MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Haha.. Ammehjerne tror jeg. Det der med dagene kan godt være svært

SP sagde at hvis man er højre håndet, er det tit nemmere at ligge dem til i venstre side, da man bedre kan styre det. Synes bare det virker mærkeligt, hvis det kun er det!

Jeg er venstrehåndet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er venstrehåndet ;)

Der røg den teori

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget kommer i ud?.. Kører kun på dag 15, men synes jeg føler mig bundet til sofaen, og kan virkelig mærke det påvirker humøret ikke at blive stimuleret udefra.. Kombineret med at far måske ikke er helt så god til at tage ham lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget kommer i ud?.. Kører kun på dag 15, men synes jeg føler mig bundet til sofaen, og kan virkelig mærke det påvirker humøret ikke at blive stimuleret udefra.. Kombineret med at far måske ikke er helt så god til at tage ham lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget kommer i ud?.. Kører kun på dag 15, men synes jeg føler mig bundet til sofaen, og kan virkelig mærke det påvirker humøret ikke at blive stimuleret udefra.. Kombineret med at far måske ikke er helt så god til at tage ham lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer ikke ret meget ud udover ture til læge mv, som desværre ikke er selvvalgte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker egentlig også at være hjemme og hygge os. Det er slet ikke det.

Men nogle gåture/indkøbstur ville sætte prikken over i'et. Jeg har endnu ikke været ude med barnevognen, men det blev da til en tur i Føtex i forgårs, men kortvarigt. Det jeg kommer ud, er maks ud med skraldespanden. Og så tilstår jeg da at jeg savner lidt intimitet med manden :)

Ved ikke hvorfor, tror vi har planlagt 5 gange nu at gå en tur med vognen om til min mor som bor 20

Min gåtur herfra, men hver gang har vi en undskyldning. I dag regnede det, og junior snottet en del så vi blev enige om det nok var bedst at vente på bedre vejr. De andre gange har vi haft gæster eller lign. Samme dag, og så har vi udskudt det for at han ikke bliver overstimuleret ..

Kami, voksenbesøg er skønt! Men der har været så mange gæster de sidste 14 dage, så selvom jeg synes jeg trænger til noget selskab, synes jeg alligevel der har været så mange. Ambivalent, i know. Kunne bare så godt tænke mig at komme ud med den vogn!

Tror det der hæmmer os lidt, er det der med lige at "lære" hvordan man kommer ud med baby, udenfor eller til hos andre, på en god måde..

Er nok også lidt pyller.. Den anden dag vi skulle i Føtex havde junior spist, sovet en time og så sætter far ham i autostol , og så græd han. Jeg tænkte "nå, det går ikke. Så må vi vente til en anden dag". Hvor manden sagde "bare rolig, han sover lige så snart vi kommer ud i bilen igen" og ganske rigtigt, efter 500 meter sov han igen :) ..

Jeg tror grangiveligt hver gang junior græder, så kan jeg ikke tage nogen steder hen ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du begyndt at have ham til at sove lur i barnevognen? For så er det nemmere lige at gå en tur, når han alligevel er deri. Og ellers er det meget nemmere, når der kommer en rytme og du ca ved, hvor længe han sover.

F.eks. ku jeg tage ind til Århus med den første og så vide ca, hvornår hun sku ammes næste gang. Så ku jeg ende i Bruuns galleri deromkring (de har en babylounge) og så amme osv deroppe :)

Du skal nok lære det.. Det hele er jo stadig nyt. Start i de små gåture osv, så "tør" du stille og roligt mere og mere.

Nej har ikke prøvet at have ham til at sove deri endnu. Tror hvis han skal ligge der, skal han nok køres i søvn. Men jeg kan jo prøve. Vi har heldigvis alletiders sti systemer her hvor vi bor.

Hvornår begynder de ca at have en rytme mon? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej har ikke prøvet at have ham til at sove deri endnu. Tror hvis han skal ligge der, skal han nok køres i søvn. Men jeg kan jo prøve. Vi har heldigvis alletiders sti systemer her hvor vi bor.

Hvornår begynder de ca at have en rytme mon? :)

Som tommelfingerregel siger man, at man ik ka forvente en rytme, før de er 3 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som tommelfingerregel siger man, at man ik ka forvente en rytme, før de er 3 mdr :)

Okay :)

Ih, har fået smittet junior med snotnæse :( han kan næsten ikke få vejret når jeg ammer ham. Når han nyser står snotten ud, det er næsten det bedste. Så får han luft igen..

I nat fik han mælken galt i halsen x mange fordi han ikke kunne trække vejret gennem næsen rigtig.. Synes dog det er lidt bedre her i dag..

Og apotekerne har lukket så kan ikke få fat i hverken suge-dims eller saltvandspipetter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :)

Ih, har fået smittet junior med snotnæse :( han kan næsten ikke få vejret når jeg ammer ham. Når han nyser står snotten ud, det er næsten det bedste. Så får han luft igen..

I nat fik han mælken galt i halsen x mange fordi han ikke kunne trække vejret gennem næsen rigtig.. Synes dog det er lidt bedre her i dag..

Og apotekerne har lukket så kan ikke få fat i hverken suge-dims eller saltvandspipetter..

Hvis du på nogen måde ka ramme, så er modermælk det bedste mod snot ;)

Sugedimsen sku vistnok bare danne mere snot, men jeg var ik personlig erfaring med det.

Snot er virkelig træls, når man ammer!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du på nogen måde ka ramme, så er modermælk det bedste mod snot ;)

Sugedimsen sku vistnok bare danne mere snot, men jeg var ik personlig erfaring med det.

Snot er virkelig træls, når man ammer!!

Seriøst?! Altså bare en dråbe-agtigt? Må jeg da prøve. Bare han ikke kløjs i det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst?! Altså bare en dråbe-agtigt? Må jeg da prøve. Bare han ikke kløjs i det...

Jep, seriøst :) ja, er par dråber tænker jeg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager I egentlig nogle kosttilskud? Og er det meningen at man skal? Jeg har ikke fået noget at vide af hverken min læge eller sp , og er nysgerrig. ..

Jeg tager multivitamin, fiskeolie og kalk. Mest fordi det har vi altid gjort så det er jeg bare forsat med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager I egentlig nogle kosttilskud? Og er det meningen at man skal? Jeg har ikke fået noget at vide af hverken min læge eller sp , og er nysgerrig. ..

Jeg tager multivitamin, fiskeolie og kalk. Mest fordi det har vi altid gjort så det er jeg bare forsat med...

Jeg tror du er godt dækket ind.

Jeg fik at vide af sygepl. på sygehuset, at jeg skulle tage multivitamin, og hvis jeg havde taget jern under graviditeten, skulle jeg fortsætte med det.

Hvis du spiser varieret, er det ikke nødvendigt med kosttilskud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager I egentlig nogle kosttilskud? Og er det meningen at man skal? Jeg har ikke fået noget at vide af hverken min læge eller sp , og er nysgerrig. ..

Jeg tager multivitamin, fiskeolie og kalk. Mest fordi det har vi altid gjort så det er jeg bare forsat med...

Jeg fik at vide jeg selv måtte bestemme. Gjorde også opmærksom på at jeg er meget kræsen. Men hun sagde at uanset, så får baby de vitaminer han skal have. Men at hvis jeg tog multivitamin og jern i graviditeten, kunne jeg bare tage de to glas færdige, men jeg behøvede ikke købe flere.. For det var egentlig ikke nødvendig sagde hun..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe ønsker i at amme? Jeg ved godt de anbefaler 6 mdr, men derfor kan det jo godt være i allerede nu ved at i enten vil amme tiden ud, eller stoppe før. Hvorfor/hvorfor ikke? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager zink for at forebygge sår på brystvorterne. Ellers intet :)

Jeg skal fuldamme 6 mdr og fortsætte ved siden af inden Julius evt selv siger fra eller det virker naturligt at stoppe.

Sidste gang sagde min datter fra ved 10 mdr ca. Da der kun var amning inden sengetid tilbage.

Vi har meget allergi og det er primært derfor jeg "skal" amme. Men udover det, så elsker jeg at amme. Det er simpelthen så hyggeligt og nærværende. Det var helt trist, da min datter stoppede med at blive ammet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at amme i 6 måneder, men det kommer helt an på hvordan han tager det. Jeg har en veninde, hvis barn ikke blev ordentlig mæt af kun amning så hun supplerede med lidt mad fra han var 4 mdr. Hvis noget lignende sker her, er det sådan det er. Mit mål er 6 mdr og så amme lidt derefter samtidig med han får mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg tænker også at amme til de 6 mdr, på fuldtid. Hvis alt går vel. Pt synes jeg slet ikke han når til den tykke mælk til sidst :(

Han falder enten i søvn inden, eller også er han bare mæt og vil ikke mere. Ved ikke om det er pga forkølelsen? Eller om jeg bare har så meget mælk at han ikke når derind inden han er mæt :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg tænker også at amme til de 6 mdr, på fuldtid. Hvis alt går vel. Pt synes jeg slet ikke han når til den tykke mælk til sidst :(

Han falder enten i søvn inden, eller også er han bare mæt og vil ikke mere. Ved ikke om det er pga forkølelsen? Eller om jeg bare har så meget mælk at han ikke når derind inden han er mæt :s

Hvordan ved du, at han ik når ind til den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ved du, at han ik når ind til den?

Ved jeg heller ikke med sikkerhed.

Men han stopper ca. Midt i et måltid. Og synes det plejer når han "spiser op", at være ret klistret til sidst, så jeg næsten ikke kan få hælde resten ud af suttebrikken. I de her dage er det stadig meget flydende, og der er virkelig meget af den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved jeg heller ikke med sikkerhed.

Men han stopper ca. Midt i et måltid. Og synes det plejer når han "spiser op", at være ret klistret til sidst, så jeg næsten ikke kan få hælde resten ud af suttebrikken. I de her dage er det stadig meget flydende, og der er virkelig meget af den.

Nårh, du ka holde øje med suttebrik, smart :)

Hvor ofte spiser han? Sover han godt?

For det er nok de parametre du skal tage efter, tænker jeg.. Og om han tager på selvfølgelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh, du ka holde øje med suttebrik, smart :)

Hvor ofte spiser han? Sover han godt?

For det er nok de parametre du skal tage efter, tænker jeg.. Og om han tager på selvfølgelig ;)

Han spiser ca. Hver 3 time. Lidt svært egentlig at sige, for når han så er vågen kan jeg godt nogle gange nå og amme 2-3 gange inden han sover igen. Ja han sover fint, bedst om natten ikke tungt om dagen. Han tager rigtig meget fint på, da SP var her sidst var hun noget overrasket over han havde taget 350 gram på på en uge :) hun sagde 200 havde været nok i princippet, så det var rigtig flot. Hun kommer først D. 13 april igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg tænker også at amme til de 6 mdr, på fuldtid. Hvis alt går vel. Pt synes jeg slet ikke han når til den tykke mælk til sidst :(

Han falder enten i søvn inden, eller også er han bare mæt og vil ikke mere. Ved ikke om det er pga forkølelsen? Eller om jeg bare har så meget mælk at han ikke når derind inden han er mæt :s

Jeg bliver ved at amme ved det samme bryst til han selv viser at det er tomt. Det kan godt være 3 gange ved samme bryst.

Jeg forsøger at lytte til han sutte lyde og hvordan han synker. Der er forskel på hvordan det lyder når det er den tynde mælk og den tykke mælk.

Sp kommer igen på onsdag, og jeg har tænkt at tale med hende om netop dette, da jeg har nogenlunde samme tanker som dig. Fx hvor lang tid tager det for brystet at blive fyldt, og hvor lang tid kan der gå mellem en amning ved samme bryst, uden det er blevet fyldt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER