Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Hmm.. Den oprindelige plan var at alle stolene pånær én skulle være sorte, men nu har min lokale IKEA sat alle de røde stole ned til 250 kr i stedet for 600 kr og det kan mit budget lidt bedre lide :P

Er bare så bange for at det kommer til at se rodet ud :chin:

Ha ha, jeg er måske den forkerte til at rådgive, da vi på er tidspunkt havde sort spisebord med røde/rødlige gamle stole til - alle forskellige :D Jwg tror ikke dit bliver rodet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvornår bliver et bud på en lejlighed til et skambud? Altså hvor langt kan man tillade sig at gå ned?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår bliver et bud på en lejlighed til et skambud? Altså hvor langt kan man tillade sig at gå ned?

 

Er det vel først når det er så lavt at sælger slet ikke ønsker at komme med et modbud. Altså at det ligger lavere end du selv finder rimeligt. 

Men er vidst meget normalt at blive 10-15 % under prisen, og hvis nogle bestemte ting skal laves kan du jo sagtens sige du byder xx fordi det og det :). Hvis sælger ikke er interesseret siger de jo bare nej og så mister man handlen :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det vel først når det er så lavt at sælger slet ikke ønsker at komme med et modbud. Altså at det ligger lavere end du selv finder rimeligt. 

Men er vidst meget normalt at blive 10-15 % under prisen, og hvis nogle bestemte ting skal laves kan du jo sagtens sige du byder xx fordi det og det :). Hvis sælger ikke er interesseret siger de jo bare nej og så mister man handlen :). 

 

Lejligheden er i virkelig dårlig stand, så en totalrenovation er nødvendig før man kan bo i den. Den står til 275.000 kr (andel), mens en nyrenoveret nabolejlighed står til 395.000. Det er dødsbo og har ligget i tre måneder uden nogle fremvisninger at all. Det er muligvis ikke længe, men alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lejligheden er i virkelig dårlig stand, så en totalrenovation er nødvendig før man kan bo i den. Den står til 275.000 kr (andel), mens en nyrenoveret nabolejlighed står til 395.000. Det er dødsbo og har ligget i tre måneder uden nogle fremvisninger at all. Det er muligvis ikke længe, men alligevel.

 

Så afhænger det af placering og hvad andelskronen er.... Men jeg ville vende den om og netop sige at boligydelsen jo æder værdien op hver måned når den står tom, så de er jo også også interesseret i et hurtigt salg, og når det er dødsbo kan man ikke komme og hænge nogen op på fejl og mangler efterfølgende (er vidst heller ikke så ofte et problem i lejligheder som huse) 

 

Men netop se, hvad ville det koste at få den til samme stand som nabolejligheden, samt noget for besværet.. Så har du jo et rimeligt udgangspunkt. 

 

Må vi ikke se den :D?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så afhænger det af placering og hvad andelskronen er.... Men jeg ville vende den om og netop sige at boligydelsen jo æder værdien op hver måned når den står tom, så de er jo også også interesseret i et hurtigt salg, og når det er dødsbo kan man ikke komme og hænge nogen op på fejl og mangler efterfølgende (er vidst heller ikke så ofte et problem i lejligheder som huse)

Men netop se, hvad ville det koste at få den til samme stand som nabolejligheden, samt noget for besværet.. Så har du jo et rimeligt udgangspunkt.

Må vi ikke se den :D?

Et hurtigt slag på tasken - i hvert fald 100.000 kr og så kommer vi til at lave det meste selv. Igen kommer det meget an på hvordan elinstallationer osv ser ud. Det ved jeg endnu ikke. Så det kan hurtigt blive mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et hurtigt slag på tasken - i hvert fald 100.000 kr og så kommer vi til at lave det meste selv. Igen kommer det meget an på hvordan elinstallationer osv ser ud. Det ved jeg endnu ikke. Så det kan hurtigt blive mere.

http://pla.robinhus.dk/ejendom/default.asp?boligid=73335&bslink=true

Men hvis den står til 275.000 og du skal smide 100.000, så har du jo også samlet set fået den billigere end de 395.000 ;)

Personligt blev jeg ret provokeret over, at folk ville have vores lejlighed billigere, fordi de følte behov for at lave køkken, slibe gulve og skifte savsmuldstapeten ud. Prisen var jo netop sat efter hvilken stand lejligheden havde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et hurtigt slag på tasken - i hvert fald 100.000 kr og så kommer vi til at lave det meste selv. Igen kommer det meget an på hvordan elinstallationer osv ser ud. Det ved jeg endnu ikke. Så det kan hurtigt blive mere.

 

http://pla.robinhus.dk/ejendom/default.asp?boligid=73335&bslink=true

Vidste ikke at du kiggede i Nykøbing.

Jeg holder mig lige udenfor her da jeg er personligt involveret i den lejlighed. Men kan sige at der var yderligere 3-4 stk til salg i foreningen hen over julen som jo alle er solgt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste ikke at du kiggede i Nykøbing.

Jeg holder mig lige udenfor her da jeg er personligt involveret i den lejlighed. Men kan sige at der var yderligere 3-4 stk til salg i foreningen hen over julen som jo alle er solgt.

Årh for pokker. Det vidste jeg ikke. Beklager :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis den står til 275.000 og du skal smide 100.000, så har du jo også samlet set fået den billigere end de 395.000 ;)

Personligt blev jeg ret provokeret over, at folk ville have vores lejlighed billigere, fordi de følte behov for at lave køkken, slibe gulve og skifte savsmuldstapeten ud. Prisen var jo netop sat efter hvilken stand lejligheden havde ;)

Jeg kan godt følge dig, men synes stadig at der er forskel på om er lidt småting der skal laves om, hvilket man også må tage højde for, eller om hele lejligheden skal renoveres og moderniseres.

Jeg vil aldrig skambyde, men kan godt byde og så må sælger jo om hvorvidt de vil slå til eller forhandle om det. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh for pokker. Det vidste jeg ikke. Beklager :-)

Kunne du jo ikke vide :-) Min farmor som har boet der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt følge dig, men synes stadig at der er forskel på om er lidt småting der skal laves om, hvilket man også må tage højde for, eller om hele lejligheden skal renoveres og moderniseres.

Jeg vil aldrig skambyde, men kan godt byde og så må sælger jo om hvorvidt de vil slå til eller forhandle om det. :-)

Nu kan billeder jo være taknemmelige, men jeg synes overhovedet ikke, at det ligner, at der skal den store renovation til ;) ja, det er ikke moderne, men det må man jo selv ligge oven i prisen, hvis det er :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan billeder jo være taknemmelige, men jeg synes overhovedet ikke, at det ligner, at der skal den store renovation til ;) ja, det er ikke moderne, men det må man jo selv ligge oven i prisen, hvis det er :/

Er ret meget enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad lægger du i 'total renovation'? Det er jo også ret så individuelt. Pris og stand hænger jo uløseligt sammen, men fx trækker det ikke yderligere ned at køkkenet ikke er top moderne, fordi de fleste alligevel skifter dem ud i ejerboliger. Man kan ihvertfald ikke bruge udskiftning af badeværelse og køkken til ret meget forhandling hvis det 'bare' er umoderne.

Så vidt jeg kunne gennemskue, så ved hus-køb er det fx tag, vinduer og den slags som man kan bruge som argument i prisnedslag.

Men andelsmarkedet kender jeg ikke voldsomt meget til.

Men hvis den er prissat 125.000 under nabo-lejligheden som ellers er sammenlignelig, så kan du nok ikke få den voldsomt meget billigere... Jeg tænker ihvertfald ikke du kan få den 100.000 billigere. Måske kunne man forhandle om 50.000, men nok ikke voldsomt meget mere - tror jeg.

 

Jeg tror at vi er meget enige. 100.000 kr under har aldrig været en tanke heller. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne du jo ikke vide :-) Min farmor som har boet der.

Ej et vildt tilfælde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at vi er meget enige. 100.000 kr under har aldrig været en tanke heller. :)

 

Synes da at du skal ta' ud og se den :) så kan du jo altid se hvad du synes:). Giver jo en noget anden følelse, har jeg virkelig lært når vi kigger på huse. 

 

Kan fortælle at bygningen er/har været meget præget af ældre mennesker, men at flere og flere unge er ved at flytte ind som de ældre jo dør. Blandt andet er naboen flyttet ind for vel 1-1½ år siden (er vidst et yngre par, men har ikke mødt dem). 

 

I kælderen er der vaskekælder som tager 2-kroner, klæderrum til hver lejlighed, hobbyrum (har f.eks. lavet juledekorationer dernede), cykelkælder og vidst også en gæste lejlighed, men ikke helt sikker og muligvis andre ting også :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er der mange aftaler i forbindelse med hussalg :O Vi har haft 2 møder med ejendomsmægleren og 1 med banken og har allerede 5 (!!) nye aftaler skrevet i kalenderen (fotograf, tilstandsrapport- og energimærkemand, elektriker, ejendomsmægler og bank.

Og vi er jo ikke engang gået i gang med fremvisninger, åbenthus osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er der mange aftaler i forbindelse med hussalg :o Vi har haft 2 møder med ejendomsmægleren og 1 med banken og har allerede 5 (!!) nye aftaler skrevet i kalenderen (fotograf, tilstandsrapport- og energimærkemand, elektriker, ejendomsmægler og bank.

Og vi er jo ikke engang gået i gang med fremvisninger, åbenthus osv.

 

Hvor flytter i hen af?:) Da lækkert hus i har, men ja mangler jo nok lidt plads snart :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da at du skal ta' ud og se den :) så kan du jo altid se hvad du synes:). Giver jo en noget anden følelse, har jeg virkelig lært når vi kigger på huse. 

 

Kan fortælle at bygningen er/har været meget præget af ældre mennesker, men at flere og flere unge er ved at flytte ind som de ældre jo dør. Blandt andet er naboen flyttet ind for vel 1-1½ år siden (er vidst et yngre par, men har ikke mødt dem). 

 

I kælderen er der vaskekælder som tager 2-kroner, klæderrum til hver lejlighed, hobbyrum (har f.eks. lavet juledekorationer dernede), cykelkælder og vidst også en gæste lejlighed, men ikke helt sikker og muligvis andre ting også :).

Har en aftale med mægler, men venter på at han er tilbage fra ferie. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahmen, for f*** sake altså!

Vi skal jo bare have lavet det ekstra værelse oppe under taget og det koster jo fandme spidsen af en jetjager! :prik

Jeg er HELT paf over hvor dyrt det er og jeg bliver lige dele frustreret, trist og opgivende <_< :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahmen, for f*** sake altså!

Vi skal jo bare have lavet det ekstra værelse oppe under taget og det koster jo fandme spidsen af en jetjager! :prik

Jeg er HELT paf over hvor dyrt det er og jeg bliver lige dele frustreret, trist og opgivende <_< :(

Skal I have etableret værelse eller shinet eksisterende værelse op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal I have etableret værelse eller shinet eksisterende værelse op?

Det skal etableres, så det er ikke 'bare lige' at lave selv <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahmen, for f*** sake altså!

Vi skal jo bare have lavet det ekstra værelse oppe under taget og det koster jo fandme spidsen af en jetjager! :prik

Jeg er HELT paf over hvor dyrt det er og jeg bliver lige dele frustreret, trist og opgivende <_< :(

Det er p*sse-dyrt at få lavet noget som helst i et hus <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal etableres, så det er ikke 'bare lige' at lave selv <_<

Suk.. :(

Men... Nu træder jeg lige lidt tæt på grænsen for, hvad jeg gør mig af overvejelser om andres økonomi, men:

Jeg vil umiddelbart gætte på, at I teknisk set har råd - det er bare træls og provokerende, at det skal koste så meget. Er det ikke dér, vi er? Og I er ellers rigtig glade for jeres hus?

Så ville jeg nok gøre en ekstra indsats for at se, om det kan gøres lidt billigere - og så ellers få det overstået og komme igang med at glemme regningen og nyde værelset :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk.. :(

Men... Nu træder jeg lige lidt tæt på grænsen for, hvad jeg gør mig af overvejelser om andres økonomi, men:

Jeg vil umiddelbart gætte på, at I teknisk set har råd - det er bare træls og provokerende, at det skal koste så meget. Er det ikke dér, vi er? Og I er ellers rigtig glade for jeres hus?

Så ville jeg nok gøre en ekstra indsats for at se, om det kan gøres lidt billigere - og så ellers få det overstået og komme igang med at glemme regningen og nyde værelset :kram2

Jo, vi har teknisk set råd, men jeg er jo stadig økonom ;)

 

Vi vil jo også gerne lave det lidt lækkert, når nu man får det lavet og få noget mere lys ind i det nordøst-vendte værelse, men det er jo HELT råddent, at vi skal give det samme for at få lavet det værelse, som det kostede at få gjort huset indflytningsklar for 4½ år siden. Huset vil aldrig stige tilsvarende i værdi pga. det <_<

 

Så jeg vil gerne have den forkromede model, men vil simpelthen ikke bruge så mange penge på det! Og den skrabede model føles også bare fesen nu, når vi har set mulighederne for os :rolleyes

 

IH! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER