M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Så skete det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i dag samlet lillepigens tremmeseng - nu har den stået på værelset og venter i knap en måned. Manden mente man bestemt skulle være to og havde ikke en gang forsøgt - så kunne fru sur og stædig da bare samle den selv - ja ja det tog mig tre timer men samlet er den ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er tredje og sidste lægebesøg overstået. Blank urin, blodtryk på 120/68, sf mål på 29 - fil hørt lillepigens hjerte og hun fik puffet til lægen. Hun ligger og hygger sig på tværs i maven endnu, men det må hun også godt nogle uger endnu. Fik ros for en flot gravid mave og lægen var imponerer over jeg kun havde taget 4 kg på. Er i dag 31+0 og glæder mig sådan til at hun kommer ud til os ❤️❤️ Alt i alt sund og rask mor og baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet sygemeldt nu og resten af graviditeten. Har simpelthen så ondt i mit bækken! :( rigtig øv!

- Så jeg skal ikke så meget nu, andet end at forsøge at holde sammen på mit gamle korpus, her resten af graviditeten og få styr på  de ting der skal være styr på inden jeg føder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet sygemeldt nu og resten af graviditeten. Har simpelthen så ondt i mit bækken! :( rigtig øv!

- Så jeg skal ikke så meget nu, andet end at forsøge at holde sammen på mit gamle korpus, her resten af graviditeten og få styr på de ting der skal være styr på inden jeg føder.

Kender følelsen, blev også sygemeldt for en uge siden pga bækkensmerter .. Øv øv er dog startet til fysioterapeut og det er godt, hun nævnte også at akupunktur kunne være en mulighed mod smerterne.. God bedring herfra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor træls at I er blevet sygemeldt med bækkenløsning - håber I får nogle redskaber til at klare jer igennem dagen. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om at havde jeg ikke været arbejdsløs så havde jeg i hvert fald ikke klaret at arbejde længere, for hold nu op min krop lukke ned med det samme jeg laver det mindste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer der er sygemeldte. Håber sygemeldingen og ro gør, at I kan have det nogenlunde resten af tiden.

 

Jeg klarer mig igennem endnu, men kan bestemt godt mærke min krop.

 

13 arbejdsdage til barsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 uger til barsel ... Puh.. Nogle dage er jeg glad for at arbejde - andre dage kunne jeg godt bruge et hvil - specielt fordi jeg vågner kl 2 om natten for tiden og ikke kan falde i søvn igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:whistling Har man mon for meget tøj, når man har en stor kasse med tøj i str. 56 og 62 primært :whistling Plus det der er i skabet der er nyindkøbt :o

Skal have det organiseret så jeg får et ordentlig overblik, det var så mærkeligt at gense alt babytøjet fra M. :boo :wub Også kan man rigtig se, at vi ikke kendte kønnet :D Hun har godt nok haft en del blå bodyer, som aldrig er blevet brugt, kun vasket :P

 

Tror jeg har en hel plastik-kasse/flyttekasse + to poser med str. 56 og så ca. en flyttekasse pr. str op :oops Det er dog ikke mig der er gået amok, men en masse tøj vi fik forærende den gang vi ventede min datter. Så bare roligt, du har ikke for meget i forhold til mig ;)

Det værste er dog at det stort set alt sammen er pigetøj....så hvis det bliver en dreng, så har vi ikke særlig meget tøj (selvom manden hårdnakket siger at barnet er ligeglad med om det har lyserødt på... Det er mor altså ikke!) Så jeg trøster mig med juleaften og januarudsalg, hvis vi får en dreng :shop :badgirl

 

Er ked af at høre at flere af jer er blevet sygemeldt. Håber I har det godt på trods! :kram

Er faktisk også selv blevet sygemeldt, hvilket er grundet til at jeg ikke lige har haft tid og overskud til at være herinde. Har haft problemer med blødning og har været inde på hospitalet til undersøgelse og scanning hver gang...og ofte 24timers observation.. Heldigvis har der intet været med baby, som er meget aktiv inde i sin hule! :) Efter de første gange blev jeg ret træt af at bare ligge i en kedelig seng, hvor jeg bare skulle informere om evt. blødning og fik tjekket mit blodtryk en gang imellem. Så har været hjemme efterfølgende og taget derud hvis jeg har blødt igen. Men det er dejligt at de er så søde og tjekker en efter. Men fik at vide fra dem og egen læge at jeg skulle tage den med ro, så jeg blev derfor sygemeldt fra mit arbejde. Hvilket nok også er meget godt, for er godt nok halvdød og energiforladt fra tid til anden. Men heldigvis stoppede al blødning (både frisk og gammel) her i sidste uge!! :wee Så satser på det holder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mig som er førstegangs og ind imellem kan panikke og blive ked når i tænker på kommende fødsel og om man nu har alting klar osv...synes efter jeg har sorteret babytøj og lagt i kommode så er jeg i tvivl om vi har nok..og om det er de rigtige ting vi har til et vinterbarn osv...og ved vi ikk har købt alt endnu men er os i tvivl hvad vi mangler som er nødvendigt i forhold til ting som bare er rare at have fra start...

Og så tænker jeg til tider en del over hvordan det vil påvirke vores liv og hverdag om han nu får legekammerater, om folk vi kender kommer til at ku li ham..osv...sys nemlig generelt ik folk altid viser den store interesse for at vi venter os...måske fordi de fleste har børn i forvejen...osv..ak ja...ku bar godt tænke mig at følges med nogen så jeg ku snakke med andre end min mand om alle tankerne...

Nå men heldigvis glæder vi os det meste af tiden, det andet her er kun når tankerne lige får frit løb :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Girly1988 :kram

Den sårbarhed, er bare så god (selvom du ikke føler det sådan lige nu). Du er ved at blive mor <3 Den omsorg og ked-af-det-hed du føler er en del af det at blive mor <3

 

Hvis du ikke lige står og har nogen veninder der er på samme "stadie" som dig, i dit liv lige nu- så kan jeg varmt anbefale at du opsøger nogle fora, hvor du kan mødes med andre i din situation. Fx via online fora som dette :) Måske er der andre førstegangsfødende fra denne terminsgruppe, som bor i nærheden- måske findes der andre?

 

Prøv at undersøge mulighederne. Det er SÅ rart at have nogen at dele tankerne med, om alt det nye der skal ske, og de følelser man har.. Du får først tildelt en mødregruppe efter fødslen- som du kan bruge til samme formål- så det kan godt betale sig at være lidt proaktiv allerede nu :)

- Jeg tror egentlig ikke det er fordi folk ikke har interesse, men nok mere at man er så opslugt af sit eget liv- og hurtigt glemmer hvordan det var at være førstegangsfødende/mor <3 Jeg tror at hvis du åbner lidt op omkring dine følelser, fx til veninder som måske har børn i forvejen- så vil de modtage det med åbenhed og omsorg. Det kan godt være svært at være veninde til en førstegangsfødende, for man vil heller ikke "blande sig" og være skyld i at hun føler at man belærer eller andet i den dur. Så prøv at tage initiati til at snakke om dine bekymringer- måske er du slet slet ikke så alene som du føler dig indimellem :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Girly1988 :kram

Den sårbarhed, er bare så god (selvom du ikke føler det sådan lige nu). Du er ved at blive mor <3 Den omsorg og ked-af-det-hed du føler er en del af det at blive mor <3

 

Hvis du ikke lige står og har nogen veninder der er på samme "stadie" som dig, i dit liv lige nu- så kan jeg varmt anbefale at du opsøger nogle fora, hvor du kan mødes med andre i din situation. Fx via online fora som dette :) Måske er der andre førstegangsfødende fra denne terminsgruppe, som bor i nærheden- måske findes der andre?

 

Prøv at undersøge mulighederne. Det er SÅ rart at have nogen at dele tankerne med, om alt det nye der skal ske, og de følelser man har.. Du får først tildelt en mødregruppe efter fødslen- som du kan bruge til samme formål- så det kan godt betale sig at være lidt proaktiv allerede nu :)

- Jeg tror egentlig ikke det er fordi folk ikke har interesse, men nok mere at man er så opslugt af sit eget liv- og hurtigt glemmer hvordan det var at være førstegangsfødende/mor <3 Jeg tror at hvis du åbner lidt op omkring dine følelser, fx til veninder som måske har børn i forvejen- så vil de modtage det med åbenhed og omsorg. Det kan godt være svært at være veninde til en førstegangsfødende, for man vil heller ikke "blande sig" og være skyld i at hun føler at man belærer eller andet i den dur. Så prøv at tage initiati til at snakke om dine bekymringer- måske er du slet slet ikke så alene som du føler dig indimellem :kram

Tak for dit lange gode indlæg.

Jeg har i dette forum søgt efter noget brugbart netværk, har indtil videre mødtes med en herinde fra så det er bestemt en mulighed for at finde nogen at tale med om forskellige ting.

Derudover går jeg os til aqua yoga hvor jeg falder lidt i snak med andre gravide, og det hjælper osse lidt :-)

Ska holde noget tøsehygge her inden så længe så vil måske benytte lejligheden til at åbne lidt op som du skriver...det kan jo som sagt være mig der føler som jeg gør uden måske at hsve grund til det...det må jeg lige se :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mig som er førstegangs og ind imellem kan panikke og blive ked når i tænker på kommende fødsel og om man nu har alting klar osv...synes efter jeg har sorteret babytøj og lagt i kommode så er jeg i tvivl om vi har nok..og om det er de rigtige ting vi har til et vinterbarn osv...og ved vi ikk har købt alt endnu men er os i tvivl hvad vi mangler som er nødvendigt i forhold til ting som bare er rare at have fra start...

Og så tænker jeg til tider en del over hvordan det vil påvirke vores liv og hverdag om han nu får legekammerater, om folk vi kender kommer til at ku li ham..osv...sys nemlig generelt ik folk altid viser den store interesse for at vi venter os...måske fordi de fleste har børn i forvejen...osv..ak ja...ku bar godt tænke mig at følges med nogen så jeg ku snakke med andre end min mand om alle tankerne...

Nå men heldigvis glæder vi os det meste af tiden, det andet her er kun når tankerne lige får frit løb :-)

 

Kender til alt det du skriver. Er så nervøs og har modsat dig ingen venner/veninder som har børn eller børn på vej - de er allesammen helt andre steder i livet, og jeg er så bange for at min allerede begrænsede omgangskreds, der bor et stykke fra mig forsvinder helt. Har boet i den her by i 5 år nu og har ikke fået en eneste ven herude, min mand har en stor omgangskreds, men det er ikke noget jeg som sådan er en del af. Håber virkelig på en god mødregruppe. 

 

Men jeg tænker også hele tiden, åh nej kan jeg gøre det her godt nok, hvordan kan jeg hjælpe min lille pige bedst muligt så hun ikke bliver så ensom som jeg var som barn og ung (og stadigvæk). - kunne virkelig også godt bruge nogle at dele sine tanker med. Og er personligt rigtig træt af at jeg ikke bor tættere på dig, fordi du netop virker som en jeg ville snakke godt med og have en del til fælles med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender til alt det du skriver. Er så nervøs og har modsat dig ingen venner/veninder som har børn eller børn på vej - de er allesammen helt andre steder i livet, og jeg er så bange for at min allerede begrænsede omgangskreds, der bor et stykke fra mig forsvinder helt. Har boet i den her by i 5 år nu og har ikke fået en eneste ven herude, min mand har en stor omgangskreds, men det er ikke noget jeg som sådan er en del af. Håber virkelig på en god mødregruppe. 

 

Men jeg tænker også hele tiden, åh nej kan jeg gøre det her godt nok, hvordan kan jeg hjælpe min lille pige bedst muligt så hun ikke bliver så ensom som jeg var som barn og ung (og stadigvæk). - kunne virkelig også godt bruge nogle at dele sine tanker med. Og er personligt rigtig træt af at jeg ikke bor tættere på dig, fordi du netop virker som en jeg ville snakke godt med og have en del til fælles med.

Først og fremmest tak for de pæne ord, det varmer at få at vide nogen kunne tænke sig at ses og snakke sammen :-)

Vi er lige flyttet i hus i Taulov her i sommer og håber også på at komme i en god mødregruppe for at få skabt os noget mere netværk end vores nuværende vennekreds.

Nu ved jeg ikke din mands holdning til det når nu du siger han har en stor omgangskreds, men min mand vil gerne at vi finder nogle vi kan ses med som par og som er samme sted som os. Altså førstegangsforældre og alt hvad det nu indebærer :-) Kan se i bor i århus, har i bil eller hvordan ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest tak for de pæne ord, det varmer at få at vide nogen kunne tænke sig at ses og snakke sammen :-)

Vi er lige flyttet i hus i Taulov her i sommer og håber også på at komme i en god mødregruppe for at få skabt os noget mere netværk end vores nuværende vennekreds.

Nu ved jeg ikke din mands holdning til det når nu du siger han har en stor omgangskreds, men min mand vil gerne at vi finder nogle vi kan ses med som par og som er samme sted som os. Altså førstegangsforældre og alt hvad det nu indebærer :-) Kan se i bor i århus, har i bil eller hvordan ? :-)

Tak hvor er du sød. Ja vi har bil - min mand han er lidt sær, han er ikke så imødekommende overfor mine venner, kollegaer whatever, han har "nok" så at sige i sin egen omgangskreds - men jeg tror på (håber) at når vi bliver forældre han ser hvor lidt han egentlig har til fælles med en del af dem han omgåes, og hellere vil have nogle flere fælles venner der er samme sted som os i livet (altså de der fodbold guttere på 18-25 år er jo noget andet end en mand på 33 der er gift og har baby, han er nok bare rigtig meget drengerøv). - Men skal også siges min mand arbejder aften og nat og hveranden weekend så han er ikke den nemmeste at planlægge ting med - men evt. kunne vi to jo til snart snakke evt. mødes - kan snildt komme forbi når du får barsel - er selv arbejdsløs indtil barsel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak hvor er du sød. Ja vi har bil - min mand han er lidt sær, han er ikke så imødekommende overfor mine venner, kollegaer whatever, han har "nok" så at sige i sin egen omgangskreds - men jeg tror på (håber) at når vi bliver forældre han ser hvor lidt han egentlig har til fælles med en del af dem han omgåes, og hellere vil have nogle flere fælles venner der er samme sted som os i livet (altså de der fodbold guttere på 18-25 år er jo noget andet end en mand på 33 der er gift og har baby, han er nok bare rigtig meget drengerøv). - Men skal også siges min mand arbejder aften og nat og hveranden weekend så han er ikke den nemmeste at planlægge ting med - men evt. kunne vi to jo til snart snakke evt. mødes - kan snildt komme forbi når du får barsel - er selv arbejdsløs indtil barsel.

Hvad angår arbejde og planlægning er min mand heller ikke den nemmeste da han er chauffør, og også har weekendarbejde...men synes os det er et spørgsmål om prioritering og vilje hvis man har nogen man gerne vil ses med :-)

Synes det lyder som en god ide, at vi to kan mødes og se om vi har noget at snakke om osv. til en start så kan vi altid tage den derfra :-) vil helt sikkert gerne have besøg når min barsel begynder :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad angår arbejde og planlægning er min mand heller ikke den nemmeste da han er chauffør, og også har weekendarbejde...men synes os det er et spørgsmål om prioritering og vilje hvis man har nogen man gerne vil ses med :-)

Synes det lyder som en god ide, at vi to kan mødes og se om vi har noget at snakke om osv. til en start så kan vi altid tage den derfra :-) vil helt sikkert gerne have besøg når min barsel begynder :-)

Kunne være super. Ej men min mand han er lidt sjov, han mener selv han er genert og ikke ret god til fremmede, og det er bare slet slet ikke tilfældet, han kan føre en samtale med alle folk helt naturligt, hvor jeg derimod er en klods til smalltalk og er genert. 

 

Vi må lige snakkes ved når du har mere overskud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 ugers undersøgelse hos lægen klaret. Der var godt nok ikke meget at komme efter.

 

"Jeg har fået ondt i bækkenet"

"Du kan få nogle øvelser at lave til at aflaste" <_<

 

Ellers var alt fint. Lægen var ikke sikker på, om hovedet stod nede i bækkenet endnu - "men jeg skriver, at det gør det". Øh, okay :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 ugers undersøgelse hos lægen klaret. Der var godt nok ikke meget at komme efter.

 

"Jeg har fået ondt i bækkenet"

"Du kan få nogle øvelser at lave til at aflaste" <_<

 

Ellers var alt fint. Lægen var ikke sikker på, om hovedet stod nede i bækkenet endnu - "men jeg skriver, at det gør det". Øh, okay :blink

Hold da op en "god" læge. Hey i det mindste har du fået et par øvelser håber de kan afhjælpe dig lidt. Er det ikke lidt dumt at skrive baby sidder med hovedet nedad når man ikke er sikker? 

 

Du skal vel forhåbentlig til jordemoder som tjekker det, så du ikke risikere at hun vender forkert hende lillesøster. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud, er det allerede i uge 32??

Det havde jeg helt svedt ud... altså, føler jeg render til kontrol en gang om ugen efterhånden :oopsSynes ikke rigtig behovet er der.. Vil lige hører ham ad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er lægen booket til 32 ugers us 30.10 kl. 10.30- Nemt at huske :D Det er også vores bryllupsdag :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er lægen booket til 32 ugers us 30.10 kl. 10.30- Nemt at huske :D Det er også vores bryllupsdag :wub

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået vand i hænderne <_<

Torsdag hos lægen var der intet, men i går og i dag er mine fingre hævet, så min vielsesring har været svær at få af. Nu har jeg hængt den i min halskæde - tør ikke have den på mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det, når alt bare er imod en ? Synes hovedsageligt at jeg kun har haft gode gravid-dage, men i dag er simpelhen en ØV dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået vand i hænderne <_<

Torsdag hos lægen var der intet, men i går og i dag er mine fingre hævet, så min vielsesring har været svær at få af. Nu har jeg hængt den i min halskæde - tør ikke have den på mere.

<_< Hvor irriterende, men heller nu end du står og ikke kan få den af :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER