Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Yikes min mortråd fra dengang handler virkelig meget om søvn. Husker faktisk ikke, at det alligevel var så slemt :unsure

Jeg kan læse, at han ved 6 mdr. vågnede 4-5 gange hver nat og blev ammet.

Omkring 7 mdr. prøver vi med eget værelse, og 1 hel uge, hvor det kun er far, der tager ham om natten (det handlede om at få vænnet ham af med al den natamning, så ved ikke om det er aktuelt). Men allerede første nat i forsøgsugen vågner han kun 2 gange. Og i slutningen af ugen ender han med at sove 7-8 timer i træk :)

Åh, det er jo positiv læsning :yay Jeg håber, vi kan gøre det lige så godt her ;) Det der med at far tager natten, er vist ikke så aktuelt, når han er flaskebarn, tænker jeg.

Jeg vidste i øvrigt slet ikke, at du havde en mortråd. Skal den ikke genoplives?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter at have læst om Theos første tid, er jeg da kun endnu mere taknemmelig for Lilys nætter! Hun vågner stadig kun 2 gange hver nat, bliver ammet og sover videre.

Hvis man skal have en baby med dårlige nætter, så sætter jeg nu alligevel pris på, at det var den første baby. Er så glad for at jeg nu har overskud nu hvor der er 2 børn at se til :)

Det der har jeg tænkt så meget på! Hvis A var barn nr to, ved jeg simpelthen ikke, hvordan vi skulle overleve. Uden at det ville være totalt på bekostning af barn nr et vel og mærke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius har fået en flaske vælling at sove på, bliver spændende om han vil sove lidt længere..

Krydser fingre og vil gerne høre om du synes det havde effekt. Snakkede nemlig med SP om det og hun sagde at mætheds mæssigt var det lige så godt at give mme som vælling.

Vi gav nemlig vælling til Freja med god effekt men hun blev jo også ammet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have læst om Theos første tid, er jeg da kun endnu mere taknemmelig for Lilys nætter! Hun vågner stadig kun 2 gange hver nat, bliver ammet og sover videre.

Hvis man skal have en baby med dårlige nætter, så sætter jeg nu alligevel pris på, at det var den første baby. Er så glad for at jeg nu har overskud nu hvor der er 2 børn at se til :)

Det kan jeg virkelig godt forstå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos rytmer. Der er dejligt at have dem - men snotforvirrende når knægten laver om på dem :p han/vi er pt igang med at skære ned fra 4-3 lure dagligt og det er sgu lidt noget bævl :rolleyes men hellere det end at han ska holde morgen allerede kl 4:30 eller sådan ;)

Uh hvordan skære i antal lure ned?

Vi har lidt samme problem med de meget tidlige morgener

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er jo positiv læsning :yay Jeg håber, vi kan gøre det lige så godt her ;) Det der med at far tager natten, er vist ikke så aktuelt, når han er flaskebarn, tænker jeg.

Jeg vidste i øvrigt slet ikke, at du havde en mortråd. Skal den ikke genoplives?

Jo jeg havde en mortråd, da jeg fik Theo. Der er sidst skrevet i den i september 2013 :D

Lily er nu 6 uger, og jeg har ikke rigtig fået taget mig sammen til at genoplive den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg virkelig godt forstå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg havde en mortråd, da jeg fik Theo. Der er sidst skrevet i den i september 2013 :D

Lily er nu 6 uger, og jeg har ikke rigtig fået taget mig sammen til at genoplive den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg havde en mortråd, da jeg fik Theo. Der er sidst skrevet i den i september 2013 :D

Lily er nu 6 uger, og jeg har ikke rigtig fået taget mig sammen til at genoplive den

Føler på en måde at det hele herhjemme er alt for lykkeligt og lyserødt til at nogen vil gide at læse det :blush Der er så mange, der kæmper med søvn, reaktioner fra de store søskende, sygdom, amning, parforhold osv. Og alt herhjemme er bare skønt og lykkeligt pt. Så jeg får næsten dårlig samvittighed over at skrive om, hvor godt det går.

Ved ikke om det giver mening :unsure

Hehe, sådan noget er nu drønhyggeligt at læse - det er bare ofte lidt svært at svare andet end en smiley til, så det kan godt blive lidt en envejskommunikation ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg havde en mortråd, da jeg fik Theo. Der er sidst skrevet i den i september 2013 :D

Lily er nu 6 uger, og jeg har ikke rigtig fået taget mig sammen til at genoplive den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor jeg bare savner min lille mand ved siden af mig :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har godt nok været en mærkelig dag! Sofie syntes overhovedet ikke det var fedt at være til fætter Sigurds fødselsdag! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please søde babydreng, nu må du være sød at sove lidt mere roligt nu hvor farmand starter på job :goodluck Glem alt om tigerspring eller hvad der plager dig og giv mors bryster et øjebliks ro!

Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2mc82mc.jpg

Billedet taler for sig selv.

Synes både det er hyggeligt og nederen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne læse det :kiss

Hehe, sådan noget er nu drønhyggeligt at læse - det er bare ofte lidt svært at svare andet end en smiley til, så det kan godt blive lidt en envejskommunikation ;)

Jeg forstår dig godt, men jeg vil altså gerne læse med :)

Hvor er I søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor jeg bare savner min lille mand ved siden af mig :boo

Håber det giver en bedre nat trods alt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 timer i træk :blink :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvordan skære i antal lure ned?

Vi har lidt samme problem med de meget tidlige morgener

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har godt nok været en mærkelig dag! Sofie syntes overhovedet ikke det var fedt at være til fætter Sigurds fødselsdag! :blink

Uf... Hvordan gik natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 timer i træk :blink :yay

Lækkert :yay

Jeg vil i øvrigt også gerne læse om jeres idylliske lyserøde liv :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert :yay

Jeg vil i øvrigt også gerne læse om jeres idylliske lyserøde liv :kiss

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det giver en bedre nat trods alt :kram2

Det gjorde det desværre ikke rigtig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dårlig nat :( Jeg har sovet en halv times tid siden kl. 03.xx. Var vågen med Julius indtil kl. 05, hvor han endelig faldt i søvn. Vågnede grædende lidt i 6 og sov videre til 7.50... Men han har bare væset i vejrtrækningen, så jeg har ikke rigtig fået sovet. Godt vi skal til læge imorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde det desværre ikke rigtig :(

Æv! Jeg håber, at det hjælper over nogle dage :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv! Jeg håber, at det hjælper over nogle dage:goodluck

Tak, det håber jeg også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.