M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Lyder til du har helt styr på det nu SDB, så er I klar til hende indenfor de næste par uger ;)

Jeg skal vist også til at komme i gang med at pakke den taske, få de sidste småting klar og lave mad til fryseren ... :) Det kan jo faktisk ske HVERT øjeblik fra nu af :stork

Jeg startede allerede med børneværelset og div for flere måneder siden ... Men så er der heller ikke sket så meget på det sidste... Og synes børneværelset nu ser lidt rodet ud, da alle de samlede ting som autostol, tripp trapp osv nu også står derinde ...

Ved I forresten hvor man kan skaffe en varmepude? ... Er det bare i Bilka og andre store supermarkeder ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja vi er så godt som klar - eller kom hun nu var alt også fint - vil dig gerne lige nå at afrime fryser og bage boller og pizzasnegle samt julesmåkager i næste uge - og få vores nye seng og tørretumbler hjem - men Hey ellers er hun stadig mere end velkommen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg primært snakker med mig selv herinde vil jeg da lige berette om weekenden og de sidste par dage. 

 

Manden var åbenbart overbevist om at det var i dag hun ville komme, så han er en lille smule skuffet over der ikke sker det mindste - haha tror stadig hun tidligst kommer mandag den 24/11 men jeg er tror nu mere på at hun skal tvinges ud, hun har det simpelthen for godt derinde - er spændt på jordemorder på fredag hvor stor de vurdere hende til at være.

 

I weekenden fik vi endelig afrimet fryseren og gjort køleskabet rent  :)

 

Jeg bagte søndag 30 boller - inden jeg nåede at få dem afkølet og i fryseren mandag var der kun 16 at komme i fryserene - manden kunne virkelig godt lide dem  :D  :P

 

Igår var jeg ude hos en veninde hele dagen, kom hjem og bagte pandekager og slappede ellers af, i dag har jeg bagt 2 forskellige slags boller igen, samt pizzasnegle og brunkager  :)  - synes dog ikke det virker lige så vellykket som dem søndag  :angry

 

Imorgen skal vi ud og se på en ny dobbeltseng til manden og mig - manden har haft sengen i over 10 år og fik den brugt så det er efterhånden ved at være tiltrængt med nye boxmadrasser - jeg får ihvertfald ondt i den hver nat påtrods af vi har en virkelig god og top lækker memoryfoam topmadras - Regner kraftigt med at vi får købt nye madrasser imorgen - afhængig af prisen er det min julegave til manden  :wub

 

Torsdag kommer vores tørretumbler  :yay og hold nu op jeg glæder mig til den kommer - så er det lækkert at naboen arbejder med at sætte hvidevare til, til hverdag - så inden ham og manden alligevel skal ud og løbe har de lovet at de nok skal sætte den til  :balloon

 

Fredag står på jordemoder og lørdag skal vi til 2 års fødselsdag - og derefter har jeg faktisk ingen planer andet end at vente på prinsessen.

 

Kunne godt finde på at bage vaniljekranse torsdag og pebernødder på fredag men nu må vi se energiniveauet og hvis hun alligevel ikke har travlt skal jeg jo også have noget at lave i næste uge  :rolleyes

 

De sidste julegaver (vores bryllupsbilleder) skal jeg lige have bestilt nogle flere hjem af - og imorgen når vi skal ud har manden lovet at vi smutter i IKEA så jeg kan købe rammer til billederne der skal gives i gave, og så skal vi altså lige kigge på deres hoved/halefad som er det eneste vi mangler.

 

Så skal jeg også have pakket min egen taske til hospitalet, men det haster ikke har pakket lillepigens og tøjet er jo klar i skabet og skal bare i en taske. Fik købt lidt små juice til sygehuset skal bare have fundet nogle små kakao, lidt chokolade og muslibar og have i køletasken også 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg primært snakker med mig selv herinde vil jeg da lige berette om weekenden og de sidste par dage. 

 

Manden var åbenbart overbevist om at det var i dag hun ville komme, så han er en lille smule skuffet over der ikke sker det mindste - haha tror stadig hun tidligst kommer mandag den 24/11 men jeg er tror nu mere på at hun skal tvinges ud, hun har det simpelthen for godt derinde - er spændt på jordemorder på fredag hvor stor de vurdere hende til at være.

 

I weekenden fik vi endelig afrimet fryseren og gjort køleskabet rent  :)

 

Jeg bagte søndag 30 boller - inden jeg nåede at få dem afkølet og i fryseren mandag var der kun 16 at komme i fryserene - manden kunne virkelig godt lide dem  :D  :P

 

Igår var jeg ude hos en veninde hele dagen, kom hjem og bagte pandekager og slappede ellers af, i dag har jeg bagt 2 forskellige slags boller igen, samt pizzasnegle og brunkager  :)  - synes dog ikke det virker lige så vellykket som dem søndag  :angry

 

Imorgen skal vi ud og se på en ny dobbeltseng til manden og mig - manden har haft sengen i over 10 år og fik den brugt så det er efterhånden ved at være tiltrængt med nye boxmadrasser - jeg får ihvertfald ondt i den hver nat påtrods af vi har en virkelig god og top lækker memoryfoam topmadras - Regner kraftigt med at vi får købt nye madrasser imorgen - afhængig af prisen er det min julegave til manden  :wub

 

Torsdag kommer vores tørretumbler  :yay og hold nu op jeg glæder mig til den kommer - så er det lækkert at naboen arbejder med at sætte hvidevare til, til hverdag - så inden ham og manden alligevel skal ud og løbe har de lovet at de nok skal sætte den til  :balloon

 

Fredag står på jordemoder og lørdag skal vi til 2 års fødselsdag - og derefter har jeg faktisk ingen planer andet end at vente på prinsessen.

 

Kunne godt finde på at bage vaniljekranse torsdag og pebernødder på fredag men nu må vi se energiniveauet og hvis hun alligevel ikke har travlt skal jeg jo også have noget at lave i næste uge  :rolleyes

 

De sidste julegaver (vores bryllupsbilleder) skal jeg lige have bestilt nogle flere hjem af - og imorgen når vi skal ud har manden lovet at vi smutter i IKEA så jeg kan købe rammer til billederne der skal gives i gave, og så skal vi altså lige kigge på deres hoved/halefad som er det eneste vi mangler.

 

Så skal jeg også have pakket min egen taske til hospitalet, men det haster ikke har pakket lillepigens og tøjet er jo klar i skabet og skal bare i en taske. Fik købt lidt små juice til sygehuset skal bare have fundet nogle små kakao, lidt chokolade og muslibar og have i køletasken også 

 

Du emmer godt nok af overskud med al den bagning og madlavning, synes jeg :respekt

 

Du virker meget klar - spændende hvornår lillepigen har tænkt sig at komme ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i dag er jeg meget fokuseret på, at lillesøster helst IKKE skal komme lige de første dage! Min far er stadig indlagt og skal opereres igen i dag, fordi han har ondt og de skal finde årsagen. Det er jo planen, at Filippa skal være hos mine forældre, mens lillesøster kommer til verden, så det vil passe virkelig dårligt lige nu :( Kan slet ikke overskue at Filippa skal kastes hen til nogle andre - har sådan brug for ro i mit hoved til fødslen og ikke blive distraheret af dårlig samvittighed overfor hende + bekymring om min far.

 

Jeg bekymrer mig sikkert unødigt, for lillesøster skal sikkert tvinges ud 15. december, men det er sgu svært at lade være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i dag er jeg meget fokuseret på, at lillesøster helst IKKE skal komme lige de første dage! Min far er stadig indlagt og skal opereres igen i dag, fordi han har ondt og de skal finde årsagen. Det er jo planen, at Filippa skal være hos mine forældre, mens lillesøster kommer til verden, så det vil passe virkelig dårligt lige nu :( Kan slet ikke overskue at Filippa skal kastes hen til nogle andre - har sådan brug for ro i mit hoved til fødslen og ikke blive distraheret af dårlig samvittighed overfor hende + bekymring om min far.

 

Jeg bekymrer mig sikkert unødigt, for lillesøster skal sikkert tvinges ud 15. december, men det er sgu svært at lade være!

Lillesøster kommer tidligst i næste uge og din far får det straks bedre. Er ked af han skal opereres igen - håber de kan få gjort ham smertefri.

Du skal ikke bekymre dig sådan (nemmere sagt end gjort) men går vandt i aften kan du alligevel ikke gøre fra eller til - så send hellere en masse positive tanker ud i universe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så blev mandens julegave købt - nye boxmadrasser til os begge. De er nu sat op og ser så lækre ud. De er 7!cm højere end de gamle så det er så,lækkert når man skal ind og ud nu. Glæder mig til at sove i dem i nat.

Nu vi alligevel var i IKEA og skulle aflevere traileren efter lån kunne vi jo passende lige kører forbi Skejby så min meget nervøse mand havde helt styr på hvor fødegangen nu ligger henne og hvordan vi kommer derhen. Haha han blev da heldigvis meget roligere nu og var glad for lige at få en prøvetur hvor det var mørkt - han er nu kær.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er alle julegaver købt :)

Der er lavet gullasch og italienske kødboller til fryseren :)

I dag stod den på bagning af 50 musliboller til evt. barselsgæster ... Alle 50 og 3 timers arbejde endte i skraldespanden :( :( ahhhhh... De smagte slet ikke godt! Hunden var dog meget vild med smagsprøven... Men han er også altædende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er alle julegaver købt :)

Der er lavet gullasch og italienske kødboller til fryseren :)

I dag stod den på bagning af 50 musliboller til evt. barselsgæster ... Alle 50 og 3 timers arbejde endte i skraldespanden :( :( ahhhhh... De smagte slet ikke godt! Hunden var dog meget vild med smagsprøven... Men han er også altædende...

Øv med bollerne :-( det var da vildt træls. Lyder godt med nem mad i fryseren - det ville jeg gerne men manden mener bestemt det ikke er noget problem at lave mad hver dag (vi får fra årstiderne) så han må jo lave maden.

Fedt julegaverne er på plads - her mangler jeg kun at få et par billeder hjem (okay og bestilt) og så pakket ind ellers er de også klar.

Var det en ny opskrift på boller du prøvede? Du må sige hvis du mangler gode nemme bolle påskrifter - har selv lige bagt en bunke boller lavet på havregrød, fuldkornshbedemel, 5 kornsblanding og alm mel - samt nogle med frugt i og forskellige slags mel :-) Mums

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var nemlig en ny opskrift, og jeg syntes at musliboller lød som et godt og sundt alternativ til de almindelig boller ...

Men nu har jeg bare fundet en helt almindelig opskrift, som (næsten :) ) ikke kan gå galt ....

Ellers kan det da godt være jeg vil prøve en af dine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var nemlig en ny opskrift, og jeg syntes at musliboller lød som et godt og sundt alternativ til de almindelig boller ...

Men nu har jeg bare fundet en helt almindelig opskrift, som (næsten :) ) ikke kan gå galt ....

Ellers kan det da godt være jeg vil prøve en af dine :)

Du siger bare til hvis det er :-)

Håber næste omgang lykkes - det er træls at have brugt så lang tid på noget og så måtte kassere det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til jordemoder gruppekonsultation igen i dag med 3 andre førstegangsfødende. Det var rigtig hyggeligt og rart de andre har så gode spørgsmål når jeg selv er ideforladt.

Endnu en sød jordemorder var jeg hos - har nu mødt 6 forskellige og 3-4 forskellige studerende - så kan da ske man en af dem er der når lillepigen vil ud.

Alle tal var så fine og ingen problemer overhovedet. Og jordemoderen synes min mave var så flot og vat den ligger fint langt nede. Lillepigen står stadig fast med hovedet (meget heldigt ikke), og blev vurderet til 3200 gram - så nu synes mor her godt hun må komme ud ;-)

Har fået tid til jordemoder den 5/12 hvis hun ikke er kommet, igen den 11/12 til scanning og kontrol hvis hun ikke er kommet og igangsættelse den 13/12 hvis den unge dame ikke har meldt sin ankomst - men de tider bliver ikke relevante for hun kommer i løbet af de næste 10 dage som der er til termin ;-)

Imorgen står på 2 års fødselsdag og ellers har vi ingen planer - så lille Mie du kan bare komme ud til mor og far ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også til JM i dag 35+3. Hun vurderede ham til at være 2600 g og han ligger med hovedet nedad ... Han har dog ikke sat sig fast.

Jeg er begyndt at få en del flere plukkeveer og menstrationsagtige murren ... Så noget tyder på, at han er ved at blive klar, gerne indenfor de næste 4 uger ... Har et ønske om at føde inden jul ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også til JM i dag 35+3. Hun vurderede ham til at være 2600 g og han ligger med hovedet nedad ... Han har dog ikke sat sig fast.

Jeg er begyndt at få en del flere plukkeveer og menstrationsagtige murren ... Så noget tyder på, at han er ved at blive klar, gerne indenfor de næste 4 uger ... Har et ønske om at føde inden jul ;)

Mensmurren og plukveer skulle jo være gode tegn ;-) det har jeg desværre ikke selv, men håber på den ekstra tyngde og masen mod skambenet og min krop der ønsker at sove en masse, er tegn på der snart sker noget.

Håber han kommer før jul når det er det du gerne vil :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mensmurren og plukveer skulle jo være gode tegn ;-) det har jeg desværre ikke selv, men håber på den ekstra tyngde og masen mod skambenet og min krop der ønsker at sove en masse, er tegn på der snart sker noget.

Håber han kommer før jul når det er det du gerne vil :-D

Spændende om Mie kommer af sig selv indenfor de næste 10 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende om Mie kommer af sig selv indenfor de næste 10 dage

Ja, altså hvis han vil have julegaver i år , så skal han komme som planlagt til termin eller lidt før ...

Håber jeg også, er dog heldigvis ikke træt af at være gravid endnu eller sønderligt besværet. Men får og har i 2 uger nu fået en masse beskeder konstant fra venner/veninder og min mor og svigerforældre der bare lige ringer og skriver dagligt om alt muligt. Ingen spørger direkte om der er sket noget men kan godt regne ud hvad de vil og det gider jeg ikke tre uger endnu.

Haha ja så må,han skynde sig at komme julegaver skal man dæleme ikke spøge med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg gerne vil beholde den bette i varmen lidt endnu, så ville jeg bestemt ikke blive ked af det, hvis den bette melder sin ankomst indenfor normal termin, men inden terminsdatoen (23.12.) ;) Alt imellem 2. December og 20. December er der åben for modtagelse, også er der nedlukning til 25./26. December også åbner vi igen :P :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gerne have lillesøster ud snart - trods pasningshalløj med storesøster. Håber stadig på inden termin selvom der ikke er mange tegn - dig en del plukveer og jag, men maven sidder stadig højt. Hun har selvfølgelig også 10 dage endnu.

Er begyndt at glæde mig til jul og fatter IKKE at vi sidder med en baby i armene til den tid - på alt fra ganske få dage til omkring en måned :O :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går da jeg vågnede var min mave sunket betydeligt. Kunne se da jeg vågnede at den så helt anderledes ud og da jeg rejste mig op blev jeg helt lettet og overrasket over at kunne trække vejret meget mere ubesværet :) har haft det meget bedre idag og igår det er virkelig dejligt.

Er der andre der har oplevet at maven er sunket ned? Jeg er 34+6 idag.. Og er der nogen der ved om det har nogen betydning for hvornår man føder ? Han skulle jo gerne blive derinde nogle uger endnu :) har ellers ingen tegn på at han skulle være på vej..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går da jeg vågnede var min mave sunket betydeligt. Kunne se da jeg vågnede at den så helt anderledes ud og da jeg rejste mig op blev jeg helt lettet og overrasket over at kunne trække vejret meget mere ubesværet :) har haft det meget bedre idag og igår det er virkelig dejligt.

Er der andre der har oplevet at maven er sunket ned? Jeg er 34+6 idag.. Og er der nogen der ved om det har nogen betydning for hvornår man føder ? Han skulle jo gerne blive derinde nogle uger endnu :) har ellers ingen tegn på at han skulle være på vej..

Det må være dejligt :) Jeg selv kunne også godt bruge noget mere luft, sådan som jeg puster... Han sidder helt op ved brystbenet.

Jeg var til JM i går, som sagde, at det ikke var altid at baby satte sig fast/ maven sank inden fødslen ( min ligger med hovedet nedad, men har ikke sat sig fast) ... Men hvis maven er sunket fødte man typisk indenfor de næste 4 uger...

Men igen .. Så er det vel også meget individuelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var til jordemoder igår spurgte hun om jeg havde lagt mærke til hvornår maven havde sunket sig. Måtte jo så pænt fortælle at min mave nu altid har siddet helt dernede i graviditeten og ikke har haft problemer med at blive mast på samme måde. Men jeg er også 182 høj og har en lang overkrop.

Men kom så alle vores dejlige december babyer. Kom ud. Nu nu nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bløder ret meget her til aften, har talt med JM, som ikke var bekymret- er det fordi jeg er på vej i fødsel, så er det sådan det er også stopper de det jo ikke.. Men kææft hvor er jeg nervøs og

Håber det kan hviles til at stoppe igen og ikke er tegnblødning. JM siger godt nok, at jeg ikke må slå mig selv i hovedet for det, hvis jeg går i fødsel, for kroppen har jo skabt sig så længe, at det er hvad man kan forvente.

Jeg har godt nok været på julehygge indkøb med familien i dag, men det var ikke hårdt for kroppen, altså hvor det kunne mærkes, jeg sørgede for pauser og sådan, først da vi gik mod bilen kunne jeg mærke, at det var godt, for jeg var ved at være træt! Også starter blodet sgu efter nogle timer hjemme på sofaen :(

Kom nu, bare 1 uge og 2 dage mere, så når vi 37+0! Også er vi forbi præmatur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bløder ret meget her til aften, har talt med JM, som ikke var bekymret- er det fordi jeg er på vej i fødsel, så er det sådan det er også stopper de det jo ikke.. Men kææft hvor er jeg nervøs og

Håber det kan hviles til at stoppe igen og ikke er tegnblødning. JM siger godt nok, at jeg ikke må slå mig selv i hovedet for det, hvis jeg går i fødsel, for kroppen har jo skabt sig så længe, at det er hvad man kan forvente.

Jeg har godt nok været på julehygge indkøb med familien i dag, men det var ikke hårdt for kroppen, altså hvor det kunne mærkes, jeg sørgede for pauser og sådan, først da vi gik mod bilen kunne jeg mærke, at det var godt, for jeg var ved at være træt! Også starter blodet sgu efter nogle timer hjemme på sofaen :(

Kom nu, bare 1 uge og 2 dage mere, så når vi 37+0! Også er vi forbi præmatur.

Kæmpe kram skal du have. Ikke slå dig selv i hovedet mere. Du er så langt nu at lillebror fint klare sig hvis han vil ud

Har lige været sammen med den dejligste dreng i dag der kom 35+0'og sikke en dejlig basse han var ingen problemer overhoved med ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram skal du have. Ikke slå dig selv i hovedet mere. Du er så langt nu at lillebror fint klare sig hvis han vil ud

Har lige været sammen med den dejligste dreng i dag der kom 35+0'og sikke en dejlig basse han var ingen problemer overhoved med ham

:kiss

Han skal nok klare sig, men jeg er så bange for en indlæggelse efterfølgende :( Det er problemet med at få nr. 2 :blush JM sagde så, at det højest ville være et par uger, hvis det var- og at vægten også kunne være så fin og flot, at det ikke var nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

Han skal nok klare sig, men jeg er så bange for en indlæggelse efterfølgende :( Det er problemet med at få nr. 2 :blush JM sagde så, at det højest ville være et par uger, hvis det var- og at vægten også kunne være så fin og flot, at det ikke var nødvendigt.

Det kan jeg godt forstå. Så lillebror nu bliver du i mors mave indtil vi rammer december - du sender bare tegnblødning mv til mig i Århus så tager jeg gerne fødsel nu

Men du må ikke bekymre dig sådan ønskebebs det skal nok gå alt sammen.

Mine bekendte havde kun været på sygehuset en uge med deres dreng men han var også 2900 gram og 52 cm da han kom i 35+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER