TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Simon havde været på tur med vs i dag. De havde kørt med tog og metro, så han havde haft en fantastisk dag, og var dødtræt da han blev hentet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Camille begynder pottetræning i DP i morgen :)

Min lillemus er SÅ glad for potten.. Måske fordi hun får lov at vælge et stykke slik, hver gang hun har tisset ;)

Ved ikke helt om jeg skal føle mig klam eller stolt dog.. Camilles far sendte et billede på min 30 års fødselsdag, af en pottemeden bæ i..! Camille havde lavet poo på potten for første gang...

Var totalt oppe og køre, men da jeg fortalte folk det og vidste billedet stolt til min kæreste, synes de vist at jeg var lidt klam.. Hm! MEN det er da flot, men ja.. kan godt se det måske ikke var nødvendigt at tage et billede af bæen :bunny :bunny :bunny

Vælger at føle mig stolt!!!

En pølfie :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille begynder pottetræning i DP i morgen :)

Min lillemus er SÅ glad for potten.. Måske fordi hun får lov at vælge et stykke slik, hver gang hun har tisset ;)

Ved ikke helt om jeg skal føle mig klam eller stolt dog.. Camilles far sendte et billede på min 30 års fødselsdag, af en pottemeden bæ i..! Camille havde lavet poo på potten for første gang...

Var totalt oppe og køre, men da jeg fortalte folk det og vidste billedet stolt til min kæreste, synes de vist at jeg var lidt klam.. Hm! MEN det er da flot, men ja.. kan godt se det måske ikke var nødvendigt at tage et billede af bæen :bunny :bunny :bunny

Vælger at føle mig stolt!!!

Min kæreste har også taget et billede af Carolines bæ i kummen. Han var meget imponeret over hvor stor den var

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er puttecirkus i gang :(

Kæresten putter, der har været stille i næsten en time og nu sidder han derinde mens hun grædende siger "vil gerne ha min moar"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået at vide jeg ikke må gå derind, og kan også godt høre det er lidt halvhjertet men det gør bare ondt på mig :(

Kæresten gik derinde fra, og hun blev ve at kalde men han mente det var pjat.. Men sendte ham ind igen, jeg kan ikke holde til hun skal kalde, ikke engang selvom det er pjat når hun er alene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået at vide jeg ikke må gå derind, og kan også godt høre det er lidt halvhjertet men det gør bare ondt på mig :(

Kæresten gik derinde fra, og hun blev ve at kalde men han mente det var pjat.. Men sendte ham ind igen, jeg kan ikke holde til hun skal kalde, ikke engang selvom det er pjat når hun er alene..

Han skal nok klare det fint! Nogle gange er det godt de er så stanhaftige de mænd! Herhjemme er det omvendt, med en blød far og en lidt hårdere mor! Så når kampene skulle tages så har han været bandlyst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, er træt af hunde som larmer heeeelt vildt! Gah!

Og jeg kan/må ikke sige noget, for hører Camille mig så skriger hun endnu mere...

Camille er stadigvæk meget ked, og hulker helt. Min kæreste kom ud, men har sendt ham ind igen - en ting er han skal bestemme JEG ikke må gå derind, men så må han altså være derinde og give tryghed i stedet!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh har en tumling der har været ramt af opkast og dårlig mave siden lørdag... Det er aftagende og han får lidt at spise og drikke.. Men nøj hvor er han afkræftet..

Der er styr på situationen.. Så er ikke bekymret endnu :)

Edit: jf. Læge: hvis ikke han har tisset inden for et par timer hedder det indlæggelse til at få væske..

Håber, håber, hååååååber på en tissevåd ble...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at se hvor glad Ida bliver når jeg fortæller hende at nu skal svømmetasken pakkes :wub

Idag har hun selv pakket tasken. Så stor hun bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op en dreng i hopla jeg havde med til gymnastik :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da ferie en dag...!

Hentede Camille tidligt, også en tur i skoven.. Så ud og handle - hjem og lave varm kakao og flødeskum og hygge. Så lave de sidste julegaver med Camille og så aftensmad, og nu sidder vi og ser frost, inden hun skal i seng om lidt..

Hun nåede slet ikke i bad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah faldt ned fra sofabordet i dag :( Mens Daniel var lige ved siden af ham, men kiggede væk et kort øjeblik.

 

Jeg var ude i gangen, og hørte pludselig et bump - av, det lød ikke rart! Han græd et minuts tid, og var så klar igen. Puha, det er første gang han virkelig har slået sig (herhjemme, ved jo ikke helt hvad der sker i vuggestuen ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad kalder jeres børn dem selv?

Camille kalder sig selv Mille.. Og det lidt mærkeligt synes jeg, for ingen kalder hende Mille overhovedet, så ved ikke hvor hun har det fra.. Hun kan sagtens sige Camille..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad kalder jeres børn dem selv?

Camille kalder sig selv Mille.. Og det lidt mærkeligt synes jeg, for ingen kalder hende Mille overhovedet, så ved ikke hvor hun har det fra.. Hun kan sagtens sige Camille..

Måske er det fordi det er nemmere :)

Pixie kan ikke sige sit navn helt endnu, men det kommer. I dp kalder de andre hende for Pisi :D hun kæmper lidt med P lyden så det bliver mest til Isie :wub

Isie ik sove ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det fordi det er nemmere :)

Pixie kan ikke sige sit navn helt endnu, men det kommer. I dp kalder de andre hende for Pisi :D hun kæmper lidt med P lyden så det bliver mest til Isie :wub

Isie ik sove ;)

Åh hvor er det sødt!

Camille forsøger at lære at sige sit fulde navn, og har også svær ved Pixie. Hvis hun så bare sagde Isie!

Nej det lyder som om hun siger "Camille Pisse Fisser" har opgivet nu ;) der går alligevel længe før hun får brug for det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er det sødt!

Camille forsøger at lære at sige sit fulde navn, og har også svær ved Pixie. Hvis hun så bare sagde Isie!

Nej det lyder som om hun siger "Camille Pisse Fisser" har opgivet nu ;) der går alligevel længe før hun får brug for det!

:D hvor sødt. Ikke just det nemmeste efternavn men hvor sødt. De bruger jo heller ikke deres efternavn de første mange år. Tror det var først til sidst i bhv at Liva begyndte at sige sit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad kalder jeres børn dem selv?

Camille kalder sig selv Mille.. Og det lidt mærkeligt synes jeg, for ingen kalder hende Mille overhovedet, så ved ikke hvor hun har det fra.. Hun kan sagtens sige Camille..

Ida kalder sig selv iiiiiiida med meget langt i. Men nu er hendes navn også meget nemt og udtale :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i øvrigt lidt imponeret over Camilles sprogforståelse..

Den anden dag skulle hun tælle mus..

Og siger "1 mus.. 2 muser.. 3 muser.."

Så siger jeg "det hedde 1 mus, 2 mus, 3 mus" og Camille kigger på mig og siger nej mor "1 mus, 2 muser, 3 muser".. Jeg griner lidt, og synes det er sødt med "muser". Vi bladrer videre i bogen og skal nu tælle blomster, og Camille siger "1 blomst 2 blomstER, 3 blomstER" og lægger vægt på ER.. Det er da vildt at et barn på 2,5 år har fanget at man kan bøje et ord??

I dag talte vi på vej ud og handle:

Camille, hvor er månen?

Den er væk.. Nej! Mor! Camille såtet månen!!

Så hun vidste også at "se" skulle laves om til noget andet.. Hvilket blev til såtet i stedet for set.. Ha ha..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad kalder jeres børn dem selv?

Camille kalder sig selv Mille.. Og det lidt mærkeligt synes jeg, for ingen kalder hende Mille overhovedet, så ved ikke hvor hun har det fra.. Hun kan sagtens sige Camille..

Mie kalder sig selv for Mie :p men nu har hun jo også et både kort og let navn! M er nok den letteste konsonant :p ikke noget vi tænkte over da vi valgte navnet, men bestemt noget vi er blevet glade for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie kalder sig selv for Mie :p men nu har hun jo også et både kort og let navn! M er nok den letteste konsonant :p ikke noget vi tænkte over da vi valgte navnet, men bestemt noget vi er blevet glade for.

Ja.. Når Camille siger sit eget navn hvis man beder hende siger Camille siger hun "ca miiiiiille"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja.. Når Camille siger sit eget navn hvis man beder hende siger Camille siger hun "ca miiiiiille"

Det er sjovt som de deler op, når vi ser et rensdyr med en rød tud siger Mie "RU! Bolf, rød næse på"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I lang tid sagde David "Dabi", men nu har han fået styr på den rigtige udtale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar kalder oftest sig selv for "dig" :P Han ved godt, at han også hedder Valdemar, og nogle gange kan der godt komme at forsigtigt "Ma-Mar". Men oftest er det "1 til mor, 1 til far og 1 til dig" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar kalder oftest sig selv for "dig" :P Han ved godt, at han også hedder Valdemar, og nogle gange kan der godt komme at forsigtigt "Ma-Mar". Men oftest er det "1 til mor, 1 til far og 1 til dig" :D

Camille siger også altid "dig" om sig selv i stedet for mig :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har totalt hygge-morgen!

Jeg har sovet elendigt, og Camille var vågen et par gange i nat..

Så vi sidder med dynen i sofaen og ser ramasjang og spiser morgenmad! SÅ hyggeligt!

Camille skal hjem til farmor i weekenden, fordi hendes ooooonkel har fødselsdag, og Camille glæder sig. Hun har lavet et armbånd til ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.