MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Jep, så må jeg have fat i den. Hehe :)

Øj altså, det amning der.. Ved ikke hvordan vi bære os ad, men uanset hvor godt vi pakker os ind i stofbleer inden amningen starter, så er der bare mælk uber alles når vi er færdige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er det samme her med amning, der er mælk overalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad hedder den app, der lige kan forberede en på de forskellige spring? Her har vi også haft et par urolige formiddage, så vil da gerne lige se, om det passer ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en dag havde vi i går, det er hårdt, synes jeg. Men her passer det perfekt med appetitspring, og allerede i dag har dagslurerne været bedre.

Synes virkelig også det er hårdt. Særligt når han ikke vil overgive sig til søvnen. Forsøger en 5-6 gange at ligge ham i liften for at sove. Hver gang græder han og han må trøstes på ny. Men sådan er det jo, men det sluger noget energi. Særlig når far ikke er lige så tålmodig, og giver ham fra sig hurtigt når han ikke lykkes med den lille. Men han skal jo lige lære sin far at kende, bettemanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes virkelig også det er hårdt. Særligt når han ikke vil overgive sig til søvnen. Forsøger en 5-6 gange at ligge ham i liften for at sove. Hver gang græder han og han må trøstes på ny. Men sådan er det jo, men det sluger noget energi. Særlig når far ikke er lige så tålmodig, og giver ham fra sig hurtigt når han ikke lykkes med den lille. Men han skal jo lige lære sin far at kende, bettemanden.

Her er den sikker hver gang, hvis jeg svøber ham i dynen og vugger ham :) medmindre han virkelig er sulten, så bliver han stiktosset, haha!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder den app, der lige kan forberede en på de forskellige spring? Her har vi også haft et par urolige formiddage, så vil da gerne lige se, om det passer ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er den sikker hver gang, hvis jeg svøber ham i dynen og vugger ham :) medmindre han virkelig er sulten, så bliver han stiktosset, haha!

Ja også her. Og han er virkelig en sulten gut!

Når du siger svøber, hvordan gør du så?

Jeg ligger ham først i liften og så så "pakker" jeg dynen tæt rundt omkring ham.

Har prøvet at vugge ham, det virker også for en kort bemærkning, men kun hvis det passer ham da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig at svare. Er ret sikker på den app Kami bruger , hedder vidunderlige uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, den vil jeg prøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lykkes ham også 2 gange igår at putte ham her, hvor jeg ikke kunne. Netop fordi han bare vil sutte hele tiden. Men far er ikke just et roligt gemyt. Han er ikke så meget til shh du skal sove - nusse-putte stille. Han er mere til weee flyvetur hvor er fars dreng blevet stooor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig at svare. Er ret sikker på den app Kami bruger , hedder vidunderlige uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, det er den. Den er alle pengene værd :D

Super, jeg har lige hentet den. Glæder mig til at kigge nærmere på den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det lyder nu også dejligt! Det skal nok blive et hit, når han bliver lidt større

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja også her. Og han er virkelig en sulten gut!

Når du siger svøber, hvordan gør du så?

Jeg ligger ham først i liften og så så "pakker" jeg dynen tæt rundt omkring ham.

Har prøvet at vugge ham, det virker også for en kort bemærkning, men kun hvis det passer ham da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg folder dynen ud og ligger ham lidt skråt ude i den ene side. Så folder jeg dynen rundt om ham, som en pandekage nærmest :)

Når han sover, løsner jeg ofte lidt op for dynen, så han ik får det alt for varmt :)

Det har også god effekt at klappe blidt i numsen. Inde i maven lå numsen op mod hjertet, så hjertet nærmest klappede dem bagi ;)

Sådan her ca

wN5gROD.jpg

Aha, på den måde :) tak. Det vil jeg prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var der også altid mælk ud over det hele ved amning, ligesom I beskriver det. Men jeg synes dog Freya er blevet bedre til at kontrollere det nu. . Dog flyder der stadig mælk ned.. hvis jeg ikke får lagt stofblern ordentligt bliver vi gerne våde ad mælk..

Husk at appen vidunderlige uger ikke siger noget om appetitspring så der skal man stadig lige selv holde øje. Det var jo den jeg lige missede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal i mødregruppe for første gang i dag.. glæder mig, men er også nervøs.. vi er 6 i gruppen og jeg har fået at vide at vi er en blanding af førstegangs og andengangs forældre... håber vi kommer godt ud af det med hinanden...

Edit kl 8.00: men nu starter vi lige dagen med en tur på skadestuen med Freya. Hun har fået et ret tykt og rimelig langt kattehår i øjet! Vi har prøvet at fjerne det selv og skylle med saltvandspipetter men nu har det flyttet sig indvi øjenkrogen så vi ikke længere kan se det. Fantastisk..sygeplejen ved 1813 har henvist os som en hornhinde skade ellers kan og vil de ikke gøre noget. Så ser bi hvad de siger mår vi kommer derud.. jeg er selvfølgelig også bange for det kan ridse hendes øje, men samtidig er jeg også bange for hun kan udvikle allergi, hvis håret kommer til at sidde længe.. jeg ved jo ikke hvor længe det kan sidde der, hvis vi ikke selv prøver at få det ud.. hendes tårekanaler virker jo ikke endnu, så hun kan heller ikke selv hjælpe til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg ammer ved det højre bryst er der mælk udover det hele. Her til morgen måtte jeg tage natdragten af, da den var helt våd Højre side har været lidt mere besværlig helt fra start. Er der andre der oplever forskel på at amme ved højre eller venstre side?

Jeg læste et sted, at faren godt kan være bedre til at trøste, da han ikke lugter af mad. Synes det virker sådan her. Når Lauge vride sig pga mavekneb, er far den bedste.

Det er jo tid til at stille ure til sommertid i nat. Jer med større børn hvad er jeres erfaring med de helt spæde, og hvordan de takler skiftet til sommertid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg ammer ved det højre bryst er der mælk udover det hele. Her til morgen måtte jeg tage natdragten af, da den var helt våd Højre side har været lidt mere besværlig helt fra start. Er der andre der oplever forskel på at amme ved højre eller venstre side?

Jeg læste et sted, at faren godt kan være bedre til at trøste, da han ikke lugter af mad. Synes det virker sådan her. Når Lauge vride sig pga mavekneb, er far den bedste.

Det er jo tid til at stille ure til sommertid i nat. Jer med større børn hvad er jeres erfaring med de helt spæde, og hvordan de takler skiftet til sommertid?

Her er der også forskel på venstre og højre bryst. Her er det også højre bryst der er mest besværligt. Ved ikke hvorfor.. måske jeg får lagt hende i en lidt anden vinkel som ikke fungerer så godt..

Og her er far også god til at trøste, men jeg ved ikke om jeg har lagt mærke til om han er bedre.. men han er i hvert fald god til at hjælpe og være med ind over til både trøst og bøvsning og også bare at holde hende.

Og sommertid er først i morgen nat.. mellem lørdag og søndag.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal i mødregruppe for første gang i dag.. glæder mig, men er også nervøs.. vi er 6 i gruppen og jeg har fået at vide at vi er en blanding af førstegangs og andengangs forældre... håber vi kommer godt ud af det med hinanden...

Edit kl 8.00: men nu starter vi lige dagen med en tur på skadestuen med Freya. Hun har fået et ret tykt og rimelig langt kattehår i øjet! Vi har prøvet at fjerne det selv og skylle med saltvandspipetter men nu har det flyttet sig indvi øjenkrogen så vi ikke længere kan se det. Fantastisk..sygeplejen ved 1813 har henvist os som en hornhinde skade ellers kan og vil de ikke gøre noget. Så ser bi hvad de siger mår vi kommer derud.. jeg er selvfølgelig også bange for det kan ridse hendes øje, men samtidig er jeg også bange for hun kan udvikle allergi, hvis håret kommer til at sidde længe.. jeg ved jo ikke hvor længe det kan sidde der, hvis vi ikke selv prøver at få det ud.. hendes tårekanaler virker jo ikke endnu, så hun kan heller ikke selv hjælpe til...

Åh nej.! Håber skadestuen ka få det ud.!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg ammer ved det højre bryst er der mælk udover det hele. Her til morgen måtte jeg tage natdragten af, da den var helt våd Højre side har været lidt mere besværlig helt fra start. Er der andre der oplever forskel på at amme ved højre eller venstre side?

Jeg læste et sted, at faren godt kan være bedre til at trøste, da han ikke lugter af mad. Synes det virker sådan her. Når Lauge vride sig pga mavekneb, er far den bedste.

Det er jo tid til at stille ure til sommertid i nat. Jer med større børn hvad er jeres erfaring med de helt spæde, og hvordan de takler skiftet til sommertid?

Her er det også højre bryst der er lidt mere besværligt og det var det også sidste gang. Underligt at vi alle tre mest bøvler med højre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej.! Håber skadestuen ka få det ud.!!

Nope, det kunne de ikke... det er kravlet ind i den yderste øjenkrog og kan ikke længere ses og lægen kunne heller ikke se det, selvom han virkelig prøvede.. så nu er vi hjemme igen og skal holde øje med det.. især hvis det bliver rødt eller begynder at hæve.. det er bare irriterende.. og min mand er sikker på det stadig er der for han så det glide ind og hun sov derefter, så det er i hvert fald ikke kommet ud... Suk. .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der også forskel på venstre og højre bryst. Her er det også højre bryst der er mest besværligt. Ved ikke hvorfor.. måske jeg får lagt hende i en lidt anden vinkel som ikke fungerer så godt..

Og her er far også god til at trøste, men jeg ved ikke om jeg har lagt mærke til om han er bedre.. men han er i hvert fald god til at hjælpe og være med ind over til både trøst og bøvsning og også bare at holde hende.

Og sommertid er først i morgen nat.. mellem lørdag og søndag.. :)

Haha.. Ammehjerne tror jeg. Det der med dagene kan godt være svært

SP sagde at hvis man er højre håndet, er det tit nemmere at ligge dem til i venstre side, da man bedre kan styre det. Synes bare det virker mærkeligt, hvis det kun er det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre du har fået lidt ro på. Og hvis hun trives kommer i jo hjem før 2 uger. Nyd den hjælp du får og at der er ro på tingene. Det er ikke sjovt at være på sygehuset, men du skal ikke tænke på mad mv. Det giver måske lidt ro til at hun vokser sig stor og stærk.

Det giver mig os ro at jeg kan gå ned på stuen og gå i bad mens personalet passer hende. Udmalkningen går super godt. Min mælk begynder for alvor at løbe til og udmalede ca 130 ml i går. Hun stopper os hendes behandling for gulsot i dag kl 12.30 og er blevet mere vågen og frisk.

Igår blev hun vejet til 2315 g så hun tabt sig 85 g.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER