M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Åhhh ha!!

Tidligere på aftenen konstaterede jeg, at jeg havde blodigt urin, så jeg tænker, at jeg har en blærebetændelse der driller. Så det får jeg tjekket i morgen hos egen læge. Her i løbet af aftenen kan jeg godt mærke, at det føles som om jeg har store mængder af udflåd, det er jeg vant til, så det tænker jeg ikke mere over. Før jeg så kommer ud på toilettet og gør klar til natten, hvor jeg konstaterer at trusseindlægget er tungt, altså er der 2 muligheder: sivende fostervand eller jeg småtisser pga. Blærebetændelse! Har en lille krillerhoste, som godt kan forårsage lækage, så derfor er det også en mulighed!

sandsynligheden for blærebetændelse er større end sivende fostervand, men for fanden også- min hjerne er slet ikke samarbejdsvillig! Jeg synes det er overkill at søge Vagtlægen pga. Det her, og vil helst vente til i morgen, hvor jeg kan få tjekket urinen hos lægen så snart de åbner. Og få en omgang Sulfametizol til skidtet! Det er alligevel kun 1. UVI i denne graviditet, med M. Havde jeg det 3 gange!

:kiss  :kram åh jeg er så ked af du har alle de problemer - er du tryg ved at vente til imorgen - såfremt at det er vandafgang? krydser fingre for det "bare" er en blærebetændelse.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kiss :kram åh jeg er så ked af du har alle de problemer - er du tryg ved at vente til imorgen - såfremt at det er vandafgang? krydser fingre for det "bare" er en blærebetændelse.

Hvis trusseindlægget bliver ved med at blive tungt, så må jeg hellere ringe til JM- men jeg håber ikke det bliver nødvendigt.. Det SKAL det ikke blive..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis trusseindlægget bliver ved med at blive tungt, så må jeg hellere ringe til JM- men jeg håber ikke det bliver nødvendigt.. Det SKAL det ikke blive..

Det bliver det ikke - BASTA - nu skal der altså være noget medgang i den graviditet med lillebror - han har bare at blive derinde og have det godt de sidste 2 måneder  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis trusseindlægget bliver ved med at blive tungt, så må jeg hellere ringe til JM- men jeg håber ikke det bliver nødvendigt.. Det SKAL det ikke blive..

Åh søde, sikke meget du skal stå model til :kram

Håber du har fået sovet og kan få hurtig afklaring hertil morgen!

Kæmpe :kram2 - tænker på dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh søde, sikke meget du skal stå model til :kram

Håber du har fået sovet og kan få hurtig afklaring hertil morgen!

Kæmpe :kram2 - tænker på dig!

Tak piger :kram

En Update:

Nå.. Ingen UVI, men blod i urinen! Lægen tjekkede yderligere urinen, men fandt intet. Så for en sikkerheds skyld er den sendt til dyrkning, der kommer svar mandag eller tirsdag.

Blodet kan skyldes flere ting: optakt til fødsel, derfor alligevel en mulighed for at det er fostervand der siver. Eller min krops latterlige måde at håndtere en graviditet og der er blødning under opsejling. Så er sendt hjem til ro og hvile! Skidt tidspunkt når manden skal på arbejde fra i morgen tidlig, efter han har haft fri i 1 uge Men han har lovet at taget M. Så godt som muligt i dag.

Jeg skal holde kontakt med JM over weekenden og være opmærksom på om det er udflåd eller hvad der kommer ud! Knap så nemt når mine elskede Always trusseindlæg er forpester med odeur control, så de stinker af blomster Så har taget et bind på istedet.

Bliver jeg for utryg, så bliver jeg tjekket. Jeg tror nu bare det er min krop der er sær!! En fødsel er ikke velkommen endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tarveligt at din krop skal te sig sådan og give alle de bekymringer søde...sender en bunke kram til dig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har skrevet til dig i "Gravid - smalltalk", men også herinde mener jeg, at der er aftaler mellem din krop og jeg, der ikke bliver overholdt - ikke i orden!

 

Håber din krop snart tager sig sammen og ruger stille og roligt på lillebror indtil en gang i december!

 

:kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har skrevet til dig i "Gravid - smalltalk", men også herinde mener jeg, at der er aftaler mellem din krop og jeg, der ikke bliver overholdt - ikke i orden!

Håber din krop snart tager sig sammen og ruger stille og roligt på lillebror indtil en gang i december!

:kram2 :kiss

Er er så søde piger :kram2

Hvordan går det med jer? Nyder I barsel

Også alle andre herinde- er vi ikke ved at være på barsel de fleste? :)

Jeg skal til skanning i morgen for at tjekke fostervand og udelukke afkortning af livmoderhals.. Der er ingen spor af UVI what so ever. Og status er stadig blod i urinen og når jeg tørrer mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik at vide idag af jordemoder at mine kraftige smerter jeg fik i sidste uge at det er ligamentsmerter..og dem vil der komme flere af den sidste tid her....tænker bare av for den så...men ak ja han skal jo snart ud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til 3. og sidste lægebesøg i dag. Hun målet ham til at ligge i den store ende af skalaen - håber ikke jeg skal føde en "kæmpe baby "

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebebs - hvordan går det?? :)
- Går ikke ud fra du endte i fødsel, men er nysgerrig alligevel :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskebebs - hvordan går det?? :)

- Går ikke ud fra du endte i fødsel, men er nysgerrig alligevel :kiss

:kiss

Det var lidt mere spændende end forventet at komme til tjek og endte ud med en indlæggelse.

Livmoderhalsen var afkortet og de mistænkte sivende fostervand med tegnblødning (blødningen kom fra skeden og ikke urinen). Onsdag fik jeg lavet en fibronektintest, som er en test der kan fortælle om man er i høj risiko for at gå i fødsel indenfor de næste 14 dage, den var positiv. Så jeg fik lungemodner, opstart i Lutinus (skal hjælpe slimhinden med at holde på fosteret) , blodfortyndende medicin og sexede støttestrømper samt besked om at jeg holder mig i hvile medmindre jeg: skal på toilet, have mad, drikke eller medicin! Vi skal meget gerne holde den lille derinde i varmen i 2 uger mere, derefter så lader de det hele gå sin gang. At testen var positiv er ikke = med fødsel indenfor de næste 14 dage, men risikoen er forhøjet, som de sagde, så kan jeg gå i fødsel om 3 timer, 1 uge eller måske først til termin, man ved det ikke med sikkerhed. Jeg håber dog, at jeg kan holde på den bette november måned ud, gerne lidt længere, men første mål er indtil den 11/11 - også dernæst sidst i november, hvor jeg når "normal termin".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Ønskebebs altså - håber sådan din krop vil holde på lillebror nogle uger endnu.  :kiss

 

 

 

Ellers vil jeg bare råbe jubii 4 uger til termin i dag  :loveshower  og første dag på officiel barsel og ikke bare som jobsøgende længere 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Ønskebebs altså - håber sådan din krop vil holde på lillebror nogle uger endnu. :kiss

Ellers vil jeg bare råbe jubii 4 uger til termin i dag :loveshower og første dag på officiel barsel og ikke bare som jobsøgende længere

:kiss Det håber jeg også.

Tillykke med milepælen :yay Det er vildt, så kan det jo snart være :)

BTW - girls så er vi hoppet i terminsgruppen, det kommer tæt på, så få i bare gang i de babyer der er indenfor normal termin, jeg venter gerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss Det håber jeg også.

Tillykke med milepælen :yay Det er vildt, så kan det jo snart være :)

BTW - girls så er vi hoppet i terminsgruppen, det kommer tæt på, så få i bare gang i de babyer der er indenfor normal termin, jeg venter gerne ;)

 

 

Tusind tak - ja det er vildt, min stakkels mand er også allerede helt rundt på gulvet, bare jeg har en plukve eller trækker vejret en lille smule anderledes spørger han straks om det er nu. 

Han er heller ikke sikker på han tør tage til julefrokost i weekenden for hvad nu hvis jeg går i fødsel, for han siger selv at for ham er det enten eller med at tage afsted, enten tager han afsted og drikker sig fuld eller så bliver han hjemme. Jeg har sagt han gerne må tage afsted, men han er selv noget forbeholden (han ved han ikke vil kunne sige kun 2 øl, og han kan åbenbart ikke hygge sig når de andre drikker hvis han er ædru). Og han er nervøs for om han som (altid) får 2 dages tømmermænd efterfølgende. 

 

Regner faktisk ikke med at hun kommer før tidligst den 24. november - ved simpelthen ikke hvorfor 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak - ja det er vildt, min stakkels mand er også allerede helt rundt på gulvet, bare jeg har en plukve eller trækker vejret en lille smule anderledes spørger han straks om det er nu.

Han er heller ikke sikker på han tør tage til julefrokost i weekenden for hvad nu hvis jeg går i fødsel, for han siger selv at for ham er det enten eller med at tage afsted, enten tager han afsted og drikker sig fuld eller så bliver han hjemme. Jeg har sagt han gerne må tage afsted, men han er selv noget forbeholden (han ved han ikke vil kunne sige kun 2 øl, og han kan åbenbart ikke hygge sig når de andre drikker hvis han er ædru). Og han er nervøs for om han som (altid) får 2 dages tømmermænd efterfølgende.

Regner faktisk ikke med at hun kommer før tidligst den 24. november - ved simpelthen ikke hvorfor

Hehe.. Ja, de mænd kommer på lidt af en prøve på det stadie :P Manden kigger også ret ofte på mig i de her dage, for at vurdere sagen, hvis jeg lyder anderledes- men han ved godt, at jeg reelt godt kan skjule det, hvis det skulle være! MEN det gør jeg jo ikke, sådan som tingene er. Vi skal reagerer hurtigt, hvis jeg får noget der ligner veer eller plukveer der fortsætter, selv ved afslapning.

Men ved den første var han også nervøs og havde sagt nej til at stå vagt til nogle koncerter- men på dagen, som var 1 uge efter termin, manglede der stadig folk og han ville så afsted. Jeg var så sur og håbede at jeg gik i fødsel og fødte hurtigt, bare for at være dum og træls :badgirl Men samtidig så ville jeg jo gerne have ham afsted, for han var ved at blive vanvittig af uvished og venten! Jeg havde termin midt i hans sommerferie, så vi havde haft maaange dage sammen :D Han skrev og ringede hver time mens han var væk- og svarede jeg ikke, så var der total panik i hans stemme og beskeder :rolleyes

Hvis du har mod på at være alene, så lad manden tage afsted, hellere nu end når den lille er kommet :kiss I skal nok finde ud af det :)

Egentlig var planen her, at manden skulle få "løbet af" ift. Bijob og hobby før den lille kommer, det er så sat på standby indtil videre ;) Men det er nu fordi jeg jo ikke må lave alverden og vi har tumlingen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. Ja, de mænd kommer på lidt af en prøve på det stadie :P Manden kigger også ret ofte på mig i de her dage, for at vurdere sagen, hvis jeg lyder anderledes- men han ved godt, at jeg reelt godt kan skjule det, hvis det skulle være! MEN det gør jeg jo ikke, sådan som tingene er. Vi skal reagerer hurtigt, hvis jeg får noget der ligner veer eller plukveer der fortsætter, selv ved afslapning.

Men ved den første var han også nervøs og havde sagt nej til at stå vagt til nogle koncerter- men på dagen, som var 1 uge efter termin, manglede der stadig folk og han ville så afsted. Jeg var så sur og håbede at jeg gik i fødsel og fødte hurtigt, bare for at være dum og træls :badgirl Men samtidig så ville jeg jo gerne have ham afsted, for han var ved at blive vanvittig af uvished og venten! Jeg havde termin midt i hans sommerferie, så vi havde haft maaange dage sammen :D Han skrev og ringede hver time mens han var væk- og svarede jeg ikke, så var der total panik i hans stemme og beskeder :rolleyes

Hvis du har mod på at være alene, så lad manden tage afsted, hellere nu end når den lille er kommet :kiss I skal nok finde ud af det :)

Egentlig var planen her, at manden skulle få "løbet af" ift. Bijob og hobby før den lille kommer, det er så sat på standby indtil videre ;) Men det er nu fordi jeg jo ikke må lave alverden og vi har tumlingen :)

 

Jamen jeg har ingen problemer med at han tager afsted, og har også opfordret ham til det - for som jeg sagde til ham jaja så er det tredje weekend i streg, men ved du hvad skat du aner ikke hvornår du kommer til det igen, og du vil aldrig kunne have tømmermænd på samme måde igen. 

 

Han ringede også lige fra jobbet om en kammerat måtte overnatte hos os på lørdag efter julefrokosten, sagde selvfølgelig ja og sagde at jeg synes det var fint han havde bestemt sig for at tage afsted. Altså vi kan jo ikke sætte livet på standby de næste 4-6 uger, hun kommer når hun kommer sådan er det. Men er nu glad for han selv har fået lagt de her byture her i start november samt at han har fået gjort så han ikke har overnatning med sit job i Kbh efter den 15/11 - Ålborg er trods alt ikke lige så langt væk, så der har han overnatninger indtil termin, men sådan er det jo.

 

Men det er lidt sjovt han nu er så obs. Han mener jo han ved hvornår hun kommer, men han vil ikke fortælle mig hvornår han tror det er - ih. 

 

Og har det sådan lidt at det føles ikke som om der kommer noget lige pt. - men samtidig er det længste der er gået i min familie (mormor, mor og storesøster) fra de har mærket første ve til baby er ude 7 timer så man ved jo aldrig hvis jeg følger det mønster. 

 

 

Kan godt forstå din mand er rigtig nervøs nu, I vil jo helst han bliver derinde og bliver mere færdigbagt og først kommer når du er tidligst 34+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er pludselig blevet nervøs for at en af os er syge til fødslen :O :( Manden lå med migrænelignede hovedpine og opkast en dag i sidste uge og så slog det mig, at tænk, hvis han har det sådan, når jeg føder?!?!? Hvem skal så være der for mig? Jeg kan ikke føde uden ham! Hvad hvis jeg bliver syg (altså influenza el.lign.)? -manden siger, at det gør jeg ikke, for mit immunforsvar er i top, men passer det? :unsure Hvad hvis Filippa er syg? Så skal mormor og morfar nok passe hende alligevel og pusle om hende, men det vil bare ikke være fedt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er pludselig blevet nervøs for at en af os er syge til fødslen :O :( Manden lå med migrænelignede hovedpine og opkast en dag i sidste uge og så slog det mig, at tænk, hvis han har det sådan, når jeg føder?!?!? Hvem skal så være der for mig? Jeg kan ikke føde uden ham! Hvad hvis jeg bliver syg (altså influenza el.lign.)? -manden siger, at det gør jeg ikke, for mit immunforsvar er i top, men passer det? :unsure Hvad hvis Filippa er syg? Så skal mormor og morfar nok passe hende alligevel og pusle om hende, men det vil bare ikke være fedt :(

:( Det er da nogle rigtig øv tanker :( Skal vi ikke vedtage, at det ikke bliver aktuelt :kram2 Men jeg kan godt følge din tankegang :(

Nyder du ellers barsel? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( Det er da nogle rigtig øv tanker :( Skal vi ikke vedtage, at det ikke bliver aktuelt :kram2 Men jeg kan godt følge din tankegang :(

Nyder du ellers barsel? :kram2

 

Jo, lad os bare vedtage det :D :kram2

 

Ja, elsker at være på barsel (i hvert fald før baby kommer :blush :D) Har tusind ting at nå og dagene flyver afsted!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set en fødselsfilm til forberedelse til fødselsforberedelse imorgen - puh begyndte at tude cirka samtidig med moderen da baby kom ud - sikke jeg glæder mig til min prinsesse kommer ud på min mave (al forarbejdet med dertilhørende smerte er så en anden ting)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er sidste omgang fødselsforberedelse overstået (okay de 2x3 timer var lige til at klare) - super spændende omkring amning og perioden som nybagt familie og hvor svært det kan være og hvor vigtig kommunikation er. Er så glad for at Skejby Jordemodercenter er begyndt at udbyde det gratis til 1. gangsfødende, vi har ihvertfald fået meget ud af det begge to. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34+0 og nu kan jeg også gå på barsel :loveshower

Jeg har glædt mig til barsel - og på den anden side vil jeg gerne BÅDE arbejde og have barsel - og det er jo så ikke muligt ;)

Har I andre kunne få tiden til at gå ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

34+0 og nu kan jeg også gå på barsel :loveshower

Jeg har glædt mig til barsel - og på den anden side vil jeg gerne BÅDE arbejde og have barsel - og det er jo så ikke muligt ;)

Har I andre kunne få tiden til at gå ?

Tillykke med barsel det er lækkert at gå på  :7himmel

 

Jeg har gået hjemme siden jeg stod med den positive test - blev nemlig fyret den dag  og har ikke kunnet finde job - jeg har fint kunne få dagene til at gå  :D faktisk slet slet ingen problem  :blush

MEN min mand arbejder også primært aften og nattevagt og er tit væk på overnatning med sit job - så det har faktisk betydet vi har set sindsyg meget til hinanden og virkelig fået plejet forholdet og haft det super skønt sammen og lavet en masse ting sammen - fx. træner vi sammen og har lavet en del om indretningsmæssigt i hjemmet under graviditeten - bruger mere tid på at lave sund mad - og jeg har ordnet fotobøger mv. alt muligt efter brylluppet - vi har sorteret virkelig i bund i alle vores ting mv. og bare fået et fantastisk og endnu stærkere bånd, og snakket rigtig meget om opdragelse og ønsker for fremtiden og forventningsafstemt igen og igen hvad jeg skal lave efter barsel. 

 

Generelt så går dagene hurtigt - og jeg har ihvertfald været noget mere træt hele graviditeten og nydt at kunne sove det ekstra og ligesom "lade" op til at det ikke kommer til at ske formentlig de næste mange år. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig har jeg fået min familie krybbe hjem og fået samlet så den er klar til lillepigen. For filan min ene søster har godt nok ikke ville give den fra sig - og det er altså en vores oldefar har købt som både min mor, jeg og mine søstre og min nevø har sovet i så selvfølgelig skal min pige også i den (selvfølgelig siger min morfar og mor) - jeg gavde givet op på at få den - men så tog min anden søstre affære og fik dem til mig.

Vi har også fået samlet kravlegården den er så fin og sengeranden til tremmesengen passer perfekt i størrelse til den- så er lidt i vildrede om det er sådan vi skal have endnu en sengerande til når hun kommer i tremmesengen? Bom bom.

Og vi har fået hentet barnevognen og ih hvor er den altså lækker :-) glæder mig til hun skal i den og vi skal ud og trille.

Vi har bestilt tørretumbler det kommer på torsdag og hold op vi glæder os til at få den leveret bliver så lækkert. - vi har fået ca 2/3 af den i julegave af mine svigerforældre. Nu giver jeg fat i min familie og ser om vi må få det de giver for i julegave som tilskud til det sidste af tørretumbleren og til en ny seng til os - det er de ting vi virkelig mangler og alligevel skal have.

Mangler at vaske de lagener vi købte i dag til krybben og barnevognen pg pakke min taske til hospitalet og så er vi helt klar ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER