M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Har nu haft ringet til Skejby og det var en fejl fra deres side af, så nu er tiden til misdannelsesscanning rykket til at være den 14. juli som hele tiden aftalt - og skal til jordemoder orienteringsmøde på torsdag den 12/6 og derefter aftales første jordemoder besøg :7himmel - så nu kan jeg vidst godt vente de små 5 uger til misdannelsesscanning med forhåbentlig at få kønnet at vide, samt at få at vide at lille spire har det helt som den skal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er vores nf veloverstået og alt var som det skulle være - terminen er rykket til d. 21. December :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vores nf veloverstået og alt var som det skulle være - terminen er rykket til d. 21. December :)

Ihhhhh hvor skønt at læse :). Og hold da op en lang scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh glæder mig godt nok til nf imorgen, men er godt nok også nervøs for imorgen. Håber alt er som det skal være, da vi har en hjertefejl i familien! Så det var vigtigt at få tjekket i første scanning sagde lægen! Men mon ikk det er ok :).. Vi har også chancer for at få tvillinger, så det er også spændende om der er to hehe! Klokken må bare godt blive 8.50:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er dejligt at få af vide, at alt så fint ud :) derudover blev vi skannet i ca. 45 min. Da der var en studerende med, som også skulle prøve ☺️ Vi klager bestemt ikke, Hehe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M2be: pøj-pøj i morgen!

Lintz: :super med god og lang scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med i dag m2be :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i to ha:) skriver i vores skanninger så jeg ikke stammer begge sider :). Men det godt godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i dag 18+0 og vi har gjort vores første køb til baby :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i dag 18+0 og vi har gjort vores første køb til baby :-D

Hvad er jeres første køb ?

Vi har i dag købt et puslebord :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En sleebee (baby drømmepose) :-)

Vi får min ældste søsters gamle vægophængte puslebord :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal hente gratis puslebord idag som er det første her :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh, redebygning :7himmel

Har "desværre" alle tingene fra storesøster, men måske man kunne finde på lidt alligevel. Der er i hvert fald de der søde små strømper hvor der står "Born in 2014". Der er bare et eller andet vi de der mikro-strømper der er så kært... :kuller Og min datter var jo en sommer-pige, så skal jo have nogle flere varme vinterting i de første måneder (uuuuuld-bodyyyyyer *savle savle*)

Ellers prøver jeg hårdnakket at overbevise min praktisk anlagte mand om at hvis vi får en dreng, så skal han ikke have storesøsters lyserøde tøj på = potentielt nyt tøj efter fødsel... Han har dog ret i at det er dyrt og barnet ikke ved bedre, meeeeeen... Jeg er vist bare af den overbevisning at man godt kan prøve at vise barnets køn via farverne (især fordi det kan være svært at vurdere når de er små. Har endda haft folk der sagde "sød dreng" til min datter klædt i lilla)

 

Derudover er der fart over feltet derhjemme, hvilket den gravide krop ikke altid er med på. Har skrevet og afleveret bachelor i juni og skulle samtidig flytte ud af kollegiet og ind i ny lejebolig. Så nu er bor vi en stor rodet lejlighed, men er heldigvis blevet færdiguddannet som pædagog (fik diplom i fredags!!! :wee ) og har travlt med jobsøgning (startede allerede i starten af juni).

Er så heldig at være blevet tilbudt job pr. 1 august, men har det dilemma at jeg jo ikke kommer til at være der så længe inden barsel. Har på forhånd valgt ikke at ville sige det til jobsamtaler, da jeg ikke vil vælges fra pga det (selvom de legalt ikke må, så gør de det jo alligevel) og egentlig først har oplysningspligt 3 mdr før = starten af september. Men tænker jeg vil fortælle det når jeg har skrevet under...føler mig lidt som nitten/katten i sækken, selvom jeg nok ikke burde og det er jo helt naturligt at man som ung kvinde får børn :(

Har I nogle gode ideer til hvordan man får det fortalt på en god måde? Eller synes I jeg bare skal vente til september?

 

Håber I alle har det godt derude og at jeres små spirer trives :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der også købt autostol med isohalløj og barnevogn. :7himmel

Har desuden hentet babypakker i Lidl, Rema, Matas og Babysam. Synes bedst om lidls og remas, hvis man må have lov at være kræsen over for gratis ting ...

Selvom det er spændende og lidt hyggeligt at købe ting og sager misunder jeg jer , der allerede har det hele fra tidligere ... :wub ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[quote name="MichelleIP" post="600112"

Er så heldig at være blevet tilbudt job pr. 1 august, men har det dilemma at jeg jo ikke kommer til at være der så længe inden barsel. Har på forhånd valgt ikke at ville sige det til jobsamtaler, da jeg ikke vil vælges fra pga det (selvom de legalt ikke må, så gør de det jo alligevel) og egentlig først har oplysningspligt 3 mdr før = starten af september. Men tænker jeg vil fortælle det når jeg har skrevet under...føler mig lidt som nitten/katten i sækken, selvom jeg nok ikke burde og det er jo helt naturligt at man som ung kvinde får børn :(

Har I nogle gode ideer til hvordan man får det fortalt på en god måde? Eller synes I jeg bare skal vente til september?

Håber I alle har det godt derude og at jeres små spirer trives :balloons

Uhhh... Den er svær, vil nok også have dårlig samvittighed, selvom du har alt ret til ikke at have det. Tror faktisk jeg ville vente lidt med at fortælle det, hvis du ellers kan skjule maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En sleebee (baby drømmepose) :-)

Vi får min ældste søsters gamle vægophængte puslebord :-)

Vil du bruge sleebee i stedet for en lift ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du bruge sleebee i stedet for en lift ?

Nej det tror jeg ikke måske :-) har ikke overvejet det så nøje endnu. Da det jo er det eneste vi har. Og da vi får barnevogn med alt af min mor og stedfar ser vi på det der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh... Den er svær, vil nok også have dårlig samvittighed, selvom du har alt ret til ikke at have det. Tror faktisk jeg ville vente lidt med at fortælle det, hvis du ellers kan skjule maven :)

Tror desværre ikke jeg kan vente særlig længe. Får hurtigere tydelig mave her 2. gang og så meget løst tøj har jeg heller ikke ;)

Og forstår godt det med at hygge sig med at købe ind til baby, samtidig med at det ville være dejligt ikke at skulle have styr på alle anskaffelserne og flytte rundt på store møbler og få plads til alt det nye :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har I taget på på nuværende tidspunkt ? Jeg har taget 3-4 kg på, går ud fra at det er meget normalt på nuværende tidspunkt ...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har I taget på på nuværende tidspunkt ? Jeg har taget 3-4 kg på, går ud fra at det er meget normalt på nuværende tidspunkt ...?

Jeg har tabt mig 3 kg siden jeg blev gravid. Men kaster også stadigvæk op :/. Har været nede på minus 5 kg så er på vej op nu tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har I taget på på nuværende tidspunkt ? Jeg har taget 3-4 kg på, går ud fra at det er meget normalt på nuværende tidspunkt ...?

Jeg er 21+6 idag og har taget 1,5 kg på - allesammen over de sidste to ugers ferie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 21+6 idag og har taget 1,5 kg på - allesammen over de sidste to ugers ferie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1,5 er ikke så meget ;) Kan godt se at mine 4 kg er noget mere ...

Jeg skal jo helst ikke tage mere end 6-8 kg på pga mit bmi på 26,5 og vil max tage 10 kg hvis jeg kan slippe afsted med det for vil godt nok ikke op og være tre cifret i vægt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh det tyede på det har været væsket der har været i min krop - forklare jo Line hævede fødder og hænder men morgenvægten i dag modsat i fredags sagde kun plus 300 gram fra startvægten ved graviditeten i 22+0 ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 22 uger henne i morgen og ligger på + 7 kg....men det meste er kommet her i ferien så håber der ryger et par her når arbejdet starter igen...men ak ja min mor tog 25 kg på med både mig og min bror såå...men synes da det er liiig i overkanten ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER