M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Jeg går først på barsel 12. dec (der starter juleferien) og der har jeg termin - med mindre der sker noget inden så jeg skal sygemeldes, men det forventer jeg dog ikke. Jeg har et grundforløb jeg skal have gjort færdig, så jeg vil aller aller helst trække den helt til slut. Jeg har også eksaminer i uge 1+2, og det bliver jo så med lillepigen på armen :>

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger,

Det er ikke så meget at jeg har været herinde, og jeg har ikke fået opdateret vores fællestråde øvers, det må i undskylde.

Min mor døde her midt i sommerferien, og så er der bare uldt hus med 3 børn og fuldtidsstudie, så jeg håber i kan bære over med mig?

Jeg sætter mig til at opdaterer trådene nu :balloons

Det er jeg ked af at høre :kram2: Håber du klarer den med familien som støtte, for det jo ikke altid man har den samme energi og kan kapere de samme følelser når man er gravid :(

Så fuld forståelse <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle december mødre.

Jeg begynder lige at kigge herind lidt, da jeg jo venter tvillinger med termin 4. Januar, og det betyder jo igangsættelse senest 22. December.

Så vi skal have os et par juledrenge.

Velkommen og tillykke med de kommende tvillingedrenge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 ugers undersøgelse hos lægen overstået! Alt var ok :yay Var lidt bekymret for, om der var sukker i urinen, da vægten er noget højere end sidst og jeg har ikke haft samme disciplin.

Han havde ikke rigtig nogle råd til ryggen, udover at lave nogle øvelser (så vidt muligt med mave på), så det må jeg have fundet...

Det var selvfølgelig hyggeligt at høre hjertelyd, men ellers bare sådan lala. Er man blevet forvænt? Eller er det bare klassisk "2'er på vej, vi har ligesom prøvet det før"-knapt så spændende :chin:

Tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at se frem til min barsel som starter d. 15. november. Hvornår går I andre på barsel ? Og er der fundet en afløser til jeres stilling ?

Det er jeg også :) Jeg kan gå på barsel 8 uger før (går ud fra dagen er inklusiv) så det må være torsdag den 9/10, hvilket jeg har tænkt mig at gøre.

Der er vist ikke søgt eller fundet en afløser for mig og derudover har jeg de sidste par uger haft problemer med blødning, så har været sygemeldt en del... Føler mig totalt som den nitte-ansatte, da jeg først startede her den 1. august og nu er sygemeldt så meget :( Der var ellers intet i min graviditet med min datter. Øv øv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går først på barsel 12. dec (der starter juleferien) og der har jeg termin - med mindre der sker noget inden så jeg skal sygemeldes, men det forventer jeg dog ikke. Jeg har et grundforløb jeg skal have gjort færdig, så jeg vil aller aller helst trække den helt til slut. Jeg har også eksaminer i uge 1+2, og det bliver jo så med lillepigen på armen :>

Hardcore ;) Det var dog en fra mit studie der gjorde det samme her i foråret da det var det sidste semester vi manglede - så det kan godt lade sig gøre. Så længe man altså er sund og rask og barnet er det samme. Med min 1 der gik jeg også først på barsel små 4 uger før, da det er det man får som studerende, så nåede lige en eksamen som højgravid :)

Så håber det bedste og krydser fingre for at dine planer lykkedes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min krop er begyndt at sige fra :( ØV!

Jeg er bagefter med ALT lige for tiden. Skal hele tiden prioriterer og vælge noget fra, for at få lavet det vigtigste - og det irriterer mig grænseløst. Jeg har aldrig følelsen af at jeg har styr på det og er foran... Prust. Kan ikke tillade mig at slappe af og "spilde tiden" for det bider mig bare i halven x10 bagefter..

 

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved det... Lige nu prøver jeg bare at arbejde endnu hurtigere, men jeg er stadig ikke kommet i bund. Ved ikke helt om jeg rent faktisk når at komme i bund inden der er eksamen her til december og jeg skal føde osv.

 

Jeg MÅ ikke ramme ind i en sygemelding... Jeg har simpelthen ikke den "luksus" / "tid" til at ligge sådan... Så jeg håber min krop holder ved.. Men åh jeg er træt. Rigtig træt. og jeg hænger i. - Bækkenet knager og brager. Jeg er forpustet og har åndenød og for høj puls efter hvert måltid. Føler mig overbebyrded...

Nå men. Når jeg kommer til bunds, så skal jeg altså have lidt mere ro. Det her kan jeg ikke klare flere måneder i streg. Synes det har været sådan siden sommerferien gik mod enden og min mor døde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu lavet en fin oversigt af hvilket tøj vi har, i hvilke farver, og i hvilke størrelser. Det er dæleme ikke meget tøj vi har fået købt endnu - tror vi må ud i noget brugt for ellers bliver det da vidst alt for dyrt selvom det er H&M, Bilka osv. jeg køber. - Har været så fræk at maile listen til Mies mormor, hun har allerede været den der har købt det meste til os. Heldigvis blev hun glad for inspirations listen :loveshower

 

Har i dag også været med min mor ude og købe en masse forskelligt stof hun vil sy bukser og kjoler af til lille Mie - samt til 2 rigtig flotte babydyne betræk - så må jeg bare til Samsø og hjælpe hende i efterårsferien. Mon ikke hun kan lære mig at bruge en symaskine så hun ikke sidder med det hele selv i sine gigtplagede krop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. jordemoderbesøg overstået :)

 

Alt var fint: mit blodtryk, lillesøsters hjertelyd og størrelse, som blev vurderet til 1.200 gram.

 

Så skal jeg først afsted igen 13. november :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt lillesøster har det godt - Det er godt nok længe inden du skal til jordemoder igen, men egentlig fint nok for mig at forberede mig på ellers ville jeg da blive noget overrasket i morgen.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu lavet en fin oversigt af hvilket tøj vi har, i hvilke farver, og i hvilke størrelser. Det er dæleme ikke meget tøj vi har fået købt endnu - tror vi må ud i noget brugt for ellers bliver det da vidst alt for dyrt selvom det er H&M, Bilka osv. jeg køber. - Har været så fræk at maile listen til Mies mormor, hun har allerede været den der har købt det meste til os. Heldigvis blev hun glad for inspirations listen :loveshower

Hvor fint med en liste. :yay Hvor meget tøj, har du tænkt at købe inden fødslen og str. ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh har bare tænkt at det var rart at have en 5-6 langærmede bodyer, 3-4 par stømpebukser eller bukser med fødder, lidt sokker, og en 3-4 natdragter, et par huer og nogle vanter og en kørerdragt. og pt. har jeg ikke engang det i str. 56, dog er jeg tæt på, og tæt på i str. 62. Har meget lidt i str. 68 og str. 74 og det er egentlig fint nok ikke at have så meget der - det vi har, har min mor købt til os.

 

Men en enkelt kjole eller to, en cardigan eller to - men er dæleme svært at vurdere fordi jeg ved oldemor er i gang med strikkepindene og laver både cardigans, trøjer, små kjoler og kørerdragt - men aner ikke i hvilke størrelser, vil tro lidt større, og min mor vil sy en masse bukser og kjoler til hende i str. 62 - 68, bare fordi jeg er nervøs for om hun er en lille gylper (sådan som hendes mor kaster op), eller laver mange bonusbleer der gør tøjet beskidt. Men nogle flere bodyer og strømpebukser i hvert fald skal vi have fat i.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men har nu lavet en aftale med en af mine søsters veninder, som har en pige på en 2-3 år og en babydreng på ca. 6 mdr. - som sælger ud af deres babytøj, har fået lov at komme og se det i løbet af de næste par uger for at se om der er noget jeg er interesseret i - der skulle vidst være en del af det med mærker på endnu, eller som er brugt et par gange kun.

 

Puh har det svært med brugt tøj - ved det er en latterlig og forkælet holdning, men det sidder bare så dybt i mig, det med at være yngst af 3 søstre og 9 fætre og kusiner, og primært igennem hele barndommen at have fået deres arvetøj, og familie venners børns tøj. Har primært måtte gå i brugt og ofte alt for stort tøj og det har jeg bare ikke lyst til min lille prinsesse skal, selvom hun jo ikke mærker forskel. Den der altid at få brugt cykel, brugt dit, brugt dat - puh for helt myrekryb når søde folk tilbyder vi må få aflagt puslebord, kravlegård osv. - selvom vi realistisk set burde sige ja tak har jeg det bare ikke godt med brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt lillesøster har det godt - Det er godt nok længe inden du skal til jordemoder igen, men egentlig fint nok for mig at forberede mig på ellers ville jeg da blive noget overrasket i morgen.

Når du er førstegangs skal nok afsted en gang mere - sådan er det i hvert fald i Hovedstaden.

Spændende i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal faktisk ikke afsted andet end to gange til. Har fået tid i uge 35 og 38 til jordemoder gruppe konsultationer - og ellers skal jeg kun igen hvis jeg går over tid - sagde min jordemoder i dag :-)

Lillepigen og mor har det begge godt - hun blev skønnet til 1100 gram og ligger på tværs pt. - min urin var ren, blodtryk fint lavt og min glukosebelastning i onsdags havde også været fin lav. Har taget 2,7 kg på siden jeg blev gravid og er en sund og rask gravid, som spiser fint og får nok motion

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit 2. Jordemoderbesøg gik også fint idag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:whistling Har man mon for meget tøj, når man har en stor kasse med tøj i str. 56 og 62 primært :whistling Plus det der er i skabet der er nyindkøbt :O

Skal have det organiseret så jeg får et ordentlig overblik, det var så mærkeligt at gense alt babytøjet fra M. :boo :wub Også kan man rigtig se, at vi ikke kendte kønnet :D Hun har godt nok haft en del blå bodyer, som aldrig er blevet brugt, kun vasket :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:whistling Har man mon for meget tøj, når man har en stor kasse med tøj i str. 56 og 62 primært :whistling Plus det der er i skabet der er nyindkøbt :o

Skal have det organiseret så jeg får et ordentlig overblik, det var så mærkeligt at gense alt babytøjet fra M. :boo :wub Også kan man rigtig se, at vi ikke kendte kønnet :D Hun har godt nok haft en del blå bodyer, som aldrig er blevet brugt, kun vasket :P

 

Det er vel til diskussion, hvad der er for meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 arbejdsdage til barsel and counting!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 arbejdsdage til barsel and counting!

:yay Men pas nu stadig på :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev lige opmærksom på på FB, at der er 93 dage til jul = 92 dage til termin og et sted imellem 92-103 dage til vi, formentlig, møder den lille kickbokser i mavsen :kuller 

 

Og til at jeg føler jeg ødelægger M.'s liv :( :boo Det er godt nok en meget blandet følelse :( :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig ødelægger du ikke M's liv - fy slemme tanker kan du få dem ud ad hovedet - hun er heldig hun får oplevelsen af at få en lillebror og en søskende som er der hele tiden og ikke kun er en dele søskende. Det bliver godt for jer som hele familie også for M. Ja hun skal lærer at dele mor og far - men ved du hvad det vil gøre hende så meget godt senere i livet at hun har en bror at dele sine barndomsminder med og at hun har lært at dele opmærksomheden og pladsen med en som er der hele tiden. Jeg er sikker på hun nok skal bliver den mest kærlige storesøster når lillebror kommer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig ødelægger du ikke M's liv - fy slemme tanker kan du få dem ud ad hovedet - hun er heldig hun får oplevelsen af at få en lillebror og en søskende som er der hele tiden og ikke kun er en dele søskende. Det bliver godt for jer som hele familie også for M. Ja hun skal lærer at dele mor og far - men ved du hvad det vil gøre hende så meget godt senere i livet at hun har en bror at dele sine barndomsminder med og at hun har lært at dele opmærksomheden og pladsen med en som er der hele tiden. Jeg er sikker på hun nok skal bliver den mest kærlige storesøster når lillebror kommer :kiss

Også hyler jeg- igen :boo :rolleyes

Det er jo helt rigtigt - og egentlig burde jeg måske slet ikke være så bekymret, for M. ELSKER babyer, hun er sådan en der spotter barnevogne/lifte på flere meters afsted og vil hen og kysse og kramme, også fremmede babyer :wub Selvfølgelig vil hun reagere, men jeg tror og håber, at hendes glæde for babyer får overtaget og vi får held med at involvere hende i de ting det er muligt :) Derfor er det meningen hun skal have en drengedukke, så hun får sin egen baby også- ikke at jeg ved om det har betydning, hun er kun 2 1/2 til den tid, men med alt den opmærksomhed og omsorg hendes dukker får, så virker det for mig som en god ide :)

Men øv.. De dystre tanker kan godt nok være slemme :(

Tak for er lille los :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er sikker på jeg selv vil have det på samme måde hvis/når? vi skal have en lillebrøster til Mie (okay okay hun skal lige til verden først).

 

Men synes det er en rigtig god idé med en drenge dukke til hende.

 

Jeg er pige nr. 3, da min mor fik nr. 2 var nr. 1 knap 2 år - det min mor gjorde var at hun ofte havde nr. 1 der sad ved siden af sig med kiks og mælk/saft når hun ammede nr. 2 - også læste de ellers en lille pixiebog eller andet, så nr. 1 ikke var "udenfor" på den måde, men min mor ammede også kun nr. 2 i en 6 uger før de skiftede til flaske.

 

Da jeg så kom var nr. 1 6 år og nr. 2 4 år. og der synes de jo bare jeg var spændende.

 

 

De dumme tanker kommer jo desværre af og til og jeg kan godt forstå du er nervøs, men de billeder du lægger herind af din smukke M og sådan som du skriver om hende og jer som familie, tror jeg altså ikke du skal være bange for hun lider nogen som helst overlast. Hun er så heldig hun får lov til at få en søskende så tæt på sig i alder, og at hun får lov til også at have en bror :kiss :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev lige opmærksom på på FB, at der er 93 dage til jul = 92 dage til termin og et sted imellem 92-103 dage til vi, formentlig, møder den lille kickbokser i mavsen :kuller

 

Og til at jeg føler jeg ødelægger M.'s liv :( :boo Det er godt nok en meget blandet følelse :( :blink

 

Ej, søde, dog :kram2 Hvorfor tænker du, at du ødelægger M's liv? :unsure Så er vi da mange, der ødelægger barn nr. 1's liv...

 

Jeg er enig med SDB! Jeg er enebarn og har altid ønsket mig en søskend! Og god ide du har med at give hende en drengedukke, så hun også har en at pusle om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER