M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Jeg er fuldstændig smadret efter en masse arbejde i min søsters have onsdag, eksamen torsdag, 60 års fødselsdag hele fredag, have arbejde og klargøring til 13 gæster til brunch samt rengøring lørdag og huset fuld ad gæster i dag. Kan knap gå så ondt i min lænd (og trækken ned i ballerne) har jeg. Nakken og skuldrene værker og maven er helt anspændt nu. Er dødtræt men kan ikke finde ro.

På den positive side ved al den nærmeste familie og venner at vi skal have barn, og alle er vildt glade. Nu glæder vi os til nakkefoldsscanning på onsdag så resten af familien og venner/bekendte kan få det at vide.

Nåh ja også gav min ene søster os (manden min) det første til baby i gave, nemlig et par små hvide uld sokker og en AGF body :-D

Det lyder som nogle hårde dage! Håber du fandt ro og fik sovet godt.

Dejligt at nyheden er ude :loveshower Jeg glæder mig snart til at fortælle det til resten af verden - efter onsdag i næste uge ;)

Glæder mig til god NF-opdatering på onsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så står den på VJ i dag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på VJ i dag :glad

 

:glad

 

(og hvad står VJ lige for? :chin: ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad

(og hvad står VJ lige for? :chin: ;))

Vandrejournal :P :D

Har dog ikke fået den med hjem, de afventer svar på diverse blodprøver også sender de den videre og jeg kan få den med hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer, har været væk herfra længe da jeg har ligget meget meget syg af graviditeten! Er stadig lidt syg, men det er blevet bedre, så nu glæder jeg mig til at få læst alle de nye indlæg (der er mange :D ).. Jeg håber i har det godt og at i ikke har haft/har det ligeså skidt som mig :)..

Lige en ting, kan i se på jeres maver at i er gravide?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer, har været væk herfra længe da jeg har ligget meget meget syg af graviditeten! Er stadig lidt syg, men det er blevet bedre, så nu glæder jeg mig til at få læst alle de nye indlæg (der er mange :D ).. Jeg håber i har det godt og at i ikke har haft/har det ligeså skidt som mig :)..

Lige en ting, kan i se på jeres maver at i er gravide?:)

Hej. Velkommen tilbage godt at høre du har det bedre. Har os haft det skidt men er heldigvis også i bedring og satser på arbejds start på mandag så må vi se hvordan det går :-)

Jeg kan godt se på min mave nu at jeg er gravid, men det er tydeligst om aftenen...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Velkommen tilbage godt at høre du har det bedre. Har os haft det skidt men er heldigvis også i bedring og satser på arbejds start på mandag så må vi se hvordan det går :-)

Jeg kan godt se på min mave nu at jeg er gravid, men det er tydeligst om aftenen...:-)

Tak :).. Har du også været plaget af opkast?!

Ja hvorfor er det at det tit er værst om aftenen?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :).. Har du også været plaget af opkast?!

Ja hvorfor er det at det tit er værst om aftenen?:)

Ja har også kastet op de værste dage..puha...har været sygemeldt næsten 6 uger såå håber det snart er tid til at nyde graviditeten lidt og leve som man plejer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja har også kastet op de værste dage..puha...har været sygemeldt næsten 6 uger såå håber det snart er tid til at nyde graviditeten lidt og leve som man plejer :-)

Krydser fingre for dig :) og ja det ku være rart at "leve" lidt igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer, der har en sikkerhedssele til gravide - eller hørt godt om dem ? :)

Vi skal om 1 mdr ud og køre langt, da vi skal på ferie - det bliver en køretur på ca 18 timer.

Jeg er egentligt lidt i tvivl, om jeg skal investere i sådan en sikkerhedssele ? Jeg er ved at få lidt mave - men har jo slet ikke stor mave endnu ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer, der har en sikkerhedssele til gravide - eller hørt godt om dem ? :)

Vi skal om 1 mdr ud og køre langt, da vi skal på ferie - det bliver en køretur på ca 18 timer.

Jeg er egentligt lidt i tvivl, om jeg skal investere i sådan en sikkerhedssele ? Jeg er ved at få lidt mave - men har jo slet ikke stor mave endnu ...

Jeg er også meget i tvivl. Læste et sted at de blev anbefalet fra uge 8, men hvem der lige anbefalede det kan jeg ikke huske. Min mor nævnte at man vist kunne låne dem i stedet for at købe en ? Måske det var værd at undersøge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lånt sådan en sele i min første graviditet, men fik ikke brugt. Den skulle op mellem benene og det synes jeg var besværligt, når jeg mest gik i kjole og nederdele. Jeg trak bare selestykket godt ned under maven og oplevede ikke gener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også meget i tvivl. Læste et sted at de blev anbefalet fra uge 8, men hvem der lige anbefalede det kan jeg ikke huske. Min mor nævnte at man vist kunne låne dem i stedet for at købe en ? Måske det var værd at undersøge..

Ok tak :) Tror lige jeg vil undersøge det med hvor man kan leje/lån selen. Det er alligevel man timer vi skal køre ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lånt sådan en sele i min første graviditet, men fik ikke brugt. Den skulle op mellem benene og det synes jeg var besværligt, når jeg mest gik i kjole og nederdele. Jeg trak bare selestykket godt ned under maven og oplevede ikke gener.

Nåh ja, den skal sidde mellem benene ...tror jeg jeg vil leje/låne en. Kan se de koster 350 kr. Det er jo ikke alt verden ... Men hvis jeg kun får den brugt til turen, kan jeg ligeså godt leje eller købe billigt et sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begynder snart at tælle ned til NF. Glæder mig så meget til første bekræftelse på, at spiren har det godt - og at kunne fortælle nyheden, så jeg ikke skal (forsøge at) skjule træthed og kvalme mere.

Har det på samme måde (synger: kun 3 dage tilbaaage), selvom det ikke er første gang jeg kommer til at se den lille :D Bliver så dejligt at vide at man er kommet forbi de 12+ uger og kan dele det med familien :7himmel

 

:( den gør mig så lad og småsur, min lunte har været så kort de seneste dage, særligt overfor manden ;)

Du er ikke den eneste.. Min mand har også bemærket at jeg nemt snerrer af ham (det hjælper ikke på det at det ofte er fordi jeg ikke får spist nok pga kvalme, hvilket jo kun gør kvalmen værre...). Derudover hjælper det heller ikke på humøret at jeg skal skrive bachelor og pakke så vi kan flytte i næste måned... *suk*

 

Jeg er fuldstændig smadret efter en masse arbejde i min søsters have onsdag, eksamen torsdag, 60 års fødselsdag hele fredag, have arbejde og klargøring til 13 gæster til brunch samt rengøring lørdag og huset fuld ad gæster i dag. Kan knap gå så ondt i min lænd (og trækken ned i ballerne) har jeg. Nakken og skuldrene værker og maven er helt anspændt nu. Er dødtræt men kan ikke finde ro.

På den positive side ved al den nærmeste familie og venner at vi skal have barn, og alle er vildt glade. Nu glæder vi os til nakkefoldsscanning på onsdag så resten af familien og venner/bekendte kan få det at vide.

Nåh ja også gav min ene søster os (manden min) det første til baby i gave, nemlig et par små hvide uld sokker og en AGF body :-D

Wow, sikke et tætpakket skema... Husk at passe på dig selv :kram2

 

Hej med jer, har været væk herfra længe da jeg har ligget meget meget syg af graviditeten! Er stadig lidt syg, men det er blevet bedre, så nu glæder jeg mig til at få læst alle de nye indlæg (der er mange :D ).. Jeg håber i har det godt og at i ikke har haft/har det ligeså skidt som mig :)..

Lige en ting, kan i se på jeres maver at i er gravide? :)

Dejligt du har det bedre :) Har selv fået lidt mave, men ved ikke hvor meget der er baby og hvor meget der er luft i maven - for synes at min mave er ret flad om morgenen og værre om aftenen.

 

Er der nogle af jer, der har en sikkerhedssele til gravide - eller hørt godt om dem ? :)

Vi skal om 1 mdr ud og køre langt, da vi skal på ferie - det bliver en køretur på ca 18 timer.

Jeg er egentligt lidt i tvivl, om jeg skal investere i sådan en sikkerhedssele ? Jeg er ved at få lidt mave - men har jo slet ikke stor mave endnu ...

Overvejede det i min sidste graviditet, men købte den aldrig. Tog i stedet mave-selen op over det øverste af maven = lige under brysterne (tænkte at det var sikrest for baby, da den jo gror sig større i bunden). Men hvis du ønsker sikkerheden, så gør det da. Om ikke andet kig på dba eller guloggratis (eller herinde, der er vist en salgsmappe) og se om du kan finde en brugt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer, der har en sikkerhedssele til gravide - eller hørt godt om dem ? :)

Vi skal om 1 mdr ud og køre langt, da vi skal på ferie - det bliver en køretur på ca 18 timer.

Jeg er egentligt lidt i tvivl, om jeg skal investere i sådan en sikkerhedssele ? Jeg er ved at få lidt mave - men har jo slet ikke stor mave endnu ...

Jeg har købt en. Jeg er meget glad for den, fordi den gør at der slet ikke er tryk på maven. I øvrigt er den jo også mere sikker for baby i tilfælde af en ulykke, da trykket i selen så er længere nede end babyen ligger og babyen bliver derfor ikke trykket. Min sidder fast i bilen og nu kører jeg aldrig uden. Jeg er 13+4 og man er ikke i tvivl om at jeg er gravid længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er selen i hus ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har hørt til Secret! Er lidt bekymret ovenpå hendes sidste Update med lidt blod :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har hørt til Secret! Er lidt bekymret ovenpå hendes sidste Update med lidt blod :(

 

Nej, desværre. Jeg har også tjekket herinde flere gange over weekenden. Håber hun bare har haft hyggelige ting at gøre :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NF i morgen :O :)

 

Spændt og lidt nervøs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NF i morgen :O :)

 

Spændt og lidt nervøs!

. Ihhhhh hvor spændende:) kan godt forstå du er nervøs, men krydser fingre for alt går som det skal (og mon ikke )

Skriv hvordan det er gået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NF i morgen :O :)

Spændt og lidt nervøs!

:yay Det bliver så spændende med første kig, er nu helt sikker på, at det kommer til at gå godt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en dag underdrejet med kvalme :( Jeg forstår det virkelig ikke og aner ikke hvad jeg skal gøre, for at blive det kvit <_< Jeg bliver sulten, men får kvalme af at spise, men hvis ikke jeg spiser, så går det helt galt :blink Jeg forsøger at få 3-4 liter væske, hvilket går okay, for jeg er konstant tørstig, stadigvæk. Jeg er stadig møgtræt og laver virkelig ikke dagens gode gerning mens M. Er i DP :blush Jeg forsøger at sove lidt, men det er mest hvile, for jeg flimmersover, så jeg hører alt omkring mig- men småsover indimellem. Er spændt på om det er jernmangel eller hvad. Skal til, formentlig sidste, ugentlige lægebesøg her over middag- også skulle jeg gerne få VJ med hjem :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sødt af jer at tænke på mig! :) Jeg er bare Såååå træt, at jeg ikke får kigget herind hver dag... Jeg vender tilbage når der er mere overskud på kontoen, og jeg har været til NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej gravide piger :-)

Jeg er begyndt at tage graviJern, men vil lige sikrer mig at jeg tager dem rigtigt.

Jeg mener at man ikke må tage det sammen med et måltid, men det bliver besværligt, for jeg spiser konstant (ellers bliver jeg dårlig). Men om aften en halv times tid ind jeg går i seng tager jeg en, og skylder den med med et glas vand. Bliver ofte dårlig når jeg har lagt mig i sengen, men en Capri-sonne reder natten når jeg har drukket lidt. Men tror i jeg skal undgå at drikke en Capri-sonne ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER