Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

:ditto

Søvn avler søvn

Det var faktisk rart at vide :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var 18 var jeg bare fattig :lol og så har der bare ikke været en god lejlighed, for jeg har aldrig haft bil mulighed og slet ikke økonomi til bil. Men jeg glæder mig (og J glæder sig så han kan fulde den :rolleyes ), så vi snakker om at det snart skal være :)

Ja super med pasning!

Jeg hepper - det kan gøre mange ting lettere, også når du engang skal til at arbejde og bringe sønner rundt i verden til sport, interesser, venner osv. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker du, at han skulle sove bedre, hvis han sover lidt om dagen? Jeg troede egentlig, at de fleste var enige om, at god søvn om dagen sagtens kan være fremmende for nattesøvnen også :unsure

I den alder sov Kristian stadig to ret lange lure om dagen - hans nattesøvn er i hvert fald aldrig blevet ringere (højst en smule senere) af, at han har sovet meget om dagen, heller ikke hvis han har sovet ekstraordinært meget en dag.

Sådan har jeg faktisk aldrig tænkt, jeg ved jo godt, man siger, at søvn avler søvn, men jeg tror alligevel, det spiller lidt sammen. Han har sovet lidt længere om morgenen, efter vi har skåret ned til to lure om dagen, så jeg ved sgu ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Søvn avler søvn

Tjae, jeg tænker til en vis grænse og en vis alder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meh... Der er bare ikke noget som skal være let... Nu med henvisning til audiologisk afdeling... :klap :klap

:kram :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LilleMi og Lise:

Mega lang tur :rolleyes Togturen er fin nok, men med bus i begge ender, så trækker det ud.

Naaaj jeg har ikke kørekort :Blush William er hos farmor, det ville ikke være fair at tage ham med synes jeg!

Men yay! Hofterne er fine :)

Fantastisk :glad

Var du på Hvidovre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg faktisk aldrig tænkt, jeg ved jo godt, man siger, at søvn avler søvn, men jeg tror alligevel, det spiller lidt sammen. Han har sovet lidt længere om morgenen, efter vi har skåret ned til to lure om dagen, så jeg ved sgu ikke.

I As alder skulle han da gerne sove 2-3 timer til middag :) Det har de kun godt af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk :glad

Var du på Hvidovre?

Ja det var jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kl er 14 og jeg har lige skiftet alt Claras tøj for 4. gang i dag.. Suk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I As alder skulle han da gerne sove 2-3 timer til middag :) Det har de kun godt af.

Ja, men jo ikke to gange 2-3 timer om dagen. Med et samlet søvnbehov på omkring 15 timer, er det jo ikke umiddelbart hensigtsmæssigt med 5-6 timers søvn om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvn avler søvn :) (se særligt punkt 4)

http://babylivet.dk/baby-sovn-gode-rad-og-tips/

Altså, jeg er virkelig træt og dermed helt sikkert følsom, men jeg bliver sgu ked af det! (Det er ikke kun myntet på dig, LilleMi)

Jeg har aldrig vækket A fra en lur - medmindre vi absolut har været nødt til det, feks ved lægebesøg. Han får lov at sove nøjagtig så lange lure, han har lyst til, og jeg gør det absolut bedste, jeg kan! Jeg er bare ikke velsignet med en baby, som sover igennem hver nat på trods af en milliard forskellige tiltag, og jeg bliver jeg af de der underforståede "du gør det forkert"-skriv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor lyder det ikke sjovt :( Jeg er glad for at læse, det er lidt bedre her til morgen :)

 

Det var det dælme heller ikke :( som jeg skrev til Alina, så kan smil tilgive nærmest hvad som helst ;)

 

Det med at søvn avler søvn.. Det håber jeg virkelig passer! Benjamins formiddagslur har nu strukket sig over 5 (!!) timer, hvor den kun plejer at vare 3-3,5 :blink :blink han er ikke vågnet endnu, og det selvom jeg har været ude at køre med barnevognen, har stillet den i 45min, for så at gå hjem igen.. Og han sover stadig! Av mit højre bryst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg er virkelig træt og dermed helt sikkert følsom, men jeg bliver sgu ked af det! (Det er ikke kun myntet på dig, LilleMi)

Jeg har aldrig vækket A fra en lur - medmindre vi absolut har været nødt til det, feks ved lægebesøg. Han får lov at sove nøjagtig så lange lure, han har lyst til, og jeg gør det absolut bedste, jeg kan! Jeg er bare ikke velsignet med en baby, som sover igennem hver nat på trods af en milliard forskellige tiltag, og jeg bliver jeg af de der underforståede "du gør det forkert"-skriv.

 

:kram jeg er helt sikker på at det ikke er sådan ment, søde du!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjae, jeg tænker til en vis grænse og en vis alder..

Well, junior er 2 1/2, og det gælder stadig for ham :)

Men altså, et er teori, noget andet er praksis - det er jo mennesker og ikke maskiner, og du kender din søn bedst :) Jeg ville bare pippe om, at lang lur om dagen ikke behøver at betyde dårlig nat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg er virkelig træt og dermed helt sikkert følsom, men jeg bliver sgu ked af det! (Det er ikke kun myntet på dig, LilleMi)

Jeg har aldrig vækket A fra en lur - medmindre vi absolut har været nødt til det, feks ved lægebesøg. Han får lov at sove nøjagtig så lange lure, han har lyst til, og jeg gør det absolut bedste, jeg kan! Jeg er bare ikke velsignet med en baby, som sover igennem hver nat på trods af en milliard forskellige tiltag, og jeg bliver jeg af de der underforståede "du gør det forkert"-skriv.

Ser først denne her nu. Jeg ville altså ikke kritisere - bare prøve at berolige med, at det ikke behøvede at være skidt med den lange lur :unsure

Jeg er mildest talt ikke i tvivl om, at du gør dit bedste og gør det fremragende. Der er masser af babyer, der bare er nogle bøller med den søvn :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg er virkelig træt og dermed helt sikkert følsom, men jeg bliver sgu ked af det! (Det er ikke kun myntet på dig, LilleMi)

Jeg har aldrig vækket A fra en lur - medmindre vi absolut har været nødt til det, feks ved lægebesøg. Han får lov at sove nøjagtig så lange lure, han har lyst til, og jeg gør det absolut bedste, jeg kan! Jeg er bare ikke velsignet med en baby, som sover igennem hver nat på trods af en milliard forskellige tiltag, og jeg bliver jeg af de der underforståede "du gør det forkert"-skriv.

Og nu føler jeg mig ramt.

Jeg skal nok lade være med at tolke en eftertænksom smiley, som om man ønsker input.

Det er dit barn og hvis du har lyst til at vække ham efter 2 timer står det dig frit for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, junior er 2 1/2, og det gælder stadig for ham :)

Men altså, et er teori, noget andet er praksis - det er jo mennesker og ikke maskiner, og du kender din søn bedst :) Jeg ville bare pippe om, at lang lur om dagen ikke behøver at betyde dårlig nat :)

Det har bare aldrig giver forbedringer her - tværtimod! A sov bedre om natten, før vi fik hjælp til søvnen om dagen. I de perioder, hvor han har sovet gode og lange lure om dagen, har nattesøvnen ikke været bedre, så ja, teori og praksis er to forskellige ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu føler jeg mig ramt.

Jeg skal nok lade være med at tolke en eftertænksom smiley, som om man ønsker input.

Det er dit barn og hvis du har lyst til at vække ham efter 2 timer står det dig frit for.

Jeg vil meget gerne have inputs, men jeg synes ikke, du læser, hvad jeg skriver. Jeg har flere gange skrevet, at jeg ikke vækker ham. Både i går og i dag, og nu skriver du igen, at det er op til mig, om jeg vil vække ham. Det bliver bare sådan lidt "dunken oveni hovedet"-agtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg er virkelig træt og dermed helt sikkert følsom, men jeg bliver sgu ked af det! (Det er ikke kun myntet på dig, LilleMi)

Jeg har aldrig vækket A fra en lur - medmindre vi absolut har været nødt til det, feks ved lægebesøg. Han får lov at sove nøjagtig så lange lure, han har lyst til, og jeg gør det absolut bedste, jeg kan! Jeg er bare ikke velsignet med en baby, som sover igennem hver nat på trods af en milliard forskellige tiltag, og jeg bliver jeg af de der underforståede "du gør det forkert"-skriv.

Jeg har ikke troet, at du ville vække ham :unsure Jeg skrev bare for at sige, at du netop ikke skulle være ked af, at han får sovet godt om dagen :)

Du virker meget frustreret over søvnen og derfor tror jeg at mange herinde prøver at komme med en masse velmenende råd. Men måske har du bare mere brug for anerkendelse og kram :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke troet, at du ville vække ham :unsure Jeg skrev bare for at sige, at du netop ikke skulle være ked af, at han får sovet godt om dagen :)

Du virker meget frustreret over søvnen og derfor tror jeg at mange herinde prøver at komme med en masse velmenende råd. Men måske har du bare mere brug for kram :)

:kram

Det var også derfor, jeg skrev, at det ikke bare var myntet på dig ;)

Jeg vil rigtig gerne have gode råd! Men krammere er også velkomne :D Og du har helt ret; jeg er SÅ frustreret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram søde!

Jeg ved det ik rigtig, for han har sovet dårligt lige siden vi kom hjem fra sygehuset - og det var helt tilbage til for 2 mdr siden.. Så der er som sådan ik så meget forskel, andet end at jeg tror at han startede 14 dage før tid, fordi han har virket ekstra irritabel og sovet dårligere om dagen - og øvet meget i at sætte sig op.

Så jeg ville ønske at jeg med sikkerhed ku sige at det var tigerspring der gør at han sover dårligt... For frygter at han først begynder at sove igennem som 1 årig - ligesom søsteren..

Men jeres nætter her på det sidste har ikke været for gode hva?

Vi har haft ganske dårlige nætter i et par uger tror jeg :chin: lige afbrudt af nogle gode nætter i julen et sted. Så tror heller ikke kun det er Tiger-betinget her heller, eller første "runde" var hvertfald ikke. Anyway, så har mønsteret heldigvis været at efter dårlige nætter følger gode lure om dagen. Så kan man trække vejret lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5,5 time - det er altså ny rekord for længden af lur! Mit højre bryst er også blevet tømt på rekord tid, 7min :blink det er vist rekordernes dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror endelig at min barsel er ved at falde på plads :yay

Hvor bliver det mærkeligt at skulle forlade lille Lily, når hun er 10 mdr. :unsure Men så er det godt, at hun kan hygge et par måneder med farmand bagefter :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men jo ikke to gange 2-3 timer om dagen. Med et samlet søvnbehov på omkring 15 timer, er det jo ikke umiddelbart hensigtsmæssigt med 5-6 timers søvn om dagen.

Jeg er ret enig med dig her. Når jeg tæller timer sammen på et døgn sover J nærmest på minuttet lige meget hver dag. En nat med en del opvågninger = Lange lure om dagen og omvendt - god nat = korte lure om dagen. I nat sov han ret godt, og ingen lur har varet over en time. Ved selvfølgelig ikke hvor den sidste ender, for den er han igang med pt, men han har virkelig vist at han tager hvad han skal bruge når det kommer til søvn, og så kan hans forældre sgu selv om resten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.