M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Jeg tror jeg holder mund med min vægt herinde <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg holder mund med min vægt herinde <_<

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kører så en helt anden stil der hedder "jeg gider ikke veje mig". Ser ikke nogen grund til det, medmindre jeg begynder at føle at jeg tager på andre steder end på maven. Ellers ender jeg også bare med at gå helt amok og lave et skema over min vægt --> gå og fokusere alt for meget på det (og sikkert negativt...er man nogensinde helt tilfreds som kvinde? ;) )

Lægen spurgte også hvad jeg vejede inden jeg blev gravid, hvilket endte med at vi trak et par kg fra den vægt jeg havde på deres vægt, for jeg havde da ingen anelse om hvad jeg vejede før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kører så en helt anden stil der hedder "jeg gider ikke veje mig". Ser ikke nogen grund til det, medmindre jeg begynder at føle at jeg tager på andre steder end på maven. Ellers ender jeg også bare med at gå helt amok og lave et skema over min vægt --> gå og fokusere alt for meget på det (og sikkert negativt...er man nogensinde helt tilfreds som kvinde? ;) )

Lægen spurgte også hvad jeg vejede inden jeg blev gravid, hvilket endte med at vi trak et par kg fra den vægt jeg havde på deres vægt, for jeg havde da ingen anelse om hvad jeg vejede før.

 

Det lyder som en god plan, hvis man ikke kan lade være at fokusere på det.

 

Jeg holder øje som jeg altid gør, men jeg må også indrømme, at jeg har holdningen, at jeg tager det på, som jeg tager på og så arbejder jeg på det efter fødslen. Jeg ved godt, at jeg har tilladt mig mere end jeg normalt gør og det viser sig sikkert på vægten. Men jeg kan jo aldrig vide præcist, hvor meget der skyldes graviditet og hvor meget hyggen har gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er gået HELT amok med at ordne vores hjem :D haha

I den sidste uge, er alt blevet endevendt, og alle flyttekasser vi havde tilbage fra da vi flyttede i marts, er blevet åbnet og pakket ud :)

Min mand er sådan lidt.. øøhh.. hej, fru tornado - men uuuh, jeg ELSKER det! :loveshowerSå er alting helt spotless, og fint og så mangler vi kun at indrette til når lillepigen kommer - og det gør vi her i okt. i efterårsferien tror jeg  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor dejligt. Her er jeg også godt igang med redebygningen og sorterer og smide ud og omorganisere så det der skal være hendes værelse, går fra gæste/opbevaringsværelse/kontor til Mie musens værelse ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh... Synes allerede det er en del svære at tage sko og sandaler på - og maven er kun lige begyndt at vokse ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farmand mærkede den lille i går aftes :loveshower Et lille puf, men det var der :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farmand mærkede den lille i går aftes :loveshower Et lille puf, men det var der :wub

 

:kuller

 

Her lagde far øret til maven for at høre hjertelyd i går aftes (gjorde han også meget sidst) og fik et ordentlig puf :D :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh... Synes allerede det er en del svære at tage sko og sandaler på - og maven er kun lige begyndt at vokse ...

 

Det samme synes jeg (min mave har dog en vis størrelse nu ;)). Er glad for vi har en trappe i gangen, så jeg kan sætte fødderne op på. Må indrømme jeg tænker over, hvordan det skal gå mod slutningen og hvilke sko/støvler jeg kan passe OG rent faktisk få på :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kuller

Her lagde far øret til maven for at høre hjertelyd i går aftes (gjorde han også meget sidst) og fik et ordentlig puf :D :wub

Åhhh.. :kuller

Det må prøves :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op min mave er vokset de 4 uger vi har holdt ferie. Fra at være vokset 2-3 cm i omkreds i alt de først 20 uger af graviditeten - målte jeg den igår og på 4 uger og 2 dage er den vokset yderligere 7 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger,

 

Det er ikke så meget at jeg har været herinde, og jeg har ikke fået opdateret vores fællestråde øvers, det må i undskylde.

Min mor døde her midt i sommerferien, og så er der bare uldt hus med 3 børn og fuldtidsstudie, så jeg håber i kan bære over med mig?

Jeg sætter mig til at opdaterer trådene nu :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle december mødre.

Jeg begynder lige at kigge herind lidt, da jeg jo venter tvillinger med termin 4. Januar, og det betyder jo igangsættelse senest 22. December.

Så vi skal have os et par juledrenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave vokser osse pænt pt...har nu skaffet graviditets/amme bh'er samt lidt ventetøj i denne uge....puha en jungle med str...og så det ret dyrt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle december mødre.

Jeg begynder lige at kigge herind lidt, da jeg jo venter tvillinger med termin 4. Januar, og det betyder jo igangsættelse senest 22. December.

Så vi skal have os et par juledrenge.

Du skal være så velkommen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 ugers undersøgelse hos lægen overstået! Alt var ok :yay Var lidt bekymret for, om der var sukker i urinen, da vægten er noget højere end sidst og jeg har ikke haft samme disciplin.

Han havde ikke rigtig nogle råd til ryggen, udover at lave nogle øvelser (så vidt muligt med mave på), så det må jeg have fundet...

 

Det var selvfølgelig hyggeligt at høre hjertelyd, men ellers bare sådan lala. Er man blevet forvænt? Eller er det bare klassisk "2'er på vej, vi har ligesom prøvet det før"-knapt så spændende :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså selvom det er mit første barn, synes jeg heller ikke at lægebesøg og indtil videre jordemoderbesøg rigtig har været noget "værd" - og det med at kunne hvor mange uger og dage man præcis er henee puh så skal jeg godt nok også tænker efter for at huske det og gerne lige lure en kalender for at være sikker - ikke fordi jeg ikke glæder mig vildt meget men fordi jeg simpelthen ikke tænker over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger,

Det er ikke så meget at jeg har været herinde, og jeg har ikke fået opdateret vores fællestråde øvers, det må i undskylde.

Min mor døde her midt i sommerferien, og så er der bare uldt hus med 3 børn og fuldtidsstudie, så jeg håber i kan bære over med mig?

Jeg sætter mig til at opdaterer trådene nu :balloons

Det er da helt i orden ... :)

Er virkelig ked af, at du har mistet din mor, det må være ufatteligt hårdt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at se frem til min barsel som starter d. 15. november. Hvornår går I andre på barsel ? Og er der fundet en afløser til jeres stilling ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været arbejdsløs siden jeg stod med den positive test - så barsel er 3/11-14

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har 46 arbejdsdage til barsel :-) ved dog endnu ik med mine 2 ugers ferie om de blir før barsel eller slut barsel det skal jeg lige ha fundet ud af...

Ved ikk om de har en afløser men umiddelbart virker det ikk som om de har styr på det endnu....men hva det må de selv rode med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på barsel 22. oktober - officielt. Regner med i hvert fald et par fridage før det, så jeg senest går med udgangen af uge 42.

Jeg er i gang med at ansætte min vikar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er tidligt I går på barsel :) Det vil jeg også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er tidligt I går på barsel :) Det vil jeg også ;)

Det kommer jo an på overenskomst/ansættelsesvilkår. Jeg kan gå 6 uger før - og så har jeg jo termin 3uger før dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER