Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Hvis baby skriger af mavekneb i ca 30 min efterlevet måltid - og skriger når hun presser - giver kiropraktor så god nok mening selvom hun ellers sover fint og er veltilpas? Det er 'kun' i forbindelse med at hun presser og maven arbejder at hun skriger - men det gør hun så tilgengæld også!

Jeg har ikke selv prøvet kiropraktor, men med andres historier i baghovedet, så giver det vist fin mening med kiropraktor :chik:Hun havde også temmelig meget fart på under fødslen, ikke? Man kunne vel godt forestille sig, at hun er blevet trykket lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uf... Håber hun sov som en sten derefter...

Det gjorde hun - til 05.20 :o :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner min sove baby, der sov til 8.30 hver morgen... Det der klokken 6.40 skal jeg lige vende mig til.

Pokkers at man skal blive så forvent

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvorfor dog også sove? Det er jo spild af god hyggetid - eller noget!

Jeg trænger virkelig meget til en lur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh skod nat...

Freya har sovet elendigt og ville ikke falde i søvn - hverken i går aftes eller de mange gange hun er vågnet i nat. Så jeg prøvede at ligge med hende i sengen for at få hende til at sove.. så ligger jeg bare ikke godt. Og når jeg så har lagt hende tilbage i sin seng, sov hun 1 time før hun vågnede igen...

Og så bare lige for at toppe det hele, fik jeg en spændingshovedpine i går der bare varede helt til i morges, så selv når jeg kunne sove, sov jeg selv elendigt pga hovedpinen... dybt suk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må man vidst sige ja til... Udvidede mig fra 6 cm og pressede hende ud på 17 min...

Wow! Jeg er misundelig. Jeg udvidede mig relativt hurtigt (begyndte kl 7 morgen og var udvidet kl 18-19 stykker) men så lå jeg også fuldt udvidet i 3 timer før hun kom ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow! Jeg er misundelig. Jeg udvidede mig relativt hurtigt (begyndte kl 7 morgen og var udvidet kl 18-19 stykker) men så lå jeg også fuldt udvidet i 3 timer før hun kom ud...

Det var også dit første barn, ikke? :) Det går gerne noget hurtigere anden gang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh :ditto

Jeg har sendt Søren op og tage over lidt. Nu har jeg kæmpet i en time og jeg gider ikke mere, men det kommer jeg nok til i nat også :prik :(

Skal hun sove der? Altså har I fast sovetidspunkt for hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal hun sove der? Altså har I fast sovetidspunkt for hende?

Vi bikser også - og vi har talt om, at hun måske skulle senere i seng, men hun er på den anden side umulig fra halv otte-tiden :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bikser også - og vi har talt om, at hun måske skulle senere i seng, men hun er på den anden side umulig fra halv otte-tiden :chin:

Lily er selvfølgelig lidt yngre, men vi bruger ikke som sådan sovetider endnu. Altså hun er ved at finde sin egen rytme med 3-4 lure om dagen og som regel sover hun også det meste af aftenen, men hvis hun er vågen, så er hun bare vågen og er med til at se Netflix :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily er selvfølgelig lidt yngre, men vi bruger ikke som sådan sovetider endnu. Altså hun er ved at finde sin egen rytme med 3-4 lure om dagen og som regel sover hun også det meste af aftenen, men hvis hun er vågen, så er hun bare vågen og er med til at se Netflix :p

:) Er egentlig heller ikke en fast sovetid som sådan - hun måtte gerne blive i stuen og være vågen, hvis ikke hun var så sur om aftenen :rolleyes

Typisk går jeg i soveværelset med hende ved halv otte og ammer og vugger, så hun ikke spolerer juniors putning :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Er egentlig heller ikke en fast sovetid som sådan - hun måtte gerne blive i stuen og være vågen, hvis ikke hun var så sur om aftenen :rolleyes

Typisk går jeg i soveværelset med hende ved halv otte og ammer og vugger, så hun ikke spolerer juniors putning :unsure

Ah okay. Vi har vist ikke haft en sur baby endnu. Hun er næsten for nem :blush

Theo vil gerne have, at Lily er med til at putte ham, så jeg sidder nogengange derinde og ammer, mens jeg læser bog for ham :D

Det er meget heldigt, at det kan lade sig gøre, for jeg skal snart være alene med dem i 4 dage :o :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som FruNielsen skrev så går det oftere hurtigere anden gang :) Første gang tog det 26 timer at føde min søn, hvoraf jeg havde presseveer i over en time :)

Og vil lige indskyde, at faktisk ville jeg hellere at det hele tog lidt længere tid, men at der så var ve-pauser. Ve-storm bryder jeg mig bestemt ikke om - heller ikke selvom det kun var 17 min :)

Nej, for det gør eddermameme ondt. Sådan var begge mine fødsler også og de sidste 45 minutter er simpelthen for vilde. Hvis jeg kunne tale, havde jeg bedt om en epidural... (som der jo alligevel ikke havde været mulighed for).

Ve-pauser min bare...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke fan af at baby holder morgenfest Kl 4 i disse dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil er for 4 dag i træk nem at putte - Det har hjulpet efter jeg har flyttet putningen til klokken 21 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, de putninger med en utrøstelig grædende baby :( Jeg bliver så ked af det hver gang, for jeg føler ikke, at jeg læser ham godt nok, når han når at blive SÅ ked af det. Heldigvis kunne jeg efter et stykke tid få sunget ham til ro, og så faldt han i søvn i mine arme. Lille pus altså  :boo

 

Nu håber jeg bare, at han er sit sædvanlige glade jeg i morgen til dåben :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig egentlig lidt til Ester begynder at få lidt rytme... Pt er det jo totalt som vinden blæser hvornår hun spiser, hvornår hun sover, hvor længe hun sover etc...

Lige nu er hun fx vågen hvilket ikke er et super praktisk tidspunkt...

Åh ja, jeg drømmer også om mere faste ramme om tingene her.. Det er selvfølgelig begyndt at komme lidt, men der er lang vej igen. Det var bare rart, hvis man kunne planlægge sin dag lidt mere :rolleyes

Jeg er i øvrigt helt færdig over, at du skal være så meget alene de næste uger - du er en gæv amazone!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig egentlig lidt til Ester begynder at få lidt rytme... Pt er det jo totalt som vinden blæser hvornår hun spiser, hvornår hun sover, hvor længe hun sover etc...

Lige nu er hun fx vågen hvilket ikke er et super praktisk tidspunkt...

Åh ja også mig! Men det virker ikke til at det er snart :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi faktisk haft en rytme ret længe, men jeg er ved at prøve at lave dem om, for det går simpelthen ikke at vi står så sent op nu vi begynder at skulle flere ting. Men så ødelægger det jo alt hvad jeg kender nu af rytme, så jeg ved ikke hvordan det kommer til at blive og har lidt svært ved at se hvordan det skal fungere :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily sov 5 timer i træk i nat :yay

At Theo så vågnede er en anden sag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi faktisk haft en rytme ret længe, men jeg er ved at prøve at lave dem om, for det går simpelthen ikke at vi står så sent op nu vi begynder at skulle flere ting. Men så ødelægger det jo alt hvad jeg kender nu af rytme, så jeg ved ikke hvordan det kommer til at blive og har lidt svært ved at se hvordan det skal fungere :S

Hvis du finder en måde at skubbe en rytme, så sig til, for her ville jeg (af luksus årsager) gerne at hun faldt i søvn en time før om aftenen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem var det, der havde forelsket sig i en Emmaljunga klapvognen? Kan se Babysam har 20% på emmaljunga klapvogne, det er sidste dag i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som FruNielsen skrev så går det oftere hurtigere anden gang :) Første gang tog det 26 timer at føde min søn, hvoraf jeg havde presseveer i over en time :)

Og vil lige indskyde, at faktisk ville jeg hellere at det hele tog lidt længere tid, men at der så var ve-pauser. Ve-storm bryder jeg mig bestemt ikke om - heller ikke selvom det kun var 17 min :)

Av nej det kan jeg godt forstå og levebde forestille mig... Forfærdeligt fænomen. Men selvom jeg var førstegangsfødende havde jeg også ve-storm (er jeg ret sikker på) jeg havde i hvert fald 8 veer over 10 min på et tidspunkt. Min jordemor måtte spørge to andre til råds om jeg skulle have noget vehæmmende. Men eftersom baby havde det godt fik jeg det ikke. Det skal lige siges at jeg på det tidspunkt havde fået epidural så kunne heldigvis ikke mærke det.. kunne blot se op op monitoren at jeg havde mange veer som ikke gav slip og ikke holdt pause. Også pga epiduralen at den sidste del trak ud, fik jeg at vide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig egentlig lidt til Ester begynder at få lidt rytme... Pt er det jo totalt som vinden blæser hvornår hun spiser, hvornår hun sover, hvor længe hun sover etc...

Lige nu er hun fx vågen hvilket ikke er et super praktisk tidspunkt...

Sjovt... jeg drømmer mig tilbage til dengang der var mindre rytme... jeg synes det var så meget nemmere at komme ud og lave ting før den faste rytme.. det var nemmere at få hende til at sove uanset hvor man var. Det var nemmere at give mad da det kun var amning..

Nu vågner vi og spiser morgenmad og leger og så skal hun sove til middag. Når hun vågner skal vi have frokost og maden tager altså bare det længere tid nu og før man ved af det så er kl 14-15 og jeg er stadig ikke kommet ud af døren... og det er snart tid til at starte på at lave aftensmad... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du finder en måde at skubbe en rytme, så sig til, for her ville jeg (af luksus årsager) gerne at hun faldt i søvn en time før om aftenen :)

Hvornår vågner hun om morgenen? Måske det hjælper at vække hende en time tidligere. Så bliver hele dagen måske skubbet... det er i hvert fald planen at prøve det herhjemme snart.. det er dejligt først at stå op kl 8 men er ikke så godt for resten af dagen... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.