TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

På juleshopping i går fandt vi pludselig SENGEN til M., så der blev købt juniorseng til hende, så den kan komme op på hendes værelse :) Har lovet hende, at vi tager ud og køber nyt sengetøj når farmand står op i dag, overvejer om det er for voldsomt med en voksendyne når det er til juniorsengen :unsure Nogle gode råd? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

C er bare så stolt over at lave puha på potten. Når hun har været derude med far, råber hun igennem hele huset: Moar kom og se min puha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi skiftede til grøn balance str 5 da hun ikke kunne passe rema str 4 mere, gad bare ikke de der fra rema i str 5. Grøn balance er bare helt hvide og det kan jeg bedst lide :)

Hehe, det er bare kun mødre, der kan gå op i, om bleer er pæne :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også holde fast i juniordynen. Sebastian fik voksendyne da han var 4 år, det passede ganske godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville holde fast i juniordynen endnu. Maja får først voksendyne nu, hun er 5

Ditto. Tænker også først at juniordynen skal skiftes til voksen ved 5 års alderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shiiiit Elliot forstår lige pludselig meget. Han går hen til far og kilder ham under tæerne, når jeg beder ham om det. Og det med et smørret smil på læberne.. Og så siger han kildelyde imens :biglove Det er SÅ sødt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har haft en hævet lymfekirtel i hendes armhule. S var til læge med hende i torsdags, som sagde det var normalt ved forkølelse og at det skulle gå væk indenfor en uge.

Idag efter hendes lur, da S kom hjem løftede han hende og det er blevet ret stort område nu, det er rødt og gør virkelig ondt..

Så nu er vi på vej afsted til børnevagtlægen med hende :( Håber virkelig ikke det er noget slemt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har haft en hævet lymfekirtel i hendes armhule. S var til læge med hende i torsdags, som sagde det var normalt ved forkølelse og at det skulle gå væk indenfor en uge.

Idag efter hendes lur, da S kom hjem løftede han hende og det er blevet ret stort område nu, det er rødt og gør virkelig ondt..

Så nu er vi på vej afsted til børnevagtlægen med hende :( Håber virkelig ikke det er noget slemt...

Det håber jeg heller ikke :( :kram2

Hvordan er det gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har haft en hævet lymfekirtel i hendes armhule. S var til læge med hende i torsdags, som sagde det var normalt ved forkølelse og at det skulle gå væk indenfor en uge.

Idag efter hendes lur, da S kom hjem løftede han hende og det er blevet ret stort område nu, det er rødt og gør virkelig ondt..

Så nu er vi på vej afsted til børnevagtlægen med hende :( Håber virkelig ikke det er noget slemt...

Uf, det lyder ikke rart :( Håber alt er ok :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har haft en hævet lymfekirtel i hendes armhule. S var til læge med hende i torsdags, som sagde det var normalt ved forkølelse og at det skulle gå væk indenfor en uge.

Idag efter hendes lur, da S kom hjem løftede han hende og det er blevet ret stort område nu, det er rødt og gør virkelig ondt..

Så nu er vi på vej afsted til børnevagtlægen med hende :( Håber virkelig ikke det er noget slemt...

Håber alt er ok?

Vores de 2 mindste har døjet med hævede lymfer (dog ikke under armene) men bag ører og i lyske, og det har hovedsageligt været ved infektioner - og i særdeleshed da vores mellemste ingen immunforsvar havde. Man bliver forskrækket.. Men godt i holder øje og får undersøgt det.

Krydser fingre for at alt er som det skal være.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har haft en hævet lymfekirtel i hendes armhule. S var til læge med hende i torsdags, som sagde det var normalt ved forkølelse og at det skulle gå væk indenfor en uge.

Idag efter hendes lur, da S kom hjem løftede han hende og det er blevet ret stort område nu, det er rødt og gør virkelig ondt..

Så nu er vi på vej afsted til børnevagtlægen med hende :( Håber virkelig ikke det er noget slemt...

 

Årh da :( Håber alt er ok? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen mente det er en byld under huden - især fordi det er så rødt og pludselig er hævet så meget idag. Hun har ikke feber, er ikke træt, ked eller på anden måde påvirket - det gør bare rigtig ondt på hende. Hun var SÅ god hos lægen og på apoteket, selvom vi måtte to steder hen og vente i over 1,5 time tilsammen på at få det rigtige medicin :o

Vi har fået en bredspektret antibiotika, hun skal have i 3gange i 7 dage og skal til tjek hos egen læge midt på ugen, men der SKAL hævelsen være faldet ellers hedder det vist en masse blodprøver og undersøgelser :(

Tak for kram - den her situation er ikke lige hvad mine hormoner har brug for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen mente det er en byld under huden - især fordi det er så rødt og pludselig er hævet så meget idag. Hun har ikke feber, er træt, ked eller på anden måde påvirket - det gør bare rigtig ondt på hende. Hun var SÅ god hos lægen og på apoteket, selvom vi måtte to steder hen og vente i over 1,5 time tilsammen på at få det rigtige medicin :o

Vi har fået en bredspektret antibiotika, hun skal have i 3gange i 7 dage og skal til tjek hos egen læge midt på ugen, men der SKAL hævelsen være faldet ellers hedder det vist en masse blodprøver og undersøgelser :(

Tak for kram - det er ikke lige hvad mine hormoner har brug for ;)

Håber det forsvinder hurtigt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen mente det er en byld under huden - især fordi det er så rødt og pludselig er hævet så meget idag. Hun har ikke feber, er ikke træt, ked eller på anden måde påvirket - det gør bare rigtig ondt på hende. Hun var SÅ god hos lægen og på apoteket, selvom vi måtte to steder hen og vente i over 1,5 time tilsammen på at få det rigtige medicin :o

Vi har fået en bredspektret antibiotika, hun skal have i 3gange i 7 dage og skal til tjek hos egen læge midt på ugen, men der SKAL hævelsen være faldet ellers hedder det vist en masse blodprøver og undersøgelser :(

Tak for kram - det er ikke lige hvad mine hormoner har brug for ;)

Åh, lyder voldsomt :kiss :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen mente det er en byld under huden - især fordi det er så rødt og pludselig er hævet så meget idag. Hun har ikke feber, er ikke træt, ked eller på anden måde påvirket - det gør bare rigtig ondt på hende. Hun var SÅ god hos lægen og på apoteket, selvom vi måtte to steder hen og vente i over 1,5 time tilsammen på at få det rigtige medicin :o

Vi har fået en bredspektret antibiotika, hun skal have i 3gange i 7 dage og skal til tjek hos egen læge midt på ugen, men der SKAL hævelsen være faldet ellers hedder det vist en masse blodprøver og undersøgelser :(

Tak for kram - det er ikke lige hvad mine hormoner har brug for ;)

Jeg krydser for at antibiotikaen hjælper hurtigt.

God bedring med hende. :Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen :kiss Jeg håber virkelig også at det går hurtigt! :goodluck

Svigerfar, der er pensioneret læge, begyndte at snakke om at bylden skal drænes og det gør man ved at åbne op og suge ud = operation!! Det håber jeg virkelig ikke :(:huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen :kiss Jeg håber virkelig også at det går hurtigt! :goodluck

Svigerfar, der er pensioneret læge, begyndte at snakke om at bylden skal drænes og det gør man ved at åbne op og suge ud = operation!! Det håber jeg virkelig ikke :(:huh

God bedring med Edith. Det lyder slet ikke rart :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia er stadig syg. Nu har hun hostet siden onsdag og haft feber siden torsdag og der er ligesom ingen forbedring. Hendes energi niveau svinger meget, men hun er altså slet ikke sig selv :( De sidste 3 dage har kun fx sovet 4 timer til middag, næsten ingenting spist dog drukket og lavet tunge bleer. Så Jesper tager en halv barnet sygedag (jeg skal nemlig åbne børnehaven, for ellers var jeg blevet hjemme) og tager hende til lægen for en sikkerheds skyld. Har hele tiden troet det bare var en forkølelse, men kan ikke lide det fortsætter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med Edith. Det lyder slet ikke rart :( :kram

Tak :kiss Det lyder nemlig slet ikke rart, børnevagtlægen vi var inde ved idag snakkede ikke om det med operation, så jeg håber det er noget forældet noget og at man kun gjorde sådan noget, mens han praktiserede og ikke nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia er stadig syg. Nu har hun hostet siden onsdag og haft feber siden torsdag og der er ligesom ingen forbedring. Hendes energi niveau svinger meget, men hun er altså slet ikke sig selv :( De sidste 3 dage har kun fx sovet 4 timer til middag, næsten ingenting spist dog drukket og lavet tunge bleer. Så Jesper tager en halv barnet sygedag (jeg skal nemlig åbne børnehaven, for ellers var jeg blevet hjemme) og tager hende til lægen for en sikkerheds skyld. Har hele tiden troet det bare var en forkølelse, men kan ikke lide det fortsætter.

Det forstår jeg godt du ikke kan lide! Det lyder måske som noget mere end bare en forkølelse :( God bedring med hende :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Clara fået det bedre og kan holde mad og drikkelse i sig... Og så hun glæder sig til at komme i vuggestue, men hun var lidt besværlig at komme op hertil morgen:-) Sådan er det altid mandag morgen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra er frisk efter omgangssyge, men hun bliver også hjemme idag. Hendes mave vil ikke blive iorden og hun skal have været symptomfri i 2 dage før hun må komme i vuggestue. Jeg er sikker på hun ikke smitter længere. Hun (og jeg ) trænger efterhånden til at hun kommer afsted igen, så jeg håber virkelig hendes mave er fjong idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hjælp mig lige med, om jeg skal drøne op og hente Valdemar i DP nu?

Det har været en træls nat, men det har de været længe, og der har været drøn på i weekenden. Til morgen synes Brian at Valdemar er varm, jeg synes ikke at han er. Jeg sover videre, fordi jeg har det skidt, men står op for at sige farvel. Mens Valdemar får sko på, siger Brian at hans temperatur er 37,75. Jeg tænker at det er lidt højt, men indenfor normalen, som jeg mente var højere om morgenen, og de tager afsted.

Nu har jeg så lige googlet mig frem til, at alt over 37,5 er feber, og at det er om aftenen, at temperaturen typisk er højere, og tænker om Mar-musen burde være hjemme. :unsure

Jeg har det skidt (ikke syg, men gravidkvalm og stresset i hovedet over jobstart), så jeg tænker ikke, at det bliver en overfed hyggedag med mor, at være hjemme. Men han skal jo heller ikke være i DP, hvis han har det skidt og/eller kan smitte nogen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hjælp mig lige med, om jeg skal drøne op og hente Valdemar i DP nu?

Det har været en træls nat, men det har de været længe, og der har været drøn på i weekenden. Til morgen synes Brian at Valdemar er varm, jeg synes ikke at han er. Jeg sover videre, fordi jeg har det skidt, men står op for at sige farvel. Mens Valdemar får sko på, siger Brian at hans temperatur er 37,75. Jeg tænker at det er lidt højt, men indenfor normalen, som jeg mente var højere om morgenen, og de tager afsted.

Nu har jeg så lige googlet mig frem til, at alt over 37,5 er feber, og at det er om aftenen, at temperaturen typisk er højere, og tænker om Mar-musen burde være hjemme. :unsure

Jeg har det skidt (ikke syg, men gravidkvalm og stresset i hovedet over jobstart), så jeg tænker ikke, at det bliver en overfed hyggedag med mor, at være hjemme. Men han skal jo heller ikke være i DP, hvis han har det skidt og/eller kan smitte nogen :unsure

Min dagpleje sagde til mig, at hun ikke anså noget under 38 som feber. Så hvis ikke han virker påvirket ville jeg lade ham blive. :) og så ellers stole på at dp evt ringer, hvis der bliver noget.

mvh Christina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke rigtig, om han er påvirket, jeg har jo sovet her til morgen og derfor ikke set ham :unsure Brian virkede noget sur, da de tog afsted, men det kan også være fordi han har taget den hårdeste del af natteroderierne (i så fald er han ikke sur, bare virkelig træt...) Natten har jo været træls, men det har de som sagt været længe :unsure

Hmm, jeg tænker, at jeg lige spiser morgenmad, sunder mig og ordner det vigtigste på min to-do liste, og så må jeg lige se, om hun ringer, eller om jeg skal prøve at skrive og spørge :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.