Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Så fik Mie og jeg købt havelåge til terrassen så hun ikke løber væk - altså når hun kan gå engang :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis ikke det var fordi jeg af princip ikke maler, når jeg er gravid/ammer, så var jeg styrtet ud nu og havde købt smuk gul maling og malet vores køkkenlåger. Hvorfor får jeg altid så mange gode ideer, når jeg ikke har mulighed for at føre dem ud i livet. Suk altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har I lagt til udbetaling af hus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har I lagt til udbetaling af hus?

Hvad mener du?

Det er jo stort set 20% af prisen alle steder. Men måske du mener hvor meget af det man evt selv kan lægge og ikke skal låne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har I lagt til udbetaling af hus?

Fra 1/11 skal man kunne lægge de 20% selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har I lagt til udbetaling af hus?

Det man skulle. Vi havde en stor opsparing, så det lånte vi ikke til. Kan ikke huske, hvor meget det var vi lagde dengang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener du?

Det er jo stort set 20% af prisen alle steder. Men måske du mener hvor meget af det man evt selv kan lægge og ikke skal låne?

Nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det blevet hævet??? :o :o :o

Udbetalingen har jo hidtil været på 5 %, max 80 % belåning i realkreditten og de sidste 20 (evt inkl ud udbetalingen) kan man så ansøge om banklån til dækning for. Er det ændret???

I så fald er jeg godt nok glad for at vi købte hus for et år siden!!!

Haha, godmorgen! :lolhit Det er selvfølgelig de 5%, man skal have :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde alle 20 procent til udbetaling :) Men der er jo stor forskel på hvor stort det beløb er ift hvad huset koster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig :)

I så fald ingenting ;) Vi lånte det hele OG 300.000 kr. til at renovere for inden vi flyttede ind og som blev lagt i realkredit så snart huset var vurderet efter renovering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I så fald ingenting ;) Vi lånte det hele OG 300.000 kr. til at renovere for inden vi flyttede ind og som blev lagt i realkredit så snart huset var vurderet efter renovering :)

Det bliver ændret til at man skal lægge 5% til udbetaling som en anden også skriver her til efteråret. Det gør en forskel må man sige, men ikke en dum en - hvis altså man spørger mig :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar allesammen :) vi rammer nemlig 100.000 i opsparing til marts, så vi skal lige finde ud af, hvad vi gør :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lagde slet ikke noget selv til udbetaling. Til gengæld lånte vi ikke noget til at sætte køkken, spisestue og stue i stand for, den klarede vi med vores opsparing.

er så spændt. Vi har haft håndværkere (og får flere besøg i løbet af de næste par uger) for at få pris på isolering samt nyt badeværelse, bryggers og tag/førstesal. Er så spændt.

Isoleringen løber op i 30.000,- så i første omgang nøjes vi med hulmursisolering (ca. 10.000,-) og så hører vi banken om vi evt kan låne til resten sammen med det andet lån til renovering, som vi håber meget at få.

er mega spændt på, hvad de mener det skal koste alt sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klinker som allerede er malet, kan de mon males med almindelig vægmaling? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klinker som allerede er malet, kan de mon males med almindelig vægmaling? :chin:

Det tror jeg. Men det bliver nok svært at holde dem rene, hvis du ikke vælger en højere glans end normal vægmaling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg. Men det bliver nok svært at holde dem rene, hvis du ikke vælger en højere glans end normal vægmaling.

Det er bare i vores bryggers/gang - kald det hvad du vil ;) Pt er klinkerne malet en "fin" grå og væggene er gule :blink Jeg gad bare godt det var én farve, så det ikke var så gyseligt ;) Især med flotte rød/brune 70'er klinker på gulvet også :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare i vores bryggers/gang - kald det hvad du vil ;) Pt er klinkerne malet en "fin" grå og væggene er gule :blink Jeg gad bare godt det var én farve, så det ikke var så gyseligt ;) Især med flotte rød/brune 70'er klinker på gulvet også :P

Ok :)

Min tanke var bare, at siden der var klinker, så var det nok et sted, der ofte blive tørret af (bag en vask og lign).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok :)

Min tanke var bare, at siden der var klinker, så var det nok et sted, der ofte blive tørret af (bag en vask og lign).

Der er en håndvask derude, men ikke en vi bruger ret tit (da armeturet trænger til at få skiftet en pakning ;) ) Så det er ikke nogen vi sådan sprøjter på med alt muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kære mand kom med noget af en bombe igår. Han mente at om tre år skal vi bygge nyt hus. Vi har længe gået at snakke om mere plads da vores hus kun er 117 km2, men aldrig vi skulle bygge selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende med byggeprojekt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhhh :o

Ers2EE7.jpg

Vi skal lige have væggen, som kosten og skovlen står op ad, revet ned også. Men man kan vist tydeligt se hvor der før var vægge. :glad

Så mangler vi bare resten - bryggers/badeværelse/Theodors værelse :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i køkkenhaven i dag og fik taget halvdelen af vores kartofler op og så fik vi løg og gulerødder op.

Det er første år med køkkenhave og det er slet ikke gået som ventet, det er lidt af en mark (græs) vi har taget til køkkenhave så vi havde store udfordringer med ukrudt og så lavede vi alt for lange rækker og for lidt plads imellem dem. Men vi har lært en masse i forhold til næste års køkkenhave. Så nu skal der gødning i og så fræses og så skal der plantes jordbær aflæggere. Så vi skal allerede nu planlægge næste års køkkenhave så vi ved hvad vi vil have hvor og hvor store flader vi vil have ( tænker 1x2 m.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe -har i råd til det? Puha det lyder dyrt.. Men også vildt flot :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sparet op det sidste år, så pt har vi vidst opsparet 35.000 kr :-) vi sparer i alt 5.000 kr hver måned til større indkøb og renovationer, og har så som sagt lige pt 35.000 stående.

Jeg synes bare det er vildt så hurtigt det løber op! Jeg har så husket forkert omkring el-arbejdet. Det koster kun ca 3-4000 kr - så det er da lidt mindre :-)

Det løber bare så åndssvagt hurtigt op sådan noget. En husejers glæder du ved :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sparet op det sidste år, så pt har vi vidst opsparet 35.000 kr :-) vi sparer i alt 5.000 kr hver måned til større indkøb og renovationer, og har så som sagt lige pt 35.000 stående.

Jeg synes bare det er vildt så hurtigt det løber op! Jeg har så husket forkert omkring el-arbejdet. Det koster kun ca 3-4000 kr - så det er da lidt mindre :-)

Det er da altid noget at i har råd til det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER