Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

A skulle nu være i sin solskinsperiode, men han er bare så sur og pylret hele tiden. Jeg ved seriøst ikke, hvad jeg gør, når manden starter arbejde igen i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram Jeg kan GODT huske hvordan det var :kram Men når han sover af h-til, så kan man jo godt forstå at han altid er sur - sådan var det ihvertfald med Aron.

Nogen ide om hvad der driller ham? Har han været forbi noget kiropraktor eller noget? Hvordan er afføringen? Han har fået dræn, ikk? Sidder de stadig som de skal?

Tak for kram :)

Han var til kst, da han var er par mdr. Kiropraktor to gange omkring de seks mdr. Dræn lagt for en måned siden - de sad fint ved første tjek. Afføringen er fin, gerne to gange om dagen.

Han spiser fint, bliver brugt fysisk, vi stimulerer ham med lege osv.

Jeg ANER ikke, hvad jeg ellers skal kigge på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A skulle nu være i sin solskinsperiode, men han er bare så sur og pylret hele tiden. Jeg ved seriøst ikke, hvad jeg gør, når manden starter arbejde igen i morgen.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos rytmer. Der er dejligt at have dem - men snotforvirrende når knægten laver om på dem :p han/vi er pt igang med at skære ned fra 4-3 lure dagligt og det er sgu lidt noget bævl :rolleyes men hellere det end at han ska holde morgen allerede kl 4:30 eller sådan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo altid det gode spørgsmål... Jeg fandt ud af at ved Aron havde han kronisk forstoppelse da han var 10 mdr gammel - han havde også afføring hver dag, men det stod alligevel i tarmen.

Hvordan med sengerand - har han en sådan? Jeg kan huske der var en bruger herinde som oplevede markant forskel på søvnen da hun anskaffede sig en ekstra tyk sengerand, fordi hendes datter var sensitiv og havde brug for at få den der tryghedsfornemmelse af kanten helt tæt på.

Hvordan fandt du ud af det?

Han har en tyk sengerand. Den fik han for to mdr siden, tror jeg. Jeg synes, jeg har læst alle tips og tricks, gode råd osv, men jeg kan absolut ikke finde nogle løsninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fandt du ud af det?

Han har en tyk sengerand. Den fik han for to mdr siden, tror jeg. Jeg synes, jeg har læst alle tips og tricks, gode råd osv, men jeg kan absolut ikke finde nogle løsninger.

Monstro løsningen er tid? :kram2

Det var den eneste løsning herhjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Monstro løsningen er tid? :kram2

Det var den eneste løsning herhjemme!

Tjae, men altså, han er otte mdr, så jeg synes måske ikke, det giver mening, at han sover SÅ dårligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg var hos lægen for sådan ca 10. gang med en baby som skreg, og hun mærkede ham simpelthen efter på maven, ligesom hun lyttede til hjerte, lunger osv bare for at bruge udelukkelsesmetoden. Hun havde slet ikke regnet med at finde forstoppelse.

Som sagt, jeg kan virkelig godt huske følelsen - det er bæ!!!

Åh, men A græder aldrig, så der er nok slet ikke noget at komme efter. Hvis det var noget fysisk galt, ville han vel græde? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A var vågen va 25 gange hver nat i den alder - mener det var det samme med Stephi's W? Han var ihvertfald også vågen ufatteligt mange gange.

Jep! 1-mange gange i timen til han blev 2! Så begyndte han at sove igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep! 1-mange gange i timen til han blev 2! Så begyndte han at sove igennem.

Fedt, der er jo så kun 16 mdr til <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt, der er jo så kun 16 mdr til <_<

Sorry :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A var vågen va 25 gange hver nat i den alder - mener det var det samme med Stephi's W? Han var ihvertfald også vågen ufatteligt mange gange.

Wow! Det er virkelig mange gange :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil synes slet ikke han skal sove idag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjae, men altså, han er otte mdr, så jeg synes måske ikke, det giver mening, at han sover SÅ dårligt.

Freja var også helt umulig med søvn i den alder. Hun vågnede flere gange og ofte kunne det tage 1-2 timer at få hende til at sove igen.

Det var ikke meget søvn vi fik i den periode.

Det holdt så til gengæld op næsten fra de ene dag til den anden, da vi tog de ene af hendes 2 lure fra hende ved 10 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja var også helt umulig med søvn i den alder. Hun vågnede flere gange og ofte kunne det tage 1-2 timer at få hende til at sove igen.

Det var ikke meget søvn vi fik i den periode.

Det holdt så til gengæld op næsten fra de ene dag til den anden, da vi tog de ene af hendes 2 lure fra hende ved 10 måneder.

Her har perioden jo så bare varet i otte mdr <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu er A's seng flyttet, så han sover på sit eget værelse i nat. Jeg håber og beder til, at det hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu er A's seng flyttet, så han sover på sit eget værelse i nat. Jeg håber og beder til, at det hjælper

 

Spændende om det hjælper. Er det første gang I prøver det? Jeg krydser fingre!!  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu er A's seng flyttet, så han sover på sit eget værelse i nat. Jeg håber og beder til, at det hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende om det hjælper. Er det første gang I prøver det? Jeg krydser fingre!!

Tak. Jeg håber ikke, det bliver nødvendigt :D

Jep, første gang han skal sove heeeeelt alene :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flyttede Theo på eget værelse, da han var 8 mdr., og det var der han begyndte at sove igennem :glad :goodluck

Hvor hurtigt gjorde han det? :unsure

Tak for krydsede fingre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hurtigt gjorde han det? :unsure

Tak for krydsede fingre :)

Jeg kan prøve at tjekke om jeg har skrevet det et sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan prøve at tjekke om jeg har skrevet det et sted :)

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Yikes min mortråd fra dengang handler virkelig meget om søvn. Husker faktisk ikke, at det alligevel var så slemt :unsure

Jeg kan læse, at han ved 6 mdr. vågnede 4-5 gange hver nat og blev ammet.

Omkring 7 mdr. prøver vi med eget værelse, og 1 hel uge, hvor det kun er far, der tager ham om natten (det handlede om at få vænnet ham af med al den natamning, så ved ikke om det er aktuelt). Men allerede første nat i forsøgsugen vågner han kun 2 gange. Og i slutningen af ugen ender han med at sove 7-8 timer i træk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have læst om Theos første tid, er jeg da kun endnu mere taknemmelig for Lilys nætter! Hun vågner stadig kun 2 gange hver nat, bliver ammet og sover videre.

Hvis man skal have en baby med dårlige nætter, så sætter jeg nu alligevel pris på, at det var den første baby. Er så glad for at jeg nu har overskud nu hvor der er 2 børn at se til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius har fået en flaske vælling at sove på, bliver spændende om han vil sove lidt længere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.