Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

5,5 time - det er altså ny rekord for længden af lur! Mit højre bryst er også blevet tømt på rekord tid, 7min :blink det er vist rekordernes dag :D

Det må have været rart at få lettet trykket ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ret enig med dig her. Når jeg tæller timer sammen på et døgn sover J nærmest på minuttet lige meget hver dag. En nat med en del opvågninger = Lange lure om dagen og omvendt - god nat = korte lure om dagen. I nat sov han ret godt, og ingen lur har varet over en time. Ved selvfølgelig ikke hvor den sidste ender, for den er han igang med pt, men han har virkelig vist at han tager hvad han skal bruge når det kommer til søvn, og så kan hans forældre sgu selv om resten ;)

Dejligt, du er enig :)

Jeg tror måske, det er det samme, vi oplever. Jeg er egentlig ikke sikker, for jeg har ikke tænkt over et sådant mønster, men det vil jeg da bestemt være obs på nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men jo ikke to gange 2-3 timer om dagen. Med et samlet søvnbehov på omkring 15 timer, er det jo ikke umiddelbart hensigtsmæssigt med 5-6 timers søvn om dagen.

Og så 10 timer om natten? Fx fra 20-6. Det lyder da meget rimeligt :)

I As alder mener jeg, at Theo sov 3 gange om dagen. 1 time om formiddagen, 3 til middag og 1 time om eftermiddagen. Det giver også 5 timer :)

Jeg kan huske at du på et tidspunkt var bekymret for, om han ikke udviklede sig nok pga. manglende søvn. Så nu må du ikke også blive bekymret over, om han sover for meget ;) :kiss

(Alt er venligt ment :kiss)

Det var også derfor, jeg skrev, at det ikke bare var myntet på dig ;)

Jeg vil rigtig gerne have gode råd! Men krammere er også velkomne :D Og du har helt ret; jeg er SÅ frustreret!

Non taken ;)

Jamen jeg synes faktisk også, at der var mange gode råd i den artikel :blush Som vi allesammen kunne have gavn af :)

Forstår godt din frustration. Har selv været der :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så 10 timer om natten? Fx fra 20-6. Det lyder da meget rimeligt :)

I As alder mener jeg, at Theo sov 3 gange om dagen. 1 time om formiddagen, 3 til middag og 1 time om eftermiddagen. Det giver også 5 timer :)

Jeg kan huske at du på et tidspunkt var bekymret for, om han ikke udviklede sig nok pga. manglende søvn. Så nu må du ikke også blive bekymret over, om han sover for meget ;) :kiss

(Alt er venligt ment :kiss)

Non taken ;)

Jamen jeg synes faktisk også, at der var mange gode råd i den artikel :blush Som vi allesammen kunne have gavn af :)

Forstår godt din frustration. Har selv været der :kram2

Han bliver puttet kl 19 senest, ellers bliver han overtræt, så det er slet ikke en mulighed at putte kl 20 :(

Du har ret! Det der søvn er en evig kilde til frustration på alle andre områder også,' og jeg har svært ved at balancere det, tror jeg.

Jeg er glad for artiklen. Der var bla et punkt omkring at lade dem falde i søvn selv. Min mand, som altid putter, bliver siddende til han sover, så det tror jeg, vi prøver at ændre på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han bliver puttet kl 19 senest, ellers bliver han overtræt, så det er slet ikke en mulighed at putte kl 20 :(

Du har ret! Det der søvn er en evig kilde til frustration på alle andre områder også,' og jeg har svært ved at balancere det, tror jeg.

Jeg er glad for artiklen. Der var bla et punkt omkring at lade dem falde i søvn selv. Min mand, som altid putter, bliver siddende til han sover, så det tror jeg, vi prøver at ændre på.

Det var også bare et eksempel med kl. 20 :)

Åh hvor jeg håber for dig, at det snart bliver bedre, så du kan få nydt din barsel :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også bare et eksempel med kl. 20.

Åh hvor jeg håber for dig, at det snart bliver bedre, så du kan få nydt din barsel :kram2

Men hvis vi regner 10 timer fra kl 19, så skal han jo i princippet være færdig med at sove kl 5, og det er altså bare ikke en god rytme ift vores liv :blink

Tak! Jeg gad virkelig også godt, at jeg snart kunne nyde det fuldt ud og have det lidt bedre selv generelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis vi regner 10 timer fra kl 19, så skal han jo i princippet være færdig med at sove kl 5, og det er altså bare ikke en god rytme ift vores liv :blink

Tak! Jeg gad virkelig også godt, at jeg snart kunne nyde det fuldt ud og have det lidt bedre selv generelt.

Nej det er virkelig tidligt <_< (men desværre en virkelighed for rigtig mange babyer :rolleyes)

Vi havde en lang periode, hvor Theo stod op kl. 5. Vi var ved at blive vanvittige :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må have været rart at få lettet trykket ^_^

Det var rigtig rart! Betonbryster er virkelig ikke noget jeg har hver dag, så havde nærmest glemt hvor ondt det kan gøre :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været på toilettet med sovende baby i vikle :D

Det kan den altså også bruges til ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville prise mig lykkelig for at have en baby der sov fra 19 til 05

Så kunne jeg godt leve med hans manglende søvn i løbet af dagen.

Desværre har vi dårlig søvn både nat og dag :-/

Tager gerne imod råd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville prise mig lykkelig for at have en baby der sov fra 19 til 05

Så kunne jeg godt leve med hans manglende søvn i løbet af dagen.

Desværre har vi dårlig søvn både nat og dag :-/

Tager gerne imod råd

:ditto :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyller-vaccinations baby vil kun sove i mine arme.. Det er egenligt lidt hyggeligt med sådan en sovende baby i armene mens man sidder i sofaen og ser tv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe ad gangen er jeres bebs vågen? Charlie på 4 mdr kan godt nok tag sig en masse masse masse timer i vågen tilstand for derefter at sove i 20 min og så vågen i lang tid igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været på toilettet med sovende baby i vikle :D

Det kan den altså også bruges til ^_^

Det har jeg også prøvet. Da jeg ammede, skulle jeg akut på wc, og så måtte jeg sidde der og amme. Det var nemt nok indtil jeg skulle tørre mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe ad gangen er jeres bebs vågen? Charlie på 4 mdr kan godt nok tag sig en masse masse masse timer i vågen tilstand for derefter at sove i 20 min og så vågen i lang tid igen.

J bliver 5 mdr søndag og han er oftest vågen 2 timer. Sjældent mindre dog, men endnu sjældnere mere end 2,5 timer. Men nogle gange signalerer han ikke altid lige meget træthed, så vælger vi at ligge ham alligevel - og der går som regel ret smertefrit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe ad gangen er jeres bebs vågen? Charlie på 4 mdr kan godt nok tag sig en masse masse masse timer i vågen tilstand for derefter at sove i 20 min og så vågen i lang tid igen.

M på 5 måneder har indtil sidste uge været vågen max 2 timer mellem lur.

Men nu er han begyndt på at kunne være vågen 3 timer + om dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyller-vaccinations baby vil kun sove i mine arme.. Det er egenligt lidt hyggeligt med sådan en sovende baby i armene mens man sidder i sofaen og ser tv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J havde også en dag for et par uger siden hvor det kun var mine arme der duede til lur. Det var altså en smule hyggeligt :wub

Det er nemlig hyggeligt :wub

Det bliver nydt til fulde ligenu.. I nat var det knap så fedt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe ad gangen er jeres bebs vågen? Charlie på 4 mdr kan godt nok tag sig en masse masse masse timer i vågen tilstand for derefter at sove i 20 min og så vågen i lang tid igen.

C er 3 måneder og hun er vågen 2 timer mellem lur om dagen, men om aftenen er hun bare meget vågen. Der kan hun sagtens være vågen 6 timer med en lille power nap på 20 min som du også skriver. Til gengæld sover hun godt om natten når hun endelig sover. Så samlet set sover hun det antal timer hun skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også prøvet. Da jeg ammede, skulle jeg akut på wc, og så måtte jeg sidde der og amme. Det var nemt nok indtil jeg skulle tørre mig :D

Ha ha fedt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps... Hun dumpede med bravour - igen! Efterfølgende har jeg så fundet ud af, at mange sygehuse slet ikke hørescreenigen børn med ganespalte fordi den almindelige Hørescreening ofte ikke går igennem grundet ganespalten.

Kunne de dog ikke bare have haft samme holdning på Herning sygehus :klap :klap

Åh mand, der var så både besvær og frustration, du kunne have sparet - æv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha fedt :lol

Man prøver mange underlige ting som mor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vaccine ramt baby... Hvorfor skal hun dog reagere på 5 måneders vaccinen, når hun ikke reagerede på 3 måneders vaccinen <_<

Nå men det betyder i hvert fald at jeg er gået i seng, i stedet for at rendeni pendul fart til soveværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er jeg frustreret!

Det går bare nedad med putningen og søvn om natten... hun vil slet ikke overgive sig til søvnen og nu har jeg givet op og manden overtaget. Hun vrider sig simpelthen alt det hun kan og holder sig vågen! Og manden skal på nattearbejde i morgen så der er jeg alene med natten og putningen... og så sover hun i øvrigt også forfærdeligt om natten... hvorfor skal det dog være så svært?

Edit: og manden har heller ikke meget held..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe ad gangen er jeres bebs vågen? Charlie på 4 mdr kan godt nok tag sig en masse masse masse timer i vågen tilstand for derefter at sove i 20 min og så vågen i lang tid igen.

 

Adrian på 3,5 måneder er oftest vågen mellem halvanden og to timer i løbet af dagen. En sjælden gang i mellem er han oppe på tre timer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.