Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Hvis I skal blive boende dér, Susanne, så træk lidt fra det med prisstigningen. Jeg kan godt forstå økonom-delen af dig, men for fa'en: You only live once ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I skal blive boende dér, Susanne, så træk lidt fra det med prisstigningen. Jeg kan godt forstå økonom-delen af dig, men for fa'en: You only live once ;)

I know :rolleyes

Men det er jo for fanden hele vores opsparede råderum (inkl trækningsret) der ryger, hvilket vil betyde vi er tilbage til rentebetalinger og al den økonomiske frihed, med plads til lidt ekstra lir, for første gang i 4 år, som vi endelig havde givet os selv lov til at have, er væk stort set med det samme :( Og så synes jeg stadig det er urimeligt dyrt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, vi har teknisk set råd, men jeg er jo stadig økonom ;)

 

Vi vil jo også gerne lave det lidt lækkert, når nu man får det lavet og få noget mere lys ind i det nordøst-vendte værelse, men det er jo HELT råddent, at vi skal give det samme for at få lavet det værelse, som det kostede at få gjort huset indflytningsklar for 4½ år siden. Huset vil aldrig stige tilsvarende i værdi pga. det <_<

 

Så jeg vil gerne have den forkromede model, men vil simpelthen ikke bruge så mange penge på det! Og den skrabede model føles også bare fesen nu, når vi har set mulighederne for os :rolleyes

 

IH! :prik

Det er da også røvirriterende <_< Men jeg ville nok hænge mig mere i beløbets betydning for min dagligdag kontra brugsværdi/glade af værelset end af husets gensalgsværdi. Det er trods alt ikke (kun;-) et investeringsobjekt, det er også økonomens hjem ;)

Anyway, kan I undvære det? Simpelthen droppe planen og leve fint i huset alligevel? Og hvad snakker vi - et par hundrede? Skyder hun ud i totale blå?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know :rolleyes

Men det er jo for fanden hele vores opsparede råderum (inkl trækningsret) der ryger, hvilket vil betyde vi er tilbage til rentebetalinger og al det råderum vi endelig havde givet os selv lov til at have, er væk stort set med det samme :( Og så synes jeg stadig det er urimeligt dyrt!

 

Ja, jeg forstår det godt. Penge er også noget med frihed. Og det er altid irriterende at betale "for meget". Virkelig! 

Men penge er også noget, man kan flippe helt ud med, hvis man altså ikke sætter hele sin families fremtidige sikkerhed over styr. Hvad har I en opsparing til, forresten? Måske hvis der er noget i pludselig har lyst til? ;) (sagde hende der har rejst flere 100.000 kr. op uden at blinke, for der var jo stadig økonomi til regningerne og friværdi til udsvingende). 

Ej, jeg skal ikke kloge mig for dine penge. Det er ikke fair - men det kan bare være så stor en gave, at gøre noget vildt og stor med al den fornuft man har rendt rundt med i årevis. Det skal man sgu ha' lov til. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I know :rolleyes

Men det er jo for fanden hele vores opsparede råderum (inkl trækningsret) der ryger, hvilket vil betyde vi er tilbage til rentebetalinger og al den økonomiske frihed, med plads til lidt ekstra lir, for første gang i 4 år, som vi endelig havde givet os selv lov til at have, er væk stort set med det samme :( Og så synes jeg stadig det er urimeligt dyrt!

Hmm, det er også træls (på godt jysk) - kan der tages noget i etaper, så det ikke gør så ondt på én gang? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også røvirriterende <_< Men jeg ville nok hænge mig mere i beløbets betydning for min dagligdag kontra brugsværdi/glade af værelset end af husets gensalgsværdi. Det er trods alt ikke (kun;-) et investeringsobjekt, det er også økonomens hjem ;)

Anyway, kan I undvære det? Simpelthen droppe planen og leve fint i huset alligevel? Og hvad snakker vi - et par hundrede? Skyder hun ud i totale blå?

Vi skal bruge det til Anna, der skal have et værelse i fred for Sofie ;) Som sådan, kunne vi jo godt undvære det lige nu, men det skal laves før eller senere, når pigerne skal have hver sit værelse. Og når der er så stor aldersforskel, så synes jeg ikke der skal gå mange år.

 

300 for den dyre og 200 for den mere skrabede, hvor vi selv skal male... Jeg forstår slet ikke hvorfor det skal være så dyrt, men jeg er jo også vokset op med en super handy stedfar, der kunne have fikset det (måske lige bortset fra vinduer i taget) på et par måneder. Men jeg har så IKKE giftet mig med en handymand :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

300 for et værelse? Jøsses... Jeg vil fandme ikke vide hvad vi skulle have givet for de 40 kvm som er brugt til biograf nu, men som før bare var en garage.... Hurra for vores entrepanør familie og en mand der kan selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal bruge det til Anna, der skal have et værelse i fred for Sofie ;) Som sådan, kunne vi jo godt undvære det lige nu, men det skal laves før eller senere, når pigerne skal have hver sit værelse. Og når der er så stor aldersforskel, så synes jeg ikke der skal gå mange år.

300 for den dyre og 200 for den mere skrabede, hvor vi selv skal male... Jeg forstår slet ikke hvorfor det skal være så dyrt, men jeg er jo også vokset op med en super handy stedfar, der kunne have fikset det (måske lige bortset fra vinduer i taget) på et par måneder. Men jeg har så IKKE giftet mig med en handymand :rolleyes

Har i fået flere tilbud? Vi har lige fået lavet en del og der var stor! Prisforskel. Altså som i rigtig stor .. Vi har brugt hrj service som vi er rigtig tilfredse med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg forstår det godt. Penge er også noget med frihed. Og det er altid irriterende at betale "for meget". Virkelig! 

Men penge er også noget, man kan flippe helt ud med, hvis man altså ikke sætter hele sin families fremtidige sikkerhed over styr. Hvad har I en opsparing til, forresten? Måske hvis der er noget i pludselig har lyst til? ;) (sagde hende der har rejst flere 100.000 kr. op uden at blinke, for der var jo stadig økonomi til regningerne og friværdi til udsvingende). 

Ej, jeg skal ikke kloge mig for dine penge. Det er ikke fair - men det kan bare være så stor en gave, at gøre noget vildt og stor med al den fornuft man har rendt rundt med i årevis. Det skal man sgu ha' lov til. 

Vi sparer jo op til at rejse og lave ting på huset ;) Blandt andet netop det værelse og så et nyt køkken, som vi efter 4½ år virkelig er ved at være møre til. Og det bliver jo så skubbet længere ud i fremtiden, hvis vi gør det her og det er satme også trist :(

 

Og så har vi jo et variabelt forrentet lån, så økonomen har været rimelig insisterende på, at vi skulle banke noget bankgæld af, så der er luft til rentestigninger. Og det har jeg ikke et eneste sekund fortrudt, at vi har gjort, selvom renterne lige er fixet rekordlave :P

 

Nogen gange drømmer jeg om at kunne være lidt mere loose med pengene :rolleyes

 

Hmm, det er også træls (på godt jysk) - kan der tages noget i etaper, så det ikke gør så ondt på én gang? :chin:

Nja, det er vist ikke en mulighed :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

300 for et værelse? Jøsses... Jeg vil fandme ikke vide hvad vi skulle have givet for de 40 kvm som er brugt til biograf nu, men som før bare var en garage.... Hurra for vores entrepanør familie og en mand der kan selv

Præcis. Men som sagt har jeg ikke en mand der kan selv (eller... you know what I mean :P)

 

Har i fået flere tilbud? Vi har lige fået lavet en del og der var stor! Prisforskel. Altså som i rigtig stor .. Vi har brugt hrj service som vi er rigtig tilfredse med :)

Vi har fået to, men det første tilbud var endnu mere skrabet og stadig dyrt, selvom det var uden el, gulv og maling...

 

Super med et navn! Det kigger vi lige på :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår. Kan man byde ind med en dags malerhjælp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan rigtig godt forstå dig Susanne! Jeg har det selv på samme måde.

Min mand siger altid til mig, at jeg ikke skal se det som en kroner/øre investering, men også som en investering i livskvalitet og glæde i huset.

Prisen for at få det lavet vil ca være den samme om 3-5 år, men til gengæld vil I have haft glæde af rummet i tilsvarende færre år. Så for den samme investering, vil I kunne glæde jer over rummet i flere år, hvis I får gjort det nu.

Det er så svært at investere i noget man ved vil give en økonomisk dårligere gevinst, men for familien vil det give en rigtig stor gevinst med det samme :kram

Kan I opgradere fra den billige version til den dyre senere? Eller er det er valg I skal træffe inden I går i gang?

Håber I finder den rigtige løsning for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow hvad skal der laves Susanne siden det render sådan op? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med et vestjysk firma?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår. Kan man byde ind med en dags malerhjælp?

:ditto

Jeg elsker at male! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det mon betale sig at få et jysk firma over og give tilbud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at I skal have tilbud fra ham der lavede vores :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en anden ting, Susanne. Har i talt med en mægler vedr værdiforøgningen af huset?

Jeg mener 2-300 k er jo ikke så meget med de alligevel crazy huspriser her og hvis i går fra 1-2 børneværelser er det jo MEGET mere attraktivt og tiltrækker en større købergruppe. Altså er du sikke på i ikke ville få dem igen?

Vi har kigget på at lave kælderen og få 2 værelser dernede og hvis vi holder det på under en million ( så med nyt bad, dræn, gulvvarme og hele molevitten ) kan vi muligvis få dem igen, men altså det er også mange penge og det e stadig en kælder! Men et reelt godt værelse er jo meget værd.

Bare lige en tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en anden ting, Susanne. Har i talt med en mægler vedr værdiforøgningen af huset?

Jeg mener 2-300 k er jo ikke så meget med de alligevel crazy huspriser her og hvis i går fra 1-2 børneværelser er det jo MEGET mere attraktivt og tiltrækker en større købergruppe. Altså er du sikke på i ikke ville få dem igen?

Vi har kigget på at lave kælderen og få 2 værelser dernede og hvis vi holder det på under en million ( så med nyt bad, dræn, gulvvarme og hele molevitten ) kan vi muligvis få dem igen, men altså det er også mange penge og det e stadig en kælder! Men et reelt godt værelse er jo meget værd.

Bare lige en tanke :)

Det tænkte jeg også. På mig lyder det ikke urealistisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi smed 500.000 i vores hus, og det er steget det samme i værdi - i udkantsdanmark ;) Så det burde da også kunne lade sig gøre hos jer, Sus!

Hvis bare man laver det "rigtige", og det mener jeg da bestemt et ekstra værelse vil være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan rigtig godt forstå dig Susanne! Jeg har det selv på samme måde.

Min mand siger altid til mig, at jeg ikke skal se det som en kroner/øre investering, men også som en investering i livskvalitet og glæde i huset.

Prisen for at få det lavet vil ca være den samme om 3-5 år, men til gengæld vil I have haft glæde af rummet i tilsvarende færre år. Så for den samme investering, vil I kunne glæde jer over rummet i flere år, hvis I får gjort det nu.

Det er så svært at investere i noget man ved vil give en økonomisk dårligere gevinst, men for familien vil det give en rigtig stor gevinst med det samme :kram

Kan I opgradere fra den billige version til den dyre senere? Eller er det er valg I skal træffe inden I går i gang?

Håber I finder den rigtige løsning for jer :kram2

Tak for din søde besked! Du har jo ret! :kiss

Vi kan ikke rigtig opgradere senere. Eller jo, men det er med markant større samlet omkostning, så det er ikke en mulighed. Desværre.

 

Wow hvad skal der laves Susanne siden det render sådan op? :o

Der skal etableres et værelse. Indgangsdøren skal flyttes over på en anden væg, der skal sætte velux i skråtaget, isoleres og sættes gips op, trækkes el, filtes og males og lægges nyt gulv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår. Kan man byde ind med en dags malerhjælp?

 

:ditto

Jeg elsker at male! :)

I er sgu da for søde! :kiss

Pas på med at tilbyde sådan noget; jeg indkasserer måske senere ;)

 

 

Hvad med et vestjysk firma?

 

Kan det mon betale sig at få et jysk firma over og give tilbud?

 

Jeg tænker også, at I skal have tilbud fra ham der lavede vores :lol

 

Hehe ;) Det første tilbud vi fik, var faktisk fra "De to jyder" - og ham der var forbi, var i sandhed jyde! :D 

Det er nok bare dyrere herovre, fordi de ikke mangler noget at lave og det er virkelig træls! For nu at blive i det jyske :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er sgu da for søde! :kiss

Pas på med at tilbyde sådan noget; jeg indkasserer måske senere ;)

Hehe ;) Det første tilbud vi fik, var faktisk fra "De to jyder" - og ham der var forbi, var i sandhed jyde! :D

Det er nok bare dyrere herovre, fordi de ikke mangler noget at lave og det er virkelig træls! For nu at blive i det jyske :P

En venindes bror havde engang et murerfirma på Fyn. Når han gav tilbud på Sjælland lagde han 50% oveni prisen og var stadig billigere end de sjællandske håndværkere... Så måske I skal have en fynbo?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en anden ting, Susanne. Har i talt med en mægler vedr værdiforøgningen af huset?

Jeg mener 2-300 k er jo ikke så meget med de alligevel crazy huspriser her og hvis i går fra 1-2 børneværelser er det jo MEGET mere attraktivt og tiltrækker en større købergruppe. Altså er du sikke på i ikke ville få dem igen?

Vi har kigget på at lave kælderen og få 2 værelser dernede og hvis vi holder det på under en million ( så med nyt bad, dræn, gulvvarme og hele molevitten ) kan vi muligvis få dem igen, men altså det er også mange penge og det e stadig en kælder! Men et reelt godt værelse er jo meget værd.

Bare lige en tanke :)

 

Det tænkte jeg også. På mig lyder det ikke urealistisk.

 

Vi smed 500.000 i vores hus, og det er steget det samme i værdi - i udkantsdanmark ;) Så det burde da også kunne lade sig gøre hos jer, Sus!

Hvis bare man laver det "rigtige", og det mener jeg da bestemt et ekstra værelse vil være!

 

I har ret. Vi smed 300.000 kr. i da vi flyttede ind og det er nu af banken vurderet 1,2 mio højere end vi gav, så måske jeg bare snart ikke synes det kan stige mere :rolleyes 

 

Jeg læste faktisk på den der fancy hjemmeside, som Fru-Nielsen faktisk også nævnte for nylig. Der er vores hus umiddelbart vurderet en tak lavere end mange af de andre her og det er ikke fordi vi har færre m2, men fordi vi har 4 værelser og ikke 5 eller 6. Så det er en virkelig god pointe i kommer med og jeg tænker faktisk at 200.000 måske godt kan hentes hjem og hvad vi betaler derudover er det jo helt sikkert værd for os.

 

 

Vi har besluttet at bede om tilbud fra dem Emilia nævnte og en lokal fra Birkerød, som en fra min MG har brugt. Vi beder om tilbud på både luksusudgave og den lidt mere skrabede og så vurderer vi derefter hvad vi gør. Vi har i hvert fald besluttet, at det ikke skal være nu, det skal laves (det sidste tilbud ville gå i gang om 2 uger) for jeg vil nyde min sidste barsel hjemme uden larm og fremmede mennesker. Så vi ville optimalt gerne have det lavet i oktober/november :) Det nye køkken ligger også stadig i baghovedet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En venindes bror havde engang et murerfirma på Fyn. Når han gav tilbud på Sjælland lagde han 50% oveni prisen og var stadig billigere end de sjællandske håndværkere... Så måske I skal have en fynbo?

Ja, det kan da være. Det er bare så omstændigt at finde dem <_< 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER