med at give mme, for at se om det ikke er et appetitspring. Hvor længe plejer sådan noget at vare? Men hvis du slet ikke kan holde det ud synes jeg du skal give ham noget igen. Det kan jo være det gylperi dagen efter ikke havde noget med mme at gøre, og hvis han blev rolig af det er det måske det der er behov for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har mit lille pus så sovet i næsten 4 timer efter at have været vågen on/off lige så længe. Han må have haft brug for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan godt forstå du synes det er hårdt. Hvor længe er det det har stået på? Jeg tror jeg ville prøve at vente så længe som overhovedet muligt med at give mme, for at se om det ikke er et appetitspring. Hvor længe plejer sådan noget at vare? Men hvis du slet ikke kan holde det ud synes jeg du skal give ham noget igen. Det kan jo være det gylperi dagen efter ikke havde noget med mme at gøre, og hvis han blev rolig af det er det måske det der er behov for.

Det meste af den her uge faktisk.. Ville jo også helst undvære mme, men jeg kan simpelthen ikke holde til det mere.. :( er helt kørt ned i det.. Og han er bare vågen stort set hele dagen og græder 99% af sin vågne tid, hver dag!

Er heller ikke klar over hvor længe de appetitspring vare..

Nu har jeg puttet ham 17.10 igen, der sov han. Så nyste han 17.20 og vågnede, og nu græder han igen.. Om igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Appetitspring herhjemme varer 2-3 døgn.

Prøv evt at Google 'mælkebomben'. Den virker ik for alle, men jeg fik voldsomt meget mælk af den sidst. En masse gode fedtstoffer som noget müsli agtigt noget.

Jeg byttede smør ud med kokosolie :)

Det lyder virkelig hårdt at amme så meget på en dag!!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også udenfor?

Det var indenfor, udenfor anbefalede de en tynd body og ingen bukser på baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Appetitspring herhjemme varer 2-3 døgn.

Prøv evt at Google 'mælkebomben'. Den virker ik for alle, men jeg fik voldsomt meget mælk af den sidst. En masse gode fedtstoffer som noget müsli agtigt noget.

Jeg byttede smør ud med kokosolie :)

Det lyder virkelig hårdt at amme så meget på en dag!!! :kram

Ja og det er flere dage i træk.. Og der er intet andet der hjælper end at få bryst åbenbart..

Græder jeres også meget? Jeg synes virkelig han græder/skriger konstant. Den ene øjeblik tænker jeg det er helt normalt, det næste tuder jeg selv af frustration over han bare bliver ved og ved!!! Nu sov han 40 min igen. Vågnede og nu ammer jeg igen, denne gang er der stort set ingen mælk i suttebrikken, tror efterhånden han har taget det hele..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke mere!! Mine nipples gør sygt ondt af alt det amning og han er tydeligvis ikke mæt, så nu laver jeg altså en flaske :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og det er flere dage i træk.. Og der er intet andet der hjælper end at få bryst åbenbart..

Græder jeres også meget? Jeg synes virkelig han græder/skriger konstant. Den ene øjeblik tænker jeg det er helt normalt, det næste tuder jeg selv af frustration over han bare bliver ved og ved!!! Nu sov han 40 min igen. Vågnede og nu ammer jeg igen, denne gang er der stort set ingen mælk i suttebrikken, tror efterhånden han har taget det hele..

Julius græder ik. Kun hvis han er voldsomt sulten eller venter på en bøvs/prut :)

Forstår godt du prøver med flaske nu! Brysterne og dine niples ikke mindst, ku vist godt trænge til ro efterhånden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius græder ik. Kun hvis han er voldsomt sulten eller venter på en bøvs/prut :)

Forstår godt du prøver med flaske nu! Brysterne og dine niples ikke mindst, ku vist godt trænge til ro efterhånden...

Må snakke med SP mandag, han græder hele dagen faktisk. Undtagen når han spiser eller sover self..

Ja mega ! :( det var bare ikke lige planen med amningen .. Men det er bare uholdbart det her hvis jeg også skal kunne holde til det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må snakke med SP mandag, han græder hele dagen faktisk. Undtagen når han spiser eller sover self..

Ja mega ! :( det var bare ikke lige planen med amningen .. Men det er bare uholdbart det her hvis jeg også skal kunne holde til det..

Puha ja, det lyder hårdt. Har selv været igennem noget der minder om det du beskriver, og det bar bestemt ikke sjovt! Har du prøvet at skrive tiderne ned? Det lyder lidt banalt, men man har tit en tendens til at huske de hårde tider, og lidt glemme at der er nogle gode ind imellem. Hjalp i hvert fald mig, til at komme igennem det. Plus det også kan være med til at give Sundhedsplejersken et bedre billede af situationen, og dig selv til at se hvor meget søvn han reelt får.

Derudover skal du virkelig vide det ikke er en fiasko i amningen at give flaske. Sådan havde jeg det selv i starten, men nu kommer den altså i brug i ny og næ, når brysterne ikke kan tilfredsstille (også selvom der er mælk). Nogen gange er han bare så overtræt og hidsig at han slet ikke kan finde ud af at sutte, og der er det bare nemmere med flasken. Du vil jo også kunne få et overblik over om han sulten eller ej, da du bedre kan holde øje med mængden (mme giver også en anden mæthed, der måske kan Hove lidt ro, gør det i hvert fald her). Hvis du ikke er til mme, kan du evt pumpe ud og give i flasken. Håber det snart bliver bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha ja, det lyder hårdt. Har selv været igennem noget der minder om det du beskriver, og det bar bestemt ikke sjovt! Har du prøvet at skrive tiderne ned? Det lyder lidt banalt, men man har tit en tendens til at huske de hårde tider, og lidt glemme at der er nogle gode ind imellem. Hjalp i hvert fald mig, til at komme igennem det. Plus det også kan være med til at give Sundhedsplejersken et bedre billede af situationen, og dig selv til at se hvor meget søvn han reelt får.

Derudover skal du virkelig vide det ikke er en fiasko i amningen at give flaske. Sådan havde jeg det selv i starten, men nu kommer den altså i brug i ny og næ, når brysterne ikke kan tilfredsstille (også selvom der er mælk). Nogen gange er han bare så overtræt og hidsig at han slet ikke kan finde ud af at sutte, og der er det bare nemmere med flasken. Du vil jo også kunne få et overblik over om han sulten eller ej, da du bedre kan holde øje med mængden (mme giver også en anden mæthed, der måske kan Hove lidt ro, gør det i hvert fald her). Hvis du ikke er til mme, kan du evt pumpe ud og give i flasken. Håber det snart bliver bedre :)

Ville også virkelig gerne pumpe ud og give .. Men sådan som det er lige nu, kan jeg slet ikke få tid til at pumpe med alt det han vil ammes.. Indimellem amning er jeg nød til at hvile mig, for brysternes skyld.

Ved godt det ikke er fiasko, men indimellem tror jeg også bare jeg ville have det bedre med at jeg ved hvor meget han har fået, altså ikke hver gang, vil virkelig helst amme! Men sådan en dag som i dag.. Pyh nu sover han lidt heldigvis. Må se hvor længe..

Hvor gammel er din baby hvis jeg må spørge?

Jamen i grunden Kan jeg ikke klage over hans søvn, han sover virkelig IGENNEM om natten. I nat sov han fra kl 19 til kl 7 , hvor jeg har ammet 2 gange i nat.. Han er virkelig dejlig om natten, og det betyder alt at vi begge får vores søvn. Så når nu det skal være grådfyldt er det "dejligt" det foregår i dagtimerne.

Jeg prøver virkelig også at værdsætte de gode tider, der er bare ikke Så mange af de virkelig gode i dagtimerne pt. Han var rolig da vi spiste, sad på mit skød og sendte et smil mod far på den anden side af bordet. Det værdsatte jeg virkelig. Lige ledes når han for en stund ligger på ammepuden helt rolig i et kvarters tid og kigger rundt i stuen og observerer rummet, og holder øjenkontakt i laaang tid, eller når han sover på min skulder rolig og tryg.. Men når han bare skriger og skriger er det virkelig svært at huske på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må snakke med SP mandag, han græder hele dagen faktisk. Undtagen når han spiser eller sover self..

Ja mega ! :( det var bare ikke lige planen med amningen .. Men det er bare uholdbart det her hvis jeg også skal kunne holde til det..

Har du et weekend nr til SP? I Næstved kommune har de en vagt telefon man kan ringe til. Hvis du har akut brug fir hjælp kunne det være en mulighed. Mener også at ammenet.dk har en akut linje.

Der kan godt være lang tidstillæg mandag. En kærlig tanke til dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et godt råd til når du giver mme. Grøn syrnet allomin er mild mod maven og gør, at de ikke så nemt bliver forstoppede, for mme stopper nemt de små mavser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik resten af aftenen Marmik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes ammede jeg hver time fra 17-21.. Det har jeg aldrig prøvet før, men det var tydeligt sult og jeg mistænker næste appetitspring der er ved ca 6 uger - Julius er 6 uger på søndag..

Heldigvis har han så sovet fra 21-2 ca, så min babser har ku få lidt ro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en lidt dum eftermiddag/aften og nat - var vågen fra kl. 1-4. Faldt i søvn og vågnede kl. 5.30

Hele aftenen havde han mavekneb, vred sig og pruttede.

Igår morges spiste jeg hindbær til min morgenmad. Nogen der har erfaring med at det kan irritere de smås maver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en lidt dum eftermiddag/aften og nat - var vågen fra kl. 1-4. Faldt i søvn og vågnede kl. 5.30

Hele aftenen havde han mavekneb, vred sig og pruttede.

Igår morges spiste jeg hindbær til min morgenmad. Nogen der har erfaring med at det kan irritere de smås maver?

Øv en omgang.

Jeg har ikke erfaring med at hindbær kan irritere de små maver - er stadig I gang med selv at undersøge hvor stor indflydelse maden kan have på den lilles mave..

Men en læge fortalte mig at jordbær kan irritere - aner ikke hvorfor - så måske det er det samme med hindbær...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER