M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Hej gravide piger :-)

Jeg er begyndt at tage graviJern, men vil lige sikrer mig at jeg tager dem rigtigt.

Jeg mener at man ikke må tage det sammen med et måltid, men det bliver besværligt, for jeg spiser konstant (ellers bliver jeg dårlig). Men om aften en halv times tid ind jeg går i seng tager jeg en, og skylder den med med et glas vand. Bliver ofte dårlig når jeg har lagt mig i sengen, men en Capri-sonne reder natten når jeg har drukket lidt. Men tror i jeg skal undgå at drikke en Capri-sonne ?

Capri-Sonne er helt fint, Eks. Tilråder de også, at jern tages sammen med Eks appelsinjuice, da det gør optagelsen lettere :) Så det er helt fint, det du gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rosen, du må ikke spise jerntilskud sammen med vand (eller andre calciumholdige drikke, som fx mælk og the/kaffe), det hæmmer optagelsen ret meget og kan derfor give slemme maveproblemer - og ja, du får ikke så meget ud af det tilskud du spiser. Derfor skal det drikkes med juice eller anden c-vitaminholdig væske. Appelsin eller gulerodsjuice er at foretrække :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man som gravid egentligt godt bade i pool og ved havet ? Jeg tænker i forhold til bakterier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man som gravid egentligt godt bade i pool og ved havet ? Jeg tænker i forhold til bakterier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe slimproppen ikke er gået, så er der ingen problemer :)

Tak. Det regner jeg bestemt ikke med at den er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvordan gik din scanning, ønskebebs? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ligger jeg her med hævelse og benet oppe efter besøg på skadestuen i går. Vred om, faldt og forstuvede min ankel:( Håber baby er OK ... det var heldigvis ikke et voldsomt fald, men mest foden det gik udover ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvordan gik din scanning, ønskebebs? :)

Hov, havde overset din besked :) Det gik fint, god skanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ligger jeg her med hævelse og benet oppe efter besøg på skadestuen i går. Vred om, faldt og forstuvede min ankel:( Håber baby er OK ... det var heldigvis ikke et voldsomt fald, men mest foden det gik udover ....

:( av! God bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørg måske dumt men hvorfor får i trygheds skanninger ? Og hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået tryghedsscanning for at sikre, at hjertet slog :) og så valgte vi lige en mere, fordi vi ikke kunne lade være.

Vi valgte den første, da vi har haft en sa og jeg ville derfor vide om hjertet slog, ellers kan man jo lige så godt afslutte graviditeten istedet for at finde ud af de ved nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørg måske dumt men hvorfor får i trygheds skanninger ? Og hvordan?

Man køber dem ;) Det er ikke noget man så nemt får via lægen henviser til det- medmindre man har været i behandling eller lign. Jeg har en MA og et par bioer, selv da jeg begyndte at bløde ville gyn. Afd. Ikke se mig, selvom lægen bad dem tjekke mig pga. Min forhistorie. Først da jeg på 5. Dagen blødte meget og med mange klumper fik han dem overbevist- men jeg kunne først på en tid om mandagen, hvor jeg havde blødt i 1 uge! Vi havde selv købt en skanning om torsdagen, dagen før blødningen tog til, hvor vi så hjerteblink, men alligevel. Vi har købt 3 tidlige tryghedsskanninger både i graviditeten med vores datter og igen i denne :) Det giver ro og man kan glæde sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået tryghedsscanning for at sikre, at hjertet slog :) og så valgte vi lige en mere, fordi vi ikke kunne lade være.

Vi valgte den første, da vi har haft en sa og jeg ville derfor vide om hjertet slog, ellers kan man jo lige så godt afslutte graviditeten istedet for at finde ud af de ved nf.

Tak lintz. Det giver mening... Tak :). Håber din graviditet går godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man køber dem ;) Det er ikke noget man så nemt får via lægen henviser til det- medmindre man har været i behandling eller lign. Jeg har en MA og et par bioer, selv da jeg begyndte at bløde ville gyn. Afd. Ikke se mig, selvom lægen bad dem tjekke mig pga. Min forhistorie. Først da jeg på 5. Dagen blødte meget og med mange klumper fik han dem overbevist- men jeg kunne først på en tid om mandagen, hvor jeg havde blødt i 1 uge! Vi havde selv købt en skanning om torsdagen, dagen før blødningen tog til, hvor vi så hjerteblink, men alligevel. Vi har købt 3 tidlige tryghedsskanninger både i graviditeten med vores datter og igen i denne :) Det giver ro og man kan glæde sig :)

Tak for svar ønskebebs:). Jeg synes så at du er blevet behandlet dårligt :/. Kan slet ikke forstå de ikke vil se dig til at starte med! Er ked af at høre en 'oplevelse'. Men så forstår jeg bedre med de trygheds skanninger i snakker om! Sådan en vil jeg også ha ;) men nu skal jeg til nf næste uge, så må lige slå koldt vand i blodet :).

Håber denne graviditet går præcis som den skal for dig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M2be, det var så lidt :) jeg har godt nok været plaget af kvalme og træthed, så ser frem til at det forhåbentlig går i sig selv :) men ellers klager jeg ikke og så venter vi spændt på nf om en uge :) håber også din graviditet går godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M2be, det var så lidt :) jeg har godt nok været plaget af kvalme og træthed, så ser frem til at det forhåbentlig går i sig selv :) men ellers klager jeg ikke og så venter vi spændt på nf om en uge :) håber også din graviditet går godt :)

Ja det kan jeg godt forstå du ser frem til:). Hvornår i næste uge skal du til nf? Er du ikke heeelt vildt spændt? Skal også i næste uge og synes tiden går laaaangsomt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer andre der har lidt brunt rødt blod i trussen hver dag? Det har jeg, men det er ikk mere end på størrelse med en te ske. Har haft det de sidste tre dage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M2be, vi skal til nf på tirsdag :) vi kan næsten ikke vente. Vi har ikke sagt det til nogen endnu, så vi flader os til at kunne fortælle den store nyhed :)

Hvornår skal du til nf?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M2be, vi skal til nf på tirsdag :) vi kan næsten ikke vente. Vi har ikke sagt det til nogen endnu, så vi flader os til at kunne fortælle den store nyhed :)

Hvornår skal du til nf?

Ej hvor spændende, du må lige fortælle om hvordan det var for jer, når du får tid :D.. Jeg skal onsdag:). Heldigvis om morgen, ellers ville min kæreste nok få spat af min utålmodighed ;). Ihhhhh det kan jeg godt forstå i gør! Skal i fortælle det samme dag? Vi har sagt det til vores forældre fordi jeg har været så syg, så det endte med de var ret nervøse! Men ellers skal vi også fottælle andre det efter nf:). Det bliver dejligt at kunne dele nyheden :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

M2be, skal nok skrive når det er overstået :) og det må du endelig også :)

vi vil fortælle det, som vi ser dem og så skal vi fortælle det til mine forældre d. 18. Da min mor har fødselsdag denne dag - så det skal være hendes fødselsdagsgave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M2be, skal nok skrive når det er overstået :) og det må du endelig også :)

vi vil fortælle det, som vi ser dem og så skal vi fortælle det til mine forældre d. 18. Da min mor har fødselsdag denne dag - så det skal være hendes fødselsdagsgave.

Tak :) glæder mug til at læse om det :). Det skal jeg nok :).

Ej det er en god og sød ide med fødselsdags gaven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih så har jeg endelig fået brev fra jordmoder praksis i Århus om at jeg selv skal bestille tid online, så går jeg ind for at gøre det, så kan jeg ikke få lov fordi det er udløbet? øh fik brevet i onsdags come on - så ser jeg under aftaler at der står min misdannelsesscanning er den 28/7-2014 kl. 14:00 og ikke den 14/7-2014 kl. 14.00 som vi aftalte til nakkefoldsscanningen - argh men altså og man kan selvfølgelig først ringe til dem på tirsdag. Er så træt af det skal tage så lang tid før tingene fungere i Århus. Inden jeg overhovedet får fat i jordemoder foreningen og kan bestille en tid er jeg 15+2.

 

Ih kan se brevet er dateret 30/5 fra jordemoderforeningen men har jo først fået det 4/6 hvor er det typisk vores postbude herude er så elendige til at komme med den vigtige post.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih så har jeg endelig fået brev fra jordmoder praksis i Århus om at jeg selv skal bestille tid online, så går jeg ind for at gøre det, så kan jeg ikke få lov fordi det er udløbet? øh fik brevet i onsdags come on - så ser jeg under aftaler at der står min misdannelsesscanning er den 28/7-2014 kl. 14:00 og ikke den 14/7-2014 kl. 14.00 som vi aftalte til nakkefoldsscanningen - argh men altså og man kan selvfølgelig først ringe til dem på tirsdag. Er så træt af det skal tage så lang tid før tingene fungere i Århus. Inden jeg overhovedet får fat i jordemoder foreningen og kan bestille en tid er jeg 15+2.

 

Ih kan se brevet er dateret 30/5 fra jordemoderforeningen men har jo først fået det 4/6 hvor er det typisk vores postbude herude er så elendige til at komme med den vigtige post.

 

Ej hvor træls! :(

Men hvis det kan være til nogen trøst, så er det første JM besøg en ret kedelig affære for de fleste. Der er ikke så vanvittig meget at snakke om, eller se - og jeg har oplevet flere gang at de ikke engang vil lytte efter hjertelyd fordi de er bange for at de ikke kan finde den så tidligt. Så det er måske egentlig kun til din fordel hvis du er lidt længere henne før du kommer til :)

Ifht. scanning så skal du sef. ringe derind- er det ikke uge 20 den bør ligge i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor træls! :(

Men hvis det kan være til nogen trøst, så er det første JM besøg en ret kedelig affære for de fleste. Der er ikke så vanvittig meget at snakke om, eller se - og jeg har oplevet flere gang at de ikke engang vil lytte efter hjertelyd fordi de er bange for at de ikke kan finde den så tidligt. Så det er måske egentlig kun til din fordel hvis du er lidt længere henne før du kommer til :)

Ifht. scanning så skal du sef. ringe derind- er det ikke uge 20 den bør ligge i?

I mit skema har jeg skrevet at misdannelsesscanning (gennemscanning) er i 19-21 uge, dvs når man er imellem 18+0 til 20+6

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER