MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Har prøvet at svøbe ham.. Har prøvet alt nu. Selv et bad.. Det hjalp i 10 min.. Han er 11 dage. Er ik begyndt på dråber endnu.. Har lavet øvelser, vugget, pakket, ammet og givet ekstra mad hvis det var fordi han ikke blev mæt.. Alt hjælper lige lidt. Han har ikke sovet siden 14.30 nu.. Nu ammer jeg igen. Han er kun rolig max et kvarter ad gangen. Han bøjer benene op under sig og knytter hænderne og skriger når det er.. Manden snakker med barselskliniken nu..

Hvor lyder det bare hårdt! Måske det kan være reflux? Vores Elvira gjorde nemlig det samme, og havde også meget svært ved at finde ro, men fik dog også samtidig besvær med vejrtrækningen. På børneafdelingen sagde de, at det er meget smertefuldt, når der kommer mavesyre op, og barnet derfor krummer helt sammen og spænder op. Hvis det er det, er der heldigvis hjælp at hente. Elvira får nu Gaviscon, som hjælper til at mælken bliver bedre i maven, og det har en rigtig god effekt.

Håber, han snart falder til ro den lille fyr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu må jeg lige spørge.. hvad er reflux? Sådan mere præcist og hvordan viser det sig? Det lyder i hvert fald ikke rart..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må jeg lige spørge.. hvad er reflux? Sådan mere præcist og hvordan viser det sig? Det lyder i hvert fald ikke rart..

 

Det er, når der kommer mad op igennem spiserøret igen og sammen med det mavesyre, som bare gør så ondt på de små :( Det gav så også vejtrækningsproblemer hos Elvira, fordi hun for at undgå tilbageløb i luftvejene lukkede af til dem, så hun hev sådan efter vejret. Rigtig ubehageligt!

De vokser sig som regel fra det i løbet af det første år, og det kan også bare være en mild grad, der kommer i forbindelse med en periode med overspisning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I begyndt at lade de små sove udenfor i barnevognen?

Jeg er ikke. Ved ik hvorfor, men ka ik få mig selv til det denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I begyndt at lade de små sove udenfor i barnevognen?

Jeg er ikke. Ved ik hvorfor, men ka ik få mig selv til det denne gang Synes han kommer til at ligge så langt væk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende fra barselskliniken sagde det hele vi fortalte lyder helt normalt.. Nogle børn får noget der ligner kolik-symptomer omkring 2-3 ugers alderen uden at have det.. Det med aff var også helt normalt. Men vi havde mange gæster igår, og det kan også stresse ham sagde hun. Når han får for mange indtryk. Både lyde og se.

Han kan også mærke på os hvis vi stresser. Hun sagde vi ikke skal pylre om ham og ikke putte i bad og skifte tøj osv fordi det kan gøre det værre. Den hårde fødsel kan stadig godt sidde lidt i ham. Så hvis han bliver ved skal vi prøve og gå til egen læge først, og hvis egen læge siger han er sund og rask kan vi prøve kiropraktor eller kraniosakral terapi for hans hovede.. Og indtil da ville hun anbefale at prøve hud mod hud hvor han bare ligger på min bare mave, kun iført ble og en dyne over..

Han har sovet rigtig godt i nat, slet ikke været ked af det og slået nogle gevaldige prutter gennem hele natten.. Er sikker på det er luft, for han falder til ro næsten lige efter han kommer af med noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I begyndt at lade de små sove udenfor i barnevognen?

Jeg er ikke. Ved ik hvorfor, men ka ik få mig selv til det denne gang Synes han kommer til at ligge så langt væk..

Jeg havde Lauge udenfor i barnevognen igår. Vi bor i et rækkehus hvor han kan stå ude i haven lige ved havedøren til stuen, så synes han stadig var tæt på. Det var første gang jeg rigtig var udenfor siden fødslen d. 15. Jeg har ikke haft lysten/modet til at kommer ud. Næste mål er en tur i centret efter fødselsdagsgave til min far

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende fra barselskliniken sagde det hele vi fortalte lyder helt normalt.. Nogle børn får noget der ligner kolik-symptomer omkring 2-3 ugers alderen uden at have det.. Det med aff var også helt normalt. Men vi havde mange gæster igår, og det kan også stresse ham sagde hun. Når han får for mange indtryk. Både lyde og se.

Han kan også mærke på os hvis vi stresser. Hun sagde vi ikke skal pylre om ham og ikke putte i bad og skifte tøj osv fordi det kan gøre det værre. Den hårde fødsel kan stadig godt sidde lidt i ham. Så hvis han bliver ved skal vi prøve og gå til egen læge først, og hvis egen læge siger han er sund og rask kan vi prøve kiropraktor eller kraniosakral terapi for hans hovede.. Og indtil da ville hun anbefale at prøve hud mod hud hvor han bare ligger på min bare mave, kun iført ble og en dyne over..

Han har sovet rigtig godt i nat, slet ikke været ked af det og slået nogle gevaldige prutter gennem hele natten.. Er sikker på det er luft, for han falder til ro næsten lige efter han kommer af med noget.

Sikker dejligt at høre. Godt han har har fået det bedre. Det er ikke rart når de små ikke har det godt, og man ikke ved hvad der er galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende fra barselskliniken sagde det hele vi fortalte lyder helt normalt.. Nogle børn får noget der ligner kolik-symptomer omkring 2-3 ugers alderen uden at have det.. Det med aff var også helt normalt. Men vi havde mange gæster igår, og det kan også stresse ham sagde hun. Når han får for mange indtryk. Både lyde og se.

Han kan også mærke på os hvis vi stresser. Hun sagde vi ikke skal pylre om ham og ikke putte i bad og skifte tøj osv fordi det kan gøre det værre. Den hårde fødsel kan stadig godt sidde lidt i ham. Så hvis han bliver ved skal vi prøve og gå til egen læge først, og hvis egen læge siger han er sund og rask kan vi prøve kiropraktor eller kraniosakral terapi for hans hovede.. Og indtil da ville hun anbefale at prøve hud mod hud hvor han bare ligger på min bare mave, kun iført ble og en dyne over..

Han har sovet rigtig godt i nat, slet ikke været ked af det og slået nogle gevaldige prutter gennem hele natten.. Er sikker på det er luft, for han falder til ro næsten lige efter han kommer af med noget.

Godt at høre, at han har sovet godt :) Håber, det fortsætter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I begyndt at lade de små sove udenfor i barnevognen?

Jeg er ikke. Ved ik hvorfor, men ka ik få mig selv til det denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre, at han har sovet godt :) Håber, det fortsætter :)

Håber jeg virkelig også. SP kommer Idag kl 12. Så må vi se hvad hun siger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde Lauge udenfor i barnevognen igår. Vi bor i et rækkehus hvor han kan stå ude i haven lige ved havedøren til stuen, så synes han stadig var tæt på. Det var første gang jeg rigtig var udenfor siden fødslen d. 15. Jeg har ikke haft lysten/modet til at kommer ud. Næste mål er en tur i centret efter fødselsdagsgave til min far

Jeg har været ude at gå et par gange, men tager vognen med ind i bryggerset. Vi bor i en villa, så jeg kan også have vognen til at stå, hvor jeg ka se den. Men synes det er så ensomt udenfor for ham og indenfor for mig, haha!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på præcis samme måde, selvom man jo nu burde hvile mere i det hele, da det ikke er første barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende fra barselskliniken sagde det hele vi fortalte lyder helt normalt.. Nogle børn får noget der ligner kolik-symptomer omkring 2-3 ugers alderen uden at have det.. Det med aff var også helt normalt. Men vi havde mange gæster igår, og det kan også stresse ham sagde hun. Når han får for mange indtryk. Både lyde og se.

Han kan også mærke på os hvis vi stresser. Hun sagde vi ikke skal pylre om ham og ikke putte i bad og skifte tøj osv fordi det kan gøre det værre. Den hårde fødsel kan stadig godt sidde lidt i ham. Så hvis han bliver ved skal vi prøve og gå til egen læge først, og hvis egen læge siger han er sund og rask kan vi prøve kiropraktor eller kraniosakral terapi for hans hovede.. Og indtil da ville hun anbefale at prøve hud mod hud hvor han bare ligger på min bare mave, kun iført ble og en dyne over..

Han har sovet rigtig godt i nat, slet ikke været ked af det og slået nogle gevaldige prutter gennem hele natten.. Er sikker på det er luft, for han falder til ro næsten lige efter han kommer af med noget.

Var det ik rart at få bekræftet fra en "professionel", at alt er helt normalt?

Godt at natten var god.! Nogle gange ska de små lige overgive sig til søvnen, så maven og hovedet kan få ordentligt ro :)

Hvordan går det i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft ham til at sove i vognen i bryggerset, når jeg har været ude at gå med vognen.

Har en million undskyldninger til, hvorfor jeg ik vil have ham ud. Men tror det hele bunder i, at det er min sidste baby og jeg vil bare have han tæt på mig hele tiden og nyde hvert et lille ansigtstræk osv.. Jeg var sjovt nok mere rolig første gang ;)

Hehe, ja her handler det helt sikkert også om moren, der helst ikke lægger barnet fra sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke begyndt at have Freya til at sove ude endnu... og det er faktisk af den simple grund at jeg ikke har fået klargjort den barnevogn vi har stående på altanen. Vi har fået en gammel gammel barnevogn som ikke kan køre, men er fin til bare at stå på altanen. Men jeg har endnu ikke fået den rengjort endnu og det SKAL den altså lige først.. men synes det er svært at finde tid i de her dage.. især fordi Freya lige nu kun sover en halv time ad gangen før hun vågner og kræver vi er over hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det ik rart at få bekræftet fra en "professionel", at alt er helt normalt?

Godt at natten var god.! Nogle gange ska de små lige overgive sig til søvnen, så maven og hovedet kan få ordentligt ro :)

Hvordan går det i dag?

Tak fordi du spørger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Felix sovende i barnevognen et par gange om dagen nu. Der tager han sig nogen rigtig lange skravere, og så går jeg nogle gange op med ham og handler eller henter de andre børn.

I starten ville jeg også bare gerne være tæt på ham hele tiden og helst sovende på mig. Det er jeg dog ved at komme over nu, selvom jeg stadig nyder mine stunder med ham ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakkede om at prøve og gå tur med ham i barnevognen i morgen :) og se hvad han siger til det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeres baby vågner, og skal skiftes og have mad - hvor længe der så inden i lægger dem hen og sove igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeres baby vågner, og skal skiftes og have mad - hvor længe der så inden i lægger dem hen og sove igen?

Nogle gange falder han i søvn med det samme igen efter amning. Men hvis han er vågen, får han lov til at være vågen i 1,5 time, maks to timer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange falder han i søvn med det samme igen efter amning. Men hvis han er vågen, får han lov til at være vågen i 1,5 time, maks to timer!

Wow det var længe han kan være vågen. Hvad laver du så med ham når det er? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det var længe han kan være vågen. Hvad laver du så med ham når det er? :)

Skifter ham, ammer, skifter ofte igen ;) Snakker med ham og ammer igen inden han skal sove :)

Tiden går stærkt! Han spiser i næsten 20 min, tror jeg... Så der ryger jo lige 40 min i alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skifter ham, ammer, skifter ofte igen ;) Snakker med ham og ammer igen inden han skal sove :)

Tiden går stærkt! Han spiser i næsten 20 min, tror jeg... Så der ryger jo lige 40 min i alt :)

Ja okay.. :) er nogenlunde det samme her så sammenlagt. Prøver at finde ud af hvornår tiden er "rigtig" til at sove igen. Han kan sagtens gabe mange gange uden at være træt nok til at sove jo :) .. Har lige lagt ham til at sove nu, så har han ca været vågen 2 timer .. Tror indimellem jeg er for hurtig til at lægge ham igen fordi jeg tror han er træt.. Han spiser også ca 20 ad gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor jeg faktisk glad og lettet over at mig og Klaudia skal være indlagt i 1-2 uger når hun nu er så lille som hun er, så vi kan få masser af hjælp.

Hun prøver det med at amme men fordi hun er så lille så kan hun ikke rigtig få ordenlig fat, så vi bruger ammebrikker men har svært ved at finde teknikken, så er det rart med lidt hjalp. Jeg har os fået hjælp til udmalkning og fik da et snapseglas første gang jeg prøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER