Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Hælder i så nye græsfrø på de bare pletter? Vores græsplæne er også fyldt med mos men jeg er bange for at få en jord-have hvis jeg fjerner det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hælder i så nye græsfrø på de bare pletter? Vores græsplæne er også fyldt med mos men jeg er bange for at få en jord-have hvis jeg fjerner det :unsure

 

Indrømmer at det mest er min mand (og hans far) der har stået for det, men så vidt jeg ved og ifølge dem, så skulle græsset gerne bare komme fint op igen når mosset er væk. Men der er selvfølgelig lige en periode hvor det ikke ser så pænt ud, indtil det kommer op igen. Vores græsplæne havde simpelthen så meget mos, der var nærmest ikke noget græs tilbage. Den er så samtidig meget ujævn, så vi har fyldt lidt jord med græsfrø i hullerne, i håbet om at den kan blive mere jævn. Men alle andre steder har vi ikke gjort det.

Så vores græsplæne ser lige nu sådan ud  :P

 

post-10317-0-71018600-1460455562_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hælder nye græsfrø på. Jeg tror på man hurtigere får en pæn plæne, men jeg ved det ikke :) Derudover hælder vi også sand på de steder hvor plænen er lavest/har huller, så den kan blive jævn igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hældte græsfrø på igår. Der er så meget mos og nærmest ingen græs tilbage, så jeg tror det er nødvendigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk også at strø kalk i jeres mosplæner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fjernet mos og strøet kalk, græs og manden insisterede på gødning (så kan han få liv at slå den selv ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk også at strø kalk i jeres mosplæner :)

Det gjorde vi sidste år uden effekt. Men vores plæne består mere eller mindre kun af mos, så der var ikke så meget at gøre tror jeg :D

Men skal da lige have købt kalk, nu du minder os om det. Denne her gang tror jeg det kunne give noget, når nu vi giver den gas med at komme mosset til livs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay så har vi fået drivhus - det var dæleme også på tide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået eftersået vores plæne med en mosfri blanding - det lovede de også sidste år, køn er den ikke igen i år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde vi sidste år uden effekt. Men vores plæne består mere eller mindre kun af mos, så der var ikke så meget at gøre tror jeg :D

Men skal da lige have købt kalk, nu du minder os om det. Denne her gang tror jeg det kunne give noget, når nu vi giver den gas med at komme mosset til livs

Det er heller noget man bare skal gøre en enkelt gang eller to. ;) Det er jo ikke mos gift eller sådan noget :)

Mos trives, fordi jorden er sur. At behandle jorden tager tid, men det giver pote på den lange bane.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heller noget man bare skal gøre en enkelt gang eller to. ;) Det er jo ikke mos gift eller sådan noget :)

Mos trives, fordi jorden er sur. At behandle jorden tager tid, men det giver pote på den lange bane.

Ha ha ha, så var det nok det der gik galr :lol

Ja ja, man lærer vel af sine fejl :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken kärchermodel er bedst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ha, så var det nok det der gik galr :lol

Ja ja, man lærer vel af sine fejl :D

Det havde ellers været ret fedt, hvis man bare kunne strø noget så fredeligt som kalk :D

Vi har selv en mosplæne, der er så tyk, at Theodor har svært ved at gå i den. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde ellers været ret fedt, hvis man bare kunne strø noget så fredeligt som kalk :D

Vi har selv en mosplæne, der er så tyk, at Theodor har svært ved at gå i den. <_<

:ditto bare Milan! Jrg håber virkelig vi får den flået op i år og sået på ny - det har manden sagt i 100 år, okay så de 5 år vi snart har boet her :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde ellers været ret fedt, hvis man bare kunne strø noget så fredeligt som kalk :D

Vi har selv en mosplæne, der er så tyk, at Theodor har svært ved at gå i den. <_<

Det var vist det jeg tænkte sidste år :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken kärchermodel er bedst?

WV Premium er vist den nyeste. Om det så gør det til den bedste, tør jeg ikke sige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med sådan en kärcher vinduesvasker? Coop har tilbud og jeg lurer på, om den kunne blive min nye bedste ven :chin:

Jeg har den og jeg HADER den. Den der vaskedims drypper og der er vand overalt. Opsugerdimsen går mega hurtigt tør for strøm og så er den altså heller ikke mere fantastisk. Jeg kunne forstå ideen, hvis det var et apparat som både vasked og tørrede/skrabede/opsugede på en gang, men man sparer jo intet tid ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den og jeg HADER den. Den der vaskedims drypper og der er vand overalt. Opsugerdimsen går mega hurtigt tør for strøm og så er den altså heller ikke mere fantastisk. Jeg kunne forstå ideen, hvis det var et apparat som både vasked og tørrede/skrabede/opsugede på en gang, men man sparer jo intet tid ved det.

Jeg købte den ikke, netop af den grund :}

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den og jeg HADER den. Den der vaskedims drypper og der er vand overalt. Opsugerdimsen går mega hurtigt tør for strøm og så er den altså heller ikke mere fantastisk. Jeg kunne forstå ideen, hvis det var et apparat som både vasked og tørrede/skrabede/opsugede på en gang, men man sparer jo intet tid ved det.

Hmm, det lyder til du har fået en utæt model?

Jeg elsker den - lige præcis fordi der ikke længere er vand overalt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det lyder til du har fået en utæt model?

Jeg elsker den - lige præcis fordi der ikke længere er vand overalt :D

:ditto Vi er ret begejstrede for vores. Den drypper i hvert fald ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh vi er helt vildt forelskede i et hus, og har nu været i noget tid.

 

Kan jeg få nogen af jer til at kigge på det og sige hvad de synes mangler/i ville savne?

http://www.edc.dk/alle-boliger/odense-nv/5210/villestoftemarken-8/?billede=20&sagsnr=50001744

 

Jeg har virkelig svært ved at se fejlene ved det, men kan alligevel ikke købe det lige nu før vi har styr på nogle jobs og noget sygdom. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg VIL ha' en ny støvsuger! Min gamle AEG kører på sjette år og gør virkelig sit arbejde godt stadig, men filteret bliver ved at hoppe ud ved bump osv, og jeg bliver hidsig! Gider ikke betale mere end 1000 kr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh vi er helt vildt forelskede i et hus, og har nu været i noget tid.

Kan jeg få nogen af jer til at kigge på det og sige hvad de synes mangler/i ville savne?

http://www.edc.dk/alle-boliger/odense-nv/5210/villestoftemarken-8/?billede=20&sagsnr=50001744

Jeg har virkelig svært ved at se fejlene ved det, men kan alligevel ikke købe det lige nu før vi har styr på nogle jobs og noget sygdom.

En højere hæk ;) Men ellers er det da rigtig fint (og har en del ligheder led det hus, vi lige har købt :D ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh vi er helt vildt forelskede i et hus, og har nu været i noget tid.

Kan jeg få nogen af jer til at kigge på det og sige hvad de synes mangler/i ville savne?

http://www.edc.dk/alle-boliger/odense-nv/5210/villestoftemarken-8/?billede=20&sagsnr=50001744

Jeg har virkelig svært ved at se fejlene ved det, men kan alligevel ikke købe det lige nu før vi har styr på nogle jobs og noget sygdom.

Nøj, det er fint! Og billigt ;)

Umiddelbart ville jeg mangle lidt mere bryggers. Det er svært at gennemskue udfra billederne, men jeg kan ikke rigtig se en knage til ungernes mudrede tøj?

Sagde hende, som ikke har et bryggers og nu derfor er nødt til at bygge til :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En højere hæk ;) Men ellers er det da rigtig fint (og har en del ligheder led det hus, vi lige har købt :D ).

 

Hehe hækken kan jo nok vokse :P 

 

Irriterer mig bare at prisen er højere end hvad vi først havde planlagt, men er bare faldet for det, og kan godt hænge sammen... Men kan også bare finde mange huse som egentlig er okay til 0,5-1 mio mindre og synes jeg jo netop er en stor forskel :S ihh. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER